Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
boodschappen doen : 107 reacties (3/6) [Huishouden]

boodschappen doen

17/03/20 15:59
quote door



Ik dacht onlangs ook aan een pakje pijnstillers te kopen voor als ik ziek word want ik heb niets van pijnstillers in huis en ik haat buikpijn als de pest. Maar dan wel maar eentje ze. Maar blijkbaar moet ge oppassen met Ibuprofen!! want kan dat corona versterken als je het hebt. En geeft u meer kans dat ge het gaat krijgen! Dus dan koop ik uit voorzorg ook liever geen andere pijnstillers Iguess. En ook geen nurofen bij kinderen schijnt. Ik zit in een groep waar mensen zitten die bij apothekers werken en labo's dus is wel handig.


Nurofen is Ibuprofen :p

Paracetamol is het enige wat zelden kwaad kan.
Ik heb 1 doosje in huis omdat dat het enige is wat ik mag nemen. En ook maar gewoon een generische versie
17/03/20 16:05
quote door



Sorry maar 30 rollen? Dat is een maand aan wc-papier?


dat is zo een groot pak; dat kopen mensen toch vaker.. of ben ik mis?
17/03/20 16:10
quote door


Het geloof in uw medemens verliezen. ‘Dom volk’. Maar wel zelf 30 rollen toiletpapier kopen. WAUW


Ik heb niet liggen vechten om wc-papier, ook niet meer dan 1 groot pak meegenomen voor ons gezin, ik zie niet in wat daar 'dom' aan is. Ik heb ook het nieuws op de voet gevolgd, ben ook niet 'en masse' naar de winkel gegaan.. dus ik snap niet wat ik 'dom' heb gedaan in dit geval. Met domme mensen bedoel ik, mensen die nr lockdownparties gingen, mensen die NU nog in grote groepen in de supermarkt staan, mensen die, ondanks markeringen om de meter toch dichter bij jou komen staan... die dingen, daar heb ik het écht moeilijk mee.
17/03/20 16:20
het rare is dat iedereen schijnt e mekkeren op de ander die hamstert, maar zelf nooit hamstert, blijkbaar.

Mij lijkt het, dat als je tegen miljoen mensen zegt dat ze twee weken niet buitenmogen ze inderdaad dingen gaan kopen... voor twee weken, liefst op dezelfde dag nog.

Dat dat een logistieke uitdaging is lijkt me vanzelfsprekend. plus wcpaier neemt veel plats in beslag. dat raakt snel op en valt op als mensen dat kopen. de gaten in het rek vallen ook op, mensen worden zenuwachtig, kopen toch ook voor de zekerheid ietseke meer...


er zijn weinig kwaadaardige hamsteraars, de logsitieke crisis ben je zelf.



denk ik he.
17/03/20 16:32
Als iedereen normaal zou doen, was er geen enkel probleem. Maar ge wilt natuurlijk niet de enige zijn die braaf pas toiletpapier gaat kopen als het nodig is.
17/03/20 16:51
Protego
Wij hadden vorige week nog 5 rollen wc papier. Wij moesten dus normaal (zonder Corona) ook dit weekend wc papier kopen. Wij hadden nog net een mini pakje met 8? Rollen wc papier kunnen vinden. Er stonden nog andere pakken van hetzelfde aantal, wij namen deze niet mee zodat andere mensen nog konden kopen. Dát is solidair zijn. Maar blijkbaar is dat iets dat de Belgen aangeleerd moet worden, solidariteit, want ik zie tegenwoordig meer en meer de ware aard van mensen.
17/03/20 16:53
quote door

het rare is dat iedereen schijnt e mekkeren op de ander die hamstert, maar zelf nooit hamstert, blijkbaar.

Mij lijkt het, dat als je tegen miljoen mensen zegt dat ze twee weken niet buitenmogen ze inderdaad dingen gaan kopen... voor twee weken, liefst op dezelfde dag nog.

