Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Verhuizen : 36 reacties (2/2) [Wonen]

Verhuizen

19/07/12 17:47
Ik ben nog maar 1 keer verhuisd, zo'n 3,5 jaar geleden. Ik heb met mijn ouders altijd op hetzelfde adres gewoond, het huis was al gekocht voor ik geboren was, dus ik was ni anders gewoon. Ik heb er heel mijn leven gewoond, tot ik 20 was, toen ben 'k gaan samenwonen met mijne vriend, zo'n 20 km verder.

In het begin was da echt wel aanpassen.. Ik kom héél goe overeen met mijn ouders, ik was da gewend om die elke dag te zien, en dan ineens zit ge 20 km van huis.. Da was echt raar. Als ik nu iets moest vragen of gewoon eens om te babbelen, moest 'k smsen en bellen, en ni zomaar eens binnenspringen. En oké, 20 km is ni het einde van de wereld, 't is een goeie verbinding en op 20-25 minuutjes zijt ge ginder. Maar ik heb ondertussen hier ook een leven opgebouwd, en het was toch makkelijker geweest als ik dichterbij gewoond zou hebben. Maar, dees is geen definitieve woonst, nu huren we en binnen een jaar gaan we een huis bouwen, en da zal dan wél ergens in het midden zijn. Mijn ouders in Aarschot, de zijne in Olen, dus ergens tussenin, zoda het voor ons allebei eerlijk blijft.

En ik heb nu het "geluk" van op ziekenkas te staan, dus ik heb tijd mee hopen om er is langs te rijden, gewoon om op bezoek te gaan. Dus al bij al was het ni zo ne grote "schok". :)
19/07/12 18:01
donaldmuyle
ik zit aan mijn 10e keer da'k verhuisd ben :(

echt kotsbeu
19/07/12 18:56
Ik ben 2 keer verhuisd, van moeten. De eerste keer was toen ik 14 was. Onze huisbaas was gestorven en doordat het huis verkocht werd moesten wij weg. We zijn dan een gemeente verder gaan wonen. Voor de verhuis had ik het hier wel moeilijk mee. Ik had daar altijd gewoond en we gingen dan nog van een huis naar een appartment, wat een hele aanpassing zou zijn. Na de verhuis was ik echter zeer snel aangepast, van de dag dat alles op orde stond eigenlijk. Het viel veel beter mee dan ik verwachtte.
De 2de keer was niet echt een serieus verhuis, dan zijn we gewoon van de eerste verdieping naar de gelijksvloer verhuisd. Exact hetzelfde appartement dus ik moest er enkel op letten dat ik niet de trap opliep.

Maar uiteindelijk: de verhuis viel me niet zwaar, ik was alles zeer snel gewend en ik mis niets specifiek. Misschien alleen wat meer licht in mijn kamer nu, gezien de haag van de buren nu al mijn zonlicht blokkeerd
19/07/12 19:36
Ik ben ooit 1x verhuisd toen ik 6jaar was. Ik vond dat niet erg, was een sociaal kind dus ik maakte snel vriendjes hier. Waar we nu wonen zag ik ook snel als mijn thuis.

Eind 2012 of begin 2013 ga ik samenwonen met mijn vriend. Ze zijn ons appartement nog aan het bouwen. Ik ga twee dorpen verder in 'zijn' dorp wonen. Daar is echt niks te zien, dus dit zal wel een aanpassing worden. Dat is ook zo'n dorpke waar iedereen elkaar kent, dus veel roddels en verhalen die rondgaan. Als we ons appartement ooit verkopen voor een huis hoop ik terug in 'mijn' dorp te gaan wonen. Ach ja, ik zal het daar wel gewoon worden zeker :)
19/07/12 20:58
MetalGirl
ik ben de tel allang kwijt maar allesinds te veel naar mijn goesting.
op den duur pakt ge niet meer uit. maar dozen zijn toch niet zo praktisch als kasten.

