Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Spel 17: Wolf Art Online : 476 reacties (18/24) [Weerwolven]

Spel 17: Wolf Art Online


Overwinning team wolf: Blizz, erro en taboo

Burgers:
Freakske
Ypsilon
Snakeeyedboy
Ballegerard
soulonfire

algemene regels
functies en rollen
Characters
verwerkingsdoc en tips

6 : nacht 1
9 : burgemeesterverkiezing: Taboo
10 : nacht 2 (rip snake)
14 : lynch 1 (rip blizz)
18 : nacht 3 (rip balle)
22 : lynch 2 (rip SoulOnFire)
24 : nacht 4 (rips yps)

24 : rolverdeling en nabespreking

05/04/18 23:02
Sommige van die scenario's kunnen gerust kloppen. We weten inderdaad niet of de algemene stem-meerderheid correct werd gehaald of niet. Manipulatie kon zeker zijn gebeurd.

Maar het is niet omdat er manipulatie geweest zou kunnen zijn, dat je gegarandeerd burger zou zijn. Als houdini-wolf zou je het immers ook overleven. Manipulatie of niet. Voor ieder van jouw scenario's, is er een antwoord waarbij je ook gerust nog wolf zou kunnen zijn.

quote door

Aangezien de stem niet bij mij is uitgekomen, kan ik ook geen wolf zijn.


Dit is geen zekerheid. Je weet niet waar de stem naar toe ging, en dan nog bewijst dit niet dat je geen wolf bent.



Andere invalshoek: welke stemmanipultie (functie, skill) zou het exact geweest zijn? En als het een functie is die bij een burger hoort, waarom komt die dan niks melden? Zou het een manipulator-hulpje zijn dat daarom zwijgt? Want als het een echte burger is, dan zou die allicht toch minstens één van ons twee als burger veronderstellen, en dan kan hij die burger een hele hoop miserie besparen door gewoon te komen zeggen wat er is gebeurd. Een burger heeft in dat geval alle voordeel bij het weghalen van de verwarring en het inperken van de enorme waaier aan scenario's die we nu nog hebben.
05/04/18 23:04
quote door

Trouwens freak, neem eens in overweging dat ik burger zou kunnen zijn (omdat blizz mij er constant uit wilde en mij zwart maakte, omdat twee mensen mij niet tegenspreken als analysator, omdat er een simpele verklaring is voor wat snake zag, omdat ik als eerste de fout van Blizzerd had opgemerkt en er aandacht op bleef vestigen), en besef dan aub eens dat je fout zou kunnen zitten met je veronderstelling van waarom ik geen analysator kan zijn. Als ik burger ben, zou het dan ook niet veilig zijn om aan mij te vertellen waarvan jij die info over mij zou hebben?

Als zowel jij en ik burger zijn, en als we al die informatie en veronderstellingen op tafel kunnen leggen en van daar uit verder gaan puzzelen, dan gaan we volgens mij veel gedaan kunnen krijgen.


k weni ma ik maakte u ni zwart, gij maakte uzelf zwart en ik replyde daar altij op. ik heb gelogen over mijn passive om u probere dood te krijge want ik weet da ge wolf bent. niemand hoeft mij te geloven daarin mijn kaarten zijn uitgespeeld.
05/04/18 23:04
quote door

Trouwens freak, neem eens in overweging dat ik burger zou kunnen zijn (omdat blizz mij er constant uit wilde en mij zwart maakte, omdat twee mensen mij niet tegenspreken als analysator, omdat er een simpele verklaring is voor wat snake zag, omdat ik als eerste de fout van Blizzerd had opgemerkt en er aandacht op bleef vestigen), en besef dan aub eens dat je fout zou kunnen zitten met je veronderstelling van waarom ik geen analysator kan zijn. Als ik burger ben, zou het dan ook niet veilig zijn om aan mij te vertellen waarvan jij die info over mij zou hebben?

Als zowel jij en ik burger zijn, en als we al die informatie en veronderstellingen op tafel kunnen leggen en van daar uit verder gaan puzzelen, dan gaan we volgens mij veel gedaan kunnen krijgen.