Dat dat een logistieke uitdaging is lijkt me vanzelfsprekend. plus wcpaier neemt veel plats in beslag. dat raakt snel op en valt op als mensen dat kopen. de gaten in het rek vallen ook op, mensen worden zenuwachtig, kopen toch ook voor de zekerheid ietseke meer...


er zijn weinig kwaadaardige hamsteraars, de logsitieke crisis ben je zelf.



denk ik he.


Inderdaad daar heb ik ook al over nagedacht dat het toiletpapier meer opvalt omdat er ook gwn niet gekveel in een rek kunnen anyhow omdat dat veel plaats inneemt. Maar ik hamster niet ik doe hetzelfde als altijd, ik heb onlangs een brood en toespijs gekocht omdat mn brood op was en muesli. Ik hoop het zo verder te kunnen doen en ik niet binnekort op mijn kin moet kloppen omdat de rest alles in de kasten heeft staan voor een half jaar.
17/03/20 17:48
Sstig
Ik heb een weekmenu tot volgende vrijdag gemaakt en daarstraks inkopen gaan doen daarvoor. Dat is niet hamsteren, dat is wel zien dat ik de komende anderhalve week zo min mogelijk buiten moet komen.

Also hamsteren is puur psychologisch, ik versta het wel. Mensen zijn opgelucht als ze een volle voorraadkast bij hun thuis zien.
Anyway, ik heb een grote berging en ik ging sowieso elke maand naar de Colruyt voor MEGAVEEL melk, havermout, wc papier, tomaten uit blik etc. Ik heb dit nu niet gedaan.
Ik ben gewoon een goed voorzienende huisvraa!!:) :) :)
17/03/20 19:08
ik heb nog 1 rol wc papier
nadien heb ik nog een stapel oude kranten
17/03/20 19:32
'k Zag vandaag enen buitenkomen uit de gb met 12 kratten bruiswater.

'k Heb hem gevraagd of ie een bubbelbad ging bouwen.
17/03/20 20:23
Aangezien ik pas na 't werk (lees 17u30) kan gaan winkelen heb ik ook meer meegenomen dan normaal. Geen karren vol , maar pak 'n 20-25 procent meer dan anders.
Omdat ik zelf niet meer de keuze heb in alles aangezien al redelijk wat uitverkocht / niet genoeg bijgevuld is en dus wat eenzijdiger maar in grotere hoeveelheid koop ipv minder in meer verschillende producten.
Omdat , ik waarschijnlijk economisch werkloos ga zijn voor 2-3 (?) Weken en ik in die tijd zo weinig mogelijk de deur uit wil gaan zoals gevraagd en wat me ook gewoon goed lijkt.
Omdat ik zelf ook afhankelijk ben van logistiek uit het buitenland en zelf nu al enige vertraging ervaar.
Omdat het ook wel , eerlijk gezegd , lichtjes tussen m'n oren zit om 'n kleine voorraad te hebben , just in case.

Ff duidelijk , ik heb geen 34blikken zwanworst staan en 40kg spaghetti!
17/03/20 20:57
Ja maja als iedereen 'een beke meer' koopt als normaal, wordt dat, op 11 miljoen man wel een heleboel meer dat iedereen koopt dus da's logisch dat er dan wat tekorten ontstaan. Maar 't is nu toch onderhand wel duidelijk dat de winkels ni gaan dichtgaan en da ge (met restricties) wel nog naar de winkel gaat kunnen gaan?

Hier in zuid-amerika op zondag ook super druk in de winkel, veel mensen die gingen kopen, zondagavond ging het verplicht huisarrest in en gisteren en vandaag in de winkel geen stormloop, enkel mensen die dingen kopen die ze nodig hebben. Vanaf gisterenavond is er ook complete lockdown, enkel apothekers, warenhuizen en banken mogen open blijven. Echt wel grellig hoeveel cultuurverschillen der zijn als ik da zo hoor uit België amai :o

Edit: er zijn ook slechtere dingen aan de cultuur hier, nièmand koopt dingen voor meer als één dag en vaak gaan ze zelfs meerdere keren per dag naar de winkel of de buurtshop. Gezien de crisis zouden ze dus (volgens mij) beter wel wat beter nadenken over wat te kopen en méér in éne keer maar dan ga je net zoals in België paniek krijgen want de supermarkten gaan sneller leeg geraken (vraag =/= aanbod) en dan gaan mensen nog meer kopen enz dus mss moeten ze hier maar gewoon verder doen en gewoon voorzichtig zijn in de winkel. Deze morgen al tegen de mensen achter mij in de rij gevraagd of ze ne meter afstand wouden nemen en ze keken mij wel wa gek aan ma deden het ook gewoon omdat ze het wel begrepen..

