Sollicitatie administratief medewerker

20/10/17 17:05
Nooooiiiittt uw vorige werkgever badmouthen. Als ge iets heel anders doet, dan doet ge dat ge een nieuwe uitdaging zocht en ge vond dat ge dat in uw vorige job moeilijk kon zoiets.

Over die testen kan ik u niks zeggen, maar Odisee is wel echt een prima hogeschool (ik studeer daar nu) krijgt raving reviews ook, lijkt me een fijne werkomgeving alleszins ;) SUCCES!
20/10/17 17:08
Warodon
Kom bij mij werken, hele dag praten en gratis koffie en chocomelk
20/10/17 17:19
DreamersCircus
quote door

Nooooiiiittt uw vorige werkgever badmouthen. Als ge iets heel anders doet, dan doet ge dat ge een nieuwe uitdaging zocht en ge vond dat ge dat in uw vorige job moeilijk kon zoiets.

Over die testen kan ik u niks zeggen, maar Odisee is wel echt een prima hogeschool (ik studeer daar nu) krijgt raving reviews ook, lijkt me een fijne werkomgeving alleszins ;) SUCCES!

Goh bij de FOD op sollicitatiegesprek, vroegen ze echt van die voorbeelden over hoe ge omgaat met conflict enzo, en dan heb ik wel aangegeven dat mijn vorige bazin daar echt niet 'goed' managede enzo, ma dan wel gewoon concrete voorbeelden..

Also, da was 1 van de redenen da ik daar wegging (ik was schoolverlater en er was niks van begeleiding enzo, ik kreeg nooit feedback op dingen die ik deed en alles), dus dan denk ik wel dat dat vermeld mag worden.

Ik ben toch aangenomen dus ik denk wel dat ze het apprecieerden dat ik daar eerlijk over was en hoe ik met die situatie omging enzo was best belangrijk voor hun (precies)...

Kheb ze natuurlijk ook ni gans afgeschreven eh, ma het lag wel gedeeltelijk aan de bedrijfscultuur daar dusja haha, dan ga ik daar niet over liegen :p
20/10/17 17:37
Ahnee, ma ik zou ook wel zeggen dat vb de bedrijfscultuur niet past bij wie ik ben (heb ik ook al gedaan), maar ge moet daar altijd mee opletten wel. Ik zou dat altijd spinnen op z'n manier dat het overkomt als iets positief en niet zo van "ugh mijn vorige werkgever was kut."

Niet dat ik denk dat Onverhuld dat zo zou doen hoor ;)
20/10/17 22:41
quote door

Ha ja, neen dat was ik inderdaad niet van plan :p De voornaamste reden is dat ik binnen dit en een bepaalde tijd ga verhuizen en daarom een andere job zoek, en ik zoek ook wat meer intellectuele uitdaging, of zo. Ik ben niet van plan enorm uit te wijden over de problemen binnen de zorgsector :p

DANKUWEL :]
Allee iedereen eigenlijk, tis fijn om mij al wat meer bij die testen te kunnen inbeelden
20/10/17 23:02
AdrianHealey
No problem
22/10/17 15:45
Das basically de enige job waar ik op gesolliciteerd heb in België en denk dat er gene meer standaard job is dan dat.

Bij odyssee kunt ge nog wat de christen uithangen, maar verdoken, net als odyssee.

Als ik je profiel een beetje kan raden, kan ik me niet inbeelden dat jij niet door die testen heen surft. Maar sta hangt ook erg af van welk niveau je collega's hebben en wie de sollicitatie doet.
23/10/17 08:47
ik zou u zo aannemen dezie
23/10/17 08:49
I feel you ;)
23/10/17 11:20
quote door

ik zou u zo aannemen dezie

Ja maar gij zijt dan ook Sweetie McSweetpie he
Merci voor de vacature site, morgen eens checken als ik thuis ben vant werkkkk
23/10/17 11:38
quote door

I feel you ;)

We zijn niet alleen he menneke xxx
23/10/17 12:05
quote door

Vraagjes:

- Ik heb op dit moment al een vaste voltijdse job die in de verste verte niet lijkt op de job waar ik voor solliciteer. Er zijn een handvol redenen waarom ik wil stoppen met mijn huidige job. Vermeld ik daar al enkele van in mijn sollicitatiebrief? Of hou ik dat voor het gesprek? Hoe eerlijk kan ik daar in zijn? De rest van mijn brief is al af maar over dat stuk twijfel ik nog.

(Kheb het deel over die testen niet gequote want daar ken ik geen hol van)

Eerdere, relevante ervaringen zou ik altijd vermelden. Ook al zijn dat 2 heel verschillende sectoren met een heel andere jobinhoud, toch zijn er competenties, gewoontes en taken die ge gemeenschappelijk zult hebben.

In de sociale sector hebt ge waarschijnlijk geleerd om om te gaan met een hoge werkdruk. Dat vertaalt zich normaal in een hoog werkritme en een goeie bestendigheid tegen stress. Alsook hebt ge geleerd op een vriendelijke manier om te gaan met mensen, wat gemakkelijk overdraagt naar de ontvangstkant van het werk.