Ik hou rekening met die optie, maar ik hou ook rekening met de optie dat jij en Bliz zoiets afgesproken hebben om uw geloofwaardigheid te herstellen. Ik denk er wel aan om Snake in vertrouwen te nemen als hij het spel nog volgt, van hem ben ik vrij zeker dat hij Burger was.

Van Taboo was ik ook vrij zeker, maar bij de burgemeesterverkiezing kwam de eerste stem op haar van u en de tweede van Bliz, dus daar begin ik nu ook over te twijfelen.
05/04/18 23:08
quote door

Ik hou rekening met die optie, maar ik hou ook rekening met de optie dat jij en Bliz zoiets afgesproken hebben om uw geloofwaardigheid te herstellen.


Doe gerust, ik veronderstel exact hetzelfde van jou en blizzerd :) Ik had die fout eerst opgemerkt, jij zei er in het begin niks van toen ik dat postte (wat best begrijpelijk was, er waren opeens een dozijn dingen die verwerkt en besproken moesten worden), en pas nadat ik het nog eens had herhaald werd het opeens een kwestie. Als je wolf was, dan had je tegen dan wel door dat Blizz een fout had gemaakt én dat ik die fout niet zou loslaten. Dus als je wolf was, dan moest je wel meegaan en snel iets fabriceren met het stemmen-manipulatie scenario omdat het vervloekte-scenario opeens geen basis meer had.

Ik ga er van uit dat Blizz die fout maakte omdat hij echt wakker liggende maniak was, en van een wolf te horen kreeg dat hij vervloekte moest gaan faken op het forum, en vervolgens de piste in ging omdat hij het wat te snel en slordig wou doen. Daar vallen ook wel beweegredenen uit te halen. Wie had er voordeel bij dat 'vervloekte' aanvaard werd als algemene verklaring? Ik weet niet eens zeker wat het antwoord hierop juist is, het is geen steek naar freak, het is een open vraag.
05/04/18 23:12
quote door

Ik denk er wel aan om Snake in vertrouwen te nemen als hij het spel nog volgt, van hem ben ik vrij zeker dat hij Burger was.


Doen aub. Snake lijkt actief genoeg om tussenpersoon te willen spelen, als dat nodig zou zijn. Omwille van wat hij zelf zag, ben ik juist enorm geneigd hem te geloven als ziener-burger. Dus ik ben zeer benieuwd naar zijn oordeel over de uitleg die zou aantonen dat ik geen analysator kan zijn, ook als hij zelf niks inhoudelijk prijs geeft van die uitleg.
05/04/18 23:14
quote door

k weni ma ik maakte u ni zwart, gij maakte uzelf zwart en ik replyde daar altij op. ik heb gelogen over mijn passive om u probere dood te krijge want ik weet da ge wolf bent. niemand hoeft mij te geloven daarin mijn kaarten zijn uitgespeeld.


Hoe kan een 'heks' nu duidelijke aanwijzingen hebben dat ik wolf zou zijn? Wat voor info heb je echt over mij en hoe kwam je daar aan?

Ik maakte mezelf niet zwart, ik leek verdacht door wat Snake postte en door de vage beschuldiging van Freakske, dat zijn de dingen waar jij op verder ging. Als ik me zwart maakte met mijn eigen posts, gelieve die dan aub eens te quoten zodat ik weet waarover je het hebt?

Waarom zou een burger liegen over zijn rol, zeker na zijn dood?

Waarom zou iemand zelfs 2 rollen claimen als onderdeel van een tactisch plan?

