De mol

Eline 31

33%
Davey 19

20%
Annelies 12

13%
Bertrand 7

7%
Robin 6

6%
Sam 6

6%
Jolien 4

4%
Marzena 3

3%
Hans 3

3%
Jessica 2

2%
Bouba 1

1%

94 stemmen in totaal, door 94 deelnemers, één antwoord per deelnemer mogelijk.

06/02/17 22:08
AdrianHealey
Davey is mijn mol kandidaat nummer 1 atm.
06/02/17 22:12
Ik dacht eerst Anneies of Bertrand, maar dat is te obvious naar het einde toe. Pak maar Sam, dat van dat joggen geloof ik niet.

Wie was het trouwens dat de 11 auto's had geteld, dat heb ik niet goed gezien?
06/02/17 22:14
quote door

Vorig jaar stonden die afleveringen pas de dag nadien online geloof ik

Vorig jaar de avond zelf nog normaal. Hopelijk komt et er snel op.
06/02/17 22:14
TrueColours
Fuck jong, da van Hans.
Ik dacht wel dat ze gingen terugbrengen maar niet zo laat in de aflevering :D
06/02/17 22:16
AdrianHealey
Davey:

- Drukt bij de eerste vijf an: makkelijk voor de mol
- Wou lopen, maar mocht niet. 'Mislukt' dan zijn ketting proef. Uiteindelijk lukt de proef wel, dus slecht gesaboteerd van de mol.
- Heeft 2 proeven met Jessica gedaan; dus de kans dat die hem vertrouwde is er wel. En dan valt ze eruit.
Das het beste dak nu toe kan doen.
Mensen die een prominente rol vervullen in een opdracht... die dan wel lukt: daar zou ik em nu niet op focussen.
Maar beide opdrachten zijn gelukt, dus echt veel moltrukken kunnen we nog niet afleiden.

Dus alles is nog wat voorbarig.
06/02/17 22:21
Is er weer ergens zo'n site waar ge punten kunt inzetten? Of is het dit jaar nu enkel via app?
06/02/17 22:22
Kunnen we niet weer zo'n poll doen op noxa?
06/02/17 22:40
AdrianHealey
Dat komt straks mss: Yps mijdt dit topic tot hij het zelf heeft gezien.
06/02/17 22:45
Zou die Hans in feite écht nog de Mol "kunnen" zijn?
kBedoel maar... alle kandidaten hebben het eindspel gespeeld in de wetenschap dat Hans uit het spel lag, laat staan dat ze enige informatie over Hans hadden. Er gaat toch echt letterlijk niémand "Hans" hebben ingegeven op de vraag "Wie is de Mol?".
Ik denk wel niet dat de Mol op de knop gedrukt heeft... Bouba momenteel mijn eerste verdachte.
06/02/17 22:46
AdrianHealey
Waarom zou Hans de mol niét kunnen zijn?
06/02/17 22:57
Omdat het in mijn ogen achteraf de eerste stemronde tot een 100% loterij zou gemaakt hebben.
(Terwijl je er toch vanuit mag gaan dat de kandidaten op basis van de eerste 3 dagen dat ze mekaar hebben leren kennen een beredeneerde gok kunnen maken naar de Mol)
Nu ja, in theorie kan alles natuurlijk.
06/02/17 23:10
Echt zielig dat die site van vier zo vaak vastloopt. Op 23 minuten loopt de aflv vast. Net zoals die site van de vtm , ook een kutsite.
06/02/17 23:24
AdrianHealey
Hier is de google spreadsheet voor wie er allemaal mee wilt doen met de mol! :)

Ge kunt na elke aflevering uw top drie invullen.
06/02/17 23:44
TrueColours
Ik vind het allemaal nog een beetje te vroeg om een top drie te geven. In't begin kan ik dat nog niet goed inschatten. Eerste indrukken en al.
06/02/17 23:55
hoofdverdachte: Bouba

