Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Opmerking praktisch rijexamen : 67 reacties (3/4) [Verkeer en Technologie]

Opmerking praktisch rijexamen

13/04/16 20:29
't is nooit te laat om u om te scholen ;)
13/04/16 20:47
NeedAMiracle
Mijne instructeur heeft mij in die tijd ook eens gezegd dat als ik meteen mijn koppeling + rem indrukte om voor bijvoorbeeld een rood licht te remmen ik "nooit zou slagen voor mijn examen".
Ik doe nu ook eerst enkel remmen tot ik bijna stil sta (ofja, tot ik voel dat het nodig is om terug te schakelen he) en dan pas koppeling + rem naar 2de.

Vreemd om daar opeens zo over na te denken als dat al een automatisme is.
13/04/16 21:08
pijlbord
Allez jong, heel de tijd ontkoppelen als ge moet remmen? Dan is uw remweg keiveel langer + ge ligt minder stabiel.

Ik krijg het altijd van dit soort dingen, iedereen verdedigt wat hijzelf heeft aangeleerd en uiteindelijk maakt het zoveel niet uit.. Behalve dan met constant ontkoppelen, dat is wel gevaarlijk amai.

Als ik snel moet remmen (oranje ofzo) stamp ik mijn rem in en schakels ik van vijfde terug naar tweede ofzo, omdat laatste stukje wat meer 'force' te hebben, dat remt u mee af. Als ik meer tijd heb schakel ik op 't gemak terug maar ik kan al is van derde naar eerste gaan of van vierde naar tweede.
uw weg is dynamisch he, dus uw rijgedrag is dat ook. Alles hangt af van de situatie en hoe ge best kunt remmen.
13/04/16 21:18
josfindus
Ik rem gewoon. Volgens sommige ook verkeerd maar ik snapmensen hunne uitleg niet en iedereen zegt iets anders.
Maar ha ik heb een rijbewijs en een auto die remt en genetoerenteller dus eigenlijk kan mij dat 'i schelen.

Ge moigt idd alles juist doen,dan nog moet ge chance hebben.gewoon chance.dat ziet ge ook aan wat er op de baan rijdt. Ik heb echt de debielste opmerkingen gekregen.sommige waren terecht andere waren echt gewoon veel te ver gezocht.
13/04/16 21:19
josfindus
Ik schakel trouwens van 3\4 naar neutraal voor een rood licht.dan kintge uw koppeling gewoonloslaten whiiieee
13/04/16 21:37
TakeShelter
Welke auto heeft nu gene toerenteller?

En zoals reeds gezegd, ge moet uw koppeling pas induwen als ge voelt dat uwe auto het moeilijk krijgt in die versnelling en net nie gaat beginnen schokken. Elke goeie chauffeur zou da toch moeten weten :p

Maar heel den tijd uw koppeling in terwijl ge remt, echt, whut? :D
Dan bolt ge toch ook veel trager uit, vind ik toch.
13/04/16 21:41
pijlbord
Mijn auto heeft dat niet (best oude peugeot 206)
Maakt weinig verschil, ge hoort wanneer ge moet op of terug schakelen.
13/04/16 21:42
Als ge 'lang' stilstaat ist beter voor uw druklager da ge de koppeling loslaat.

Tegenwoordig hebben veel auto's een dubbelmassa vliegwiel , 'ecologisch rijden' is mss beter voor uw verbruik maar dodelijk voor da vliegwiel.

En bijremmen op de motor is ni schadelijk voor de versnellingsbak hoor , zolang ge da natuurlijk beetje normaal doet.

Er altijd voor zorgen dat , als ge rijdt , zo veel mogelijk in vitesse zit en dus niet neutraal staat

Altijd afremmen VOOR de bocht , niet IN de bocht. Tenzij er iets gebeurd natuurlijk...

Maar on-topic , gewoon doen wat uwe instructeur/examinator verwachten op n examen!
Ik reed al (niet op de openbare weg) rond voor ik rijles/examen had en ik heb ook enkele dingen moeten doen voor te slagen waarvan ik weet dat ze 'slechter' zijn voor de auto.
13/04/16 21:55
pijlbord
Ja voila, het idee dat ze u alleen de juiste dingen aanleren is even absurd als geloven dat alles wat ge op school leert correct is..
13/04/16 22:00
quote door


Tegenwoordig hebben veel auto's een dubbelmassa vliegwiel , 'ecologisch rijden' is mss beter voor uw verbruik maar dodelijk voor da vliegwiel.



