Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Zeester : 63 reacties (1/4) [Creatief]

Zeester

11/04/17 01:11
Joepie, met deze tekst stond ik onlangs met één voet in de finale van NAFT. De tweede is er niet in geraakt, maar ik was toch mega fier. (oh: er staat een tekst die hier verdacht hard op lijkt, maar ik heb geen idee hoe ge forumtopics moet verwijderen en ik pas teksten aan en aan en aan en aan)


En hij kleedde mij uit tot
Ik niet meer was dan een junk
Voor eeuwig verslaafd aan het genot
Van seks op het ritme van Daft Punk

Wat waren ze plots toch ver
De beloftes die ik hem maakte
Ik lag op zijn matras als een zeester
Die een arm kwijtraakte

Ik kon niet meer bewegen
Kreeg niets meer gezegd
Ik heb mij daar dan, weinig verlegen
En zeer onelegant, bij neergelegd

Hallo. Ik ben Lieselot en ik begin mijn teksten altijd met ‘hallo’.
Ik gebruik ook nooit moeilijke woorden.
Dan zeg ik dat ‘dat mijn stijl is’ .
En zo laat ik in het midden
Of ik die woorden zelfs ken

Hallo, ik ben nog altijd Lieselot en ik ga zo meteen een tekst brengen die gericht is aan iemand die niet mijn lief is – en ik heb er een – iemand die biologisch gezien perfect mijn vader kan zijn en waarvan ik sinds kort hoop dat hij dat in de verste verte niet is.

Ik heb al zoveel geschreven
En niks pas bij elkaar
Het lijkt wat op mijn leven
Op de knopen in mijn haar

Ik weet niet of ge het ziet
Maar: ik ben ‘t kwijt
Wat gij ziet zie ik niet
En, de laatste tijd

Ben ik vergeten hoe ik moet lopen
Hoe ik moet praten
Ademen en hopen

Wat ik was, wie ik ben
Wat ik worden wil
Waar ik van houd, wie ik ken
Man. Da’s hier stil

Ik was toch van het geschreeuw
Dat ik zelfstandig was
Nu het zielig welopverschot van de leeuw
Dat laatste, meest breekbare ras

Het lijkt alsof ik nog snel
Drieeëntwintig jaren zonder stukken
Moest vullen met rel
En kei veel ongelukken

Sadistisch van genoten
En nu soms nog
Alsof ik hou van verkloten
En geil word van bedrog

Toeval is wat ik vraag
Als alternatief voor de ramp
Die zegt dat ik gewoon graag
Alles kapot stamp

Neem me mee
Stop me onder je jas
Breek me in twee
Zodat ik in je binnenzak pas

Draag me als een kind
En draag me dan
Alsof elk zuchtje wind
Me breken kan

Pak mij vast zo ruw
Tot witte plekken na het loslaten
Me vertellen dat uw
Handen daar zaten

Kwil da ge me dingen leert
Fysica, chemie, veel seks en wat taal
En dat ge me zuigend markeert
Ongeacht hoe fucking puberaal

Zorg dat ik alle hoeken van
Uw kamer zo hard voelde
Dat ik geen idee heb wat een man
Ooit met een cirkel bedoelde

Dat elk risico dat bestaat
Op besmetting door contact
Verdubbeld wordt in ‘t kwadraat
Wegens allesbehalve mis – pakt

Ontleed me als een dier
Zoals vroeger in de klas
Maar dan voor het plezier
In 't midden van uw matras

Geef mij overal rust
Behalve in bed
Laat mij daar gekust
En tegen de muur gezet

En kleed mij niet
Tot op de huid
Maar nog net iets
Verder uit.

Mijn hoofd is de chaos van een tijd geleden

Jarenlang geordend, en plots: tevreden.

En dan gij.

Gij schudt alles door elkaar.

Godverdomse klootzak, schud nog eens?

Ja,

DAAR.


Da wast.