Wat jij deed komt eerder over als een fuckup, niet als iets dat een echte bedoeling kan hebben.
06/04/18 10:17
Reminder: Morgenmiddag 12u deadline!
06/04/18 14:44
Ik sta inderdaad open om tussenpersoon te zijn, ben vanaf de zijlijn een beetje aan het volgen.
07/04/18 04:05
Haha ik wou dit nog allemaal bijlezen nu maar tlukt niet..
Voor morgen dus, en wat zit gulle ammel te zeggen dat als de lynch op freak niet doorging dat het dan logisch is dat blizz random doodging? What about dat yps evengoed 1 tegenstem had? (freak die op hem stemde) , want dat gedeelte snap ik vooral niet.
07/04/18 11:46
Dat tussenpersoon spelen geldt trouwens voor alle spelers, niet enkel voor Freak. Ik sta open voor iedereen die iets kwijt wil. Hoe meer hoe liever zelfs, dan kunnen we een beter beeld vormen van wat er gaande is.
07/04/18 11:48
quote door

wat zit gulle ammel te zeggen dat als de lynch op freak niet doorging dat het dan logisch is dat blizz random doodging?


nee, het 'logische' gedeelte ging daar niet over.

Wat we wel al ongeveer hebben geconcludeerd:

- Blizz is allicht hulpje/tovenaar want hij ging dood als burger, maar hij claimde wel twee rollen. Wat een fuckup lijkt ivm zijn cover en/of echte rol. Enkel team wolf zou zich bezighouden met covers, dat is logisch.
- Hulpje/tovenaar krijgt modkill als ze stemming missen (want het zou anders te gemakkelijk zijn om de negatieve kanten van hun functie/rol te ontwijken). Blizz had stemming gemist als hulpje/tovenaar, en het is logisch dat hij daarom dood ging.

Waarbij die 'we' hier vooral slaat op Freakske en ik. Als wij alletwee burger zijn, dan is het misschien opvallend dat niemand anders zich kwam bemoeien, want allicht betekent het ook dat we deels fout zijn met andere zaken en wolven vinden het uiteraard altijd leuk als twee burgers tegen elkaar bezig zijn met beschuldigingen, dus die gaan ze wel laten doen.

Verder lopen de meningen over het overleven van Freakske nog wat uit elkaar:

- Freakske gaat er van uit dat er de vereiste algemene meerderheid niet werd gehaald, en dat hij daarom bleef leven. Dit veronderstelt wel een stemmanipulatie om te zorgen dat er maar 3 effectieve stemmen tegen hem overbleven, en daar is voorlopig geen enkel bewijs van.
- Ik blijf rekening houden met bv een houdini-wolf, die wel algmene meerderheid tegen zich kreeg, maar geen burger-unanimiteit (ontbrekende stem is dus Balle, stel dat je burger zou zijn. Of een manipulatie bij één van de Freak-stemmers zodat hun stem niet meer telde). Ook daar is verder geen enkel bewijs van, het is gewoon een verklaring die technisch zeker kan.



quote door

What about dat yps evengoed 1 tegenstem had? (freak die op hem stemde) , want dat gedeelte snap ik vooral niet.


Het betekent vooral dat Freakske bv niet eenzame wolf is, want anders had diegene met tweede aantal stemmen (ik dus inderdaad) moeten sterven. Tenzij die stem tegen mij bv gemanipuleerd werd en bij Blizzerd terecht kwam, maar dat is al een situtie die een stuk verder gezocht is dan dat van hierboven.
07/04/18 12:14
Na het vinden van de platgetrapte kikker was er eerst vooral verwarring in het dorp. Niemand had dit zien aankomen. De kikker behoorde niet eens tot de openlijk aangewezen verdachten? Hier gebeurden duidelijk vreemde dingen… De platgetrapte kikker bazelde enkele verklaringen voor zijn euh, platgetraptheid, maar niemand leek er veel van te begrijpen. Op zich is dat zo verwonderlijk niet, wie weet wat er allemaal beschadigd was geraakt bij het plattrappen.

Na deze verwarrende gebeurtenissen, besloten de spelers zich een voor een af te zonderen om de nacht (hopelijk levend) door te brengen. Sommige spelers gingen angstig maar vastberaden hun eigen weg en hielden andere spelers nauwlettend in de gaten. Het was niet meteen duidelijk wie nu eigenlijk naar wat op zoek was, maar bijna niemand sliep op zijn twee geruste oren. Mortivisme zag zelfs hoe een enkeling zich in paniek afzonderde, zich verstopte, allerlei vallen rond zich opstelde om er toch maar voor te zorgen dat niemand vannacht bij hem of haar kon langsgaan. Deze speler zou deze nacht alvast levend doorkomen, zoveel was (bijna) zeker!

