Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Spel 15 - Het gesticht : 1781 reacties (89/90) [Weerwolven]

Spel 15 - Het gesticht



Einde spel, de burgers zijn gewonnen.

Functies, rollen en allianties - document - Regel document

Tekstjes met uitleg over de tips die er in zaten
Sheet met alle dagen en nachten


Gms : Ypsilon (fulltime) en Erroarist (parttime)

Dag 0 , inleiding: 8
Nacht 1, rip Errojoana: 13
Dag 1, Burgemeester Salto: 23
Nacht 2, geen kill: 25
Dag 2, geen lynch: 35
Nacht 3, geen kill : 36
Dag 3, rip AdrianHealey : 50
Nacht 4, geen kill: 52
Dag 4, geen lynch: 61
Nacht 5, aanval op Blizzerd : 65
Dag 5, lynch op positivisme : 74
Nacht 6, rip Blizzerd en Singto : 76
Dag 6, lynch op Salto : 80
Nacht 7, geen kill : 81
Dag 7 , lynch op Ballegerard en Snakeeydboy: 85
Nacht 8 , kill op Agressief , 86
Dag 8, lynch op Depulso, 87

Overzicht verdeling: 87

16/12/17 21:50
quote door

Mijn mvp reward gaat in ieder geval voor AH. Hoewel hij er zelf aan moest geloven, heeft hij toch wel 2 wolven ontmaskerd met artefact, en proberen te infiltreren in wolvengroepje. Uiteindelijk waren Salto en Posi zowiso verdacht, maar extra evidence hielp wel.




Ik was denk ik ENKEL verdacht door AH zijn claim hoor? Niemand anders had mij gezien of bezocht of gecheckt? Als ik iets minder verdacht was, had ik trouwens de magische onderzoeker (via apprentice) claim gebluffed want onze spionwolf kon zien welke functies ergens langs gingen. Het kalf was toen al verdronken maar dat stond initieel wel op de planning :p
16/12/17 21:52
quote door



Ik was denk ik ENKEL verdacht door AH zijn claim hoor? Niemand anders had mij gezien of bezocht of gecheckt? Als ik iets minder verdacht was, had ik trouwens de magische onderzoeker (via apprentice) claim gebluffed want onze spionwolf kon zien welke functies ergens langs gingen. Het kalf was toen al verdronken maar dat stond initieel wel op de planning :p


Kweni, voor mij waart ge al heel verdacht sinds burgemeesterstemming :P.

Ook blizzerd, bedankt voor beschermschild. Dat was nagel op mijn doodskist geweest gvd!
16/12/17 21:54
quote door



Das waar, volgens mij kon die lynching op Ramp best wel eens keerpunt voor de wolven geweest zijn.



tot aan dag/nacht 5 gaf ik de wolven 60% kans om te winnen. Als zelfs een paar van hun pech-situaties niet waren gebeurd, waren we nu nog aan het spelen en hadden ze misschien nog steeds kans.

Zelfs vorige nacht nog: Agressief werd door sommigen aanzien als wolf/bloedzuiger , omdat het op nacht 4 leek alsof hij twee namen door gaf ipv één zoals bij zijn functie hoorde. Dat kwam via het kristal van Snake, hypnotiseur onverhuld bekeek dan ongeweten tegelijk agressief en nem, ipv enkel agressief, en hoorde samen hun twee namen.

Als depulso toevallig iemand anders had genomen voor de kill, bv ziener ramp (waar ook nem aan het inbreken was), dan waren er twee burgerdoden geweest, en agressief zou de schuld gekregen hebben. Want Depulso was immers geblokkeerd door Romaric, en als de burgers dachten dat er nog twee wolven waren, dan zouden ze gedacht hebben dat Depulso de kill niet gedaan kon hebben, dus hadden ze misschien agressief gelynched. De nacht erna kon Depulso dan nog eens een burger killen, en zouden de wolven weer veel kans hebben gekregen om te winnen. Maar er zaten veel dingen bij die ze echt niet zomaar konden weten, dus het is normaal dat het na een tijd fout ging.
16/12/17 21:54
Is er trouwens al een GM voor volgende spel?
16/12/17 21:58
quote door




tot aan dag/nacht 5 gaf ik de wolven 60% kans om te winnen. Als zelfs een paar van hun pech-situaties niet waren gebeurd, waren we nu nog aan het spelen en hadden ze misschien nog steeds kans.

Zelfs vorige nacht nog: Agressief werd door sommigen aanzien als wolf/bloedzuiger , omdat het op nacht 4 leek alsof hij twee namen door gaf ipv één zoals bij zijn functie hoorde. Dat kwam via het kristal van Snake, hypnotiseur onverhuld bekeek dan ongeweten tegelijk agressief en nem, ipv enkel agressief, en hoorde samen hun twee namen.

