Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
www.darkanime.be : 34 reacties (1/2) [Internet]

www.darkanime.be

28/07/04 08:39
darktown
Ben je van plan een eigen site te bouwen en heb je hulp nodig?
Al een eigen site gebouwd en je wilt hem laten keuren door professionals

Twijfel je nog tussen studie-richting, of je dan nu al dan niet graphische of programmeur wilt gaan?


vraag het allemaal hier.

Allereerst had ik graag gewild dat je op een eerlijke en goede manier mijn site zou keuren.

http;//www.darkanime.be is volledig in PHP gemaakt, heb wel kennis van asp.net maar er zijn weinig providers die dit al aanbieden met een sql enterprise manager database.

Deze site is al zeer goed maar het forum is verre van 'af'. Als je een goed forum wilt zal je het phpbb standaard moeten imiteren.

Zijn hier nog programmeurs aanwezig (behalve ypsilon) ?

28/07/04 11:23
frutselke
Kheb een jaar geleden ooit is een site gemaakt. Maar dat was op tripod. Het is echt niet goed gedaan. De helft van wat er op staat werkt niet meer . Merja kzal em geven http://janetkat.tripod.com
28/07/04 11:52
ViruX

welke richting hebt gij gevolgd? en waar?

ik doe nu toegepaste informatica in hasselt (sucky richting)...kzou graag wa meer webdesign/flash hebbe...enige richting die ik zowa gevonde heb ik in kortrijk...en das redelijk veel te ver na men goesting....

mss avondschool ofzo?

heb al wa geexperimenteerd met flash...ma tis allemaal ma zeer basic...

site 1 = zo goed als af...alleen nog mouse-over effect

site 2 = basis...nog achtergronde en gb

site 1 = nieuwste "project"...nog veel werk :p

(hopelijk zen de links just)

28/07/04 11:52
GroteBozeDraak
Zijn hier nog programmeurs aanwezig (behalve ypsilon) ?
[n]pittaman ?
28/07/04 12:15
Hristov
unzip, das een programmeur

(enfin, hij maakt toch goei sites :D )

28/07/04 13:53
grieteke
@ Virux mooie site's :)

kwou da'k da ook allemaal kon make mja :s :D
28/07/04 16:29
notforyou
site maken is niet programmeur maar scripter :p
php is scriptingtaal en geen programmeertaal :)

site1 flash
site2 php/flash

de rest van php made dingen zijn not4public :p oa movie/cd/mp3 databank met users waarbij je bv films kunt toevoegen aan uw collectie en een opslagplaats bepalen, zoeken, kijken wie van je vrienden die bepaalde film/liedje/cd heeft etc
28/07/04 16:35
notforyou
oh en voor een bedrijf een systeemmanagment systeem voor bestellingen, prospecten, klanten, vertegenwoordigers dat samenwerkte met een bepaald systeem waarbij een output file kon gemaakt worden voor het bestaand systeem dat 1x per dag alles kon geupdate worden. Vertegenwoordigers konden trouwens hun verslag rechtstreeks van hun pocket pc overzetten.

wat een uitleg :)
28/07/04 16:55
darktown
idd PHP is een scripting taal.. maar ik heb zelf 3 maanden met asp.net gewerkt zou je dat ook een scripting taal noemen?

het steekt allemaal in diezelfde microsofst visual studio.net, en veel verschil is er niet enkel dat je in asp.net veeeeeeeeel minder opties hebt dan met vb.net

wat eigenlijk scripting talen moeilijker maakt neen?

Wat ik eigenlijk gestudeerd heb : graduaat in Toegepaste Informatica.
je begint met COBOL en C na verloop van tijd krijg je visual basic onder de knie en C++ om dan te eindigen met JAVA (i hate java)

als webvakken kreeg ik : html, css, javascript (één semester) en dan asp (ander semester)
op mijn eigen PHP geleerd..

dus de code achter de site was goed in elkaar gestoken maar graphisch trok het op genen zak, daarmee een boek gekocht van Photoshop 7, zelf ook geleerd en ik vind mijn site graphisch niet uitstekend maar het kan er wel door.

Uw sites zijn ook wel goed gedaan. Site 1 is 100% photoshop met slices als ik me niet vergis? mooi gedaan, eenvoudig.

site 2 en de andere site ook allemaal met photoshop in combinatie met dreamweaver zeker?
allemaal heel mooie maar STATISCHE pagina's? (of vergis ik me?)

bij grote websites zal je toch dynamische pagina's moeten creëren en dat vergt wat scripting taal. zoals asp of PHP.

Ik mag mezelf 'programmeur' noemen denk ik, ik kan wel wat VB.net (VB6 sucked tov vb.net)
eens je met vb.net begint wil je nooit meer terugkeren naar VB6 écht!

maar ik ben eigenlijk maar pas afgestudeerd en zoek werk ... (in brussel liefst).


