Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Italië : 27 reacties (1/2) [Films]

Italië

18/06/12 16:06
Hallo iedereen,

ik ga in september met mijn vriend voor twee weken naar Italië. Om hem te verrassen, ben ik van plan een soort "cultuurpakket" voor hem samen te stellen met allerlei films, boeken, cd's, e.d. Ik heb vandaag het internet al even afgeschuimd en ik heb dus al een vrij lange lijst met interessante films kunnen vormen. Toch zou ik ook nog enkele aanraders van buitenaf willen krijgen.

Zodus, kennen jullie nog Italiaanse films of films over Italië die de moeite waard zijn?

Alvast bedankt!

(P.S.: Mochten jullie ook nog leuke boeken of cd's ofzo kennen, let me know! ;) )

18/06/12 16:07
Zowizo La vita e bella (allez, het eerste deel toch)
18/06/12 16:12
mawy
quote door
Zowizo La vita e bella (allez, het eerste deel toch)


was ook het eerste dat me te binnen schoot
18/06/12 16:26
La meglio gioventu
<3
18/06/12 16:34
shanashizzle
casanova? letters to juliet?
18/06/12 16:38
TheDoctor
Die site al gezien zeker?

Voor de rest kan ik niet direct op iets komen. Als er mij iets te binnen schiet kom ik terug!
18/06/12 16:39
Zowel La Vita e Bella als La Meglio Gioventu staan al op de lijst.
Casanova niet, maar daar hebben we net nog twee versies van gezien.
Letters to Juliet ga ik nu in het lijstje zetten, die was ik vergeten.

Bedankt! :)
18/06/12 16:44
Nope, die site had ik nog niet! :) merci!
18/06/12 17:06
Io non ho paura
18/06/12 17:26
Segervisa
Anche libero va bene.
18/06/12 17:42
Effaaa
Le cose che restano! Romanzo Criminale! (kon je sparen met De Standaard, su-per-goed!)
18/06/12 18:04
Beeld
La Stanza del Figlio
Eat Pray Love
The Tourist
I Claudius (serie over Romeinse keizertijd)
La Dolce Vita - Fellini (herkomst van het woord paparazzi)

Mafiastuff (The Godfather etc)

Miss eens googlen/youtube op Beningi, da's de auteur en regisseur van La Vita è bella; geniaal persoon

Deze scene of course
The Italian man who went to Malta (classico)

Documentaires over Pompeii en die shizle

Muziek
Umberto Tozzi
Fabri Fibri (futuristische rap )
Meg
Cesare Cremonini
Ligabue , dit is een liedje dat hij geschreven heeft over die gebeurtenissen rond Kim de Gelder en Fabeltjesland, uit de ogen van een kindje. Hij moest toen net optreden in België en was er heel erg door aangedaan.
Noemi
Adriano Celentano
Vasci Rossi
Ramazotti
Pavarotti
Verdi
Pavarotti én Verdi

Literatuur
La Solitudine dei Numeri Primi - Paolo Giordano
Il Nome della Rosa - Umberto Eco
Giovanni Verga, Gabriele d'Anunzio, Cecchi, Luigi Pirandello, Guiseppe Tomasi di Lampedusa, ...

Kunst
Da Vinci, Michelangelo, Fabio Novembre, Felippo Toùmaso Marinetti, Carrà, ...


Oh een afbeelding ofzo met verschillende soorten pasta's die er bestaan
Of als hij van koffie houdt
Of iets over Comedia dell' Arte , improvisatietoneel uit de 16e eeuw

Ik weet niet waar ge naartoe gaat maar legendes over de plaatsjes die ge gaat bezoeken lijken me ook wel tof. Zoals muntje gooien in de Trevi-fontein. Of de herkomst van Ciao (samentrekking van een Venetiaanse groet die 'ik ben uw slaaf' betekende).

Haha ok ik was ff op dreef :p
18/06/12 18:14
demo
Caos calmo met Nanni Moretti. Echt een heel zware aanrader.
18/06/12 20:09
Vacuum
Vergeet al de shit die hier staat (en zeker La vita è bella... Benigni geniaal noemen, komaan hé zeg),
als Antonioni niet in uw cultuurpakketje zit, kunt ge 't wel schudden.
18/06/12 20:30
ah en zero assoluto!
18/06/12 20:46
Caos calme is een mooie film. Il capo dei capi als ge echt een kickass serie zoekt.
En van muziek misschien Paolo Conte? Da's sowieso mijn favoriet.
18/06/12 21:01
ikbenlara
kwa muziek brengen http://www.youtube.com/watch?v=Je7lD_iXxqA en alessandro mandinges mij altijd in de italiaanse mood.
ah en ja, that's amore ook.

kwa 'cultuurpakket' zou ik er ook nog een youtubevideo van mensen die in groep op hun tv in de keuken roepen, tijdens de voetbal steken.

ah en de film van lizzy mcGuire.
Voor in de mood te komen hem, niet dat dat itialiaanse cultuur is.
18/06/12 21:01
ikbenlara
quote door
Die site al gezien zeker?

Voor de rest kan ik niet direct op iets komen. Als er mij iets te binnen schiet kom ik terug!


haha, ik las in de url 'bestiality films'
18/06/12 22:01
Wauw, al heel erg bedankt, iedereen! :)
Zowel met de films als met de overige tips.
Hij houdt trouwens ook erg van Paolo Conte en van koffie, dus dat zal ik er ook in verweven :D

@ Vacuum: Beiden zitten in het pakket. Helaas voor jou zie ik Benigni ook graag bezig... Maar het is sowieso mijn bedoeling om zoveel mogelijk genres en zoveel mogelijk verschillende filmmakers te verzamelen. Echte Italiaanse cineasten zoals Antonioni, Fellini en Visconti komen dus ook zeker aan bod.

@ xRauwrr: Merci! Uw lijst is echt geweldig. Er schuilt overduidelijk een italofiel in u! :D Een groot deel van de dingen die erin staan, ken ik al, maar een deel ook niet, dus ik ben er zeker mee verder geholpen! :)
18/06/12 22:06
Gewoon la meglio giuventu en dan le cose che restano. Dan heb je veel van de italiaanse geschiedenis, cultuur etc gezien, en tegelijk twee goeie films