Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Job aannemen of niet? : 163 reacties (1/9) [Werk]

Job aannemen of niet?

06/12/16 10:05
Dag Noxa,

Ik heb recent mijn ontslag ingediend. Mijn huidige job maakte mij ongelukkig, de werkdruk lag te hoog en ik had gigantisch veel stress elke dag. Om een burn-out te vermijden, heb ik dan maar besloten om ermee te stoppen. Over het algemeen gaat het de laatste tijd niet meer supergoed met mij.

Voordat ik mijn ontslag indiend, heb ik 2 sollicitaties gehad. Eentje was voor een job die ik heel graag wou doen, bij een bedrijf dat me ook heel leuk/interessant leek. Maar er waren meerdere kandidaten en ik heb net te horen gekregen dat ik niet hun eerste keuze ben. Een definitieve beslissing zal er wel pas binnen enkele weken komen (omdat het voor hen momenteel niet prioritair is), dus er is nog een (heel) kleine kans.
De tweede sollicitatie wou ik eigenlijk al niet doen omdat de job mij simpelweg niet echt interesseert maar ik heb me laten overhalen door een interim om het toch te proberen. Dat gesprek ging goed en ze hebben mij aangenomen, alleen wil ik de job dus eigenlijk niet.. Voordeel is dat ik een goed loon krijg en dat het me ook wel een tof bedrijf lijkt. Nadelen zijn dat de job me dus maar niks lijkt, het is moeilijk bereikbaar met openbaar vervoer en er zijn geen doorgroeimogelijkheden. Ik zie me er dus zeker niet voor lange tijd werken.

Ik zou liefst gaan voor een job die ik echt wil uiteraard, maar meeste mensen raden mij aan om de job toch aan te nemen owv zekerheid (misschien duurt het nog lang voor ik een andere job vind?) en omdat ik altijd kan opstappen. Ik zou dan wel weer 40u/week werken dus dan heb ik weer weinig tijd om intussen een andere job te zoeken die ik wel wil. + ik heb veel moeite met na een paar maanden te moeten gaan zeggen dat ik weer weg ben. Wat denken jullie dat ik moet doen? Ze gaan me waarschijnlijk vandaag bellen en om een antwoord vragen..

Komt er ook nog eens bij dat ik eigenlijk heel graag eeen tijdje zou willen gaan reizen en er zal waarschijnlijk geen beter moment zijn om dat te doen dan nu..

Dus reizen, de job aannemen of geen van beiden en verder zoeken: wat zouden jullie doen?
06/12/16 10:08
turnstile
Ik zou de job aannemen. reallife issues.
Hoe gaat ge reizen en geen loon hebben en dat betalen?
06/12/16 10:08
Wenen vooral.
But hey, that's me
06/12/16 10:09
Als ge nu al twijfelt, zou ik ze niet aannemen eerlijk gezegd.
Woont ge alleen? Hebt ge kosten/lening/huur te betalen?
Als het antwoord hierop "nee" is, gewoon niet aannemen als ge nu al ZO hard aant twijfelen zijt...
06/12/16 10:18
Ik huur een studio, dus er zijn wel kosten. Ik heb uiteraard wel de afgelopen 3 jaar gespaard dus ik zou makkelijk op reis kunnen gaan of een tijdje niet werken zonder financieel in de problemen te komen. Maar het zou natuurlijk wel zonde zijn van mijn spaargeld.

Het klinkt nu misschien alsof ik al een keuze heb gemaakt, maar ik heb ook schrik van de onzekerheid om geen job te hebben. Momenteel weet ik helemaal niet wat ik ga doen.
06/12/16 10:27
UnicornJosi
Ik zou ook zeggen aannemen. Maar dat is puur als ik de situatie op mezelf zou betrekken. Wie weet is de job leuker dan je nu aanvankelijk denkt. Misschien valt het ook keihard tegen.
Maar beide jobs niet hebben, en dan misschien meer dan een jaar zonder job zitten zal, als je je al slecht in je vel voelt, misschien dit alleen nog maar negatief beïnvloeden?

Enfin, dit is puur mijn mening. De keuze zal je uiteindelijk zelf moeten maken.
Maak een lijst met pro's en contra van beide plannen.
Kijk wat jij het belangrijkste vindt bij de pro's en welke contra's voor jou een nee zouden zijn.

