Volkswijsheden/Tante Kaat en mythbusters.

01/07/16 11:58
NeverLeNkemise
Ja wow cola zonder bruis heeft mijn zus haar niet-weggaande hoge koorts ooit is laten stoppen toen medicatie niks deed + als ik zware zware migraines heb is dat ook het enige dat mijn maag een beetje kalmeert
01/07/16 13:00
quote door

Ja wow cola zonder bruis heeft mijn zus haar niet-weggaande hoge koorts ooit is laten stoppen toen medicatie niks deed + als ik zware zware migraines heb is dat ook het enige dat mijn maag een beetje kalmeert

Helaas ook een broodje aap (met placebo-effect?). Cola is water, cafeïne, suiker en wat kleur- en smaakmiddelen. Niets dat uw darmen zou kunnen kalmeren. Meeste websites raden zelf cafeïne af als je ziek bent, en een teveel aan suiker kan diarree veroorzaken, in plaats van het te genezen.
01/07/16 13:06
pijlbord
Plus, koorts gaat altijd vanzelf over he, tenzij ge doodvalt.
gelukkige timing dus. cola doet niks tegen koorts bahalve u gehydrateerd houden.
01/07/16 13:20
quote door

Plus, koorts gaat altijd vanzelf over he, tenzij ge doodvalt.
gelukkige timing dus. cola doet niks tegen koorts bahalve u gehydrateerd houden.

En dan kunt ge zelf beter water of aquarius drinken. Cafeïne dehydrateert weer. Niet genoeg om de water-intake te cancelen, maar gewoon water is toch effectiever.

Mijn vast recept voor koorts is nog altijd Aquarius en als het echt te erg wordt neem ik wel een paracetamolleke. Voor de rest, hydrateren en uitzieken.
01/07/16 13:27
pijlbord
Honing voor keelzeer is trouwens wel echt waar. studies en shit.
01/07/16 14:18
AdrianHealey
Kheb altijd goede effecten met cola zonder prik. In dit specifieke geval kan het me niet zoveel schelen als het placebo is
01/07/16 16:34
NeverLeNkemise
quote door

Kheb altijd goede effecten met cola zonder prik. In dit specifieke geval kan het me niet zoveel schelen als het placebo is

Ja dit
01/07/16 16:47
tegen de hik drink ik zonder te ademen 10 slokken water, dat helpt normaal gezien wel om uw middenrif weer op orde te krijgen. usually works
en volgens mijn chileense schoonbroer moet ge tegen het zuur 's morgens en 's avonds een glas water met citroen erin geperst drinken. hij is rotsvast overtuigd da het werkt ma khemmet nog nie geprobeerd
01/07/16 19:39
AdrianHealey
Slechtste advies lijkt me 'logisch nadenken' iig, tenzij je studies hebt gedaan over het desbetreffende onderwerp.

P.s. Je krijgt geen koppijn als je pinten niet afschuimt. Heel hardnekkige urban legend.
01/07/16 20:10
All7aken
'P.s. Je krijgt geen koppijn als je pinten niet afschuimt. Heel hardnekkige urban legend.'

Nog nooit van gehoord
01/07/16 20:41
AdrianHealey
Kom eens buiten, dat helpt
01/07/16 21:19
Ellun
Mijn mama zei vroeger altijd dat we voor donker binnen moesten want anders zou de uil op ons hoofd kakken en zouden we ni meer groeien...

Doodsangsten stonden mijn broer en ik uit als we van de garage naar de achterdeur spurtten, de volle tien meter buiten!
03/07/16 18:38
quote door

Mijn mama zei vroeger altijd dat we voor donker binnen moesten want anders zou de uil op ons hoofd kakken en zouden we ni meer groeien...

Doodsangsten stonden mijn broer en ik uit als we van de garage naar de achterdeur spurtten, de volle tien meter buiten!

Hahahaha :D
04/07/16 01:37
josfindus
quote door

Honing voor keelzeer is trouwens wel echt waar. studies en shit.

werkt nog beter met vieze wodka of goeie rum.
een goei grogske ollé!

ik heb zelden de griep en nooit koorts. maar als ik heel mijn maag leegkots en dan cola zuip helpt dat wel echt tegen de krampen en de pijn van het samentrekken van mijn maag. En water niet.

blaasontstekingen kunt ge ook zelf oplossen door liters water,kruidenthee (cafeïne vrije dus) en als het heel erg is ene hele fles pure ongezoete cranberrysap.Dat werkt sneller dan antibiotica!
tis hippieshit en geen idee of dat gelijk is aan een urbanlegend. maar ik betwijfel of ge scheermeskes pissen kunt oplossen met een placebo, dus ik geloof dat dat waar is.
04/07/16 01:38
josfindus
haja en azijn zou helpen tegen jeukende muggenbeten.
ik wilde dat testen en ik zat met een gillend kind :( dat helpt dus niet tegen opengekrabte muggenbeten
(ja ik verdien straf)
04/07/16 02:29
pijlbord
Bij ons op 't werk krijgen een aantal mensen zo wel elke dag een poederke met iets van cranberry, tegen incontinentie/blaasontstekingen.
'k heb dat eens aan de dokte gevraagd en volgens hem is veld daar nogal over euh.. verdeeld. In de zin dat hij het gewoon wou afschaffen want 'geldklopperij', maar hij wou een andere dokter niet voor de borst stoten, die geloofde daar dan weer wel in.

Vitaminen en voedingssupplementen zijn 99/100 wel pure verkwisting en afzetterij overigens.
04/07/16 02:30
pijlbord
Ik vraag mij trouwens af hoe jullie allemaal aan cola zonder bruis komen op 't moment dat ge moet overgeven? Ik heb dat nooit in huis maar jullie blijkbaar allemaal een kletske in de frigo, ofzo.
04/07/16 03:00
NeverLeNkemise
Das gewoon cola waar ge (of iemand die medelijden heeft met u) in blijft roeren tot de bruis eruit is, das ni zo moeilijk :p
04/07/16 10:28
Oh! Iets tegen de hik: Op een schijfje citroen bijten. Heeft tot nu toe altijd geholpen, wondermiddeltje.
04/07/16 10:40
quote door

haja en azijn zou helpen tegen jeukende muggenbeten.
ik wilde dat testen en ik zat met een gillend kind :( dat helpt dus niet tegen opengekrabte muggenbeten
(ja ik verdien straf)

hahahahahahaha :D :D :D