Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
auto kopen : 58 reacties (1/3) [Verkeer en Technologie]

auto kopen

24/03/09 21:17
closingeye
Binnenkort ben ik afgestudeerd en wordt het dus tijd om eens aan een auto te denken.
Nu ben ik al een tijdje aan het rondkijken, maar het probleem is dat mijn eisen qua motor te hoog liggen voor mijn budget en leeftijd (verzekering moet betaalbaar blijven)

Vandaar dat ik graag eens zou weten wat jullie doen/aanraden:
nieuwe auto, minder pk's, meer zekerheid, kost meer, ...
of:
occasie, meer pk's, sneller kleine kosten, maar kost minder.

Laat het me weten

En als er nog andere tips zijn of dingen waar ik zeker op moet letten, zet er maar bij.
24/03/09 21:20
mb
optie 1

en als ge een occassie koopt zou ik da doen bij een echte 'occassie-handelaar' en ni bij iemand die zo maar naast het straat zijn auto te koop heeft staan
24/03/09 21:21
2, 3 jaar wachten op die auto van €5000? :p
24/03/09 21:22
noterd
nieuwe auto niet perse
wel een jonge tweedehandse bij nen dealer

nr pk moet ge ni zien, me nen 1000cc kunde ook rap rijden e?
24/03/09 21:38
overdrive
't is ni omda die oudere modellen meer vermogen hebben da ze krachtiger rijden hé
die hebben da nodig omda ze niet rendabel met die energie om gaan.
En ik zelf ga voor een 2dehands wagen (ben ook richting auto kopen aan't gaan) omdat ik er waarschijnlijk binnen de 3jaar toch een deuk in rij en ik wil er zelf een beetje mee kloten...

let op uitlaat -> een cool geluid bij een standaard pijp wil wss zeggen dat'm kapot is (toch vallen wa jonge gasten daar nog voor:'D )
duw in koelslangen als de motor draait, als je deze in kan duwen zit er een lek in de cilinderkop pakking (joint de culasse)
als ge'm op een brug kan zetten check dan de spelingen in de besturings mechanieken door wa aan die stangen te trekken, daar mag zo goed als geen speling op staan (laat anders iemand met ervaring er mee rijden, die zou da direct kunnen voelen)
laat zowizo iemand met kennis van auto's er eens mee rijden!
24/03/09 21:53
een cool geluid bij een standaard pijp wil wss zeggen dat'm kapot is (toch vallen wa jonge gasten daar nog voor:'D )

qft ^^
24/03/09 21:57
overdrive
qft? sorry...
en no shit overlaatst nog een vriend van iemand van men klas, die jongen vertelde me dat'm zo 2 kennissen heeft die al zo stom zijn geweest.
Yeah johnnycult
24/03/09 22:25
1e auto?
goedkoopste optie :) . Sowieso.

24/03/09 22:26
Partisan
om de zever die overdrive beschrijf te omzeilen: koop occasie bij een degelijke handelaar, of koop in elk geval niet particulier, dan kunt ge nergens naartoe als er problemen zijn
en koop een relatief nieuwe occasie, zijn redelijk betrouwbaar en er is gigantisch veel van de prijs af tov een nieuwe auto, al is er maar één jaar mee gereden
occasie auto's kope is sowieso een beetje gokken, daar kunt ge ni naast, mar ik zou toch occasie verkiezen boven nieuw
24/03/09 22:38
NDWsurfer
kzou zeggen geef u budget eens en dan kunt ge nog kiezen.
Als ge een budget van bv. € 12000 hebt kunt ge ne degelijke 2de hands kopen die nog niet zo oud is. Die auto heeft dan wrs wat meer pk's en meer opties.
Of je kan gaan voor een nieuwe maar iets kleinere auto. Als je goed uitkijkt kan je mits wa kortingen ne degelijke slag slaan.
24/03/09 22:39
metalhead696
ben ook stillekes aan ant kijke naar nen auto,
... as da maar rijd, een beetje optrekt en ni duur is is da goe.
24/03/09 23:11
core
Gewoon zoeken tot je iets vindt dat je wel ziet zitten, evt. al op het internet voor een idee te krijgen, maar achteraf toch gewoon wat occasie-dealers afschuimen om iets deftig te vinden. Iemand meenemen die er iets van kent en weet waarop te letten is altijd handig.
25/03/09 01:14
Trabant perfect in orde da wil ik, maja ben ne oldtilmer fan :p
25/03/09 07:22
auto is maar een kleine zorg... ook al betaal je het zelf.... vanaf 1500 euro heb je altijd iets degelijks...
maat had laats een supra gekocht voor 4000€ ma gaat der wel zware shit van maken! :p

ma kpeins dat uw verzekering wel duur gaat zijn! als da op uw naam is!
ge zijt nog maar 21... dus jong en wil zeggen meestal niet goedkoop!!
meen ik me te herinneren....
25/03/09 08:43
closingeye
1e auto?
goedkoopste optie . Sowieso.


