Job aannemen of niet?

07/12/16 15:52
AdrianHealey
Liever iemand die zelf ontslag neemt dan dat foefke doet, trouwens, hoor. Daar heb ik nog respect voor.
07/12/16 15:56
Dat is waarvoor doen wat we doen natuurlijk. Voor AH zijn respect.
07/12/16 15:57
pijlbord
Das geen foefke adrian, das een integraal deel van onze sociale maatschappij. Doe het niet klinken alsof ze daarmee iets shady zou doen. Niks mis met enkele maanden out zijn als dat u helpt terug.in.het.zadel te klimmen.

zonder die maatregel zouden wij geen personeel boven 45 hebben denk ik.
07/12/16 15:57
AdrianHealey
Terecht, terecht. Is niet eenvoudig te krijgen, dus als je het krijgt, dan weet je ten minste dat je echt iets respectabel hebt gedaan. Meer mensen zouden dat beter nastreven; we zouden allemaal beter af zijn.
07/12/16 15:58
AdrianHealey
quote door

Das geen foefke adrian, das een integraal deel van onze sociale maatschappij. Doe het niet klinken alsof ze daarmee iets shady zou doen. Niks mis met enkele maanden out zijn als dat u helpt terug.in.het.zadel te klimmen.

zonder die maatregel zouden wij geen personeel boven 45 hebben denk ik.

Waarom hebt ge u gewoon niet ziek laten schrijven door de dokter?

Hoe shady? Wat shady?
07/12/16 15:59
pijlbord
In de context dat ze zegt da ze tegen burn out aanzat he. Niet van 'ge wilt vakantie dus zoek een dokter die u zomaar thuis schrijft'
07/12/16 16:02
quote door

Sorry als het al ergens anders staat maar heb je zelf je ontslag genomen? Waarom hebt ge u gewoon niet ziek laten schrijven door de dokter? Wat ademruimte en nog steeds een inkomen.
Zelf ontslag nemen.is.zowat.. het slechtste dat ge had kunnen doen (sorry)

Er zijn nog redenen, maar dat wil ik niet echt op het internet smijten. Alleszins, ik wist ook dat ik er sowieso niet voor lange tijd meer wou blijven werken. Ik had ook gedacht dat ik pas mijn ontslag zou indienen als ik iets anders had. Maar ik ben dan op een punt gekomen dat ik het niet meer kon/wou uitstellen. Ik wou er gewoon zo snel mogelijk weg.
07/12/16 16:02
AdrianHealey
Ze zal gedacht hebben dat dit op lange termijn beter was?
07/12/16 16:03
AdrianHealey
quote door

Er zijn nog redenen, maar dat wil ik niet echt op het internet smijten. Alleszins, ik wist ook dat ik er sowieso niet voor lange tijd meer wou blijven werken. Ik had ook gedacht dat ik pas mijn ontslag zou indienen als ik iets anders had. Maar ik ben dan op een punt gekomen dat ik het niet meer kon/wou uitstellen. Ik wou er gewoon zo snel mogelijk weg.

Je hebt eigenlijk allemaal dingen gedaan fie meer mensen zouden moeten doen. Een voorbeeld.

Nu gewoon met uw nieuwe job iets anders blijven zoeken dat u wel ligt. (Maar ook niet constant jobhoppen; dat komtnook slecht over.)
07/12/16 16:05
pijlbord
Ge kloot uzelf wel serieus natuurlijk op die manier, ma bon het is nu zo.

Ik denk gewoon ja, schrijf een job niet af puur op uw eerste indruk. Bekijk het een paar dagen ter plaatse, wie weet valt het keigoed mee.
07/12/16 16:09
AdrianHealey
Ook goed advies.
07/12/16 16:14
quote door

Ge kloot uzelf wel serieus natuurlijk op die manier, ma bon het is nu zo.

Ik denk gewoon ja, schrijf een job niet af puur op uw eerste indruk. Bekijk het een paar dagen ter plaatse, wie weet valt het keigoed mee.

Ik zat intussen bij 2 verschillende sollicitaties in de derde ronde dus was er wel redelijk zeker van dat ik niet werkloos zou zijn (of toch niet voor lange tijd) + op dat moment kon het geld mij niet veel meer schelen.

Verder geef ik je wel gelijk, dat naar de dokter gaan waarschijnlijk een slimmere keuze was geweest.

De job zal wellicht wel meevallen, maar het is gewoon niet wat ik wil doen :)

Maarja we zullen zien, zoals Posi en sommige anderen zeiden, kan ik nog van gedacht veranderen aangezien het via interim is.

07/12/16 17:18

quote door

Het punt is eerder dat ik probeer te ontmoedigen

quote door

Ja da snap ik wel.

Mijn brood is uit mijn mond geschoten van het lachen. Vuistje voor die edit.
07/12/16 17:22
AdrianHealey
Mensen moeten ontmoedigd wordzn van domme dingen te doen.
07/12/16 17:30
Enfant, zal ik u eens vertellen hoe awesome reizen is? Hoe ge elke kans die zich voordoet om de wereld te verkennen met beide handen moet aangrijpen? Dat ge zelfs gratis kunt reizen als ge veel lef hebt? Dat er zelfs manieren zijn om in Belgiƫ te overleven zonder werk en zonder profiteren?
07/12/16 17:38
pijlbord
Ik heb niks tegen reizen, maar wel tegen reizen als soulsearching en precies het totale tegenovergestelde van werken. Alsof reizen alleen maar groeien als mens is en werken enkel uzelf in slavendienst geven is van een ander.

Beiden kunnen hel of hemel zijn he. Dus van mijn part moogt ge ze aanraden van op reis te gaan, maar doe aub niet alsof dat het enige pad naar geluk en zingeving is. Voor veel mensen is stabiliteit belangrijk. Ge moet een goeie fundering hebben voor ge verder kunt bouwen. En wete, reizen geeft geen fundering, werken wel. Naast zingeving en geluk ook, als ge wat geluk hebt.
Onderschat het belang van die fundering niet. We leven niet in een disneyfilm he.
07/12/16 17:41
AdrianHealey
Mensen verwarren wat ze graag doen met zingeving
07/12/16 17:49
Reizen. Is. Awesome. Werken kan ook awesome zijn - ik zie niet in waarom deze elkaar zouden moeten uitsluiten? - maar als iemand op het randje van burn-out zit zou ik die persoon toch eerder verlof dan een nieuwe job aanraden. En in dat verlof zou ik eerder reizen dan enkele weken couch potato spelen.
07/12/16 17:52
AdrianHealey
Reizen is <voor mij> vaak niet bijzonder.
Maar het probleem is niet met reizen.
07/12/16 17:53
pijlbord
Burn out is nu wel iets speciaal he. Dan zijt ge letterlijk op. Dan moet ge terug ademruimte vinden. Reizen is ook fukin' vermoeiend ze, en niet iedereen is daarvoor te vinden. Niet dat het geen deugd kan doen natuurlijk. Maar ik zou denken dat ge de eerste week (weken) eerder uzelf terug moet opbouwen voor ge aan iets groot begint, of dat nu een nieuwe job of een grote reis is.