Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
HerGashiDidSlash: Mijn portfolio : 24 reacties (1/2) [Kunst]

HerGashiDidSlash: Mijn portfolio

24/05/12 08:02
HerGashiDidSlash
Hallo, ik studeer fotografie. Ik ben op zoek naar mijn eigen stijl en ook naar wat ik eigenlijk fotograferen of vertellen met mijn foto's. Je mag me altijd afbreken, ophemelen of zeggen welke foto's je het interessantste vindt. Dank u :3 (vooral zeggen waarom dan ;3 )

Mijn Website
Mijn dA Blog
24/05/12 09:32
Blanche
Bij :3 moest ik meteen denken aan Olga. En ja hoor, toen ik op uw site kwam herkende ik uw naam.
24/05/12 10:54
mawy
ik weet niet.. het is fotografie, maar.. ik krijg bij geen enkele foto een 'wauw' gevoel.. wat ik bv bij deze of deze wel heb.

ik denk dat het komt omdat je veel foto's in grijswaarden ipv kleur maakt. grijswaarden kan mooi zijn, maar lang niet bij alles. ik vind dat enkel tot z'n recht komen als er felle contrasten zijn. bij bv deze beelden vind ik dat totaal niet passen. bij deze dan weer wel, maar toch mis ik iets, dat element wat me een 'wauw' gevoel geeft.. maar ik kan er mn vinger niet op leggen wat het precies is..
24/05/12 13:31
sommige foto's vind ik geweldig, bv. die roadkill, die bewaker bij het roterende ding.
ander foto's vind ik té klassiek.
mss is dat de evolutie die je gemaakt hebt, van technischere fotografie naar een kunstblik op fotografie, ik weet het niet, maar er zitten nogal wat verschil in je werk.
keep up the work natuurlijk :)
24/05/12 18:07
soep
die visarend vind ik ge-wel-dig! jammer dat z'n vleugel er niet volledig opstaat op de laatste foto :(
24/05/12 18:20
HerGashiDidSlash
quote door
ik weet niet.. het is fotografie, maar.. ik krijg bij geen enkele foto een 'wauw' gevoel.. wat ik bv bij deze of deze wel heb.

ik denk dat het komt omdat je veel foto's in grijswaarden ipv kleur maakt. grijswaarden kan mooi zijn, maar lang niet bij alles. ik vind dat enkel tot z'n recht komen als er felle contrasten zijn. bij bv deze beelden vind ik dat totaal niet passen. bij deze dan weer wel, maar toch mis ik iets, dat element wat me een 'wauw' gevoel geeft.. maar ik kan er mn vinger niet op leggen wat het precies is..


Iemand heeft me ook al die vraag gesteld, waarom zwart wit. Ik hoop dat je engels kan :3 anders vertaal ik het wel, hier is mijn antwoord: I don't photograph in color because I have no reason to. It doesn't add anything to my story. I would only photograph in color if color's the main focus in a photograph.
The colder the media the better. I love how the viewer can fill in his own story. I dislike hot media. Altough I do like film.

In kleur fotograferen is pas in de jaren '70 door musea geaccepteerd als kunstvorm en dan enkel wanneer 'kleur' is gefotografeerd.
24/05/12 20:47
mawy
quote door


Iemand heeft me ook al die vraag gesteld, waarom zwart wit. Ik hoop dat je engels kan :3 anders vertaal ik het wel, hier is mijn antwoord: I don't photograph in color because I have no reason to. It doesn't add anything to my story. I would only photograph in color if color's the main focus in a photograph.
The colder the media the better. I love how the viewer can fill in his own story. I dislike hot media. Altough I do like film.

In kleur fotograferen is pas in de jaren '70 door musea geaccepteerd als kunstvorm en dan enkel wanneer 'kleur' is gefotografeerd.


to be honest: dat vind ik echt de meest flauwe reden ooit. een kleurenfoto van een foto zoals bv dat meisje geeft zoveel meer gevoel en leven in een foto. maar dan zo zachte tinten, niet meteen alles klaarduidelijk, beetje spelen met de saturation. (plus u Engelse verklaring lijkt op ne quote van een of andere "kunstenaar" en helemaal niet als "u creatieve zelf";)
24/05/12 23:00
HerGashiDidSlash
quote door


to be honest: dat vind ik echt de meest flauwe reden ooit. een kleurenfoto van een foto zoals bv dat meisje geeft zoveel meer gevoel en leven in een foto. maar dan zo zachte tinten, niet meteen alles klaarduidelijk, beetje spelen met de saturation. (plus u Engelse verklaring lijkt op ne quote van een of andere "kunstenaar" en helemaal niet als "u creatieve zelf";)


Vul de kleuren zelf in. Net zoals je beelden in je hoofd vormt wanneer je een boek leest.

Koude en warme media is iets wat ik uit de les heb meegepikt, ja. Maar de mening is een mening van velen waaronder ook mijn mening.

Ik fotografeer enkel (met enkele uitzonderingen) in kleur wanneer ik fotografeer OM de kleur.
24/05/12 23:02
HerGashiDidSlash
Ik fotografeer in die reeks Belgian Blues, het licht, niet de kleur. Alles in de foto is geregisseerd om in zwart wit te fotograferen. Had ik die in kleur gefotografeerd was het maar een fletse foto.

De bedoeling is dat ik ze print 40x50 warmtoon bariet.
25/05/12 15:22
quote door
Ik fotografeer in die reeks Belgian Blues, het licht, niet de kleur. Alles in de foto is geregisseerd om in zwart wit te fotograferen. Had ik die in kleur gefotografeerd was het maar een fletse foto.

De bedoeling is dat ik ze print 40x50 warmtoon bariet.


