Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Haar trainen- minder wassen : 57 reacties (1/3) [Lifestyle]

Haar trainen- minder wassen

06/04/20 00:26
Hey Noxa,

Ik was mijn haar elke dag. Als ik dat niet doe is het op dag twee al vettig. Nu vind ik het toch veel gedoe dus zou ik het wassen willen afbouwen in de hoop dat mijn haar ook minder snel vet zal worden. Zijn er mensen die hier ervaring in hebben? Tips?
06/04/20 00:32
Protego
Beginnen met 1 dag langer niet te wassen en rustig tempo verlengen van die dagen. Ik kan 4-5 dagen ondertussen en ik kom ook van 1 dag en ik doe ook geen droogshampoo ofzo.,
06/04/20 00:33
Ge kunt dat wel trainen maar hangt uiteindelijk toch ook van uw type haar af. Ik was mijn haar 1 à 2 keer in de week - maar dat hangt ook af van het weer: als het hard waait of het is heel warm, wordt het bij mij ook sneller vet. Met droogshampoo kunt ge het alleszins wat trachten uit te stellen al probeer ik dat zelf niet te vaak te doen. Ik kan u mijn tips en haarproducten wel doorgeven maar of die voor uw haar even goed werken is maar de vraag.
06/04/20 00:35
Als ge t u kunt permiteren nu met de lockdown, k zou zeggen was het een 5tal dagen niet. Das niet zo plezant eventjes natuurlijk maar uw hoofdhuid gaat u dankbaar zijn . Ook geen super ‘harde’ shampoos etc gebruiken. Ik denk dat ik mijn haar gem. 2 keer per week was en meestal geen shampoo.
06/04/20 00:46
Ja je mag producten doorgeven want ik gebruik een harde shampoo momenteel (elseve voor gekleurd haar) geen ervaring met zachte producten. Ik had vroeger niet zo een vet haar, dat is gekomen met ouder te worden en ik denk ook met meer te wassen.

Voor mij telt de lockdown momenteel nog niet want ik moet nog gaan werken. Ik wil niet met een vette kop gaan werken maar ik ga toch proberen om mijn haar om de dag te wassen.

Alvast bedankt voor de tips!
06/04/20 01:04
Ik was mijn haren niet zo vaak en wil dat ook zo houden of misschien nog verbeteren. Ik zou misschien ook wel eens de overstap willen maken naar 'no-poo' of milieu-/haarvriendelijkere shampoo's maar weet er eigenlijk te weinig van. Wat zijn bijvoorbeeld 'harde' shampoos, maar vooral wat zijn dan de 'zachte' of 'niet harde' en hoe of wat?
Er zal wel vanalles te vinden zijn op internet, maar soms een samenvatting of meningen hier vind ik wel gemakkelijk of interessant (ooit hier eens voor het eerst gelezen over mooncups en ondertussen happy gebruiker). Dus benieuwd naar reacties.

Verder zou ik ook gewoon proberen op te bouwen door eerst 1 dag over te slaan en zo verder. Wel benieuwd naar hoe snel dat betert ...

06/04/20 04:40
Ik was mijn haar om de twee dagen en ben het nu met de lockdown aan het pushen naar 4-5 dagen niet wassen. Ben dat nu twee maanden aan het doen en ik merk wel verschil, extreem traag en het verschil is niet gigantisch maar ja, gewoon minder uw haar proberen te wassen.
06/04/20 07:43
Als ik mijn haar was en er daarna goeie mousse in doe en föhn dan kan ik 2 dagen uithouden. Zonder mousse 1 dag en dan doe ik de tweede dag droogshampoo.
06/04/20 07:51
quote door

Ja je mag producten doorgeven want ik gebruik een harde shampoo momenteel (elseve voor gekleurd haar) geen ervaring met zachte producten. Ik had vroeger niet zo een vet haar, dat is gekomen met ouder te worden en ik denk ook met meer te wassen.

Voor mij telt de lockdown momenteel nog niet want ik moet nog gaan werken. Ik wil niet met een vette kop gaan werken maar ik ga toch proberen om mijn haar om de dag te wassen.

Alvast bedankt voor de tips!