en ja hoe langer ge ergens blijft hoe beter ge alles kent en hoe meer ge u thuis voelt zeker. maar veel hangt ook af van de mensen rond u etc. maar als ge al samen met uw vriend gaat wonen zijt ge al niet alleen en als ge dan nog is dicht bij uw ouderlijk huis blijft wonen dan veronderstel ik dat ge ook niet ineens ver zit van heel uwe vriendenkring en dat ge de buurt ook nog wel wat kent. dus dan valt dat allemaal nog mee lijkt mij.
wat het ergste is aan het huis uitgaan zijn vooral al die papieren en extra's waar ge aan moet denken
19/07/12 22:08
Nooit nuja tosen ik 6 maand was telt niet .. Moeter niet aan denken mijn huis
Enkel als ik alleen ga wonen zal ik verhuizen !
20/07/12 18:44
Ik ben als klein kind (1 of 2 jaar oud) verhuisd, maar daar herinner ik me uiteraard niets van. En dan wanneer mijn ouders gescheiden zijn. Met mama ben ik één keer verhuisd, met papa twee keer. Ik ben wel altijd in dezelfde stad blijven wonen, dus opzich geen grote aanpassing.
20/07/12 20:52
Fernando
Ik ben maar een keer verhuisd, toen ik 2 was dus daar herinner ik mij helemaal niets van. En ja, naar mijn kot ben ik ook verhuisd en ik ga in september in mijn vierde kot zitten (ik ben elke keer gewisseld omdat het van "moeten" was, residentie van de KUL hoera). Dat suckt ook wel want als ge niet in de zomervakantie door huurt moet ge élke keer uw kot volledig leeg maken voor een maand, en dan zijn het herexamens en moogt ge er terug in. Ik haat fucking klote verhuizen, ik hoop dat niet te vaak te doen als ik afgestudeerd ben... Ik wil wel keigraag in't buitenland wonen maar dan gaat verhuizen nog meer misère zijn. Chance dat ik buiten mijn boeken eigenlijk aan ni zo heel veel gehecht ben, dus dat moet nog wel goed te doen zijn evenzeer.
21/07/12 11:54
Umleitung
Ik ben 2 keer verhuisd, op mijn 19de, toen ik alleen ging wonen, en op mijn 25ste, toen ik een huis had gekocht. Het moeilijkste de eerste keer was dat ik ineens alles zelf moest doen in het huishouden, terwijl daarvóór mijn moeder bijna alles deed. Het heeft me toch een paar jaar gekost om goed te wennen aan de nieuwe omgeving. Wat ik vooral miste, was de kwaliteit van het huis waar ik vandaan kwam, ik was gewend in een huis met veel comfort te leven, en kwam dan plots terecht in een vervallen huisje zonder centrale verwarming, gelegen aan een drukke straat.

De tweede keer ging het veel beter, toen kwam ik in een huis terecht dat een stuk beter was dan dat huurhuisje. Ik was de nieuwe omgeving snel gewend en miste nauwelijks iets van mijn vorige woonplaats.
21/07/12 13:32
quote door
Ik ben dus nog nooit verhuisd. Ik verhuis nu omdat ik er zelf voor kies, aangezien ik wil gaan samenwonen met mijn vriend. Ik kijk er enorm naar uit, maar wordt een beetje gek van het feit dat we momenteel niet veel kunnen voorbereiden, omdat we nog steeds geen sleutel hebben :)


Idem, maar dan alleen wonen :] En JAAAA die sleutel hebben, ik betaal huur vanaf 1 augustus en nu wacht ik nog op de plaatsbeschrijving die volgende week ergens is en dan krijg ik ook eindelijk de sleutel zodat ik kan beginnen kuisen en opmeten en plannen etc :D
22/07/12 21:13
Ik ben al ontelbare keren verhuist. Reden was vooral dat mijn ouders het overal verkloten.
Kopen een huis in deftige staat, willen dat toch helemaal veranderen, beginnen op 27 plekken tegelijk maar werken nooit niks af, en moeten uiteindelijk een ander huis zoeken omdat het huidige gewoonweg niet meer leefbaar is. Heb ik ze al dikwijls om vervloekt. Als ge als mens kunt zeggen dat ge tegen uw 40ste al 5,6 huizen hebt gekocht, klinkt dat wauw. Als het dan uitkomt dat ge ook 5,6 bouwvallen hebt achter gelaten, is dat best wel zielig.
Temeer omdat wij de kinderen juist tegenovergesteld zijn: Heel netjes, heel keurig, heel georganiseerd, kritisch, betrouwbaar, niet te impulsief .. enfin.

Alleen gaan wonen, samenwonen, terug alleen gaan wonen .. heeft natuurlijk ook een stukje meegespeeld.
Samenwonen, gezinsuitbreiding dus groter gaan wonen is zowat de laatste stap.

Sta momenteel trouwens weer op punt voor te verhuizen. Tegen September zoiets zouden we in ons nieuw huisje willen zitten.

Wat vond ik moeilijk? Bwah.
De verhuis-chaos zelf. Inpakken, verhuizen, en later alles weer terugvinden.
Vloeken omdat er een doos ontbreekt of gesneuveld is.
Heb een keer voor gehad dat we een app. (ons eerste woning) aan het opruimen waren voor te verhuizen, en we hadden alle ingepakte dozen al in de garage gezet, wat gemakkelijker was om de dag nadien gewoon de wagen in te laden.
Een paar marginale Polen die een beetje verder in de straat woonden hebben toen snachts een heel deel dozen uit die garage gestolen. Met ons servies, onze glazen, onze radio& wekkerradio, onze tafelkleden, en nog wel wat spullen .. en ja, we waren daar zeker van, gezien ze wel zo stom waren om bijvoorbeeld die tafelkleden op hun terras-tafel te leggen, en de radio (met een herkenbare sticker vd studentenclub waar mijne vent inzat) aan het raam te zetten, zodat ge die van buiten al zag staan.
Maar geen papieren of aankoop-bewijzen of shitt, dus geen poot om op te staan om die aan te klagen wegens diefstal :s