28/07/04 17:03
darktown
quote door
[quote]Kheb een jaar geleden ooit is een site gemaakt. Maar dat was op tripod. Het is echt niet goed gedaan. De helft van wat er op staat werkt niet meer . Merja kzal em geven http://janetkat.tripod.com


Heb uw site bekeken, is eigenlijk een beetje amateuristisch gemaakt op graphisch gebied. zeer eenvoudig menu (niets op tegen) maar ambetanten banners en pop-ups van tripod (kan je zelf niets aan doen)

Achtergrond muziek : --> DO NOT DO THIS , breedbande verspilling en niet iedereen apprecieert dat en waarom op enen pagina wel en andere niet? een optie om het aan en uit te zetten?

zware pics: duurt een tijdje om de pagina te laden als je met 56k werk (ik werk er niet mee maar 332kb als picture laden op eerste pagina is niet ideaal)


als je denkt dat ik u ooit kan helpen met een site, aarzel ni om me te contacteren.. ben altijd bereid om aan groot project te werken..
28/07/04 17:06
darktown
quote door
[quote]
site maken is niet programmeur maar scripter
php is scriptingtaal en geen programmeertaal

site1 flash
site2 php/flash

de rest van php made dingen zijn not4public oa movie/cd/mp3 databank met users waarbij je bv films kunt toevoegen aan uw collectie en een opslagplaats bepalen, zoeken, kijken wie van je vrienden die bepaalde film/liedje/cd heeft etc



nu deze sites ARE more like it!
graphisch hoogstandje, een plezier om naar te kijken.

28/07/04 17:12
notforyou
als het op mij is:
site1 is puur flash
site 2 is volledig php/flash en volledig dynamisch, foto albums kunnen aangemaakt worden, foto's in en bepaald foto album uploaden, nieuws etc

waarom hate Java? Java is nice en mooie denkwijze erachter.
Cobol dat is pas hatelijk :p

scripting talen zijn juist gemakkerlijker dan programmeertalen :)

btw alles mooi gemaakt in zend studio (geavanceerde kladblok)
28/07/04 17:13
notforyou
woeps was dus niet op mij :p
28/07/04 17:24
diedazz
excuseer
java suckt
javascript niet notforyou!
(of toch teminste niet zo erg als java:p )

ik doe niet aan php, volgend jaar mss als ik initiatie krijg op school , wel flash, niet echt een fatsoenlijke site (kweet nie eens of em werkt:p ) -> klik

nu nog ff op die darkanime.be zien:p
28/07/04 17:26
diedazz
allejong kutjes
daar heb ik nie voor betaald:p

enfin, -> klik hier dan maar voor die op mneigen webspace :p
28/07/04 18:41
Jippeke
@ Darktown... no offense, maar ga je nu iedereen z'n site controleren of het design aan jou normen al dan wel of niet voldoet?
28/07/04 23:08
athleticboy
ben geen programmeur of whatever
maar kan het toch niet laten om even m'n site te vermelden: www.athleticboy.be.tf
allen daarheen! :)
29/07/04 10:55
darktown
@Jippeke
aan mijn normen? Misschien heb ik dat gedaan, zou niet mogen eigenlijk. Ieder zijn site is uniek en vind zijn eigen site een referentiepunt. Ik ben misschien wat ver gegaan.

Maar ik vind dat je wat critiek over uw site mag slikken, het kan hard aankomen maar als je er iets aan doet dan leer je eruit. Weet je hoeveel critiek ik gekregen heb op mijn vroegere designs? TONNEN crietiek en ze waren allemaal terrecht. Ik vind mijn site nu nog VERRE va

29/07/04 10:56
davidiswetenschapper
Waarom suckt Java?
29/07/04 10:58
darktown
// --> te vlug op submit gedrukt...


@jippeke
aan mijn normen? Misschien heb ik dat gedaan, zou niet mogen eigenlijk. Ieder zijn site is uniek en vind zijn eigen site een referentiepunt. Ik ben misschien wat ver gegaan.

Maar ik vind dat je wat critiek over uw site mag slikken, het kan hard aankomen maar als je er iets aan doet dan leer je eruit. Weet je hoeveel critiek ik gekregen heb op mijn vroegere designs? TONNEN crietiek en ze waren allemaal terrecht. Ik vind mijn site nu nog VERRE van goed

en als je wat critiek kan geven en die persoon daar iets aan doen en je hebt dan een betere site die meer suc6 heeft vind ik dat je af en toe hard mag zijn.

dus geef met plezier nog critiek op mijn site.

kheb er zelf ook nog wat : beginpagina is te zwaar voor 56kb modem, een jpeg van 335 kb is niet gebruiksvriendelijk voor mensen met 56kb modem.

mijn forum is zo goed als dood.
Design is alles behalve origineel.
Mijn Links pagina trekt momenteel op geen zak.

ge moogt er gerust aan toevoegen dan weet ik wat te doen ;)