06/12/16 10:41
LenteInMei
Wat voor zin heeft het om ontslag te nemen op een job die je ongelukkig maakte om een nieuwe te gaan doen en je bijna zeker bent dat die je ook ongelukkig gaat maken?
Ik zou hem aannemen, maar dat is omdat ik de financiële ruimte niet heb om werkloos te zijn.
Als je effectief op de rand van een burn-out stond is het misschien goed om eens tijd te nemen voor jezelf en na te denken wat je echt wil? Het is niet leuk om daarvoor aan je spaargeld te moeten gaan, maar goed, als dat nodig is...

Welke job deed je eerst en welke is de job waar je nu over twijfelt? Waarom denk je dat die nieuwe job je ook ongelukkig zal maken?
06/12/16 11:07
Ik neig eerder naar niet aannemen. Als je meent dat je't financieel kan trekken en als je niet het gevoel hebt dat dit echt niet je droomjob is, dan kan je best die reis nu maken.
06/12/16 11:16
Ik zou mij op die reis dan toch de hele tijd druk maken over 'wat ga ik nu doen met mijn leven en als ik terug thuis ben' Zouden de meeste datniet hebben of ben ik het? Hoe dan ook die reis zou voor mij niet fijn zijn denk ik, op zo een moment he:)
06/12/16 11:25
Ha fuuu, hele tekst getypt en nu is ie weg,

Ik werk als hulpboekhouder/nacalculator en nu op zoek naar een job waar ik algemener administratie kan doen (ik wil geen financiële zaken meer doen).

De job waar ik nu over twijfel is voor 60% boekhouding en daarnaast allerlei administratieve taken. Ik weet niet of de job me perse ongelukkig gaat maken, het is gewoon niet wat ik wil doen. Ik zou het dan enkel doen owv zekerheid.
06/12/16 11:27
TheReaper
Urgh, moeilijke situatie... En lange tijd thuis zitten knaagt trouwens ook aan u zelfvertrouwen.
Nuja, ik ben in september gestart met een avondopleiding (Iets waarin ik echt graag wil werken. Opleiding is 2 jr.)
Dus voorlopig moet ik het ook stellen met een job dat ik eigenlijk niet wil doen. En ik ga dan ook wel bewust deeltijds werken.. Een doel voor ogen hebben helpt, maar als ge die job nu al in twijfel trekt?
Nuja, als ge ze aanneemt zou ik sws verder zoeken naar iets wat je wel echt wil. (Dit is ook mijn plan, maar mijn opties zijn niet zo breed dus.)
06/12/16 11:27
quote door

Ik zou mij op die reis dan toch de hele tijd druk maken over 'wat ga ik nu doen met mijn leven en als ik terug thuis ben' Zouden de meeste datniet hebben of ben ik het? Hoe dan ook die reis zou voor mij niet fijn zijn denk ik, op zo een moment he:)


Daar zit ik ook een beetje mee, ik wil ook niet weglopen van mijn problemen. Anderzijds zoals ik al zei is nu het meest geschikte moment (en ik kan ook wel even ene pauze gebruiken om na te denken wat ik wil doen).

Moeilijk!
06/12/16 11:32
Is er een mogelijkheid dat ge op uitkering gaat voor een tijdje, of is dat voor een of andere reden geen optie?

Een job die ge eigenlijk niet wilt lijkt me niet plezant. Ik ga daar binnenkort ook aan beginnen (toffe omgeving, toffe collega's, maar het werk gaat nogal saai zijn én weinig vrije tijd, zoals bij u dus), maar ik weet wel dat die na 3 of 4 maanden afgelopen is, dus dat is dan gewoon even op tanden bijten en daarna feestje doen met uw opbrengst. Als ge het daarentegen doet zonder dat er al een potentieel eind op staat, lijkt het me heel moeilijk om gemotiveerd te blijven.