Ik heb nog nooit geweten dat een 2-massa vliegwiel sneller verslijt door ecologisch rijden hoor.
13/04/16 22:02
NeedAMiracle
Maar huh, ik heb precies nog nooit iemand in neutraal weten staan terwijl ze aan het rijden zijn?
That's a thing?
13/04/16 22:10
quote door



Ik heb nog nooit geweten dat een 2-massa vliegwiel sneller verslijt door ecologisch rijden hoor.


Trust me , it does!

Ecologisch rijden is voor niks goed! Behalve dan voor 10km meer te kunnen rijden met n volle tank...

13/04/16 22:11
josfindus
Ni tijdens het rijden he,op het einde van het afremmen.

En ja er zijn autos zonder toerentellers.grave oude blikke dozen.ik heb daar een giga klok staan en ik vind datmega handig.
Stomme nieuwe autos zeggen zelfs wnr ge nr hozveel moet schakelen.ik beslis dat lekker zelf
13/04/16 22:11
quote door

Maar huh, ik heb precies nog nooit iemand in neutraal weten staan terwijl ze aan het rijden zijn?
That's a thing?


Als mensen zich laten uitbollen voor een rood licht bv. Een auto met tractie is veel stabieler en wendbaarder :)
13/04/16 22:21
quote door



Trust me , it does!

Ecologisch rijden is voor niks goed! Behalve dan voor 10km meer te kunnen rijden met n volle tank...





Dat mag je gerust eens uitleggen dan.
13/04/16 22:31
pijlbord
Bleh, wat een gezever. Stop om te beginnen allemaal eens met mij omver te rijden als ik op de fiets zit en uw voorrangsregels te leren en ver genoeg vooruit te kijken bij het rijden.

Als ge dat kunt ,dan moogt ge zagen over uw vliegwiel/turbo/random shit van uw auto en hoe ge die het minst verslijt.
13/04/16 22:36
Egr systemen die verstoppen
Inlaatsystemen die dicht slibben
Roetfilters die niet kunnen regenereren
Start-stop systemen zijn slecht voor alles in en rond de motor
Etc

Wat is het moment wanneer n motor het meeste slijtage ondervind? Startprocedure
Mss goed voor verbruik , slecht voor de auto

Schakel indicatie komt eigenlijk veel te vroeg waardoor ge eigenlijk heel vaak 'onder' de toeren rijdt. Vroeger met n enkelmassa vliegwiel voelde ge dat (schokken) Tegenwoordig met een gedempt of dubbelmassavliegwiel voelt ge dat niet meer maar daarom is dat niet beter.
13/04/16 23:42
quote door

Egr systemen die verstoppen
Inlaatsystemen die dicht slibben
Roetfilters die niet kunnen regenereren
Start-stop systemen zijn slecht voor alles in en rond de motor
Etc

Wat is het moment wanneer n motor het meeste slijtage ondervind? Startprocedure
Mss goed voor verbruik , slecht voor de auto

Schakel indicatie komt eigenlijk veel te vroeg waardoor ge eigenlijk heel vaak 'onder' de toeren rijdt. Vroeger met n enkelmassa vliegwiel voelde ge dat (schokken) Tegenwoordig met een gedempt of dubbelmassavliegwiel voelt ge dat niet meer maar daarom is dat niet beter.




EGR-systemen verstoppen omdat het EGR-systemen zijn, dat is gewoon een merde, zeker als je weinig kilometers doet. Roetfilters regenereren ook niet omdat je te korte afstanden rijdt, start-stop systemen, mja, daar is het gewoon nog te vroeg voor, of da's zelf een halfbakken tussenoplossing. Uitschakelen of weglaten die handel.

Die hebben ook grotendeels weinig te maken met je rijstijl trouwens.

En over dat onder de toeren rijden: Dat heeft nu ook niet zoveel invloed bij moderne motoren. Maar goed, als ik echt redelijk veel vermogen nodig heb en hij staat warm genoeg, laat ik'm ook wel eens blazen en schakel ik op een iets hoger toerental. Vooral op de autosnelweg dus. Maar er is dus ook niks mis met in de bebouwde kom zuinig te rijden en gewoon te schakelen net onder uw maximum koppel.
13/04/16 23:47
Nou ik schakel altijd terug naar 2e omdat je nooit weet of het ineens terug groen wordt, vind dit veel gemakkelijker :) . Weet nou nog altijd niet wat het wil zeggen.. op gratisrijbewijsforum weten ze het ook niet omdat er geen voorbehoud/slecht op staat.. Denk ook eerder dat ze wou laten weten dat ik goed ecologisch rij..
14/04/16 07:54
TakeShelter
quote door

Nou ik schakel altijd terug naar 2e omdat je nooit weet of het ineens terug groen wordt, vind dit veel gemakkelijker :) .


Jep, datte.