17/03/20 21:10
quote door



dat is zo een groot pak; dat kopen mensen toch vaker.. of ben ik mis?

Ik zou het niet weten, ik dacht dat wij grote pakken mochten en daar zitten denk ik 12 rollen in
17/03/20 23:13
quote door


Ik heb niet liggen vechten om wc-papier, ook niet meer dan 1 groot pak meegenomen voor ons gezin, ik zie niet in wat daar 'dom' aan is. Ik heb ook het nieuws op de voet gevolgd, ben ook niet 'en masse' naar de winkel gegaan.. dus ik snap niet wat ik 'dom' heb gedaan in dit geval. Met domme mensen bedoel ik, mensen die nr lockdownparties gingen, mensen die NU nog in grote groepen in de supermarkt staan, mensen die, ondanks markeringen om de meter toch dichter bij jou komen staan... die dingen, daar heb ik het écht moeilijk mee.

Tja, zeker in deze tijden wetende dat het toiletpapier zeer schaars is neem ik geen 30 rollen mee. Ook niet voor een gezin (of ge moet met meer dan 5 man zijn ofzo). Dat vind ik egoistisch. Net zoals lockdownparties of andere stiekeme bijeenkomsten trouwens.
18/03/20 04:46
quote door


Tja, zeker in deze tijden wetende dat het toiletpapier zeer schaars is neem ik geen 30 rollen mee. Ook niet voor een gezin (of ge moet met meer dan 5 man zijn ofzo). Dat vind ik egoistisch. Net zoals lockdownparties of andere stiekeme bijeenkomsten trouwens.


Dit.
18/03/20 10:58
Protego
3 supermarkten, 1 gisteren avond en 2 vanmorgen om 8 uur en we hebben zo goed als niks, geen verse groenten, geen brood, geen vlees. Maar wij moeten wel met twee blijven werken. Ik snap niet dat de regering voorrang geeft aan gepensioneerden. Geef voorrang aan de mensen die werken en niet de ganse dag tijd hebben e... Alez we hebben op 10 minuten moeten gaan snelshoppen voor het werk om zo goed als niks te hebben. Nog nie eens voor chips of luxe he. Gewoon groenten en patatten
18/03/20 11:46
Vandaag was echt aangenaam in de Colruyt, buiten even aanschuiven maar eens je binnen bent is het zeer rustig. Geen eieren, voor de rest alles gevonden.
18/03/20 16:00
Wattenstaafje
Update buurtwinkeltje Vilvoorde: nu wel lege rekken, vooral wc papier, vlees (echt niks meer), fruit, diepvries.

Tegenwoordig lijnen op de vloer in winkels om afstand tussen mensen te bewaren en slechts 1 persoon tegelijk binnen in de krantenwinkel en slager, en glazen ramen voor sommige kassa's en k mocht mijn klantenkaart van de de apotheek niet afgeven maar werd vanaf afstand gescand. This shit's serious yo
18/03/20 16:02
Ik ben naar een kleinere buurtwinkel geweest waar ik bijna alles gevonden heb, alleen melk en water vind ik nergens. Ik moest buiten wel even wachten tot er volk naar buiten kwam maar beter zo dan dat er mensen liggen te hijgen in uw nek in de winkel.
19/03/20 00:16
deKirgizischeZomer
Ik had vandaag vooral geen zin om naar de winkel te gaan.
En nu nog minder met al die verhalen van de dingen die ik hier lees. Wie zijn die kuthamsteraars? seriously.