Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
everzwijn eten : 16 reacties (1/1) [Culinair]

everzwijn eten

29/12/19 11:24
dag noxanen,


heeft er iemand ervaring met het prepareren van wild zwijn?

Ik keek namelijk erg uit naar everzwijn vlees. ik had dat eens gegeten, lang gegeleden in belgie en dat was erg lekker.
enkele weken geleden kregen we een zwijntje aangeboden, maar niets van dat vlees smaakte utieindelijk aar hoe ik het wou. gewoon, generisch, taai vlees.

nu hebben we weer een everzwijn. ik zou dit graag beter doen, maar weet niet goed hoe.

-t is een jong zwijn.
-het was een paar uur geslacht als het bij ons aankwam en ik heb dat nog een nacht en halve dag laten hangen. (nuja ik, ik ga da ding ni slachten ze joeee)

hoe krijg ik nu ijn sappig roos biefstukske uit dat everzwijn?
29/12/19 11:53
Hangt er al van af als ge 't gerookt wilt , of gebraden , gegrild , ...
Boven n open vuur , in een smoker , op de BBQ , in de pan , onder de grond in bananenbladeren , ...

Everzwijn is op zich al n taai vlees en heeft 'n lange bereidingsduur nodig om het door en door mals te krijgen. Zoals pulled pork kan tot 18u nodig hebben bijvoorbeeld...


29/12/19 11:58
mals is niet het probleem. smaakloos.

waar is die 'wildsmaak'?
29/12/19 11:59
maar ja, ik heb gevraagd om aub da beest ni in de diepvries te steken maar gewoon aan de honden te geven, want neit de moeite waard verder.


sorry voor de moeite van het slachten, hahah.
29/12/19 12:43
de kok heeft een stoofpot gemaakt.
goor

oneetbaar. de jager kan zn vlees terug komen halen. had ik geweten van WELKE jager dat kwam had ik het al niet aangenomen. dien dwaas jaagt met honden --> vlees kut.
29/12/19 12:45
quote door

Hangt er al van af als ge 't gerookt wilt , of gebraden , gegrild , ...
Boven n open vuur , in een smoker , op de BBQ , in de pan , onder de grond in bananenbladeren , ...

Everzwijn is op zich al n taai vlees en heeft 'n lange bereidingsduur nodig om het door en door mals te krijgen. Zoals pulled pork kan tot 18u nodig hebben bijvoorbeeld...






moet in iedergeval heel warm zijn, slow cooken van everzwijn = no go voor de parasieten.
29/12/19 13:02
Ik heb het zelf nog niet klaargemaakt, maar ik heb het ook al gemerkt dat het soms kan tegensteken, zelfs op restaurant. Dus ge zijt zeker niet de enige met dat probleem.
29/12/19 18:04
Wild vlees kan ook gewoon heel slecht smaken. Dat is een smaak die wij niet meer gewend zijn met ons fabrieksvlees.
31/12/19 14:10
Maar 't smaakt naar niks. Ik zou graag hebben dat het naar wild smaakt.
05/01/20 13:39
levendigefantasie
Hmm shit, dit bericht te laat gezien, skuzi!

Mijn vriend heeft everzwijn-ragoût gemaakt voor onze gasten op Kerstdag. Was echt belachelijk lekker!!
Hij heeft geloof ik gewoon het receptje van Jeroen Meus gevolgd op de letter. En was echt heel erg lekker.
Anderzijds was dat natuurlijk wel een ragoût en geen biefstukjes. Dit omdat ik zwanger ben en geen vlees mag dat nog roze is binnenin. Maar 't was echt supermals. Totaal geen schoenleer of zo.
03/03/20 14:32
is da lekker everzwijn?
03/03/20 17:08
Maak er stoofvlees mee, zacht sowieso...

Taai kan wijzen op een foute slachting, als het dier te veel stress opdoet komen er stoffen vrij waardoor het vlees van mindere kwaliteit oplevert.
26/03/20 15:20
"wild" is niet echt een smaak. Everzwijn smaakt naar everzwijn zoals patrijs naar patrijs.

Wat ik wel doe is letten op mijn kruiden. En op de combinatie. Everzwijn niet met gekookte aardappel maar dan liever met een gevulde aardappel in de oven.
Ook de saus doet al veel aan de smaak. Zelf als uw vlees al wat smaak mist dan kan je er nog veel mee redden.

Ook kruid ik mijn vlees soms al een dag op voorhand en verpak dat en leg het in de koelkast zodat de kruiden er goed kunnen intrekken. Geef ook voorkeur aan zelf kruiden en niet de voorgemaakte kruiden mixen.
27/03/20 10:49
quote door

Maak er stoofvlees mee, zacht sowieso...

Taai kan wijzen op een foute slachting, als het dier te veel stress opdoet komen er stoffen vrij waardoor het vlees van mindere kwaliteit oplevert.


...
das wild.
da wordt achternageraced door honden en int beste geval met een shotgun afgemaakt...


maar ik heb het al begrepen. everzwijn is nasty als fuc, wild is nasty as fuck.

als ik aberanaise over eten wou kappen at ik wel brood en als ik fancy dingen had als 'voorgemaate kruidenmixen' of 'goeie kruiden' dan moest ik geen everzwijjn proberen eten he.
27/03/20 23:00
Sorry maar ik ken geen enkel kok die everzwijn maakt zonder dit te kruiden, ma bon. Tot daar de hulp.
29/03/20 19:50
ik ben heel kwaad op everzwijnen.
29/03/20 20:15
Het recept van Jeroen Meus voor everzwijnstoofvlees..
Ik koop elk jaar een paar kg versgeschoten everzwijn en dat is altijd een topper


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.