Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652 Van diesel naar benzine. : 50 reacties (2/3) [auto en verkeer]
Echt, stop met stressen voor niks.
Ik kan met zowel een diesel als een benzene stil blijven staan op een helling zonder mijn rem of handrem aan te raken. Tis nie goed voor uw koppeling, maar ik heb het ook nie vaak nodig.
Ge kunt trouwens perfect die techniek van de handrem gebruiken bij ne benzine.
Ik gebruik altijd de handrem bij een helling, da is het minst belastend voor uw auto. Anders gaat ge uw koppeling opstoken ;d Da was toch ook een deel van het rijexamen vroeger?
Ik hoor gewoon zeeer veel 'horrorverhalen' van mensen die niet kunnen starten omdat ze met diesel op de koppeling vertrekken (zoals ik doe..)
En dat ze de berg niet op geraken omdat ze niet op handrem kunnen vertrekken (zoals ik ook niet kan.. of nooit geleerd heb)
Ik heb een benzine en ik vertrek op koppeling en mijn handrem gebruik ik ook ni op een helling en ik bol nooit achteruit (ik woon in een steile straat bergop, misschien ben ik getraind)
ik heb nooit horrorverhalen gehad. Wel al van kinds af de grootste nachmerries over hellingen en parkeergarages en auto's die van zelf rijden en niet stoppen en niet kunnen starten.....
en echt, ik rijd met een benzinneke over heuvelkes gelijk ne pro. (mijn andere piraterij even buiten beschouwing gelaten)
als ge kunt rijden,laat u dan aub niet bang maken. dat is pas gevaarlijk
tuurlijk komt dat goe. echt niet nodig om daar over te stressen. laat u niet zot maken door mensen met stomme verhalen die denken dat ze alles van auto's kennen
Ik ben een idioot om wat ik zei? Ik heb op 1 dag tijd een auto gekozen en gekocht gezien mijn auto het begeven had. En zelfs ik kon een testrit doen. Dus kom he.
Zoals ik al zei.. snel moeten bestellen en dus geen tijd voor een testrit..
En ja, daarvoor stress ik. Helaas. Ik heb mezelf niet gemaakt.
Noxa zit blijkbaar nog steeds vol idioten.
Dat ge uzelf niet gemaakt hebt is een flauw excuus. Niets dat u belet van uzelf te vervolmaken en niet de stresskip uit te hangen. En vooral: wat beleefder te zijn tegen mensen die hun energie steken in uw vraag te beantwoorden.
Ik ben echt ne verschrikkelijke chauffeur en multitasker en ik vond het truckske me de handrem nogal logisch? Ge doe toch gewoon wa ge volledig uit automatisme doet tijdens het starten, terwijl ge uw handrem uit zet. Ik denk dat jullie er te diep over nadenken.
Ik ben echt ne verschrikkelijke chauffeur en multitasker en ik vond het truckske me de handrem nogal logisch? Ge doe toch gewoon wa ge volledig uit automatisme doet tijdens het starten, terwijl ge uw handrem uit zet. Ik denk dat jullie er te diep over nadenken.
Mijn handrem zit op mijne auto voor Piet snot. Ik gebruik die nooit, nergens voor. Tenzij ik moet parkeren op een hele steile helling ofzo.
Hangt af van het vermogen en het koppel van de motor. Met veel kleine naftmotoren kan je niet op stationair toerental vertrekken, ze vallen altijd stil. Met andere (sterkere) naftmotoren kan je zelfs in tweede op ralenti vertrekken.
En aan het tankstation is het effe wennen, zeker omdat het altijd duurder tanken is. En opletten dat ge geen diesel tankt, maar normaal gezien geraakt die teut niet in uwe naftbak, is iets dikker.
Leren rijden met nen (nieuwe) diesel in 2011. Dan naft van '96 gekocht. Dan naft van 2009 gekocht en nu ne nieuwe sinds twee maand. Die nieuwe rijdt veel makkelijker dan de diesels van op mijn werk of de nieuwe diesel van ons maa. Ik kan mij perfect laten 'bollen' in tweede of derde, die zal ni schokken of stilvallen maar die trekt zich gewoon vooruit. Ik ken niets van motoren maar ik vind mijn karretje nu wel straf
Wa hebde gekocht? heb de zoektocht naar een nieuwe ook recent meegemaakt dus ben wel benieuwd dat ge gekozen hebt
Heel dat gedoe met die handrem en vertrekken op een helling hebben ze mij trouwens ooit willen aanleren op de rijschool (allez, ik mocht kiezen, handrem of via koppeling) en ffs zeg, hoe lomp is die techniek met de handrem. Gebruikt iemand die, ooit?
Met mijn volgeladen T3 van anderhalve ton met maar 55pk moet ik voortdurend die techniek gebruiken. Mijn motor moet genoeg toeren doen voor ik effectief de handrem loslaat, anders bol ik gewoon naar achter tegen de auto achter mij. En drie weken op reis in bijna uitsluitend glooiende landschappen was wel goeie training.