Hallo, ik ben Lieselot en ik eindig mijn teksten altijd met 'da wast'. Dat is dan volledig niet volgens plan, maar gebeurt gewoon. Soms roept er dan iemand in het publiek 'een wasmachine!'. Want: ik zeg 'da wast' en dan is het grappig om te doen alsof ik hiermee een quizvraag stel. Een quizvraag waarbij alle intonatie die van een stelling een vraag maakt, volledig verdwenen is. En dan lach ik. Ik vind dat niet grappig en wil de stand-up comedian in het publiek pijn doen, maar ik lach. Daar ben ik fier op.
11/04/17 01:54
Calllie
Wauw ik vind dit echt super geschreven!
11/04/17 02:15
Lavenir
fok gelukkig hebt ge uw looks nog
11/04/17 08:47
AdrianHealey
Konnen we hetzelfde maar over u zeggen :(
11/04/17 09:01
AdrianHealey
De meer traditionele gedichtstukjes vind ik leuk, maar de experimentele delen vind ik te experimenteel voor mijn smaak. :D Maar goed gebruik van beelden in de traditionele delen. :)
11/04/17 09:07
Lavenir
quote door

Konnen we hetzelfde maar over u zeggen :(

eerst Nederlands leren, Lode
dan praten we misschien
en daarvoor hoef je uw nummer niet te geven ;)
11/04/17 10:17
HuguesPernath
quote door

eerst Nederlands leren, Lode
dan praten we misschien
en daarvoor hoef je uw nummer niet te geven ;)


Je gebruikte de je- en u-vorm door elkaar.
11/04/17 10:45
AdrianHealey
Haha
11/04/17 11:16
USBfan
Kom jongens, niet lachen met lavenir
11/04/17 11:28
Relashio
quote door



Je gebruikte de je- en u-vorm door elkaar.

Goud waard.
11/04/17 21:40
Lavenir
quote door



Je gebruikte de je- en u-vorm door elkaar.

Robine heeft u gereject i.e. hard
eerste steen gooien ofsow? XD
11/04/17 21:44
quote door

Konnen we hetzelfde maar over u zeggen :(


Nooit gedacht dat ik ging denken 'AH heeft gelijk'.
11/04/17 21:48
onverhuld
Wa is dees nu weer
11/04/17 21:49
HuguesPernath
quote door

fok gelukkig hebt ge uw looks nog


Ik moet wel toegeven dat ik hetzelfde dacht
11/04/17 21:52
Lavenir
is gwn een slecht 'gedicht'
ik denk dat het gezonder is om haar eerlijk uw mening te zeggen
dan te enablen
11/04/17 22:35
AdrianHealey
Enfin, niet dat dit enig effect gaat hebben, want je bent hier niet om 'eerlijk' te zijn, maar om - zoals altijd - te parasiteren op de dingen die anderen vrolijk maken, maar er is niets mis met te enablen als mensen iets leuk vinden dat geen kwaad kan. 'Enablen' is iets wat je beter niet doet als het relevante gedrag slecht is, zoals, bijvoorbeeld, mensen afbreken voor geen reden; iets waar uw verdedigingsliga zich helaas mee bezig houdt en u daarbij dan, inderdaad, enablet.

Gedichten schrijven - of dat ze nu goed of slecht zijn - goh, ja, daarbij iemand enablen... das niet het einde van de wereld. Nu, betekent dan dat je geen kritiek mag geven? Neen, uiteraard niet, maar dan doe je dat op een constructieve wijze; maar het is al langer duidelijker dat constructief zijn iets is waar je het, euh, moeilijker mee hebt.

