Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Alternatief voor Rilatine : 29 reacties (1/2) [Ernst]

Alternatief voor Rilatine

13/01/17 15:39
LAS
Dag beste noxa

De examens komen weer loeren en ik ben van plan om voor het eerst in tijden te blokken zonder rilatine. Ik krijg dat voorgeschreven voor ADD, zit met giga concentratieproblemen. Maaarrr nu ben ik die rotte bijwerkingen beu en ben ik op zoek naar een (gezonder) alternatief. Dus kennen jullie milde stimulerende middelen (liefst niet illegaal) die mij zouden kunnen helpen bij het studeren? Hier en daar hoor ik dat bijvoorbeeld Tonixx plus wel wat 'mentale energie' voorziet. Iemand ervaringen of tips?

Vielen dank
13/01/17 15:41
USBfan
Caffeine + paracetamol heeft bij mij altijd het effect dat mijn hoofd rustiger word en ik mij beter kan focussen.
13/01/17 16:30
filiberke
xtc
13/01/17 16:36
Ik ben met rilatine gestopt toen ik hogeschool ben begonnen (voor ADD). En ja, dat is moeilijk, maar eigenlijk is het mij wel gelukt zonder. ADD is niet alleen concentratieprobleem, maar ook mega obsessie wanneer ge iets graag doet. Ik zou zeggen, mss eens proberen zonder iets?
Ik zuip wel liters koffie though...
13/01/17 16:59
MrsClaus
chips.
13/01/17 17:04
Ik neem rilatine (ADD), maar ik moet zeggen dat ik geen bijwerkingen heb. Ik vrees ook dat er weinig middeltjes zijn die een even 'sterk' effect gaan hebben (althans: dingen die zonder voorschrift verkrijgbaar zijn). Guarana zou ik dan denken, da's iets voor sporters dat ge bij Decathlon kunt kopen (of fitness). Dat verhoogt uw concentratie en energie ook wel. Welke bijwerkingen hebt gij dan?
13/01/17 17:04
ik nam dat ook om te studeren(add).. ik denk op korte termijn dat je beter kiest voor wel of niet rilatine ipv andere oplossing... want nieuwe medicatie moet je weer aan wennen.

ik neem dat nu niet meer. vriend neemt dextroamfet. en dat heeft ook veel bijwerkingen..
13/01/17 17:31
privateer
Ik heb eens tonixx plus genomen. Geen idee of dat iets heeft gedaan toen
13/01/17 17:43
UnicornJosi
quote door

Ik heb eens tonixx plus genomen. Geen idee of dat iets heeft gedaan toen


Die wilde ik ook aanraden.
13/01/17 18:54
TH3RDEYE
Gewoon stoppen met studeren en in de Carrefour gaan werken.
13/01/17 19:48
LTO3
13/01/17 20:34
Ik heb is ene keer rilatine gejoept van men vriendin, 97% op multiple choice examen en een week hartkloppingen hahaha, never again
13/01/17 20:36
Ik heb die Tonixx plus ook al eens genomen tijdens de examens. ik heb wel geen ADD ofzo, maar ik heb de indruk dat ik wel meer concentratie had. Al kan dat ook placebo effect zijn geweest :D
13/01/17 23:39
Procaffeinate
quote door

Gewoon stoppen met studeren en in de Carrefour gaan werken.


Altijd naar THR3DEYE luisteren, wijze man
13/01/17 23:44
Op mijn werk zijn er heel wat patiƫnten met rilatine. Daar is ooit eens een mail doorgestuurd van een van de ouders die geen voorstanders waren van rilatine maar zich wendden tot een homeopatisch middel, o.b.v. natuurlijke kruiden enzo. Ik weet niet meer of en welke naam dat had en vind de mail helaas niet meer, want stond wel wat uitleg bij.
Maar misschien is dat dus ook wel een idee.
14/01/17 00:21
homeopathie betekent nu wel letterlijk dat het niet werkt dus... lijkt me geen aanrader
14/01/17 00:22
Ik vind van mezelf ook dat ik regelmatig concentratieproblemen heb. Maar dat komt dan meestal omdat ik veel te laat ga slapen, extreem laat opsta en gans mijn ritme verstoord is waardoor ik (ook al duurt mijn dag in theorie even lang, gewoon alles wat verschoven) mij minder goed kan concentreren.

Maar goed, op de dagen dat ik dus wel op een 'normaal' uur in mijn nest lig en om 9u opsta om te studeren merk ik soms ook wel een minder concentratievermogen op, na een uur of 4 gestudeerd te hebben (niet aan 1 stuk). En iets waarvan ik al wel gemerkt heb dat helpt zijn noten. Dus als ik nu veel werk heb, iets te gestresst ben en mij niet goed kan concentreren en geen zin heb om de stress eraf te sporten dan pak ik er wat noten bij tijdens 't studeren (cashewnoten en pijnboompitten) en ik kan weer effe voort. Toen ik dat voor eerst probeerde (want is nog niet lang geleden) kwam ik plots tot het besef vanwaar de benaming "studentenhaver" komt :D (dat gaat dan wel over noten en rozijnen, maar kom)
14/01/17 08:53
pijlbord
quote door

Op mijn werk zijn er heel wat patiƫnten met rilatine. Daar is ooit eens een mail doorgestuurd van een van de ouders die geen voorstanders waren van rilatine maar zich wendden tot een homeopatisch middel, o.b.v. natuurlijke kruiden enzo. Ik weet niet meer of en welke naam dat had en vind de mail helaas niet meer, want stond wel wat uitleg bij.
Maar misschien is dat dus ook wel een idee.


Zoek even op wat homeopathie precies is. Dat is vergelijkbaar met in new york een aspirientje in de zee smijten en in Oostende een slok zeewater nemen met het idee dat dat helpt.
Niet dat ik kruidendingen wil bashen, honing werkt bijvoorbeeld even goed als de meeste keelpastilles, maar homeopathie is geen 'kruidendinges', dat werkt met extreme verdunning van stoffen.
14/01/17 12:31
Uw2ePersoonlijkheid
quote door



Altijd naar THR3DEYE luisteren, wijze man


Om eerlijk te zijn, werkt echt heel goe om te beseffe da ge echt heel graag wilt studere plots.

Voorts, sporten, spijtig genoeg.
14/01/17 13:45
Hoelang moet ge nog studeren?
Ik heb vaak overwogen te stoppen met die stomme pille, ma ik heb uiteindelijk volgehouden...