Begin al door te stoppen met buchtshampoo uit de supermarkt
06/04/20 08:33
Gray
Ik ben sinds mijn technische werkloosheid (16 maart) gestart met mijn haar minder te wassen. Ik kom van elke dag wassen en zit nu op om de twee dagen, voor mij is 2 dagen wel genoeg vermits ik mij anders een ranzig wijf voel lol.
Iemand ervaring met de Ray shampoo? Ik gebruik nu gewoon Elsève. K heb eens een maand de shampoo van Rainpharma (Belgisch merk getest) maar ik moest mijn haar toen UREN kammen en ‘t brak super snel af.
06/04/20 09:57
Yucca
quote door


Begin al door te stoppen met buchtshampoo uit de supermarkt


Ok. Wat raadt je dan wel aan?
06/04/20 10:31
Ik moet mijn haar om de dag wassen want ik ben 'gezegend' met heel dun fijn haar dus de minste wind/wrijving maakt mijn haar vettig. Ik heb vorig jaar geprobeerd om telkens de wasbeurt met een dag uit te stellen met als resultaat dat ik vaak met half vettig haar ben gaan werken. En op den duur stelde ik dan sociale activiteiten uit omdat ik mijn haar niet gewassen had dus euh ja dat was geen doen.

Nu ik mama ben heb ik zeker geen zin meer om daar mijn kop over te breken dus ik heb mijn haar een stuk korter laten knippen zodat ik het zonder al te veel tijdsverspilling om de dag kan wassen. Maar moest er iemand een gouden tip hebben: ik hoor het graag. Of lotgenoten met hetzelfde kuthaar waar ik tegen kan wenen zijn ook welkom ehehehe.
06/04/20 11:38
Gebruik inderdaad geen shampoo uit de supermarkt. Ik gebruik zelf al een aantal jaren Kemon Actyva. Eerst een aantal keer gekocht bij de kapper en nu bestel ik het online via hbb24.be want dat is wel een stuk goedkoper! Het is vooral testen welk merk er goed is voor u. Ik krijg bijvoorbeeld heel snel vet haar van Joico..
Van Ray heb ik al veel gemengde reacties gelezen, maar ik denk dat ik dat volgende keer toch eens ga bestellen om te testen!
06/04/20 11:46
Protego
In gebruik Kevin murphy of L’Oréal kappers gamma shampoos. Die uit een kapperswinkel komen en dus niet Kruidvat of supermarkt. Duurder maar echt wel beter. (Kevin murphy shamooo en conditioner gebruik ik enkel om mijn kleur te herstellen om de 2 weken want die is wel kostelijk) Wel de zilver shampoo en het helpt wel dat ik echt makkelijk haar heb wat wassen en kleuren betreft. Super sterk en bijna nooit gespleten puntjes. Ik ben gestopt met elke wasbeurt conditioner te gebruiken (iets wat ik standaard deed om te kunnen kammen) en nu is mijn haar dat gewend dus kan ik eigenlijk wel normaal kammen zonder duizend knopen en zonder conditioner.
06/04/20 11:56
"it says shampoo"
06/04/20 12:30
Currahee
Ik was mijn haar 1 keer per week en het is silky smooth. Voordeel wel van korter haar te hebben
06/04/20 13:18
ik was mijn haar om de 8-10 dagen and im so proud
ik heb ook echt wel lelijk haar maar ge kunt het ni allemaal hebben e
06/04/20 13:22
Ik had hetzelfde. Ik heb heel grijs/assig haar (zo geverfd) ik was mijn haar met milkshake producten. 2 keer per week. Meestal op zondag en donderdag. Mijn haar is zelfs de dag dat ik ze eigenlijk moet wassen niet eens vettig... echt, kappersshampoo to the rescue.
06/04/20 13:47
ik was mijn haar ook ongeveer één keer per week.

Gewoon volledig stoppen met shampoo en enkel met water (eventueel natriumbicarbonaat) wassen.
Dan wordt uw haar effe supervettig en dan stabiliseert dat weer. Nu is't het moment!
06/04/20 14:33
Currahee
quote door

ik was mijn haar ook ongeveer één keer per week.

Gewoon volledig stoppen met shampoo en enkel met water (eventueel natriumbicarbonaat) wassen.
Dan wordt uw haar effe supervettig en dan stabiliseert dat weer. Nu is't het moment!


Das bij mij wel een brug te ver. Af en toe eens met shampoo doet zo’n deugd.