Los daarvan proberen we op dit forum juist mensen aan te moedigen om dingen te posten, om dit forum wat actiever te houden. Mensen gewoon wat afkraken omdat ze het lef hebben dingen te posten, goh, ja, dat hoort daar niet bij, he. De bedoeling van noxa is niet om uw ego te voeden, maar om een plek te zijn waar verschillende mensen hun ding kunnen doen. Wat gij doet... draagt daar niet echt aan toe bij. Als ge stoere griet met een eigen unieke mening wilt uithangen, doe het dan ergens waar uw inhoudsloze commentaar wel gewenst is

Of doe gewoon rustig verder met mensen gewoon af te breken, even goed, maar dan heb ik hopelijk hiermee toch duidelijk gemaakt aan elephantgun dat ze niet te veel van u moet aantrekken; dat op zich is ook al heel belangrijk

Ik vraag me af wat jij of je vriendinnetjes gaan bovenhalen om je gedrag hier te verdedigen; das altijd amusant, maar je mag altijd eens proberen constructief te zijn en gewoon te zeggen 'sorry, ik had dat niet mogen doen'

xxx
11/04/17 22:46
quote door

is gwn een slecht 'gedicht'
ik denk dat het gezonder is om haar eerlijk uw mening te zeggen
dan te enablen


'Het' is niet slecht, jij vindt dat slecht. En dat mag, dat is oké, want iedereen heeft zijn eigen mening.
"Ik vind het gedicht niet mooi" ipv "het is een slecht gedicht" kan al veel verschil maken.


Anyways, ik vind het wel leuk geschreven. :)
11/04/17 22:55
HuguesPernath
quote door

Robine heeft u gereject i.e. hard
eerste steen gooien ofsow? XD


Ik weet dat ge leeft op sociale chaos maar eet misschien een banaan voor uw bloedsuiker, het begint zorgwekkend te worden.
11/04/17 23:05
USBfan
quote door

Enfin, niet dat dit enig effect gaat hebben, want je bent hier niet om 'eerlijk' te zijn, maar om - zoals altijd - te parasiteren op de dingen die anderen vrolijk maken, maar er is niets mis met te enablen als mensen iets leuk vinden dat geen kwaad kan. 'Enablen' is iets wat je beter niet doet als het relevante gedrag slecht is, zoals, bijvoorbeeld, mensen afbreken voor geen reden; iets waar uw verdedigingsliga zich helaas mee bezig houdt en u daarbij dan, inderdaad, enablet.

Gedichten schrijven - of dat ze nu goed of slecht zijn - goh, ja, daarbij iemand enablen... das niet het einde van de wereld. Nu, betekent dan dat je geen kritiek mag geven? Neen, uiteraard niet, maar dan doe je dat op een constructieve wijze; maar het is al langer duidelijker dat constructief zijn iets is waar je het, euh, moeilijker mee hebt.

Los daarvan proberen we op dit forum juist mensen aan te moedigen om dingen te posten, om dit forum wat actiever te houden. Mensen gewoon wat afkraken omdat ze het lef hebben dingen te posten, goh, ja, dat hoort daar niet bij, he. De bedoeling van noxa is niet om uw ego te voeden, maar om een plek te zijn waar verschillende mensen hun ding kunnen doen. Wat gij doet... draagt daar niet echt aan toe bij. Als ge stoere griet met een eigen unieke mening wilt uithangen, doe het dan ergens waar uw inhoudsloze commentaar wel gewenst is

Of doe gewoon rustig verder met mensen gewoon af te breken, even goed, maar dan heb ik hopelijk hiermee toch duidelijk gemaakt aan elephantgun dat ze niet te veel van u moet aantrekken; dat op zich is ook al heel belangrijk

Ik vraag me af wat jij of je vriendinnetjes gaan bovenhalen om je gedrag hier te verdedigen; das altijd amusant, maar je mag altijd eens proberen constructief te zijn en gewoon te zeggen 'sorry, ik had dat niet mogen doen'

xxx


Als gij ooit pubers in huishebt gaan die zo met uw voeten spelen he lode.
11/04/17 23:06
AdrianHealey
Als mijn pubers zich ooit zo gedragen, dan weet ik dat ik gefaald heb als ouder