Tegen de vroege uurtjes, de zon kwam bijna piepen en de meeste nachtdieren keerden terug naar hun hol om de dag slapend door te brengen, was er toch één nachtdier dat nog snel in actie kwam. Dit was het uitgelezen moment voor deze aanval. De meeste mensen waren waarschijnlijk ondertussen erg moe van hun nachtelijke activiteiten, waren opgelucht dat ze nog niets gevaarlijks hadden gezien of tegengekomen, en werden onoplettend. Deze wolf maakte hier optimaal gebruik van. Hij snuffelde door het dorp en ging op goed geluk het huis van zijn nietsvermoedend slachtoffer binnen. Daar lag het knappe meisje rustig te slapen. De bloeddorstige wolf sprong gewelddadig op het bed en scheurde het meisje aan stukken. Haar armbanden vlogen in het rond. Het kind was al lang dood, maar dat zag de wolf zelfs niet en hij wist niet van ophouden. Hij ging woest te keer, en ook meubelstukken vlogen in het rond. Het was al ochtend, en de bel van de kerktoren (ja hoor, er stond een kerktoren in het dorp, plots) rinkelde. De wolf besefte hoe laat het al moest zijn, en snelde weg, terug naar zijn hol.

Mortivisme glimlachte voldaan. Dit ging goed. Erg goed. Ze keek opzij naar U.N.N.I. maar Unni zat wat emotieloos voor zich uit te staren. “Hmm…” dacht Mortivisme, “dit klopt niet helemaal…”. Het kon toch niet dat Unni zo verveeld was bij het zien van dit spektakel?! Wat was er misgelopen? Mortivisme wist het niet, maar ze wist wel dat ze moest ingrijpen. Ze zette zich aan de computer en begon een scriptje te schrijven. Het was alsof unni even voelde wat er ging komen want ze keek Mortivisme aan met een vragende blik, en zag dit nog net het computerscherm verschijnen voor het licht helemaal uitging.
kill U.N.N.I.

------------------------------
Disclaimer: Ik heb de wolf als mannelijk beschreven, dit wil niet per se iets zeggen en is gewoon omdat het makkelijker schrijft. Ik zal morgen een vrouwelijke wolf schrijven om aan de genderquota te voldoen.

Het is nu dag. Graag stemmen op wie je verdacht vindt door middel van official vote: Posi. Een no lynch mag ook. Stemmen kunnen niet veranderd worden. Er moet geen absolute meerderheid meer gehaald worden. De persoon met de meeste stemmen hangt vanavond (of no lynch, als dat de meeste stemmen heeft). Bij gelijkstand heeft burgemeester Taboo de doorslaggevende stem.

Deadline: Maandagavond 20u. Is dat ok? Het mag ook dinsdagavond 20u zijn. Als ik vandaag geen vragen krijg om de deadline op dinsdag te zetten, dan blijft de deadline maandagavond 20u
07/04/18 12:15
Tgoh ja, Bliz heeft melding gemaakt van een verleider, maar of we nog iets van zijn uitleg moeten geloven..
Maar ik verwacht toch minstens 1 stemmenmanipulatieve functie per spel.

Houdiniwolf kan inderdaad, maar dan was het slimmer geweest dat ik sukkelaartje of prins had geclaimd. Ik ben niets van die zaken, dus stemmenmanipulatie is de enige optie.

Dit was voor de tekst gepost.
07/04/18 12:50
quote door

Daar lag het knappe meisje rustig te slapen. De bloeddorstige wolf sprong gewelddadig op het bed en scheurde het meisje aan stukken. Haar armbanden vlogen in het rond.


Komt overeen met personage met armbanden in intro tekst, dus Ballegerard is dood?

Dus Ballegerard is een burger die niet voor Freakske had gestemd in de vorige stemming.

