Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Scheren - ruw kopje na een nachtje : 13 reacties (1/1) [Dagelijkse Onzin]

Scheren - ruw kopje na een nachtje

05/11/19 17:01
Meestal probeer ik me een of twee weken niet te scheren (doe dit anders met Gilette en scheerschuim) voor ik e nachtje uit ga, in de hoop dat mn gezicht wat glad is. (Moest ik iemand meeten I suppose)
Meestal niet zo goed plan, want de dag erna voelt mn kaak als schuurpapier.

Mn ‘baard’ groeit nooit uit tot een baard dus scheer ik het liever. Maar de tussenperiode is ook niet echt glad te noemen..

Ervaart iemand hetzelfde probleem en weet je een betere scheermanier die langer effect heeft?
05/11/19 17:07
man of vrouw?
05/11/19 17:09
Ge zijt eerlijk gezegd beter af da ge een beetje lengte laat. Anders gaat ge telkens als ge scheert den dag erna al 'schuurpapier' heben. Als ge da echt niemeer wilt, permanente ontharing he.
05/11/19 17:48
Wat is er mis met stoppels? :s Of voelt dat echt irritant voor uzelf.
05/11/19 18:03
Een twee-dagen-baardje is heel aangenaam om jeuk op de onderarm en handen te behandelen zonder je andere hand te gebruiken. :p

Ik ben zelf hooguit 12u relatief glad. Ik scheer me twee keer per week (met een scheermachine) omdat ik simpelweg niet sta met beharing op die plaats. :)
05/11/19 19:21
Als je snel 'n stevige stoppelbaard hebt staan ga je daar niks aan kunnen veranderen hoor ...

Misschien eens passeren bij n barbier voor een open cut shave of iets dergelijks maar verwacht geen 4 dagen 'n smooth resultaat.
Of zelf experimenteren met verschillende merken scheermesjes?
Voor mij is Gillette Mach 3 turbo het beste resultaat , electrisch scheren is niks voor mij. Is voor iedere baard/huid anders.

Voor je scheert met n warme vochtige doek je poriën laten opengaan waardoor je beter scheert? Degelijke (voedende) aftershave (balsem)?

Scheren is meer dan alleen met n krabbertje krabben :]

05/11/19 22:28
IRT Freakske:
Man, dacht dat dat wel duidelijk was.

IRT Ballegerard:
Ja ik vind dat zelf irritant, vooral onder mn neus..(buiten het feit dat ik mijn partner van die avond lichtjes open schuur aan haar aangezicht)

IRT luciber101:
Ik zal er enkele eens proberen. (aftershave werkte in het verleden niet) Een barbier heeft mn gezicht wel eens glad gemaakt voor een goeie twee dagen, zalig en horror op de moment zelf.
06/11/19 10:38
levendigefantasie
quote door

Meestal probeer ik me een of twee weken niet te scheren (doe dit anders met Gilette en scheerschuim) voor ik e nachtje uit ga, in de hoop dat mn gezicht wat glad is. (Moest ik iemand meeten I suppose)
Meestal niet zo goed plan, want de dag erna voelt mn kaak als schuurpapier.

Mn ‘baard’ groeit nooit uit tot een baard dus scheer ik het liever. Maar de tussenperiode is ook niet echt glad te noemen..

Ervaart iemand hetzelfde probleem en weet je een betere scheermanier die langer effect heeft?


Mijn vriend heeft dit ook. Die kan zich 's morgens helemaal glad scheren en 's avonds al schuurpapier hebben. Da's gestoord.
Vrees dat je er niet veel aan kan doen. Hij heeft al alles geprobeerd... Inmiddels erbij neergelegd en scheert zich gewoon iets vaker dan andere mannen.
Het hangt er ook maar vanaf wat je zelf wilt denk ik.

Edit: of scheren vlak voordat je uitgaat?
06/11/19 14:25
Vlak voor heb ik ook al gedaan, maar asje dan eens samen met iemand eindigt heb ik rond acht uur schuurpapier. Pret genoeg maar voor die andere lijkt het me echt rot.
06/11/19 16:33
levendigefantasie
quote door

Vlak voor heb ik ook al gedaan, maar asje dan eens samen met iemand eindigt heb ik rond acht uur schuurpapier. Pret genoeg maar voor die andere lijkt het me echt rot.


Valt op zich wel mee hoor... Er vanuit gaand dat jij dan niet met je wang naar boven en onder loopt te schuren tegen haar wang of zo.
06/11/19 17:44
In the heat of the moment zijn er 'ergere' dingen om te overwinnen dan 'n schurend baardje. ;)

Ik heb zelf baard en snor en de madam heeft ook vaak 'last' van rode lippen door het geprikkel van mijn smoelhaar... Heeft haar nog nooit tegengehouden , integendeel! Sommigen vinden dat net leuk zo blijkt.
07/11/19 12:35
@eldunari,
Wat je kan doen is je scheren onder de douche met warm water... eerst je goed wassen en dan scheren... dit alles met scheermesje zonder scheerschuim. Enkel water.
Na verloop van tijd heb je een baby velletje. Je moet er wel de nodige tijd insteken...
De dag nadien terug... en geloof mij... glad geschoren zyn heeft zeker zn charmes...
18/11/19 14:52
Heb ook net - eigenlijk denk ik er al een weekje aan: definitieve gezichtsontharing. Kost net iets meer, maar dat bespaart me wel scheerapperaten en dito gels voor de rest van mn leven, als ik de reclame mag geloven. En scheermesjes zijn nog vrij kostelijk dus eigenlijk win win.
mn baardgroei is ook gewoon hinderlijk. Of het is ruw (en sinds mn dertig neig ruw geworden, voor mn toekomstige lieven of scharrels is het echt niet fijn denk ik) en als ik het laat staan is het zo niet lang of niet kort of ik heb het geduld er niet voor en kvind het jeuken en rot irritant)

Iemand van jullie (vrouw of man) die hier al ervaring mee heeft?
Heb net nog is een nachtje bij een vrouw gehad en toen ik vertrok was haar kin (vooral) en de rest zag er wat gehavend uit als in zeer rood, en denk wel dat ze daar nog last van heeft voor twee dagen..
18/11/19 17:56
Ivm ontharing , 0 ervaring.

Met laten staan wel. (Heb al baard sinds m'n 17e)
De prikkel kun je serieus verminderen met baardolie. Na een bepaalde lengte is de prikkel automatisch veel en veel minder maar baardolie moet je blijven gebruiken om je baard en onderliggende huid te verzorgen Het is een klein beetje experimenteren met een olie die goed is voor je baard/huid. De geur is bijkomstig en subjectief.
De baardolie van het Kruidvat is niet alleen budgetvriendelijk maar ook heel goed vind ik zelf. Ik moet die wel om de 4u opnieuw indoen want na 4u wordt mijn baard terug 'droog'.
Ik meng die 50/50 met (duurdere) olie met geur.
Kost iets van n 5€ ofzo voor 50ml (das goedkoop tov van duurderde ... Soms 35€ voor 10ml)
Ik gebruik enkel olie voor als ik thuis ben.

Mijn dagelijkse werk / weekend olie is meer 'n Jelly van bossman brand. In combo met de balsem is dat de beste voor mij! 24u gevoed en gestijld! Makkelijk uitwasbaar , kambaar , ... Ik heb n gezonde baard en huid eronder en ik ruik lekker! Wel wat prijziger om mee te beginnen misschien maar zeker kwaliteitsvol!

Mocht je nog vragen hebben over baarden of de verzorging ervan moogt ge altijd vragen :]


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.