Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Game of Thrones : 652 reacties (32/33) [Tv en Radio]

Game of Thrones

15/05/19 16:43
quote door

En ook, ik snap niet dat danny ineens heel kings landing vernield. Echte motivatie om zo uit te halen was er toch niet echt, vond ik?


Bijkomend op wat er al was gezegd: Jon heeft een betere claim, technisch gezien. Voorlopig wil hij niet, maar Dany weet ook dat Jon eerst geen ambitie had om lord commander van de nightwatch te worden, en hij is het toch geworden uit plichtsbesef. Hij wou ook niet king/lord/warden of the North worden, maar hij is het toch geworden. En nu merkt Dany dat verschillende mensen Jon naar voor willen schuiven, dat hij de terechte koning zou zijn, dat hij geliefd en gerespecteerd zou zijn vanwege zijn voorbije carriere en prestaties. Als Dany op vredelievende wijze Kingslanding had veroverd, met zo min mogelijk slachtoffers, en zij en de mensen rond haar zouden de troon veroveren ... hoe lang zou het dan duren eer ze aan de kant zou worden geschoven zodat Jon zijn (terechte) plaats op de troon zou innemen? Dany weet dat het allicht zo gaat gebeuren, dus vliegt ze er nu heel brutaal in. Zodat niet enkel het volk, maar ook haar concurrentie (vooral Jon en bv ook Sansa) echt bang van haar worden. Ze wou het laatste rechte stuk alleen doen, met niemand die in haar weg zat, en een massaslachting was de enige manier (volgens haar). Zelfs als Jon en Dany samen zouden regeren, dan nog zou Dany (redelijk terecht) veronderstellen dat ze na verloop van tijd toch traagjes aan de kant zou worden geschoven. Ze zou niet meer dan een ceremoniële koningin zijn, en dat wil ze niet, het zou in gaan tegen heel haar 'lotsbestemming' als bevrijdster van slaven en moeder van draken en alles.

(is het echt duidelijk in beeld gebracht als langzame maar begrijpelijke evolutie in haar personage? nope, dat niet)
15/05/19 16:49
On the other hand, is het wel echt vaker aan bod gekomen dat Dany best cruel is enzo maar de Yasss Girl Power movement heeft er gewoon voor gekozen dat te negeren en een incorrect beeld van Dany te schetsen alsof zij moreel wél een goed kompas heeft en al haar claims en veroveringen kei goed en de beste optie waren. Iets wat in de boeken totaal anders loopt (in mijn ogen)...

Dusja volgens mij is het niet echt de 'schuld' van de show maar eerder van het publiek/de hypers die eigenlijk enkel zien wat ze willen zien. Ik kan gemakkelijk 10 quotes van Dany vinden waarbij ze letterlijk zegt dat ze steden in de fik gaat steken en mensen gaat vermoorden om 'haar' troon te veroveren? Als ge dat wilt negeren of 'goed' praten owv voorliefde/bias, allemaal goed en wel ma dan moet ge da in alle eerlijkheid ook gewoon durven toegeven.

Ik was fan (en biased) van Jaime en zijn redemption pad doorheen de serie, mja nu blijkt dat dat allemaal toch ni zo profound is en hij eigenlijk nog altijd het meest van Cersei hield enzo, jammer maja ik kan ni zeggen dat het ni bij zijn karakter past ofzo? Hij heeft zich daarbij wel degelijk aan zijn 'belofte' gehouden om te vechten voor de levenden, hij heeft daarbij nooit gezegd dat hij aan de kant van het Noorden zou blijven vechten ofzo dusja, my bad (want = biased) :p
15/05/19 17:20
Ksnap eig al die fans niet die actief gaan haten. En die willen dat als ge de naam vd schrijvers intikt op google er meteen ook bijkomt dat het slechte schrijvers zijn. :'D Die hebben hun werk daar wel in gestoken voor lange tijd.
15/05/19 19:10
Adamm
quote door

mja nu blijkt dat dat allemaal toch ni zo profound is


mooie samenvatting van het laatste seizoen
16/05/19 15:13
Wat denken we voor de laatste aflevering? Danny dood en Jonny op de troon? Zou Arya danny doden? EN als Danny dood is krijgt JOn dan de draak, want das toch ook van dezelfde familie? (Kan Jon trouwens ook in vuur overleven zoals Danny?)
16/05/19 15:44
Jon heeft zich al eens serieus verbrand toen die twee wights Jeor Mormont aanvielen in Castle Black, dus ik zou daar niet te veel van verwachten.
16/05/19 17:07
quote door

Wat denken we voor de laatste aflevering? Danny dood en Jonny op de troon? Zou Arya danny doden? EN als Danny dood is krijgt JOn dan de draak, want das toch ook van dezelfde familie? (Kan Jon trouwens ook in vuur overleven zoals Danny?)


