Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Huis verhuren of verkopen : 20 reacties (1/2) [Wonen]

Huis verhuren of verkopen

01/11/18 14:02
Dag frikandelletjes

Ik ben eigenaresse van een woning in Sint-Niklaas, maar Sint-Niklaas is stom en ik wil hier weg. Alleen weet ik niet wat ik met mijn huis moet aanvangen. Verkopen, beetje winst innen en complete vrijheid hebben? Verhuren, de lening afbetalen en mijn eigendom behouden, maar wel verantwoordelijk blijven + risico van destructieve/wanbetalende huurders? Het liefst laat ik mijn huis ook bemeubeld en gedecoreerd achter, want ik weet begot niet waar ik met alles heen moet en het staat hier zo mooi.

(en als ge iemand kent - mss gijzelf wel - die nood heeft aan een artsy fartsy woning, met veel kunst en schoonheid en dood erin, be my guest)
01/11/18 14:16
Ikzelf zou nooit ons huis willen verhuren moesten we ergens anders gaan wonen. Ik wil die verantwoordelijkheid niet en wil mij enkel focussen en bekommeren om waar wij zouden wonen. Mij kennende zou het ook teveel stress geven, zelfs al zitten er ‘goede huurders’ in. Dus meh, tot zover mijn persoonlijke mening.
Er zijn genoeg mensen die het wél zouden verhuren en zich daar weinig zorgen om zouden maken, maar ik ben daar niet één van. :’ )
01/11/18 14:48
Verhuren is miserie, zeker bemeubeld.
Ik heb mijn appartement bemeubeld verhuurd en guess what, dat trekt mensen aan die geen eigen meubels hebben en dus waarschijnlijk in de schulden zitten. Die dus moeilijk gaan kunnen betalen. Ik moet elke maand smeken om mijn geld. It sucks.

Ik zou het ni meer bemeubeld verhuren dus.

Als ge het ni pas gekocht hebt en dus geen massa verlies zou maken door het te verkopen, zou ik gewoon verkopen eigenlijk. Van de rest wat ik van u lees zijt ge trouwens eerder nen drifter dus da suckt ook als ge dan om de haverklap naar uw eigendom terug moet in geval van problemen.
01/11/18 15:24
Mijn nieuwe huisbaas van dit jaar is net bezig met de uitzetting van de eerste persoon die ze ooit hebben laten verhuren.
01/11/18 15:41
quote door

Verhuren is miserie, zeker bemeubeld.
Ik heb mijn appartement bemeubeld verhuurd en guess what, dat trekt mensen aan die geen eigen meubels hebben en dus waarschijnlijk in de schulden zitten. Die dus moeilijk gaan kunnen betalen.


Wij huren al 2 jaar bemeubeld, zitten belange niet in de schulden en hebben nog nooit huur te laat betaald.
01/11/18 16:38
Aardbeiwafel
Als ge het laat verhuren met een makelaar als tussenpersoon dan vangen zij alle shit op. Je behoudt je woning en je eigendom, je int huur en staat een beetje af aan de makelaar. Werkt perfect
01/11/18 17:21
Fridge
Dag bitterballetje.

Ikzelf heb vorige maand mijn woning verkocht en een nieuwe gekocht.
Ik zat te denken aan verhuren en een 2e woonst kopen. De plus en minpunten afgewogen tegenover elkaar.

2e woonst kost u al +- 500 euro in uw belastingen.
Bij niet betalers heb je inderdaad shit en stress aan uw kop.
Als het marginalen hebt kan je uitgerookte toestanden hebben, bij niet verluchten schimmels..
Als je ze eruit wilt, lukt dat nog moeilijk ook.
Alsook, wil je je huis verkopen vanaf 2021 dacht ik, zal je moeten voldoen aan 5 of 6 punten van 10 regels. (Isolatie vooral of zonnepanelen)


Als alles goed verloopt zit je er wel lekker knusjes bij.
Met wat geluk zorgen ze goed voor uw huis en willen ze zelf de moeite doen om zelf eens te schilderen of kleine defecten te herstellen.
Als uw woning in orde is, stijgt hij in waarde en kan je er hopelijk meer voor krijgen dan nu.
01/11/18 20:04
Dag aardappelgratintje,

Om hier even de familiaire te gaan uithangen: Ik weet dat ge nogal graag controle hebt over wat er in uw huis gebeurt en ge gehecht zijt aan al uw meubels en coole hebbedingetjes die in uw woonst staan. Ik denk dat als ge de beslissing neemt van uw huis te verhuren, ge een klik gaat moeten maken en mentaal voorbereid zijn op dat alles vanaf dan openstaat voor vernieling, verwaarlozing of beschimmeling. Vanaf dan is dat en effet niet meer van u, maar is dat de primaire woonplaats van een ander, en gaat die nooit mooi doen en volgen wat gij doet wanneer ge in dat huis woonde.
En ik denk dat ge dat niet zo leuk gaat vinden.