Licht = kleur.
25/05/12 18:01
HerGashiDidSlash
Ik begrijp de haat voor zwart wit niet.
25/05/12 21:49
LadyOfFlowers
deze heeft een heel rare belichting. geflitst? of achteraf in photoshop erbij gezet?

De 5de en de voorlaatste foto uit die reeks vind ik niet echt goed. Beweging een beeld kan mooi zijn maar in deze is het beweging & onscherpte. Beetje te arty farty naar mijn mening (als in; ik zet het in zwart wit, het onderwerp is onherkenbaar enz...)

Ik vind het jammer dat de cybergoth reeks in het zwart wit is. Ik heb niets tegen zwart wit foto's, don't get me wrong! maar hierbij past het niet echt denk ik. (ik zou de kleuren moeten zien om de vergelijking te maken)

De belgian blues reeks vind ik wel mooi. Meestal zie ik liever meer contrast in zo een foto's maar het is wel een mooi reeksje :)

De foto van het hermelijntje vind ik echt super! met wat is die gefotografeerd?

Maar over het algemeen vind ik je foto's niet slecht :) Je eigen stijl ontwikkelen duurt even. Probeer van alles uit en het komt vanzelf :) (en zo begon ik met natuur - ging ik naar portret - en nu ben ik verdiept in landschappen en dieren (terug naar natuur dus maar specifieker)
25/05/12 23:35
zoals hierboven. Ik denk dat je met je hoofd net je fotografie al aan het voorbij hollen bent.
26/05/12 00:45
Spoenk
al zeker geen verlaten gebouwen en schattige diertjes meer fotograferen
26/05/12 03:30
handmade
Wat een kenners hier allemaal. (y) Frieder , op Sint Lukas zijn ze altijd tevreden over u geweest en ik heb daar niks als goed gehoord over uw werk dus keep it up. Hier op noxa zitten mensen met veel mening , maar weinig inzicht.
26/05/12 08:16
HerGashiDidSlash
quote door
Wat een kenners hier allemaal. (y) Frieder , op Sint Lukas zijn ze altijd tevreden over u geweest en ik heb daar niks als goed gehoord over uw werk dus keep it up. Hier op noxa zitten mensen met veel mening , maar weinig inzicht.


Ik ben geïnteresseerd in allerlei soorten mensen. Ik weet graag wat elk soort volk van mijn foto's vind :3

quote door
deze heeft een heel rare belichting. geflitst? of achteraf in photoshop erbij gezet?


wegwerpcameraatjes met flits (vaak) :3 Bijna al de foto's zijn analoog, geen digitale nabewerking. Enkel wat curven en levels en retoucheren van stofjes~

quote door
De foto van het hermelijntje vind ik echt super! met wat is die gefotografeerd?


Mijn D-200 en mijn vader's 200-400mm. Dus dat wordt een 300-600mm als je cropfactor mee rekent. Ik weet niet of daar nog een convertor x1,5 of x2 op zat. Anders was het 900mm of 1200mm. Dank u :3

Cybergothic wou ik het niet over hun kleuren hebben maar eerder over de persoon zelf, ook betrekken in het dagelijkse leven. Maar dat is niet zo goed gelukt dat geef ik toe :3 Ik vond gewoon dat er mooie foto's tussenzaten. Het is vorig jaar gemaakt voor het school, reportage opdracht van een 'gemeenschap'. Nu ben ik een stuk beter georganiseerd en plan ik beter en loopt niet alles in het honderd hahaha.

Merci LadyOfFlowers, leuke onderbouwde kritiek. Thanks

27/05/12 23:02
Moeilijk voor mij te beoordelen, dat is compleet mijn stijl niet. Wat ik kan zeggen is dat je talent hebt, dus je zit wel in 't juiste vak.

Ik mis af en toe compositie, en in je cybergoth reportage ontbreekt vaak scheiding van onderwerp en omgeving, door het hoge contrast. Maar goed, ik neem aan dat jullie als fotokunstenaars vaak een andere aanpak hebben.

Als ik je een tip mag geven, stop nooit met je kennis van de commerciele kant van het vak bij te schaven. Een poor artist zijn is minder romantisch dan het lijkt.
28/05/12 08:32
HerGashiDidSlash
quote door
Moeilijk voor mij te beoordelen, dat is compleet mijn stijl niet. Wat ik kan zeggen is dat je talent hebt, dus je zit wel in 't juiste vak.

Ik mis af en toe compositie, en in je cybergoth reportage ontbreekt vaak scheiding van onderwerp en omgeving, door het hoge contrast. Maar goed, ik neem aan dat jullie als fotokunstenaars vaak een andere aanpak hebben.

Als ik je een tip mag geven, stop nooit met je kennis van de commerciele kant van het vak bij te schaven. Een poor artist zijn is minder romantisch dan het lijkt.


De reeks cybergothic ben ik ook niet meer zo helemaal tevreden over, ik zou het nu anders aanpakken, als ik wat nieuws heb ga ik het uit mijn portfolio smijten :3

En ja, ik ga wel geld moeten verdienen hé ;3
29/05/12 01:14
DeDuitseHerfst
@ her gash...Ik hoop voor u dat dat engels niet in uw portfolio staat aangezien het vrij brak, elimentair en nog met fouten is ook
29/05/12 19:25
Thisismykingdom
Die foto's van die visarend en die dode vos enzo zijn nr mijn mening wel redelijk episch, ofdat het kunst is? ik vind van wel, mr da engels is wel plat zoals sommige ook al vermelden en jammer da ge zoekt naar een manier van foto's nemen om er geld mee te verdien ipv gwn zelf te evolueren tot iets waar ge zelf tevreden over kunt zijn