gezonder eten

14/11/16 20:23
pijlbord
Ik hou ervan als ik dingen van mijn werk kan extrapoleren naar het 'echte' leven (of noxa).
Als een bewoner bij ons wil leren zelf zijn hemd aan te doen (= iets gezonder eten) beginnen wij ook niet direct met hem te vragen zelf een kostuum te naaien (= stop met vlees, stop met frisdrank, drink enkel water, enkel volkoren pasta). Dan begint ge met die zijn hemd aan te doen en hem de laatste twee knopkes te laten aandoen, en ge ziet wel waar ge uitkomt.

Om maar te zeggen: Kleine stapkes, noxa, kleine stapkes. Van chips en cola recht naar keigezond is wat extreem om in ene keer te doen.
14/11/16 21:03
cymianel
Het zit 'm in de ingrediƫnten.
14/11/16 21:47
Ik maak graag fajita's. Gewoon een hoop groenten in de wok gooien (echt alles kan, niks is te zot) en dan tussen een wrap smijten en eten maar. Het is snel, relatief goedkoop en als ik een rare lekkere combinatie vind beschouw ik mezelf als een fucking culinaire god.
14/11/16 21:52
AdrianHealey
quote door

Kom ge gaat mij nu niet zeggen dat ge oprecht denkt dat gehakt gezond is eh? Kheb het niet over vlees, maar specifiek gehakt

OT: kzou niet ineens alles omgooien want das te zwaar. Bouwt dat wat af. Nog maar 1 blikje frisdrank per dag en voor de rest water etc. Daarna enkel water. Zo'n dingen! Vervang uw witte pasta en brood al door volkoren dingen. Ziet dat ge meer groenten op uw bord hebt dan de rest, nog zoiets. Op Internet zijn echt zo veel recepten te vinden! Op instagram kunt ge ook veel inspiratie opdoen bijvoorbeeld.
Uiteraard uw ongezond eten zoals chips systematisch vervangen door gezonde tussendoortjes.

Wat is 'gezond'? Voila; je kan perfect beweren dat gehakt gezond is.
14/11/16 22:04
quote door

Kom ge gaat mij nu niet zeggen dat ge oprecht denkt dat gehakt gezond is eh? Kheb het niet over vlees, maar specifiek gehakt

OT: kzou niet ineens alles omgooien want das te zwaar. Bouwt dat wat af. Nog maar 1 blikje frisdrank per dag en voor de rest water etc. Daarna enkel water. Zo'n dingen! Vervang uw witte pasta en brood al door volkoren dingen. Ziet dat ge meer groenten op uw bord hebt dan de rest, nog zoiets. Op Internet zijn echt zo veel recepten te vinden! Op instagram kunt ge ook veel inspiratie opdoen bijvoorbeeld.
Uiteraard uw ongezond eten zoals chips systematisch vervangen door gezonde tussendoortjes.

Wij maken ons gehakt zelf, dan kan dat niet slechter zijn dan vlees. :' )
14/11/16 22:19
Ah maar als ge dat zelf maakt, das iets anders eh! Hoe maken jullie dat? :D
14/11/16 23:08
quote door

Ah maar als ge dat zelf maakt, das iets anders eh! Hoe maken jullie dat? :D

Wij hebben zo'n vleesmolen van kenwood, mijn papa koopt dan grote stukken vlees, snijdt weg wat hij niet moet hebben en dan malen he :D veel lawaai, ma ge weet wel wat er in zit :p
15/11/16 10:20
quote door

Overigens eet ik ook gewoon evenveel volkoren pasta als gewone pasta dus die bullshit dat dat meer zou vullen, nah

Vullen doet dat niet meer maar volkoren geeft langer een verzadigd gevoel (niet een uur na uwe spaghetti terug honger krijgen) = ge zult minder snel beginnen snacken na uw maaltijd, en daarom gezonder.

