Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Hooikoorts : 17 reacties (1/1) [Dagelijkse Onzin]

Hooikoorts

22/06/19 02:15
Yoo,


Hier is al eens een topic over geweest maar die dateert van 2006 dusja!
Ik heb sinds twee jaar last van hooikoorts, wie nog?
Welke pillen neemt ge? Hebt ge er vaak last van, welke pillen werken echt? Hoe zijn de bijwerkingen?
Knam zelf effe de allegratab omdat ge daar minder moe van zou worden, maar blijkbaar werkt het op sommige dagen als de pollen op hun hoogst aanwezig zijn niet voldoende in mijn wel korte ervaring ermee dus ben ik trg overgestapt op cetrizine.


Deel hier tips and tricks en geklaag en meer.

22/06/19 03:00
Poppedijn
Ik neem nu 2 tabletten rupatall per dag op aanraden van de dokter en ik heb nog voldoende last. Niezen, loopneus, verstopte neus, tranende ogen en jeuk in mijn oren zo irritant dat ik een staaf door mijne kop zou willen boren.

Pillen deden vroeger hun werk maar ik heb de indruk dat het de laatste jaren alleen de symptomen nog wat verzacht.

Kheb in het verleden ook al aerius en cetrizine gepakt. En af en toe eens een kuurtje aerinaze in crisis.

Ik wil ook tips en tricks. Of wondermiddelen.
Volgens mijn dokter is uw neus meerdere keren per dag spoelen met zo kannetje het beste middel ooit. Voor zolang dat ik dat volhield was dat nooit echt efficiënt genoeg.
22/06/19 03:41
quote door

Ik neem nu 2 tabletten rupatall per dag op aanraden van de dokter en ik heb nog voldoende last. Niezen, loopneus, verstopte neus, tranende ogen en jeuk in mijn oren zo irritant dat ik een staaf door mijne kop zou willen boren.

Pillen deden vroeger hun werk maar ik heb de indruk dat het de laatste jaren alleen de symptomen nog wat verzacht.

Kheb in het verleden ook al aerius en cetrizine gepakt. En af en toe eens een kuurtje aerinaze in crisis.

Ik wil ook tips en tricks. Of wondermiddelen.
Volgens mijn dokter is uw neus meerdere keren per dag spoelen met zo kannetje het beste middel ooit. Voor zolang dat ik dat volhield was dat nooit echt efficiënt genoeg.


Hebt ge al eens jeuk op uw gehemelte gehad? das ook raar haha, maar in mn oren hebk nog geen last gehad.

Is het btw verstandig om tussendoor te wisselen van pillen? Die vraag was k vergeten stellen.
22/06/19 09:14
Ik neem cetrizine voor ik ga slapen. Werkt goed maar ik merk dan soms wel dat het tegen 17u bijvoorbeeld uitgewerkt is en dan beginnen mijn ogen te jeuken. Maar ik heb er elk jaar precies wa minder last van.
22/06/19 09:24
Uw2ePersoonlijkheid
'k heb geen hooikoorts, wel huisstofmijtallergie. En ja inderdaad, jeuk in uw oren is echt het verschikkelijkste. 'k Had dat meestal gecombineerd met jeuk aan mijn gehemelte, net alsof gewoon alles in uwe schedel jeukt waar ge er maar de sensoren voor hebt.


Cetrizine werkte daar voor mij wel goed tegen, maar ik vond het vreselijk hoe slaperig ge daar van werd, ook als ge daar meer 'gewend' aan raakte. En 'k gebruik nu neusspray met corticosteroïden en dat werkt echt zo goe voor mij, 'k vond dat echt een geschenk uit de hemel. 'k Ben echt ne meer wakkere mens geworden daardoor :p
22/06/19 13:12
quote door

'k heb geen hooikoorts, wel huisstofmijtallergie. En ja inderdaad, jeuk in uw oren is echt het verschikkelijkste. 'k Had dat meestal gecombineerd met jeuk aan mijn gehemelte, net alsof gewoon alles in uwe schedel jeukt waar ge er maar de sensoren voor hebt.


Cetrizine werkte daar voor mij wel goed tegen, maar ik vond het vreselijk hoe slaperig ge daar van werd, ook als ge daar meer 'gewend' aan raakte. En 'k gebruik nu neusspray met corticosteroïden en dat werkt echt zo goe voor mij, 'k vond dat echt een geschenk uit de hemel. 'k Ben echt ne meer wakkere mens geworden daardoor :p

Ma das toch kei ongezond corticosteroiden zeker als ge dat heel lang pakt.
22/06/19 13:22
Sjurm
Ik neem desloratadine pillen en soms mometasone neusspray als het echt erg is want idd corticosteroïde. Maar met die combo zelfs op de ergste dagen geen last. Heb totaal geen last van bijwerkingen en dat werkt de hele dag lang. Beiden zijn wel op voorschrift.

