Laatste anime bekeken

11/04/17 14:52
Gundam wing sowieso
11/04/17 15:32
Uit pure nostalgie ben ik terug beginnen kijken naar Sailor Moon :D zit nu aan seizoen 4
Verder ben ik nu ook aan het kijken naar
- Attack on Titan seizoen 2, uiteraard top. Ik volg de manga dus niks nieuw voor mij maar wel fantastisch om alles geanimeerd te zien
- D.Gray-man, over exorcisten. Nog maar net begonnen maar is wel ok
- Love kome, we love rice. Een short, net 1 aflevering van uit. Over personificaties van rijst om de populariteit van het eten van rijst weer aan te zwengelen...zoiets? Beetje weird :p
- Sekai no yami zunkan. Nog een short anime met 'horror' verhalen. Neem dat maar met een korrel zout want het is eerder grappig dan griezelig :D

Onder de indruk van:
- Attack on Titan seizoen 1, spreekt voor zich :p
- Fullmetal Alchemist (Brotherhood), Rurouni Kenshin en Death Note zijn ook oude favorieten van mij
- One punch man heeft me goed doen lachen, parodie op superhelden
- Yuri on Ice heeft mijn hart veroverd :'' ) over kunstschaatsen
- Qua films blijven Howl's moving Castle en Tokyo Godfathers een plaats hebben in mijn hart net als The dog of flanders (ook al is het eeuwen geleden dat ik die nog gezien heb)
11/04/17 15:38
Shipwreckage
oh heel de higurashi serie vond ik ook best wel cool en creepy as fuck.
11/04/17 15:53
ik vind death note echt steengoed, die heb ik al enkele keren gezien.
elfen lied vond ik geniaal.
11/04/17 15:56
quote door
...maar ons lijstje van anime-must-see is echt nog veel te lang... Daiuhm:

Another...

Another vond ik wel ok als ge van horror houdt. Maar de laatste 2 afleveringen zijn nogal over the top dat het voor mij wat belachelijk werd :D De ontknoping had ik niet verwacht, dat wel.

Elfen Lied was anders ook wel een goede horror. 1 bepaalde scene zal altijd geweldig pijnlijk blijven voor mij.
11/04/17 15:56
Enige dat ik ooit volledig heb gekeken (in alle vormen) en gelezen is Death Note
11/04/17 16:09
Oh Shinsekai Yori / From the new world was ook zeker de moeite. Het doet mensen nadenken over wat 'menselijkheid' is en wat de kost is voor 'vrede'
11/04/17 17:51
Artnoc
shigurui
mirrai nikki
11/04/17 17:57
Death Parade

Een echte aanrader!
11/04/17 18:11
Bonesy
Drifters - van de makers van hellsing. Mediocre
11/04/17 22:52
Rurouni Kenshin is echt wel nostalgie. (zijn ook 2 films, niet anime van gemaakt, en niet zeer slecht zelfs)
en Paprika (film) vond ik ook wel belachelijk goed!
11/04/17 23:00
Andalousesaus
Ping Pong is veruit de beste anime dat ik ooit gezien heb. En ik ben Cowboy Bebop fan van het eerste uur (ik bleef 's avonds laat op om het te kunnen zien op Canal+). Het is op zich een simpel verhaal over ambitie, zowel in sport als in het leven, maar het wordt op zo'n overtuigende manier gebracht dat je niet anders kan dan ervan genieten. Vooral omdat het één van de weinige animes is dat ik ken die niet verzuipt in kinderachtig gedoe of clichés. Daarnaast is de animatie van filmniveau en zeer uniek met momenten, wat je de laatste tijd niet rap meer tegenkomt.

Als je van jazz houdt is Kids on the Block een mooie serie. Komt van dezelfe gast van bebop en champloo en heeft dezelfde hoge productiewaarden. Alleen is het verhaal te sappy en cliché voor mijn smaak.

Ik vind Death Note ook geniaal, maar tot op de helft ofzo maar. Bij de manga juist hetzelfde. Wat sputtert dat toch maar triest naar het einde toe.

Voor mensen die gek zijn van Tarantino raad ik altijd Baccano! aan. Wat moeilijk uit te leggen over wat het allemaal gaat.

quote door

Gundam wing sowieso
Ik ken nog steeds de intro vanbuiten en het is met gemak 13 jaar geleden dat ik het gezien heb.
Op vlak van "oudere" anime vind ik de originele Dragonball oneindig herbekijkbaar, beetje zoals de eerste seizoenen van the Simpsons.

Ik vond Neon Genesis maar niks. Raakte niet tot voorbijde de derde aflevering. Ik heb dat ook pas een jaar geleden of zo een kans gegeven en ik vraag me af of ik niet gewoon al wat te oud ben om ervoor onder de indruk van te zijn.

De rest is zo wat gezegd geweest.
11/04/17 23:01
AdrianHealey
Is gundam wing niet heel hard over de top?
11/04/17 23:03
HuguesPernath
quote door

T is anime...
11/04/17 23:03
Andalousesaus
quote door

Hoogstwaarschijnlijk. Ik ga mijn herinneringen eraan alvast niet bevuilen door er opnieuw naar te kijken. Ben al genoeg geburned geweest op die manier (duke nukem time to kill, jet set radio, etc.)
11/04/17 23:04
AdrianHealey
quote door

T is anime...

Haha, ja, ok, maar *binnen* het anime genre. :p Bijvoorbeeld: Deathnote en Rurouni Kenshin vind ik nooit over the top, terwijl, ja, dat ook nite echt realistisch is. :p

Cowboy bebop vond ik precies niet boeiend. :s
11/04/17 23:07
Andalousesaus
quote door

Haha, ja, ok, maar *binnen* het anime genre. :p Bijvoorbeeld: Deathnote en Rurouni Kenshin vind ik nooit over the top, terwijl, ja, dat ook nite echt realistisch is. :p

Cowboy bebop vond ik precies niet boeiend. :s
Je moet echt in de juiste sfeer zitten voor Bebop, gezien het het vooral moet hebben van zijn karakters en thema's en niet zozeer het verhaal (is er zelf een verhaal?). Ik heb het al een stuk of 10 keer gezien en de helft daarvan dacht ik ook pff na twee afleveringen heb ik er genoeg van. Maar andere keren kijk ik het in één ruk uit.
12/04/17 14:47
Hellsing en Code Geass vond ik steengoed
12/04/17 15:34
Shipwreckage
Ergo Proxy is nog zo'n pareltje
12/04/17 15:57
HuguesPernath
Serial Experiments Lain mannekes