Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Mijn partner doet coke achter mijn rug : 148 reacties (1/8) [Seks en Relaties]

Mijn partner doet coke achter mijn rug

08/07/17 15:23
Ok, dus mijn partner was gisteren op een festival en deze morgen zei ze tussen de soep en de patatten. Ik doe soms coke. Ik ben een beetje anti-drugs en ze weet dit, maar ik probeer rustig te blijven en vraag: hoe vaak is soms? Ervan uitgaande dat het enkel op festivals was, zoals ze zei toen we elkaar leerden kennen (want vroeger voor ze me kende deed ze dat ook). Maar blijkbaar, sinds we samenwonen, wat nu een jaar is, gemiddeld 2x per maand. Ze heeft dit dus verzwegen voor een jaar. Opeens valt alles op z'n plaats: waarom ik nooit mee mocht bij het uitgaan, waarom ze altijd thuis kwam en ipv in slaap viel mij uuuuuren wakker hield in de ochtend, waarom ze soms poeslief hungover was en soms een complete bitch tov me waarbij ik niets goed kon doen, ... Ik voel me belogen voor een jaar, bespeeld. We waren aan het denken om de volgende stap in onze relatie te zetten, namelijk verhuizen naar haar thuisland, maar nu ben ik niet zo zeker of ik dat wel wil. Liegen is toch geen basis om samen een leven op te bouwen?

Nu, mijn vraag naar jullie. Ik ben een beetje anti-drugs en de mensen die ik ken dat het doen zijn allemaal slechte voorbeelden. Zij zegt dat iedereen het zowat doet en dat MAAR 2 keer per maand niets is. Is coke idd zo ingeburgerd? Ben ik gewoon te naïef? Zou ik hier geen probleem van moeten maken? Ben ik te preuts? Ik heb een beetje second opinion nodig aangezien onze twee meningen zo haaks tegenover elkaar staan..
08/07/17 15:27
pijlbord
Ik ben ook niet pro drugs maar 2x per maand (indien de waarheid) is best wel redelijk recreatief gebruik. Als zij drugs kan gebruiken zonder verslaafd te raken (en ja, zo hebt ge genoeg mensen) dan is er op zich weinig aan de hand voor haar. Wat dat gebruik voor jullie relatie wil zeggen is iets dat gij met haar moet bespreken denk ik.
08/07/17 15:28
Euhm.. Ik ben pro drugs en zou WOEST zijn. Zo lang liegen is niet ok, en 2x per maand vind ik echt veel (hangt ervan af hoeveel ze dan doet) maar ik vind dat toch al heel frequent. Is ook een bizar verslavende drug.. Nouja ik zou ook eens heel goed nadenken wel want zoiets verzwijgen vind ik echt vreemd. Praat eens met haar over waarom ze dat niet wou zeggen. Klinkt alvast alsof ze zich probeert goed te praten...
08/07/17 15:30
quote door

Ik ben ook niet pro drugs maar 2x per maand (indien de waarheid) is best wel redelijk recreatief gebruik. Als zij drugs kan gebruiken zonder verslaafd te raken (en ja, zo hebt ge genoeg mensen) dan is er op zich weinig aan de hand voor haar. Wat dat gebruik voor jullie relatie wil zeggen is iets dat gij met haar moet bespreken denk ik.



Cocaïne is nou net wel één van de meest verslavende drugs. En als ge 't zo vaak doet is dat een serieuze indicatie van verslaving, ook al is het schijnbaar recreatief.
08/07/17 15:31
AdrianHealey
Dumpen
08/07/17 15:32
Ik vroeg haar, waarom kom je opeens nu hiermee af? En ze zei omdat ze zich geviseerd voelde toen ik een hele discussie begon over dat in de netflixseries die we kijken constant drugs gebruikt wordt alsof het iets normaal is. Alsof iedereen het doet en dat ik vond dat dat een verkeerde boodschap is. (Ik had de avond ervoor Wolf of Wall Street gezien, You Me Her waar het als cool wordt aanzien om wiet te roken terwijl dat totaal niet het onderwerp is, de hele drama online ervoor met die zelfmoordserie die zou aanzetten tot...) En ik was juist een week weg, dus blijkbaar voelt ze zich nu afstandelijker en onafhankelijker tov mij..
08/07/17 15:33
Amai ik zou razend zijn. Ik heb eens gedroomd dat mijn vriend mij dat vertelde en in mijn droom heb ik toen radicaal de keuze gesteld 'drugs of mij' haha. Als da nu een jointje was soms, oke. Ma coke nonono
08/07/17 15:33
pijlbord
quote door




Cocaïne is nou net wel één van de meest verslavende drugs. En als ge 't zo vaak doet is dat een serieuze indicatie van verslaving, ook al is het schijnbaar recreatief.


Ik denk dat wij dan andere ervaringen hebben wat verslaving net wil zeggen..

Los daarvan vind ik niet dat ge op basis van topicstarter haar info wel of niet van een verslaving kunt spreken. Twee keer per maand, wat is dat? Twee dagen per maand dat ze los gaat of twee lijntjes? En gaat die alle dagen uit of maar twee keer per maand? Kan ze nog feesten zonder coke? Is het wel werkelijk maar twee keer per maand..