Vroeger vanalles genomen (zyrtec en cetrizine oa) en verschillende neussprays maar dit is het enige dat echt goed helpt bij mij en waar ge niet stikmoe van wordt.
22/06/19 17:45
Depulso
Hooikoorts, huisstofmijtallergie en aan zowat alle beesten behalve honden. Aerius ‘s morgens, levocetirizine ‘s avonds al 15 jaar ondertussen. Heb lang mometazone en andere neussprays gebruikt maar dat maakt uw neus gewoon kapot en ge wordt daar heel afhankelijk van dus nu doe ik dat al een paar jaar niet meer, en mijn keel en ingewanden zijn daar nu niet meer zo voos van. Ik moet wel die medicatie gans t jaar door nemen of ik ben geen mens. Dus in het hooikoortsseizoen heb ik evengoed nog altijd last. Zoals vandaag.
22/06/19 20:20
Geen pillen, maar neussprays Allergodil en Otrivine werken goed bij mij.
22/06/19 21:07
birdsinrow
Vroeger nam ik altijd cetirizine, maar ik werd daar zo enorm moe van, dat die moeheid uiteindelijk even erg was als de hooikoorts zelf. Ik heb zelf enorm veel last van hooikoorts (tranende ogen, enorm veel niezen, jeukende ogen en gehemelte, niet kunnen ademen, ...)

Sinds vorige lente/zomer neem ik allegratab. Dat is echt het beste ooit! (voor mij toch). Dat helpt mij zo enorm goed. Ik neem altijd eentje 's ochtends en 's avonds voor het slapen gaan. En ik gebruik ook een puffer wanneer ik niet kan ademen. Allegratab is een stuk duurder dan cetirizine dacht ik, maar dat is het mij wel waard.
23/06/19 08:30
Uw2ePersoonlijkheid
quote door


Ma das toch kei ongezond corticosteroiden zeker als ge dat heel lang pakt.


Volgens mijnen dokter valt dat goe mee, omdat dat een hele lage dosis is, en ni erg om constant te nemen. En gewoon, ik kan nu door mijnen neus ademen, beter ruiken, slapen, wakker zijn overdag,minder verkouden.. dat is het echt wel gemakkelijk waard amai.
23/06/19 14:55
mijne man neemt rupatall (1x per dag, 2 tabletten als het extreem is) en gebruikt otrivine. Lijkt wel te werken, maar 't loopt ook niet altijd over..
24/06/19 14:09
Ik neem rupatall, geen spray (vroeger nasonex). Ik neem het ook zo weinig mogelijk omdat ik paranoia ben dat ik immuun ga worden en ooit op zwaardere pillen ga moeten overstappen.
Maar als het echt te erg is, dan neem ik ook wel savonds een pilleke. dat zijn gelukkig de uitzonderingen dat dat echt nodig is....

Jeuk aan gehemelte, jeuk in de oren, en ge voelt echt dat dat in verbinding staat met elkaar. echt de hel :( De laatste tijd zwellen mijn ogen ook enorm op: heeft iemand hiervoor een goeie tip? :p
24/06/19 17:20
quote door

Ik neem rupatall, geen spray (vroeger nasonex). Ik neem het ook zo weinig mogelijk omdat ik paranoia ben dat ik immuun ga worden en ooit op zwaardere pillen ga moeten overstappen.
Maar als het echt te erg is, dan neem ik ook wel savonds een pilleke. dat zijn gelukkig de uitzonderingen dat dat echt nodig is....

Jeuk aan gehemelte, jeuk in de oren, en ge voelt echt dat dat in verbinding staat met elkaar. echt de hel :( De laatste tijd zwellen mijn ogen ook enorm op: heeft iemand hiervoor een goeie tip? :p


Goeie pillen pakken waardoor ge het minder aan uw ogen hebt. :P ik heb da nog wel een beetje tho, en dan steek ik soms mn kop onder de kraan maar kweet eig niet of ge het daardoor net meer verspreid ofnie hah, ma op die momet doet het wel deugd. En uw gebruikte zakdoekjes ni te lang in uw broek laten steken zoda ge uw eigen niet trg aansteekt.

Tip tegen verstopte neus dat me mij wel werkt (kgebruik zelf geen spray) is boven de damp van heet water da kan al met gwn een mok, me zout in hangen met uw hoofd, in en uitademen later komt da wat los, zout me water gorgelen helpt ook. Ma tis natuurlijk wel meer werk dan ne spray. Smaar een alternatief. :P
24/06/19 20:21
zijn da zo erge effecten dan?

ik heb alleen een permanente loopneus en tranende ogen. Nooit gedacht daar voor naar de dokter te lopen.
25/06/19 10:08
Als ge last hebt van uw ogen en ge kon er nie uit blijven en ge hebt toch gewreven en na 10min hebde immense spijt omda ge niks meer ziet door uw gezwollen ogen: livostin oogdruppels helpen daar tegen. Wel duur voor zo'n klein fleske maar toch worth it.

Wat ik allemaal al geprobeerd heb: zyrtex, xyzall, aerius.

Ik heb jaaaaren zyrtec gepakt en op den duur hielp da nimeer dus nu pak ik niks meer, tenzij op hele erge dagen een pilleke. Dat is dan zyrtec of xyzall meestal.
01/07/19 21:48
Sinds 3 jaar hooikoorts, grasvariant vooral (ergste in juni) niet alle drie jaren waren even fel. Bellozal (bilastine) werkt prima, geen vermoeidheid of iets voor mij. MAAR altijd eerst dokter raadplegen zoals bij alles wat medisch is :)
08/07/19 22:18
Poppedijn
Kwam dit net tegen

https://www.action.com/nl-be/p/nuage-hooikoortsdoekjes-/


Wiet weet het wondermiddel :s


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.