Bij de 4 mensen die tegen Freakske hebben gestemd, moet dus allicht ook wel iemand van team wolf zitten (als we uit gaan van 2 wolven en één hulpje/tovenaar). Wat dus wel in voordeel van freakske speelt. Het kan natuurlijk dat freakske wolf is, en iemand anders van team wolf opzettelijk mee ging in de stemming omdat ze wisten dat hij ging overleven. Maar dat lijkt me ergens wel een serieuze gok, en hing (stemmanipulatie niet meegerekend) af van de stem van Balle, die moeilijk te voorspellen was.

Iets logischer zou zijn dat team wolf met 2 tegen freakske stemde. Iedere stem kon namelijk de beslissende zijn, en met een flutverhaaltje hadden ze evengoed no lynch kunnen stemmen, of een stem tegen mij. Dat had iets veiliger geweest voor die twee stemmende wolven in dat scenario. (het zou eigenlijk logischer zijn geweest als ze gewoon freak waren gevolgd tegen mij, zoals blizz van plan was, dus dat spreekt eigenlijk zelfs in mijn nadeel)
07/04/18 13:04
quote door

Houdiniwolf kan inderdaad, maar dan was het slimmer geweest dat ik sukkelaartje of prins had geclaimd. Ik ben niets van die zaken, dus stemmenmanipulatie is de enige optie.


Dat is te gemakkelijk eh: "ik ben geen houdiniwolf omdat ik geen sukkelaartje of prins heb geclaimed". We weten niet welke rol je hebt, niemand lijkt daar een indicatie voor te hebben, dus voor zover de rest weet kan jij nog vanalles zijn. Maak aub eens wat meer claims die effectief geverifieerd kunnen worden, en niet dingen waarbij iedereen jou zomaar moet geloven. Als je echt een info-functie hebt, dan kan je zo'n claims ook wel degelijk doen.

Ik claim ook geen sukkelaartje of prins, maakt mij dat nu ook vanzelf 100% legit burger? Nee toch.

Er zijn zeker problemen met het houdini-scenario, maar dan in een heel andere richting. Vooral de onvoorspelbaarheid omdat zoiets afhangt van een twijfelende burger, waardoor het een grote gok is. En er waren betere manieren voor de andere wolven om jou te redden, als je wolf was. Hoe later in het spel, hoe minder bruikbaar dat die houdini-rol is (want burgers gaan dan minder twijfelen, hebben meer zekerheid over een wolf die ze willen wegstemmen, dus meer kans op die unanimiteit). Maar dan nog gaan ze die niet zomaar willen verspillen. Dus als het via conventionele middelen kan (burger wegstemmen via gokken en zeververhaaltjes, of een no lynch bereiken) dan gaan ze dat zeker wel doen. Sowieso beter om een houdini rol niet meteen te moeten gebruiken als het enigszins kan, je weet nooit wanneer zoiets nog van pas kan komen.
07/04/18 13:07
mijn eigen info van deze nacht: weer twee mensen bekeken, één oude als referentie, één nieuwe. Ik weet genoeg om te concluderen in welke categorie de rol van die nieuwe persoon zich bevindt, maar ben nog even aan het uitzoeken hoeveel ik daarvan kan posten en hoe boeiend het is.
07/04/18 13:11
Het lijkt er inderdaad op alsof balle eraan is... En dan denk ik dat mijn vorige post inderdaad klopt, er was geen absolute meerderheid waardoor freakske overleefde. Als we er vanuit gaan dat blizz hulpje was en zijn stem dus naar zijn eigen team ging, denk ik dat we daardoor kunnen concluderen dat freakske geen wolf is? Dat is al 1 iemand wiens informatie ik zou vertrouwen (maar ik zou alles naar snake doorspelen, indien blizz hulpje was, is snake sowieso burger).