- de mol zou nooit drukken, het leek me voorspelbaar dat genoeg andere spelers dat wel zouden doen. De mol heeft kennis van de antwoorden en kan altijd terug binnengeraken, eventueel met gefoefel van spelleiding. Bouba had dan meteen een kans om super sympathiek te zijn als één van laatste binnenkomers

- Geen idee of Bouba veel keuze had bij de duo-proeven, maar indien wel: de slackline was één van de weinigen die je als mol kan laten mislukken of vertragen, gewoon omdat beide personen los van elkaar iets moeten bereiken. De quiz-opdracht is iets dat zichzelf wel saboteert ( 6 op een rij kan sowieso lang duren). Kettingproef is iets dat meteen goed kan gaan als iemand dat soort trukjes al kent, als mol kan je dat niet saboteren. Idem met rugzakken, dat lukt ook als één iemand al het werk doet, en als mol val je dan enorm op. Die proef is er om de sfeer in de groep te verharden, en dat kan je ook door er twee spelers op te zetten.

- Bouba zat bij de auto min of meer rationele plannen te posten (en hij was er als eerste samen met die anderen, ideale positie om meer te bepalen wat er met die auto kan gebeuren). Zijn plannen waren echter aan het clashen met de intuitie van andere spelers die er daarna bij kwamen. Ideaal om nog meer tijd te verliezen en de schuld op anderen te steken want hij gaf uiteindelijk die anderen hun zin, na het nodige tijdverlies. (en de opdracht lukte maar nipt, het kwam echt op tijd aan)

- als loper heeft Bouba volgens mij opzettelijk een hoog tempo aangehouden om de andere te verzwakken. Dat het toch nog lukt, is vooral dankzij de twee vrouwen op het einde, die zichzelf serieus hebben geforceerd (en dus voor het geld gingen en allicht geen mol zijn)

meest snuggere speelster (en kans op winnaar als ik moet gokken): Jolien
07/02/17 00:32
Lavenir
ma denkt niemand dat het Davey is?
ik wel eig
07/02/17 00:41
quote door

Zou die Hans in feite écht nog de Mol "kunnen" zijn?
kBedoel maar... alle kandidaten hebben het eindspel gespeeld in de wetenschap dat Hans uit het spel lag, laat staan dat ze enige informatie over Hans hadden. Er gaat toch echt letterlijk niémand "Hans" hebben ingegeven op de vraag "Wie is de Mol?".

Ik kan me voorstellen dat hans nog terug kan komen als speler, maar het zou heel de eerste aflevering overbodig maken als hij de mol zou zijn. Als achtergelaten auto-zitter heeft die letterlijk sowieso niks gesaboteerd, en had geen enkele speler een zinnig antwoord kunnen geven op de vragen. Dat zou inderdaad gewoon een loting zijn, één van de tien er toevallig uit en niks van skills die konden helpen.
07/02/17 01:03
Carolily
Ik zou het super cool vinden als Bouba de mol is! Ik hoop er zelfs een beetje op, maar ik verdenk hem tot hier toe absoluut niet. Ik verdenk zoals velen waarschijnlijk Bertrand. Ik denk dat de mol niét heeft afgedrukt in de auto, dus het zou in mijn theorie al iemand moeten zijn die in de auto bleef zitten en als ik daaruit dan iemand moet kiezen is het Bertrand. Die loopopdracht vond ik dan wel weer iets te verdacht maar ik blijf tot hier toe toch bij Bertrand. Die is ook iets te fel voor groepsliefde.
07/02/17 01:07
AdrianHealey
Keuze 1: Davey, Keuze 2: Bouba

Keuze absoluut niet: Bertrand
07/02/17 01:19
Lavenir
Kdenk gwn los Davey want bij die opdracht me de ketting merkt ge da hij weet hoe en daarom net wilt afleiden en haar in een andere denkrichting wou duwen