Als depulso toevallig iemand anders had genomen voor de kill, bv ziener ramp (waar ook nem aan het inbreken was), dan waren er twee burgerdoden geweest, en agressief zou de schuld gekregen hebben. Want Depulso was immers geblokkeerd door Romaric, en als de burgers dachten dat er nog twee wolven waren, dan zouden ze gedacht hebben dat Depulso de kill niet gedaan kon hebben, dus hadden ze misschien agressief gelynched. De nacht erna kon Depulso dan nog eens een burger killen, en zouden de wolven weer veel kans hebben gekregen om te winnen. Maar er zaten veel dingen bij die ze echt niet zomaar konden weten, dus het is normaal dat het na een tijd fout ging.


Das waar, ik had prachtig idee dat Agressief mogelijk bloedzuiger bij tovenaar Ladygipsy was. En dat Depulso en agressief laatste 2 mogelijke wolven waren met tovenaar Ladygipsy.
Maar ik denk nog altijd dat we zowiso Depulso gingen lynchen, Ramp zou tenslotten Depulso toch nog altijd als wolf gezien hebben via haar auraziener functie. En Agressief had ons toch altijd heel het spel door geholpen.
16/12/17 22:05
Depulso
Als wij die gestolen stemmen allemaal hadden gekregen toen ipv 2, was ramp al lang dood geweest. Want dat was ons doelwit voor lynch die dag. En dan konden we s nachts iemand anders killen.
16/12/17 22:18
ivm de tekst tips: ik had die in het document als nota gezet, maar blijkbaar konden bezoekers die niet zien. Dus ik heb alle tips nu in de teksten zelf verwerkt in dat document, en groene achtergrond gegeven.

Ik denk dat er weinig echt werd opgemerkt en aan de juiste acties werd toegewezen. Maar ik zet dan ook niet graag veel duidelijke tips in de tekstjes, dat is voor mij maar een bijkomstigheid. Ik zie het vooral als algemene aanwijzing voor welke soort functies er in kunnen zitten, en soms als feedback voor diegenen die iets bijzonders deden met hun functie en uit de tekst kunnen afleiden of het wel of niet gelukt was. De wolven hadden dankzij die tips bv door dat er effectief een zombie in zat, maw dat hun zombiekill gelukt was.
16/12/17 22:34
quote door



Yps heeft gezegd dat het wel nog kon om ramp eruit te stemmen. :p (we hebben overigens ook lang gedacht dat romaric verleider was, haha)
Er waren genoeg burgers die afwijkend hadden gestemd, denk ik. Romaric stemde toen ook nog op u.
En ook de wolven hadden stemmen gepikt die stemming.


Ik stemde toen op Singto voor mijn passieve en dus een nieuwe extra stem de volgende keer. Ik vond het een leuke ronde, goee werk ook Yps! Blij dat ik eindelijk iets van betekenis had.
16/12/17 22:48
wolf excel btw die ik opgegeven heb na N4 ofzoiets denkik. Het duurde mij te lang haha :p Ik post morgen of maandag wsl nog wel mijn beleving van het spel, nu te moe.

Maar idd leuk spel!
17/12/17 11:39
LadyGypsy
Eerst en vooral: groot applaus en dank voor Yps (en Erro) om heel dat spel in elkaar te zetten en te modereren. Bewonderenswaardig om zoiets te bedenken en in goede banen te kunnen leiden.
*staande ovatie*

Dan wil ik ook nog mijn toffe teamgenoten bedanken voor hun steun en raad, en niet in het minst Positivisme. Zonder haar verbluffende denkwerk en advies had ik dit spel nooit fatsoenlijk kunnen spelen, want er komt zoveel op je af en er waren echt heel wat dingen die ik niet goed snapte :p

Was tof om eens mee te doen!
17/12/17 13:45
Mijn bevindingen: spel is wel interessant, maar vooral in het begin. Het blijft moeilijk te volgen als je er pas later in rolt en het is ook moeilijk om je energie er in te blijven steken naarmate het spel vordert. De overload aan informatie van mensen als Ah en posi zorgen (zeker voor mij) net voor meer verwarring dan voor duidelijkheid. Ik ben meer voor korte krachtige boodschappen dan voor ellenlange pagina's met verantwoordingen die niemand echt in detail bekijkt. Het was dus wel tof, maar vooral int begin!
17/12/17 13:47
Hoeveel van mijn schilden waren nu nuttig? Die op balle allicht al ni zeker? :P
17/12/17 13:56
- schild op Singto: was gekend door de wolven, en dat hebben ze gebruikt om opperwolf veilig een kill te laten doen want daar was tenminste zeker iets van bescherming