Al bij al denk ik dat ge er meer rust uit haalt van hem te verkopen. Verhuren is werk, en gij zijt denk ik graag vrij. Ge zou ook niet zomaar 6 maand onbeschikbaar kunnen zijn voor uw huurder, of efkes polsen of ge niet een maandje terug in uw huis kunt wanneer ge terug komt van een reis ofzo. Als ge vrij wilt zijn om te doen whateverdefuk ge wilt, sell that bitch, methinks.
01/11/18 21:19
Wij zitten met hetzelfde dilemma .. Dus ik volg hier even ;)

Ik heb wel een vriendin die haar huis bemeubeld en goedkoop verhuurd aan vrienden, onder de voorwaarden dat zij het zelf moeten oplossen als er iets stuk is omdat zij aan het reizen is, en met de toestemming om regelmatig eens een maand (of 3) in haar huis te mogen bijwonen (in een minikamertje, en dan betaalt ze mee huur). Werkt perfect, dus het kan wel. Veel van haar hebbedingen heeft ze wel in dozen opgeborgen omdat ze bang ws da die anders stuk zouden gaan..
02/11/18 00:00
Er zijn ook verschillende manieren om te verhuren: A) alles zelf regelen (veel moeite - veel winst), B) immobiliënkantoor inschakelen (minder moeite - minder winst) of C) het Sociaal Verhuurkantoor uw huis onder laten verhuren (geen moeite - geen winst).

Ik wil vrij zijn en flexibel en mijn spullen passen daar niet bij. Dus of ik ben zo stom om ergens een box te huren en alles daarin te stockeren, of ik laat alles gewoon los. Buiten wat echt echt eeeeeeeeeeeeecht emotionele waarde heeft, zoals een mooie appellikeurtjesfles ofzo.

Mijn buurvrouw is naar Kuala Lumpur verhuist en die verhuurt haar huis ook - dus het is mogelijk. Alleen ging het koppeltje dat zij gekozen had er al na een jaar uit en kwam er toen een neonazi in..
02/11/18 07:49
Ik heb verkocht na lang wikken en wegen. Ik had wel een grote winstmarge door totaalrenovatie dus dat was de doorwegende factor, tesamen met schrik voor slechte huurders... Nog geen spijt van!
02/11/18 09:29
Wanheda
Ik zou verkopen. Ik hoef die extra zorgen en kosten niet.
Als ge pech hebt en familie flodder komt in uw huis wonen, thanks but no thanks.
05/11/18 11:59
Ge moet sjans hebben met uw huurders. Mijn familie (mijn oma) heeft eigenlijk bijna alleen maar problemen gehad ...
Ze heeft een appartement (duplex) verhuurd hebben aan iemand (die had loonbrieven, positieve referenties van vorige verhuurder, ...) die het helemaal heeft omgewoond:

Gang van boven tot onder volledig beschadigd, laminaat helemaal kapot van water (ze hadden blijkbaar doodleuk nen vaatwasser geïnstalleerd, die uiteraard niet netjes was aangesloten waardoor ze waterschade hadden), gordijnen helemaal stukgetrokken door katten, behang helemaal stukgetrokken door de katten (echt, wtf. Mijn kat doet zo'n dingen niet), ... . We zullen zeker niet toekomen met de huurwaarborg.

Komt daar nog eens bij dat ze natte doekjes en grind van de kattenbak door het toilet gooiden, met verstopping tot gevolg.

O ja, ze had ook nog ruzie met de onderbuur (aan wie ze 20j verhuurt zonder problemen).

Ikzelf ben ook aan het nadenken over de volgende stap in mijn leven en of ik mijn huidige woning, die ik bezit, zou willen verhuren. Met alles wat we in ons familie hebben meegemaakt zou ik het gewoon niet willen, belastingsvoordeel of niet.
05/11/18 18:06
...Blijkbaar kostte een gemiddelde woning in Sint-Niklaas in 1992 zo'n 50.000 euro en in 2017 205.000 euro. Wow man. Zou er binnen 20 jaar nog eens 150.000 euro bijkomen?
05/11/18 18:56
Ah, post millennial life.
05/11/18 20:01
*kijkt naar bankrekening*
*kijkt naar mensen die huizen hebben*
*Verwarring*
*schouderophaal*
*pakt knapzak*
05/11/18 21:37
Verkopen en met een zorg minder gaan slapen.
08/11/18 20:28
Normaal zou ik zegge verhuren en afbetalen, omdat ge dan kapitaal vergaard die een goeie investering is, maar ik heb 1 nachtje in u huis geslapen en da heeft een blijvende indruk op mij achtergelaten, das een peace of art enzo en huurders gaan da nooit kunne appreciëren.
16/11/18 15:35
nu wil ik een foto van de binnenkant van uw huis
16/11/18 16:11
Depulso
Ge moet daar eens binnen gaan, beter dan een foto. Echt.