Ik ben van mening dat je sowieso de buurt ook eerst wat gaat verkennen, voordat je erheen verhuist. Toen wij rondkeken voor een huis te kopen, wandelden wij gelijk altijd rond in de buurt, om te verkennen waar alles was& of dat wel "goed genoeg" was naar onze goesting? Anders mocht de woning zelf nog een kasteel zijn dat bijna gratis weg ging, als de buurt ons ni beviel, of er was iets te ver weg/te dichtbij, dan wezen we dat al af.
Dus eenmaal dat ik er woon: Ja, ik kan me vrij snel wennen. :)

En als er groen& water in de buurt is, ben ik al meer dan content.
Heb een keer naast een ven gewoond, aan een militair domein dat alleen nog maar als wandel-route diende, een keer over het park, aan de kust recht naast het strand, nu tussen de weivelden, binnenkort weer rechtover een park .. Altijd meer groen en/of water dan andere woningen in de buurt :)

02/08/12 14:37
talullah
bij ons ging het de eerste keer zo : mijn ouders wonen aan de ene kant van limburg,zijn ouders tegen de vlaams brabante kant.Om beide ouders content te stellen zijn we in het midden gaan wonen nl.hasselt.Maar na 2 jaar was dat appartementje ons echt te mini geworden,en zijn we verhuisd in de stad van mijn schoonouders omdat ik daar ook werk had.Maar beide wonen we hier niet graag.

En nu gaan we dus verhuizen naar mijn ouders hun dorp,zelfs een straat verder! Rustige buurt,alles in de omtrek,en een betaalbaar huis!

het enigste hatelijke is in en uitpakken.Van thuis naar hasselt,alleen kleding mee.
Van hasselt naar appartement,slaapkamer,eetkamerke(ondertussen vervangen door een fatsoenlijke eetkamer)kleding,zetel(alles op 1 namiddag kunnen verhuizen)

Van app naar huis: grote eetkamer,hoop cd en boekenrekken,uitgebreide slaapkamer,bureau,fitnesstoestellen,...veel te veel(en nu dus een verhuiswagen gehuurd,pfff)
16/08/12 19:44
WORTELHELD
Thuis is waar je hart zich laat (ver)wennen.

Ik ben al vaak verhuisd. Soms viel dat tegen, soms niet.
Ik zeg het, je moet eraan wennen maar als je het met de juiste mensen doet moet dat wel lukken. Good luck.
08/09/12 00:25
Ik ben 6 keer verhuisd (Geboren in de Kempen, naar de zee verhuisd voor X aantal jaar daar verschillende dinges gekocht en terug naar de kempen verhuisd. Tussendoor nieuwe huizen of appartementen) telkens eigenlijk een oud(er) huis/appartement gekocht en verbouwd en dan voor winst verkocht.
Als kind vond ik dit zéér vervelend, maar je went eraan. Vooral het missen van andere familieleden vond ik het ergste, zoals toen mijn grootvader kanker kreeg bij zoiets wil je dan dichter bij hun zijn maar dat ging toen niet.
Wonen nu in een huis in een rustige wijk en naar mijn gevoel blijven we hier. Als mijn ouders hier toch nog eens weg willen denk ik wel dat het huis al uit ben.

Binnenkort ga ik ook op kot, maar dat is naar mijn gevoel toch nog iets anders. Ik blijf in de meeste weekends dan ook naar huis komen.
08/09/12 22:51
SunshineSasha
Ik ben de tel kwijt... 26 keer. Heeft ze voor- en nadelen.
12/09/12 20:02
DanceInTheMoonlight
Ik ben een maand geleden voor de twaalfde keer verhuisd. Of ik dat erg vind of niet hangt vooral van de reden van verhuis af... Als ge leuke tijden beleefd hebt en ge hebt mindere vooruitzichten kan dat best wel pijnlijk zijn. Of als ge bij iemand gaat wonen en ge vliegt na een dag terug buiten... Best wel triestig.

Gelukkig vind ik het leuk om kamers in te richten dus amuseer ik mij meestal wel na een verhuis. Inpakken en uitpakken van dozen stoort mij niet, tis het verhuizen zelf (als in: dozen dragen, zetels vijf verdiepen omhoog sleuren, etc) dat mij meestal nogal snel tegensteekt.
12/11/15 19:42
Ik vind verhuizen ook altijd zo'n gedoe. Heb daarom met enkele kameraden besloten een verhuisapplicatie te ontwikkelen, zodat je gemakkelijk vrienden kan taggen wanneer je wat hulp kan gebruiken.

We hebben het ding "Go!Move" gedoopt, en intussen een eerste versie online gezet op http://www.gomove.be

Je kan er via Facebook je verhuis registreren, een planning opmaken, en bij elk verhuisklusje noteren hoeveel vrienden je nodigt hebt om de klus te klaren.

Ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden!

(En volledig gratis uiteraard)

http://www.gomove.be/nl


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.