- schild op DC: nutteloos, want ze had al eens haar dubbele functie gedaan via haar rol, en vanaf dan kon ze zich niet meer barricaderen of profiteren van bescherming (inclusief een dergelijk schild)

- schild op balle: nutteloos, want ze was wolf dus er zou nooit een wolfkill op haar zijn. Er waren ook geen gekke chirurgen of dergelijke om een wolf 's nachts dood te doen.


dus tja :p
17/12/17 15:06
quote door

- schild op Singto: was gekend door de wolven, en dat hebben ze gebruikt om opperwolf veilig een kill te laten doen want daar was tenminste zeker iets van bescherming

- schild op DC: nutteloos, want ze had al eens haar dubbele functie gedaan via haar rol, en vanaf dan kon ze zich niet meer barricaderen of profiteren van bescherming (inclusief een dergelijk schild)

- schild op balle: nutteloos, want ze was wolf dus er zou nooit een wolfkill op haar zijn. Er waren ook geen gekke chirurgen of dergelijke om een wolf 's nachts dood te doen.


dus tja :p


Hoe wisten de wolven dat? Zelfs ik wist dat niet.
17/12/17 15:34
Omdat blizz de nacht voor zijn dood op forum had gezegd "ik heb mijn functie op singto gedaan om daar artefact te zoeken".

En omdat blizz nogal opvallend "IK VERTROUW SINGTO NIET" was op het forum :p
17/12/17 15:36
ahzo
17/12/17 15:37
Ik dacht het wel, en posi ge hebt chance gehad dan want die "ik heb functie gedaan op singto om daar atrefact te zoeken" was bullshit om de wolven weg te leiden ervan sinds een beschermengel da ni kan en ik hoopte da gij van alle mensen dat ging opvissen.

Ik had idd wel door da ik ni heel nuttig was, ik was early game blind bezig want beschermengel en zat weer met de wolven te babbelen zoals altijd maar ook een paar foute judgement calls gemaakt early on en de burgers vertrouwde mij gewoon integraal niet meer...

T kwam op het punt da ik vanaf dag 4 ofzo gewoon lode stuurde wat ik te weten kwam wetende da hij nogaltijd denkt da ik wolf ben... hopende tot nut te zijn. K was echt pissed op sommige momenten ook omda er dingen gebruikt werden als argument tege mij door de burgers da ni door wolven in de burgergroep binne gebracht was... frustrerend.

Ochja, k heb wel degelijk ne leuke tijd gehad, was spannend tot het laatste voor mij.
17/12/17 16:21
Ik heb int begin al genoeg mijn hand naar u uitgereikt blizzerd. Ik zei al sinds N2 al dat ik gevoel had dat we allebei wel te vertrouwen waren, maar tis daarna gestopt. (ook in discussie met ah heb ik u een paar keer verdedigd, als hoogstwaarschijnlijk verloren burger)

Met een functie gelijk gij moet ge op mensenkennis afgaan, sinds het moeilijk te bewijzen valt en geen info verstrekt. Als je ervoor kiest om met wolven te babbelen ipv met ons en dan meehelpt een burger te lynchen, dan moet ge wel klaarstaan voor op zijn minst een beetje wantrouwen. Dit is geen beschuldiging, sinds ik u situatie begreep. Het kan iedereen overkomen.

Al bij al hebt ge het toch niet zo slecht gedaan, na lynch van AH hebt ge altijd op de juiste gestemd.
17/12/17 17:35
Haha. Blizz zei ook van int begin dat ie dacht dat ik wolf was. Dan vroeg ie op wie ik de schilden zou zeggen. En ik zei: Op singto (zodat hij zou denken da singto ook wolf is bv) Maar daardoor dachten wij ook van: het is mogelijk dat er een schild op singto staat (ik meende zelfs nog te geloven dat het er niet stond, good mindgame blizz inderdaad door uw post opt forum dat ge daar het artefact zijt gaan zoeken) . Kwist dat blizz mij verdacht vond, door m'n gedrag enzo, en dan heb ik ook int begin gezegd toen ie vroeg wie ik verdacht vond (toen er al eens een mislukte lynch op posi was gok ik) dat posi en salto verdacht waren, om op die manier meer als een burger over te komen.
En hij zei mij ook eens straight out dat hij beschermengel was, maar die info wisten wij helaas al door onze tovenaar. :p
Vervolgens zei hij ook int begin vant spel dat hij bescherming op mij had, maar ik geloofde het maar half, en dan opt einde vh spel zei hij ook DC gok ik.
Blizz ge hebt mij wel doen vloeken in mezelf doordat ge aan mij vroeg op wie ik het zou zetten wist ik echt niet meer wat ge gedaan had, maar uiteindelijk hebben de wolven goed gegokt me singto.
17/12/17 20:44
Goed gespeeld mannen, echt waar :)

Ook de wolven, goed gedaan!