waarom? zekerheid is ook belangrijk, en ik heb toch al enkele 10.000km gereden, dus de ervaring begint te komen.
25/03/09 10:03
swirl
Ik zou voor een jonge occasie gaan. Wij hebben zelf een auto met bouwjaar 2000 en we rijden er nu ongeveer 4 jaar mee. Er zijn (behalve dan groot/klein onderhoud) nog maar €50 kosten aan geweest, dus dat valt zeer goed mee!
25/03/09 13:31
ApriliaRacing
Als ik nog 1 belangrijke tip mag meegeven. Als beginnend bestuurder kunt ge best een auto pakken waar ALS je is iets raakt niet zo erg is.
Dat een krasje of bluts niet direct het probleem is...

Voorbeeld

Ik heb nu een toyota starlet 18jaar oud, 1000 cc
gekocht in 2000 toen had die 76 000km en zag er tip top inorde uit.

Ik rij nu al 3 jaar met dat ding (overgenomen van men moeder) en wij hebben sinds de aankoop 1 maal grote kosten gehad, men veren vanachter waren versleten, geroest. koste me in het totaal 400€ (int zwart) Voor de rest heb ik er nog nooit zware stukken aan gehad, gewoon onderhoudjes uitvoeren....

Koop u een KLEINE 2dehands wagen, deze zijn meestal gebruikt als 2de wagen en hebben daarom ook minder kilometers en een lichtere motor vanwege verzekering, taksen enz...


Als ik u was zou ik een toyota starlet kopen... Ben ik persoonlijk supertevreden van.
Nu de mijne is wat aant afzwakken van vermogen, maar wat wil je 18 jaar oud ondertussen al 180 000km en maar een 1000cc motor die toen hij nieuw was 50pk leverde....
En geloof mij zo traag is dat ding nog niet, want het geheel weegt maar 860kg.
and weight kill everything, fun, performance, balance, cornering etc etc...
(nuja dat is mijn raad maar e...)


En als je een 2de hands wagen koopt, doe een testrit, zet em op de brug, kijk goed onder de wielkassen voor roest, net zoals alle hoekjes en kanten die je niet goed ziet, hier zit meestal de roest omdat het vuil/water zich daar langer/meer ophoopt.


edit: check ook het reservewiel! is het daar, welke staat, zie je onder de mat van de koffer gekke lasnaden of kleurverschillen dan is er zeker iets mee gebeurd, ook checken bij de motor of je zo een dingen ziet.

En om te zien of je auto recht staat, check met een meter of je hand de plaats tussen je band en de kas van de auto vanvoor aan beide kanten is de afstand gelijk dan zit je meestal wel goed.

En wat mensen zeggen van ge moet een jonge occassie kopen is bullshit, ge moet gewoon weten waar ge mee bezig zijt.
25/03/09 14:27
Ik heb mij vorige week ook 'n autoke gekocht enik was ook aan't twijfelen. Ik heb alle mogelijke occasiehndelaars afgegaan en ben uiteindelijk bij de eerste garage gebleven. Tweedehands Fordje van 5 jaar oud, niks aan, 5500EUR.

Het hangt er natuurlijk van af wat je er mee wil doen: wil je nu heel goedkoop starten en binnen vijf jaar iets nieuws kopen? Dan zou ik gaan voor een 'iets oudere' auto die minder kost...

Ik ben gegaan met in gedachte 'niet meer dan 100.000km, niet ouder dan 6 jaar'. Ge betaalt daar natuurlijk iets meer voor..



Oh ja: als je bij een garage een tweedehandsauto koopt, vraag altijd na of deze daar op controle is geweest. Dan ben je zeker dat je veilig zit.
25/03/09 14:32
Thomasvl
wat is uw budget?
25/03/09 16:04
razorbladekiss
ne pick-up : lage taksen,verzekering is minder,kunt meer kilometers rijden,...en dat allemaal omdat een lichte vracht is!