Het voordeel van die brede administratieve jobs, is dat mensen vanuit een brede achtergrond daarin terecht kunnen. Ge hebt uw bachelor, dus intellectueel kunt ge het aan. Ge hebt uw werkervaring, dus praktisch kunt ge het aan.

Veel succes iig!
23/10/17 12:22
Ja, dat is wat ik heb proberen te doen in mijne motivatiebrief: de competenties die in de vacature staan als "nodig voor de job" uit mijn huidige job gehaald. Daar staan ook dingen bij als klantvriendelijk, teamspeler, efficientie, allemaal dingen die sowieso terug komen.

merci!!
23/10/17 13:24
Ik had ook zo'n test waarbij ge de afspraken/activiteiten moest inplannen voor het bureau. Het kon onmogelijk allemaal ingepland worden, maar het ging vooral om kijken of ge kunt prioriteren enzo. En dan tweede deel van diezelfde test was dat er s middags dingen waren binnengekomen, waardoor er al dan niet aanpassingen moesten gebeuren in die planning.
Al voor verschillende, eerder administratieve, functies gehad die test, dus lijkt mij ook een vrij standaardtest
27/10/17 01:14
ik heb een sollicitatiebrief waarin ik zeg dat mijn haardos de verpersoonlijking is van mijn dagelijkse verwardheid, ik niet kan tellen, over mijn eigen voeten struikel, maar wel een paar geweldige talenknobbels heb en écht vermoed een kei goede kandidaat te zijn voor de job. Zoiets ongeveer. Ik word effectief voor élk gesprek uitgenodigd. Ik mocht zelfs eens komen solliciteren voor een job die ze me niet konden geven omdat ik een diploma (specifiek) ontbrak. Maar ze wilden me toch heel graag eens zien (ik ben niet geweest, maar ik wil maar zeggen: hoe eerlijker ge zijt, hoe beter. Tegenwoordig apprecieren ze originaliteit. Maar, ge moet het natuurlijk wel sterk brengen in uw brief.) Ik heb vier keer gesolliciteerd en ik werd 4 keer uitgenodigd en kreeg twee jobs (jobs waar ik in de verste verte niet voor gestudeerd had). Kheb dus moeten kiezen. Gouden tip.
27/10/17 09:09
Oke dank u voor...niks :''';)
Ik heb al -tig sollicitaties verstuurd en ook al moeten kiezen tussen jobs, ik wou hele specifieke info weten, niet 'hoe schrijf ik een brief' maar euh ja de kandidatuur is ni weerhoudennnnn on to the next! Go go
27/10/17 12:09
Ge hebt de gouden tip dan ook niet gevolgd.

Nee, jammer wel :( solliciteren is echt zwaar soms (ik vind dat toch, die onzekerheid en proberen de afwijzingen niet persoonlijk te nemen) ma you'll get there, gij zijt een slimme en hardwerkend... bedrijven zouden gek zijn als ze u niet een kans zouden geven. Ik heb na laaaang zoeken ook nog altijd geen contract getekend, in mijn geval niet zo erg want ik heb de luxe om lang te sukkelen, maar urgh, I feel your pain wel ze.
27/10/17 12:25
Ik als IT'er heb ook 3 maand moeten zoeken hoor en heb dan nog eigenlijk mijn eerste aanbieding aangenomen omdat ik schrik begon te krijgen hoe ik mijn huur ging betalen Niet aan uw hart laten komen.
27/10/17 12:56
Ja ik zit er niet mee in zenne haha maar jullie zijn wel lief, kweet dat alles goed bedoeld is ik was daarnet wa nerveus voor iets anders dus wrs was mijn vorige post daardoor iets meer gepikeerd :D
Tis niet dat het mijne droomjob was :]
27/10/17 13:03
quote door

ik heb een sollicitatiebrief waarin ik zeg dat mijn haardos de verpersoonlijking is van mijn dagelijkse verwardheid, ik niet kan tellen, over mijn eigen voeten struikel, maar wel een paar geweldige talenknobbels heb en écht vermoed een kei goede kandidaat te zijn voor de job. Zoiets ongeveer. Ik word effectief voor élk gesprek uitgenodigd. Ik mocht zelfs eens komen solliciteren voor een job die ze me niet konden geven omdat ik een diploma (specifiek) ontbrak. Maar ze wilden me toch heel graag eens zien (ik ben niet geweest, maar ik wil maar zeggen: hoe eerlijker ge zijt, hoe beter. Tegenwoordig apprecieren ze originaliteit. Maar, ge moet het natuurlijk wel sterk brengen in uw brief.) Ik heb vier keer gesolliciteerd en ik werd 4 keer uitgenodigd en kreeg twee jobs (jobs waar ik in de verste verte niet voor gestudeerd had). Kheb dus moeten kiezen. Gouden tip.

Ooit al gesolliciteerd voor een job in financiën / verzekeringen / administratie?