Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Weerwolven spel #1 : 650 reacties (33/33) [Weerwolven]

Weerwolven spel #1


1 Needamircle Aura-Ziener Geliefden
2 Salto Heks Pacifist
3 Onono Besmettelijke wolf Vegetarische Wolf
4 Nakkeskud Big Bad Wolf Geliefden
5 Erroarist Logebroeders Zieke
6 Gabrielgarcia Logebroeders Sterke Kerel
7 Positivisme Helderziende wolf Knappe wolf
8 Humberthumbert Magier Prins
9 Ypsilon Ziener Pacifist
10 Niet Heks Wolfman
11 Dagenvanstro Beschermengel Depressieve maniac

Winnaars: Dagenvanstro, Niet, Ypsilon, HumbertHumbert, Gabrielgarcia, Erroarist, Salto.
03/11/16 22:27
marmermijn
Ik ben zo slecht in dit spel, ik heb posi en onono nooit verdacht omdatk die buiten het spel vertrouw en dus er van uit ging dat die de waarheid spraken.
Hennige mindfuck haha
03/11/16 22:31
dagenVanStro
Fool of a Took :s
03/11/16 22:49
Niet
quote door



Ik snap niet eens echt goed of je akkoord gaat met mij of niet :p Wat je zegt lijkt me logisch, en dat is ook wat ik probeerde te zeggen. Het was ook deels als antwoord op positivisme




Uiteraard niet. Om exact dezelfde redenen had ik jou en Posi gekozen voor mijn zienerfunctie. :p Grappig dat het in beide gevallen onterecht voor wantrouwen zorgde. Of ja, dat er toch vanalles tussen zat voor we tot de correcte antwoorden konden komen.


Ja deels weldat ie nie moet zeggendat r n wolfmens inzit ma dan moet die wolfmens/knapme wolf ook ni fout benoemen want dan kunt ge da dus letterlijk nooit weten?

Met aldie rollen maakt alleskei ingewikkeld :(

En wel n coole spreadsheet zeg, dahad ik allemaal niet! Gewoon op gevoel spelen jong :p enige inschattingsfout was duidelijk Onono :D
03/11/16 23:51

Uhm ik vind dat gij ook wel heel drastisch gewijzigd zijt van "ik vertrouw u 99,99%" naar "IK BEN KEIZEKER DAT SALTO WOLF IS!" :-P Zonder enigzins te wachten op een argument van mij, mij gewoon de dood in gejaagd samen met Onono. Dus da's toch ook kleine inschattingsfout denk ik dan :p

Voor de rest vind ik dat de vele rollen wel wat voor verwarring konden zorgen, en het vooral vervelend was dat ge absoluut niet wist wie aanwezig was en wie niet. En dan nog is dubbele rollen .. Het is echt moeilijk om twee keer te geloven dat iemand naar u komt "Ik ben heks" én "Ik ben pacifist" terwijl ge dat zelf zijt, haha.
03/11/16 23:53

Anderzijds wel tof omdat de twee heksen, een keer ze elkaar kenden samen wel veel controle konden uitoefenen omdat ze iedereen konden vervloeken buiten zichzelf. Waardoor er op het einde bijna nooit nog gemoord is in de nacht :)
04/11/16 00:02
ja, maar die vele rollen en passieve dingen zijn nodig om het wat interessant te houden voor iedereen. Anders zitten we met pakweg een derde van de spelers die niks anders zijn dan gewoon 'burger', en die 's nachts niks te doen hebben. Overdag kunnen ze op iemand stemmen, 's nachts moeten ze maar afwachten tot het hun beurt is om een wolvenklauw tegen hun bakkes te krijgen. Liever een beetje verwarring en drukte, dan de kaalheid en ongelijkheid. En dat functies en rollen meer dan één keer kunnen voorkomen was ook verwarrend, maar uiteindelijk ook wel logisch. Zolang het globaal maar wat evenwichtig verdeeld is.
04/11/16 00:17
AdrianHealey
Als alles maar 1 keer kan voorkomen, dan heb je 'roldeducing'.
'Ah, de jager is er al uit, dus we zitten nog met een heks, een magier en een wolf, dus ik ga zo doen'.

Door al die rollen is het eigenlijk het 'beste' om daar geen rekening mee te houden en gewoon te plannen alsof er geen rollen zijn, denk ik. Als je plan dan wordt gedwarsboomd door een rol; so be it. Dan los je de probleme op als ze zich stellen.

Maar iemand mag altijd een spel maken met andere rollen/minder rollen. Ik ben wel fan van de chaos en die te overzien als GM.
04/11/16 00:21

Neenee, het was gewoon wat bij mij persoonlijk wel wat moeilijk liep. Ik had totaal geen overzicht over wie er al dan niet in het spel was. Gelukkig waren er dan enkelen die de gok waagden en hun rol vertelden, en ge dan voor uzelf maar moet onderzoeken of die dat effectief zijn of niet :)

Dus op zich çava wel, ik was gewoon gejost dat mijn beiden rollen er dubbel inzaten, haha.
04/11/16 09:57
Niet
Ja ik was daar ook niet super discreet over omdat ik toch wolfmens was dus als de wolven het idee kregen om mij aan te vallen zou da mislukken en zou ik weten dat een van de mensen die ik het verteld had sowieso een wolf was? :p

04/11/16 10:00
Huh wat is hier de redenering achter?
Wolven kunnen wel een wolfsmens aanvallen toch?
04/11/16 10:04
Niet
quote door

Huh wat is hier de redenering achter?
Wolven kunnen wel een wolfsmens aanvallen toch?


Ja maar niet vermoorden, dus dan zou er wrs in het tekstje staan van, ze wouden iemand aanvallen toen ze zich bedachten want het leek een van hun te zijn ofzo...

Enkel de tweede nacht zouden ze mij dan wel kunnen vermoorden natuurlijk ma dan kan je in de dag al een wolf wegstemmen :)


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.