Momenteel zijn we (denk ik) met 3 burgers en 2 wolven. We staan er dus relatief goed voor (als iedereen in ieder geval geloofd dat ik echt burger ben en de burgemeester dus bij de burgers zit).
07/04/18 14:02
Ballegeraard was trouwens die andere pesoon die ik in nacht 2 had bekeken, en waarvan ik wist dat ze een rol had die voor zowel burgers als wolven kon. Ze had dit bevestigd tegen mij, en ook aan Taboo gemeld. Dus als Balle nu in de nacht is gestorven als burger, dan lijkt de kans klein dat het een wolf is die meewerkte aan mijn analysator-dekmantel.
07/04/18 14:45
Bon. Ik was nog aan het twijfelen om mij op te sluiten, maar ik hoopte ergens dat ze al een gevaarlijker slachtoffer hadden gevonden dan ik, nl. Hypnotiseur, maarja niet dus.
Ik had het gwn moeten doen he, met zoveel spelers is de kans heel groot dat ik eraan ging. :'D
Swat.
Eerste nacht: bezocht ik snake. (ik wou niet de typische mensen uitkiezen zoals yps dus koos ik snake)
Hierbij kreeg ik niets trg, wijst dus op blokkage op een of andere manier, sterke wolf kan, heks kan, acid bij snake door kwal kan, rechtstreekse kwal op mij kan.
Volgende nacht hoopte ik weer op een resultaat maar kreeg deze weer niet, bij blizzerd.
Acid op blizzerd om hem te beschermen dat mensen geen info bij hem zouden zien??
Of gwn een kwal die nu pas voor de eerste maal mij blokkeert?

Nu dus deze nacht heb ik m'n functie nog kunnen uitvoeren en kreeg ik toen ik erroarist bezocht de naam: taboo.

Maar nu ben ik blijkbaar dood.


Hypnotiseur - geirriteerde buur, dat was ik. Sluit jullie op waar ge nog kunt zou ik zeggen overblijvende burgers. :p
07/04/18 15:01
Stel dat er stemmanipulatie was, dan zit die allicht bij team wolf want die persoon heeft nog niks laten weten. Idem voor de 2 blokkeringen die op (burger) Balle zijn gebeurd. Volgens de tekst in nacht 2 stond er ook iemand voor het tweede huis, dus ook een wisselaar moet bij team wolf zitten.

We kunnen dan al wat combinatie's afgaan om in te schatten welke functies of rollen er in team wolf kunnen zitten.


1)
- Heks-hulpje (blizz, die tenminste over zijn functie niet loog, wel over zijn doelwitten en zijn rol)
- Wolf met rol geïrriteerde buur (Dus één van de 4 freak-stemmers deed functie op deze wolf en verloor zo zijn stem, maar dat kon die wolf niet weten dus lijkt me geen bewust plan)
- Sterke wolf (blokkering en wisseling), kan ook de wolf zijn met rol geïrriteerde buur
- Een tweede wolf, die nog vanalles kan zijn, kan ook de wolf zijn met rol geïrriteerde buur

2)
- Heks-hulpje (blizz, die tenminste over zijn functie niet loog, wel over zijn doelwitten en zijn rol)
- Wolf met rol stemmenwolf (voor stem-manipulatie, dus één van de 4 freak-stemmers, en dit was wel een bewust plan)
- Sterke wolf (blokkering en wisseling), kan ook de wolf zijn met rol stemmenwolf
- Een tweede wolf, die nog vanalles kan zijn, kan ook de wolf zijn met rol stemmenwolf

3)
- Tovenaar-geïrriteerde buur (Blizz. Dus één van de 4 freak-stemmers deed functie op blizz en verloor zo zijn stem, maar dat kon blizz niet weten dus lijkt me geen bewust plan)
- Sterke wolf (blokkering en wisseling)
- Kwal (voor andere blokkering, want sterke wolf deed maar één blokkering want andere nacht deed hij wisseling en in deze combo is er geen heks voor die andre blokkering)

4)
- Gekke Stemmer - hulpje (Blizz dus, voor de stemmanipulatie)
- Sterke wolf (blokkering en wisseling)
- Kwal (voor andere blokkering, want sterke wolf deed maar één blokkering want andere nacht deed hij wisseling en in deze combo is er geen heks voor die andre blokkering)