En kijk, ge kunt goedkoop op reis gaan. Zet misschien een bepaalde portie opzij om mee te reizen, en zie dat ge altijd een kussentje overhebt.
In beperkte mate geld spenderen aan iets dat u gelukkig gaat maken is, in mijn ogen, absoluut geen zonde van het spaargeld.
06/12/16 11:48
Ik zou die reis maken mijn schoonbroer reist echt heel de tijd. Hij werkt dan een beetje en reist verder. Je komt er wel en focus u gewoon op die reis en na die reis weet je misschien ook beter hoe je verder wilt. Als je het kan en het wil ga er dan voor en geniet.
Dus ik zou niet twijfelen waarom een job doen die je niet echt wil doen.
06/12/16 11:50
live a little, ge hebt nog tijd genoeg om een job te vinden en uitvoeren die ge ni graag doet voor een karig loon

ik heb dat ook gehad, en ik ben gewoon vertrokken voor x-aantal maanden. ni dat dat de beste reis was uit mijn leven, want ik zat mentaal toen nogal in de knoop, maar 't was alleszins zoveel beter dan mij elke dag uit bed slepen om weer maar eens te gaan werken. doe wa goe voelt, en ik denk da ge eigenlijk het allerliefste gewoon effie weg van alles wilt en op reis wilt maar vooral ni durft. da heb ik ook gehad, maar ik heb toen gewoon verstand op nul gezet en mijn ticket geboekt en dan was er no way back (ja tuurlijk is er altijd ne way back, maar ge snapt het wel) en gewoon gedaan

enige nadeel: ik heb nadien nooit meer echte mijne draai hier gevonden en ik haat werken nog steeds en ik zou het liefst fulltime reizen maar geld groeit ni aan de bomen
06/12/16 11:52
AdrianHealey
Ge kunt op korte termijn denken en op reis gaan, op lange termijn denken en de job aannemen en/of de parasiet uithangen en een uitkering nemen
06/12/16 11:54
Als die zelf haar ontslag heeft gegeven kan die niet "de parasiet uithangen en op uitkering leven". Ge krijgt namelijk geen uitkering als GIJ uw ontslag indient.

BTW uitkeringen zijn er voor iedereen. Iedereen die al gewerkt heeft, heeft daar al toe bijgedragen (belastingen). Iedereen mag even op uitkering staan, daar is niks mis mee en dat is zeker niet "de parasiet uithangen". Natuurlijk wel als ge er jaren opzettelijk blijft opstaan ;)
06/12/16 11:58
Je hebt genoeg geld om niet in de problemen te komen en die reis te maken. Ik denk dat je daar veel spijt van gaat hebben als je dat niet doet. Een job die je eigenlijk niet wilt doen ga je wsl wel weer vinden, tijd voor die reis niet heel snel meer.

Maar! Wat als die mensen van die job dat ge wel echt wilt doen u bellen vlak voor ge vertrekt? :P Weet niet hoe lang die reis is?
06/12/16 12:02
Hoe meer ik er over nadenk, hoe slechter ik het plan vind om de job aan te nemen. Ge zegt zelf dat dit eigenlijk een goed moment is. Ge hebt er nood aan. Ge zijt jong. Afgezien van uw huur hebt ge weinig verplichtingen, en da's gemakkelijk op te lossen. Ik kan natuurlijk niet weten hoeveel ge opgespaard hebt, maar het zal waarschijnlijk wel genoeg zijn om er een maandje tussenuit te knijpen. Op reis gaan gaat uw problemen niet oplossen of u niet magisch gelukkig maken, maar ge geeft uzelf terug de tijd van u een beetje te ontwikkelen buiten een job en buiten uw verplichtingen.
Soms eens nutteloos en verplichtingloos zijn kan echt heel goed doen.

Ik ben twee jaar geleden voor twee maanden op reis geweest en ik had dat jaren eerder moeten doen. Totaal geen spijt van. Dat geld was een half jaar later terugverdiend en ik heb nog heel mijn leven om ongelukkig te zijn op een job. (niet dat ik dat echt van plan ben)
06/12/16 12:03
AdrianHealey
quote door

Als die zelf haar ontslag heeft gegeven kan die niet "de parasiet uithangen en op uitkering leven". Ge krijgt namelijk geen uitkering als GIJ uw ontslag indient.

BTW uitkeringen zijn er voor iedereen. Iedereen die al gewerkt heeft, heeft daar al toe bijgedragen (belastingen). Iedereen mag even op uitkering staan, daar is niks mis mee en dat is zeker niet "de parasiet uithangen". Natuurlijk wel als ge er jaren opzettelijk blijft opstaan ;)


Er zijn andere uitkeringen dan werkloosheidsuitkering, he

Maar idd: wrslk zal ze geen uitkering kunnen krijgen. Goed