Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
STW : 99 reacties (4/5) [School]

STW

06/01/17 20:04
quote door

Goed dat de discussie hier stopt (en 't is 11% geen 25%, die 25% heeft betrekking op aso ;) ). Mijn mening hierover is trouwens geen aanval op mensen die geen universiteit doen, voor alle duidelijkheid. Grappig dat ge precies wat bitter zijt daarover.


Tis altijd goed om een discussie te eindigen met een belediging.
06/01/17 20:06
pijlbord
Aso geeft u een hogere slaagkans maar uiteraard kunt ge als bso'er ook dokter worden. Alleen zijn de kansen dan meer tegen u.
Maar niemand kent topicstarter die idd niet echt 15 is dus /care maar dan nog kunt ge over hem geen uitspraken doen. dus dan kunt ge alleen terug vallen op statistiek maar das geen aanval op de persoon he. Enkel een soort tegrnbeweging voor de mensen die zeggen 'volg uw dromen alles kan'. En das allemaal oke zolang het geen persoonlijke aanval is op de persoon zelf.
06/01/17 20:07
Stiekem is dat gewoon een nepaccount van AH die een discussie wilt uitlokken. IK HEB U WEL DOOR.
06/01/17 20:08
quote door

Aso geeft u een hogere slaagkans maar uiteraard kunt ge als bso'er ook dokter worden. Alleen zijn de kansen dan meer tegen u.
Maar niemand kent topicstarter die idd niet echt 15 is dus /care maar dan nog kunt ge over hem geen uitspraken doen. dus dan kunt ge alleen terug vallen op statistiek maar das geen aanval op de persoon he. Enkel een soort tegrnbeweging voor de mensen die zeggen 'volg uw dromen alles kan'. En das allemaal oke zolang het geen persoonlijke aanval is op de persoon zelf.


Er is toch een duidelijk verschil tussen zeggen dat de slaagkansen laag zijn, maar dat het kan als ge hard werkt tov zeggen dat het niet eens realistisch is om te proberen?
06/01/17 20:10
pijlbord
quote door



Er is toch een duidelijk verschil tussen zeggen dat de slaagkansen laag zijn, maar dat het kan als ge hard werkt tov zeggen dat het niet eens realistisch is om te proberen?


Ja. En ge kunt de beide wel doen maar alleen als ge de persoon goed kent.
06/01/17 20:12
quote door



Ja. En ge kunt de beide wel doen maar alleen als ge de persoon goed kent.



Ja kijk ik ben van mening dat ge beter de kans waagt en faalt tov zelfs niet te proberen. Dat ligt wss aan mijn opvoeding en hoogstwaarschijnlijk is die van gabrielgarcia gewoon anders. Niet slechter/beter, gewoon anders.
06/01/17 20:18
hier gabrielgarcia, speciaal opgezocht voor u.

Koenraad Brosens was mijn professor op de Kuleuven en heeft mij geleerd dat falen ook oké is.
06/01/17 20:22
pijlbord
quote door




Ja kijk ik ben van mening dat ge beter de kans waagt en faalt tov zelfs niet te proberen. Dat ligt wss aan mijn opvoeding en hoogstwaarschijnlijk is die van gabrielgarcia gewoon anders. Niet slechter/beter, gewoon anders.


Ik snap uw stelling wel maar tegelijk kosten falende studenten ook handenvol geld en falen is niet leuk he, als we het dan ook willen hebben over de zelfwaarde van een persoon. Soms is safe spelen en iets niet proberen op langere termijn beter voor iemand dan wel proberen en tegen de muur te lopen.
Dat spreekt van uw karakter, dat gij er zo naar kijkt maar niet iedereen kan er zo positief mee om gaan.
06/01/17 20:24
quote door



Ik snap uw stelling wel maar tegelijk kosten falende studenten ook handenvol geld en falen is niet leuk he, als we het dan ook willen hebben over de zelfwaarde van een persoon. Soms is safe spelen en iets niet proberen op langere termijn beter voor iemand dan wel proberen en tegen de muur te lopen.
Dat spreekt van uw karakter, dat gij er zo naar kijkt maar niet iedereen kan er zo positief mee om gaan.



Moest ge mij kennen zou ge weten dat ik de meest negatieve persoon ooit ben eigenlijk hoor. Ik ben gewoon van mening dat ik mij liever beklaag wat ik heb gedaan, dan mij beklagen wat ik niet heb gedaan.

De geldkwestie daar hebt ge gelijk in, maar als iemand eerlijk is met zichzelf weet die na 1 semester of iets hem ligt of niet. Ik wist dat zelfs al voor ik mijn eerste examen nog moest invullen op unif, dan kunde u dus nog uitschrijven en een groot deel van uw geld terugkrijgen.
06/01/17 20:27
gabrielgarcia
Good read. Wel een lichtjes andere context. 't Is waar dat falen ook een nuttige ervaring kan zijn. Maar is falen in het eerste jaar aan de universiteit voor veel mensen ook niet een aanslag op hun zelfbeeld? En kan iedereen proberen en falen zonder gevolgen? Niet alle gezinnen kunnen dat betalen. Ik ben van mening dat het soms misschien beter is om een optie te kiezen die met meer zekerheid haalbaar is.