Enfin, als ge twee keer per maand coke doet op feestjes en uw gebruikt is gelimiteerd tot die context en ge hebt er voor de rest weinig last van durf ik niet te spreken van een verslaving. Als ge drugs meeneemt naar andere contexten omdat ge niet zonder kunt of ge kunt niet meer fuiven zonder coke, dan is er al iets meer aan de gang.
08/07/17 15:35
Oh misschien er ook bij vermelden, zij gaat ongeveer 2x per week uit. Dus ik neem aan dat ze eerlijk is over 2x per maand, maar in mijn achterhoofd denk ik ook: misschien is het bijna iedere keer en is het 2x per week. Iedere keer is ze weg tot 6u smorgends en is ze dronken (dacht ik dus) als ze thuis kwam. Dus ik zou het verschil niet eens weten..
08/07/17 15:37
pijlbord
quote door

Oh misschien er ook bij vermelden, zij gaat ongeveer 2x per week uit. Dus ik neem aan dat ze eerlijk is over 2x per maand, maar in mijn achterhoofd denk ik ook: misschien is het bijna iedere keer en is het 2x per week. Iedere keer is ze weg tot 6u smorgends en is ze dronken (dacht ik dus) als ze thuis kwam. Dus ik zou het verschil niet eens weten..


Ja kijk, dat gaat onderdeel zijn van het gesprek dat ge met haar moet voeren he. Dat ge u belogen voelt, dat ge niet veel meer zeker zijt, dat ge graag eerlijk over haar gebruik wilt praten. ge moet van haar openheid verwachten maar gij moet die ook wel kunnen stellen in de zin dat ge niet direct moet veronderstellen dat ge nu al ene jaar lang met een drugsverslaafde samen woont.

Als ge geen verslavende persoonlijkheid hebt kunt ge drugs gebruiken zonder verslaafd te worden. Ik zeg niet dat het daarmee allemaal oké is (ik ben echt niet voor drugs) maar de realiteit is wel meer genuanceerder dan dat ze stiekem zit te snuiven op uw wc en achter uw rug uw tv gaat verkopen om aan spul te raken.
08/07/17 15:38
Persoonlijk zou ik mij daar echt zorgen om maken en ook niet per se geloven dat ze de waarheid spreekt.. Ge kunt inderdaad geen conclusies trekken over een mogelijke verslaving, maar dat zouden voor mij al genoeg alarmbellen zijn wel.
08/07/17 15:40
Zjoske
Les 1' ik doe dat maar af en toe bij gelegenheden' is altijd een leugen.over eender wat voor drugs het gaat
08/07/17 15:40
pijlbord
quote door

Persoonlijk zou ik mij daar echt zorgen om maken en ook niet per se geloven dat ze de waarheid spreekt.. Ge kunt inderdaad geen conclusies trekken over een mogelijke verslaving, maar dat zouden voor mij al genoeg alarmbellen zijn wel.


Helemaal akkoord, alarmbellen genoeg. Maar meer rond het liegen erover voor mij dan perse het druggebruik zoals het nu omschreven staat.
08/07/17 15:47
Nuja, ongeacht of ik haar geloof of niet. Ze wil niet stoppen. Ze vindt het normaal. Ze zegt dat ze volwassen is en mag doen wat ze wil. Ze noemt mij judgemental en zegt zelfs: ik heb niet gelogen tegen u, ik heb het gewoon verzwegen. Bullshit dus, want we hadden veel gesprekken over dat haar uitgaan een probleem was voor mij, het superdronken zijn, de drugsdiscussies.. Er waren genoeg momenten om het te zeggen.. Hoe kan ik met die reacties erop omgaan?! Zelfs al wil ik het verleden laten rusten. Dan teken ik er eigenlijk voor om met een druggebruiker (verslaafd of niet) te zijn, die geen intentie heeft om te stoppen en die mij judgemental vindt.
08/07/17 16:35
AdrianHealey
Tijd voor een andere partner
08/07/17 16:52
batsen
quote door

Dumpen


LOL
08/07/17 16:58

quote door

Dumpen



Ja liegen tegen uw vriendin over dingen waar eigenlijk duidelijke afspraken over zijn is een no go idd.
08/07/17 17:38
Er is iets anders mis in jullie relatie, denk ik. ge hebt niet ontdekt dat die liegt over coke. Ge hebt ontdekt dat die een andere set waarden heeft en niet naar de uwe leeft.

of dat normaal is hangt volledig af van de mensen waar ge u mee omringt.
ik ken mensen die dat bijna dagelijks doen, ik ken er die dat nooit van hun leven zouden proberen ,en alles daartussen.
Met welke van die werelden wilt gij samenleven en wilt gij staan? Normaal is wat ge zelf.... als norm.... neemt.
08/07/17 17:42
quote door

Er is iets anders mis in jullie relatie, denk ik. ge hebt niet ontdekt dat die liegt over coke. Ge hebt ontdekt dat die een andere set waarden heeft en niet naar de uwe leeft.

of dat normaal is hangt volledig af van de mensen waar ge u mee omringt.
ik ken mensen die dat bijna dagelijks doen, ik ken er die dat nooit van hun leven zouden proberen ,en alles daartussen.
Met welke van die werelden wilt gij samenleven en wilt gij staan? Normaal is wat ge zelf.... als norm.... neemt.


dit
08/07/17 17:52
portefeuille opendoen, coke eruit halen (kzou da persoonlijk doorverkopen ipv doorspoelen want da's ni cheap) en vervangen door waspoeder. En dan dumpen.