Dany (of eender welk personage uit GoT) kan enkel vuur overleven als er een heleboel magic gebruikt wordt en er menselijke/levende offers gebracht worden, volgens GRRM...

Dus Jon 'zou' dat ook kunnen indien hij een sorcerer kent ofzo en hij offert andere levens op om z'n eigen leven te redden (denk ik).

't is wel ni duidelijk hoe Dany in Vaes Dothrak aan Magic gekomen is eigenlijk maja, da zal hem ook ni zoma prijsgeven veronderstel ik.
19/05/19 12:25
Adamm
quote door


Dany (of eender welk personage uit GoT) kan enkel vuur overleven als er een heleboel magic gebruikt wordt en er menselijke/levende offers gebracht worden, volgens GRRM...




Dat is hoe het is in de boeken. In de televisie serie krijgt ze permanent fire res.
19/05/19 13:14
quote door

Dat is hoe het is in de boeken. In de televisie serie krijgt ze permanent fire res.


Goh tis al ff geleden da'k de boeken nog heb gelezen ma doet die in de boeken ook ni super hete baden nemen en zo haar eieren in het vuur leggen en die daar dan met blote handen uithalen enzo? Ik weet het niet eh, zou het nog eens moeten checken om zeker te zijn..

Mogelijks hebben die wel een beetje 'extra' magic door hun Valyrian blood enzo? En dan is Dany met 100% Targ bloed wel méér fire resistant dan Jony boy die maar 50% Targy is eh
20/05/19 18:15
LadyOfFlowers
Allez, het zit erop. Not very amused met de laatste. Maar soit.
20/05/19 18:16
Ik ga doen alsof ik die laatste aflevering niet gezien heb.
20/05/19 21:49
Adamm
Weer weinig logica te bespeuren. Soit, it's done. I'm done.
20/05/19 22:25
evalach
quote door

Weer weinig logica te bespeuren. Soit, it's done. I'm done.


Same.
20/05/19 22:27
Eeeecht eeeh waatt?

Gelijk waarom heeft Greyworm Jon ni gewoon doodgegaan? Waar zijn de Dothraki? Waarom fucking Bran als de king? Allez en dan die Jara Greyjoy enzo gaan wel gwn voor de queen buigen ma wtfff!!


Sidenote: Ghost is wel de bestest boi zuh

En Gendry terug aant roeien zeker :'(

Me soo confused
20/05/19 22:49
Plot twists dit seizoen is blijkbaar iets doen dat niemand verwacht omdat het totaal geen steek houdt.
20/05/19 22:59
Heh maar ik heb nog zoveel vragen? Wat is nut van Night King, 3-eyed Raven, Jon = Targaryan?
Also, waarom terug the nightswatch oprichten als ge vrienden bent met the free People en the army of the dead verslagen is?

Ik zal de boeken moeten aanschaffen denk...
20/05/19 23:26
-________________________________________________-


ik wou eerst de criticasters ni geloven en het een kans geven

but boiii

pffff
21/05/19 01:58
ik ben ergens blij dat het gedaan is. Dat we er vanaf zijn zelfs.

Visueel was het allemaal fantastisch, soundtrack ook, de meeste acteurs deden ook wat ze konden. Maar verhaaltechnisch lijkt er zo veel fout. Er gaan volgens mij de komende maanden nog zoveel bedenkelijke details en onbeantwoorde vragen bovenkomen.
21/05/19 08:38
En dan nog vergeten:

Seizoen 3 (ofzo): any man who must say 'I am the king', is no king

Seizoen 8 (de king): I am the king


OKE DAN

Echt bizar en gwn weird ook, mja beter een einde dan geen einde denk ik dan kga wel wa dromen over kei coole spin offs die beter zijn dan de 'eerste' serie over 20 jaar ofzo :p
21/05/19 09:07
Gryffindor
Ik snap de sceptici, maar ik ben echt tevreden met het semi oppervlakkige einde.