Man, bij McDo heb ik dat altijd zo hard (voor die keer per jaar dat ik eens ga). Dan heb ik gigantisch veel gegeten aan een calorie-inname die ge normaal over drie dagen zou spreiden en een uur later... terug honger... D'oh.
15/11/16 13:54
etangsnoirs
Alsof gij echt leeft op enkel chips en cola.
15/11/16 13:55
josfindus
Ja jong mc do dat zijn lege vulling.daar zit niks in
17/11/16 21:52
atir
ik ga wijselijk mijn mond houden.
Ik kan uren praten over eten en de voedingswaardes en wat gezond is en wat niet.
Maar ik denk dat dit te fel gaat botsen met noxa hier..

Dus je mag me altijd pm'n of een berichtje sturen :D
17/11/16 21:55
josfindus
Ja wilt ge uw ontbijt gewoontes veranderen? Stuur dan nu een bericht ik mag nog vier van de gratis stalen van Herbalife weggeven.verander nu voor goed je levensstijl.'insert ergens klantjes en nog wat verkleinwoorden'
18/11/16 00:04
- Vervang uw cola door iets dat gezond is en ge ook lekker vindt. Mijn favorieten zijn melk, sojamelk en thee.
- Vervang uw chips, again, door iets dat gezond is en ge ook lekker vindt. Kaas, droge worst, yoghurt, paprika, selder, nootjes...
- Koop geen ongezonde bucht, dan valt ge niet in de verleiding. Zorg daarentegen dat ge altijd de gezonde snacks in huis hebt.
- Kook.
18/11/16 00:09
josfindus
Die voorlaatste helpt alleen als ge niet in een stad woont en verweg van nachtwinkels die drie keer zo duur zijn
18/11/16 00:21
Och, ik ben sowieso te lui en te cheap om naar een nachtwinkel te gaan. Dus zolang ik niets ongezonds koop/krijg, kan ik standvastig volhouden.
18/11/16 06:25
Lol ik heb ooit eens 3 km gestapt naar ne louche nachtwinkel omdak chips wou. Niks is mij teveel voor chips :(
18/11/16 07:32
Mokeponn
Droge worst zit toch ook vol vet? : / En ik dacht dat nootjes ook niet goed waren. Maar I guess als ge de rest tegoei doet dat het dan wel mag/kan :p
18/11/16 07:57
TrueColours
Gezonde toast champignon.
Ideaal voor als ge niet te lang wilt koken. Als ge bv laat thuis komt van't werk of ge hebt eeeeeecht geen zin. Zoals Jamie Oliver zou zeggen: FULL OF FLAVA, LOVE IT.

Het enige niet gezonde aan dit gerecht is brood. In noten zitten veel mineralen en vitaminen.

3 stappen:
- brood roosteren/grillen
- champignons bakken
- tapenade maken

Benodigdheden:
Oesterzwammen
Boerenbrood (of ander brood met grote sneden)
Rucola
Beetje peterselie
Peper, zout

Voor tapenade
1,5cup Cashewnoten
0,5 cup Water
Theelepel mosterd
Theelepel appelazijn
Teentje look
Staafmixer

Werkwijze (efficiƫnst in deze volgorde)

- als ge een oven gebruikt voor uw brood te grillen > eerst deze voorverwarmen

- pan op medium vuur
- beetje olie (champies verliezen veel vocht bij het bakken, dus heeft niet veel nodig)
- 10min bakken
- kruid af met peper en zout

- doe de cashews in hoge beker
- voeg water, appelazijn en look toe en
- mix tot een stevige massa
- breng op smaak met mosterd

Toast het brood
Smeer tapenade op getoast brood
Doe de oesterzwammen er op
Werk af met peterselie en rucola
(Ik ben er nog preischeuten bij gedaan, superlekker)

Ik zweer, ge doet er langer over om dit te lezen dan het te maken!

18/11/16 07:58
josfindus
Gezouten en gesuikerde noten zijn niet goe.
Gewone noten zijn kei gezond,maar wie eet dat nu .

Vorig weekend gefermenteerde walnoten gegeten en dat was eigenlijk wel kei lekker en naar schijnt gezond
18/11/16 08:00
josfindus
Ja troucokours maar voor iemand lui die chips eet kunt ge beter zeggen dat ze toastjes en pot hummus in den Delhaize kopen he.d at is nog veel sneller klaar