Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
50 tinten grijs : 67 reacties (1/4) [Literatuur]

50 tinten grijs

25/03/13 22:22


Hallo.


Vorige maand kreeg ik van mijn vriend die trilogie (box met de 3 boeken in) en ik had daar rare ideeen bij, naarmate wat ik erover had gehoord. Wel, ik ben nu 30 weken zwanger en eerlijk gezegd begin ik mij nu toch te vervelen aangezien ik nog maar 4 van de 7 dagen werk.
Nu ben ik niet zo'n boekenlezer (alleen als het boek me echt boeit), en vroeg me af of dat nu echt zo'n goede, meeslepende boeken zijn als men zegt.
Nu kunt ge zeggen 'leest ze dan hé.', daar was ik zelf ook al opgekomen, maar wou toch eens horen of hier mensen waren die er ook 1 van hadden gelezen (of meerdere) en wat zij ervan vonden.


Groetjes, Debby.
25/03/13 22:24
Raawn
Persoonlijk: de eerste 168pg's von'k saai. en toen gaf'k het al op..
Maar de meningen zijn echt verdeeld over 't boek se.
25/03/13 22:25
quote door
Persoonlijk: de eerste 168pg's von'k saai. en toen gaf'k het al op..
Maar de meningen zijn echt verdeeld over 't boek se.


Hoe komt het? Aléja, wat was het dat zo saai was? Ik heb wél den achterkant al gelezen.
Das ook al een begin hé!
25/03/13 22:26
homecoming
Het eerste boek vond ik niet zo goed, maar ik kon het niet laten om het tweede en derde ook te halen. Het tweede vond ik een stuk beter als het eerste, en het derde was ook beter als het eerste, maar daar stonden wel een aantal spelfouten/zinsbouwfouten in, bah !
Ik zou ze zeker niet laten liggen als ik jou was.
25/03/13 22:29
Vrouwen worden er zeikes van heb ik eens horen vallen
25/03/13 22:30
Veel te weinig variatie in taalgebruik. En ook heel preuts, alsof ge een biologieboek aan het lezen bent.
25/03/13 22:33
quote door
Vrouwen worden er zeikes van heb ik eens horen vallen


Heb ik ook al gehoord, in het geval ik uwe 'zeikes' goed begrepen heb.
25/03/13 22:41
ik vind ze echt wel goed :)
25/03/13 22:45
Ik ben al 4maanf in boek 1 bezig. Zit -denk k- aan hfdstk 17. Ik heb er ondertussen al 2maand niet meer in gelezen, dus zo meeslepend zijn ze niet. (Voor toch niet)
Maar als ik er morgen terug zou in lezen zou ik wel terug perfect kunnen volgen, ze zijn natuurlijk ook niet zo moeilijk om te begrijpen..
25/03/13 22:57
crlienn
Ik heb ze ook alle drie gelezen, en dat was puur omdat ik op vakantie ging en ze ter beschikking had. Ik moest toch een bezigheid hebben. Ik ben totaal geen boekenlezer, dus doordat die simpel geschreven zijn, lezen ze wel vlot, vind ik. Ze zijn niet schitterend, en zelfs ik heb al betere gelezen, maar ze zijn ook niet slecht.

In de 3e staat inderdaad typ-en spelfouten, waar ik mij ook wel wat aan stoorde.

