Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Drukken op servies en toiletpapier : 6 reacties (1/1) [Kunst]

Drukken op servies en toiletpapier

28/01/14 15:22
Hallo

Ik studeer Grafische Vormgeving en als opdracht moeten we dit semester een typografisch spel/gadget/object maken. Dit moet zo realistisch mogelijk uitgewerkt zijn.

Voorlopig heb ik twee ideeën, maar voor ik deze ontwerp wil ik eerst even informeren naar de haalbaarheid van de uitwerking. Zeker omdat ik maar 1 of 2 exemplaren nodig heb is dit belangrijk, aangezien veel drukkers enkel drukken voor grote oplagen.

Mijn eerste idee is om een WC-rol te ontwerpen (in kleur of in zwart/wit), waar een soort van scheurkalender op geïllustreerd staat.
Het tweede idee is om een (volledig) typografisch servies te ontwerpen, wat er precies op komt te staan weet ik nog niet.

Heeft er ooit al eens iemand iets laten drukken op keramiek/porselein/glas of op toiletpapier? Waar deed je dit? Wat zijn je ervaringen ermee?
Zelf een servies bedrukken kan ook lukken denk ik, via zeefdruk. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb al heel wat informatie gevonden op internet, maar het gebrek aan persoonlijke ervaring/visie stoort me.

Liefs, Séverine

Ps: Dit topic past bij kunst omdat typografie wel degelijk een kunstvorm is!
28/01/14 15:25
oceaan
Scheurkalender op toiletpapier bestaat toch al? In den expo of bozzy hebben ze da toch vaak dachtk
28/01/14 15:52
Apocalips
'drukken op toiletpapier'
28/01/14 18:29
Mail eens naar UPlus van de KULeuven. Die hebben eens wc-papier laten drukken met Tobback op tvv een of ander goed doel. Dat was wel telkens hetzelfde prentje per velletje.
29/01/14 11:45
Tss, typografie een kunstvorm.
02/02/14 16:24
Voor je servies kan je misschien gebruik maken van transparante stickervellen?
Ik denk dat, dat makkelijker is dan zeefdruk.
10/02/14 20:21
Saradepara
Champagneglazen voorzien van een print is misschien ook wel tof. Voor wijnglazen misschien wat moeilijk omdat dat op rode wijn niet veel effect heeft.


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.