Edit: wat Pijlbord zei dus, haha.
06/01/17 20:29
quote door

Good read. Wel een lichtjes andere context. 't Is waar dat falen ook een nuttige ervaring kan zijn. Maar is falen in het eerste jaar aan de universiteit voor veel mensen ook niet een aanslag op hun zelfbeeld? En kan iedereen proberen en falen zonder gevolgen? Niet alle gezinnen kunnen dat betalen. Ik ben van mening dat het soms misschien beter is om een optie te kiezen die met meer zekerheid haalbaar is.

Edit: wat Pijlbord zei dus, haha.


Lees wat ik hierboven zei over de geldkwestie. Daar geef ik jullie beiden gelijk in maar dat heeft nog maar weinig te maken met onze originele discussie over slaagkansen, toch?
06/01/17 20:31
gabrielgarcia
Ja, was nog niet vernieuwd. Ergens wel, het zijn argumenten dat het niet voor iedereen zo'n goed idee is om er gewoon voor te gaan, ook al liggen de slaagkansen laag. Maar hangt natuurlijk af van persoon tot persoon hé.
06/01/17 20:34
quote door

Ja, was nog niet vernieuwd. Ergens wel, het zijn argumenten dat het niet voor iedereen zo'n goed idee is om er gewoon voor te gaan, ook al liggen de slaagkansen laag. Maar hangt natuurlijk af van persoon tot persoon hé.


Klopt, maar zoals ik al zei kunt ge u inschrijven, naar de eerste lessen gaan, eventueel oefensessies doen en u nog uitschrijven als het u echt niet ligt en dan valt de kost goed mee. Erbij gerekend da je niet op kot gaat natuurlijk want da is dan wel weggegooid geld. Also mensen die écht weinig geld hebben krijgen een beurs.
06/01/17 20:35
gabrielgarcia
Mja, da's dan niet falen hé, da's opgeven :D
06/01/17 20:43
ja oke bij u is falen voortdoen tot ze u tegenhouden van school uit? Da verklaart al veel in deze discussie :D da is idd belachelijk, mijn proffen zeiden altijd da de eerste examenperiode en uw resultaten dan meestal een goede indicator zijn voor uw verdere jaren. Al is dat ofc ook niet voor iedereen zo.
06/01/17 20:46
gabrielgarcia
Nee nee, ik zag 'falen' als buizen in uw eerste jaar, en dan mss nog langer blijven aanmodderen. Zo na een half jaar stoppen is toch nog iets anders, inderdaad. En ja, de eerste examenperiode zegt veel, al is dat bij sommige mensen hun slechtste
06/01/17 20:48
quote door

Nee nee, ik zag 'falen' als buizen in uw eerste jaar, en dan mss nog langer blijven aanmodderen. Zo na een half jaar stoppen is toch nog iets anders, inderdaad. En ja, de eerste examenperiode zegt veel, al is dat bij sommige mensen hun slechtste


Oh oke dan waren we idd wat langs elkaar aan het praten terwijl we dezelfde mening hadden hahaha.
06/01/17 20:50
Anekdote (sorry pijl) ik kom van latijn wiskunde en heb twee jaar lang unief proberen forceren. Ja dat was een dikke deuk in mijn zelfbeeld maar opnieuw ja ik ben daar sterker uitgekomen en zou het zo opnieuw doen.
Sidenote: ik heb heel veel geluk dat mijn ouders dat en mijn huidige studie wilden financieren

Ik denk dat er gewoon geen juist advies bestaat, behalve om in het achterhoofd te houden dat de statistieken niet mals zijn, want ge weet toch nooit hoe het gaat uitdraaien.

Edit: en dan hebt ge nog verschillende redenen waardoor het mis kan gaan he. Ik denk niet dat ik te 'dom' was (wat is dat zelfs) en ik had voldoende voorkennis maar kan gewoon niet goed studeren door gebrekndiscipline, nooit goede methde geleerd en het systeem dat mij niet helemaal lag.
06/01/17 21:22
Tis altijd zo jammer als ze de middelbaar gebruiken als richtlijn voor uw verdere studies. 18 jaar is eigenlijk in mijn ogen te jong om te kiezen voor een verdere studie. Het verschil van mij tussen mijn 20e en nu (26) is echt gigantisch, nu pas leer ik mijzelf kennen en wat ik graag wil doen/welke kant ik op wil.

Ik zou gewoon kijken wat ge graag doet en dit ook effectief doen, los van wat uw leerkrachten denken te weten.

Mijn broer kon ook absoluut geen universiteit aan met zijn TSO diploma volgens de school. Hij is toch aan TEW begonnen, had alle jaren onderscheiding, master gedaan met grote onderscheiding en verder nog zijn doctoraat gehaald met onderscheiding (helaas niet van toepassing op mij). Tis maar net dat ge hetgeen kunt vinden dat u ligt, dan gaat mentaal een hele wereld open.
06/01/17 21:23
KarelZonderAppel
quote door

Ik ben van mening dat ge mensen hun "dromen" niet moet afbreken adhv statistische gegevens. voor zover jullie weten is zij/hij die ene bso'er die dokter werd. Wat is er mis met proberen? Wat is er mis met eventueel falen als ge daarmee zeker zijt dat het niks voor u was? In plaats van u een heel leven afvragen "what if" alleen maar omdat ge zitten luisteren hebt naar wat vreemden online.


Kei hard dit. Dank u.
Laat mensen toch dromen en proberen ipv 20 jaar later te denken 'wat als'.
Mss hoort hij wel tot dat klein percentage.

GO FOR IT! Maar zoek u ook een optie b. (da's voor iedereen zo in't leven, niet omwille van de cijfergegevens)