Ik zou zeggen, als je je toch verveelt en je hebt ze bij uw thuis, gewoon lezen!
25/03/13 22:59
shanashizzle
ik vond ze ook echt wel goed
edit: ik lees nooit boeken, dus ik ken er ook maar bitter weinig van
25/03/13 23:02
Mrrreow
Ik ben het eerste beginnen lezen, en ben ermee gestopt in 3/4 vant boek ofzo. Ik vind het echt saai geschreven gewoon, totaal niet spannend of opwindend.
25/03/13 23:06
Blanche
Al zooo veel over gehoord, maar echt, ik weiger die boeken te lezen.
Al is het maar omdat ik het belachelijk vind dat iedereen precies het licht ziet. Zonder zo een boek kunt ge toch evengoed uw fantasieën prikkelen of op ideeën komen.
Maar vooral omdat ik denk dat ik mij alleen maar zou ergeren tijdens het lezen ervan en ik vermoed dat het boek vooral flair-lezers aanspreekt of mensen die hopen dat hun seksleven weer kruidig wordt na het lezen van die boeken.
25/03/13 23:13
Ik heb die eerste boek (engelse versie) hier liggen en niet eens de moeite gedaan die uit te lezen. En ik ben normaal iemand die absoluut een boek zo snel mogelijk uit wil hebben.

- Tijdgebruik in de boek zit helemaal fout: al de gebeurtenissen worden veel te uitgebreid verteld (dus aantal pagina's per ding dat er gebeurd is zeer veel), wat behoorlijk saai is. Maar tegelijk gebeurt alles zo snel in hun relatie dat het super ongeloofwaardig is. Dat zorgt er ook voor dat de eerste 150blz inderdaad echt ongelooflijk saai zijn.
- Beperkt taalgebruik. Gebeurt er eindelijk iets spannend, dan wordt hetzelfde lelijke woord voor vagina 5x op één blz gebruikt en is de fun er ook direct vanaf.
- Super ongeloofwaardige seksscene's ook eigenlijk. Dat kind komt elke keer klaar, waaronder zelfs de 1e keer. En dat nog buiten het feit dat die kerel toevallig ook nog eens tegelijk klaarkomt.
- Niet meer echt van deze tijd. Het hoofdpersonage heeft nog nooit seks gehad terwijl ze superknap is + heeft zelfs geen eigen computer..
26/03/13 00:13
quote door
Al zooo veel over gehoord, maar echt, ik weiger die boeken te lezen.
Al is het maar omdat ik het belachelijk vind dat iedereen precies het licht ziet. Zonder zo een boek kunt ge toch evengoed uw fantasieën prikkelen of op ideeën komen.
Maar vooral omdat ik denk dat ik mij alleen maar zou ergeren tijdens het lezen ervan en ik vermoed dat het boek vooral flair-lezers aanspreekt of mensen die hopen dat hun seksleven weer kruidig wordt na het lezen van die boeken.



Haha, kvond u reactie echt geweldig ! :]
Dat vind ik inderdaad ook, wat ge daar zegt. Maar kheb ze als cadeautje gekregen, dus ze laten liggen is dan ook weer zo'n zonde.
Lijk ik zo'n ondankbaar kind, en als ik er nu eens wat probeer in te lezen, is die misschien een beetje blij dat ik er toch interesse instak.
dus ik zal maar eens proberen sevvens!
26/03/13 00:27
asphyxiate
meh

edit: ik kan zo goed argumenteren.
26/03/13 01:59
runningbloes
Ik heb het opgegeven na een tijdje. Call me feministisch maar ik hou er niet van wanneer het vrouwelijk hoofdpersonage zich zo laat doen door ne rijke vent. Plus ik vond het echt slecht geschreven.
26/03/13 07:46
guinness
ik heb de drie, in drie dagen uitgelezen. Het is easy reading, en inderdaad twee en drie beter dan 1, die draait enkel om seks.
Het is een beetje twilight meeslepend, zo van oohh en aahhh en hoe mooi ( naar't einde toe)
26/03/13 08:16
PoundingSense
Als ge deze trilogie gelezen hebt, moet ge echt nie beginnen aan de reeks van Silvia Day.
die lijkt véééééél te hard op 50 shades.

Het verwondert mij wel dat ik al een aantal mannen 50 shades op de trein heb zien lezen :p
26/03/13 08:22
Ik vond die boeken heel leuk om te lezen in 't zonneke aan 't zwembad op vakantie :)