Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Weerwolven Spel #2 (Dag 4) : 1228 reacties (1/62) [Weerwolven]

Weerwolven Spel #2 (Dag 4)


Winnaar: YPS als Lonewolf

Nakkeskud Heks Wolfman
Needamiracle Jager Zieke
Erroarist Ziener Geliefden
Niet Logebroeder Sterke kerel
Ypsilon Eenzame wolf Burgemeester
Gabrielgarcia Uitkijker Pacifist
Positivisme Logebroeder Waarzegster
deatheyesseenofuture Tovenaar Waarzegster
Shipwreckage Aura-ziener Geliefden
Marmermijn Magische wolf Knappe wolf
Freakske Aura-ziener Wolfman
Salto Verleider Zieke
Dinosaurkiller Hulpje Prins
NeverLeNkemise Besmettelijke wolf Welpje
03/11/16 18:24
AdrianHealey
N1: De dorpelingen waren een beetje overstuur. Niemand vond het echt erg dat AdrianHealey opgegeten teruggevonden is, maar het was nu toch ook een beetje lastig dat er nu een doodlijk in het midden van de weg lag, niet waar? Dus gingen ze maar op zoek naar de wolven. Allerlei mensen werden beschuldigd. De vreemde slager werd door sommigen genoemd, enkele mensen riepen op tot kalmte, een enkeling wou de dorpshoer aan het schavot, maar het grootste eitje leek het dorp toch te pellen met die vreemde opschepperige nachtwaker. Het dorp overmeesterde hem en trok hem mee naar het schavot, waar de slager al klaar stond met een in de gauw zelf gemaakte beulskap, klaar om hem een kopje kleiner te maken.

DinosaurKiller bleef nog roepen: 'maar ik ben onschuldig! Ik kan geen wolf zijn! Ik ben het niet! Geloof me nu! Check aub mijn zak!' Hij stond al op het schavot, wanneer een kleiner kindje plotseling een envelop opraapte en ermee begon te zwaaien. 'Is dit niet het symbool van de koning?' Iedereen van het dorp keek haar aan. De politieinspecteur liep naar het kleine kindje en pakte de envelop af. 'Inderdaad!', zei ze. 'Het is het symbool van de koning!'

Ze deed de brief open en las voor: 'ik bevestig hierbij dat DinosaurKiller mijn zoon is en dat mijn zoon de prins alle voordelen en privileges moet krijgen die mij ook toekomen!' Het dorp sloeg een zucht van verlossing. Het was de prins! De prins was in hun dorp! En ze hadden hem bijna vermoord! De beul sloeg een zucht van verluchting; stel u voor dat hij de prins had vermoord! Een of andere achterdochtige trut betrouwde het toch niet, maar ze werd snel afgewezen door de politieagente; het is echt wel degelijk het symboo lvan de koning. De prins is hier in het dorp en volledig veilig!

Ze keken allen nu naar de prins, die hen aankeek. Uiteraard ging de lynchpartij niet door. Maar nu moesten ze misschien wel proberen de prins te verdedigen, want hij is zeker geen wolf, dus kan hij altijd eventueel nuttig zijn bij het helpen zoeken van de wolven!

-----------------------------
DAG 1Het is middag in het leuke dorpje Noxakkerdam. AdrianHealey, nieuw in het dorp, trok in zijn nieuw appartement boven de slager. Daar was immers net een appartementje vrij gekomen. Hij trok erop uit om de mensen te leren kennen. Hij kwam een aangename jonge vrouw tegen die naar de sterren aan het kijken was. 'Wat een weirdo', dacht AdrianHealey en liep verder. Hij passeerde het kapsalon, maar die dochter van de kapper zag er enorm irritant uit, en dus liep hij ook nu maar verder. In de plaatselijke bibliotheek had hij een aangenaam gesprek met een plaatselijke deerne die wou gaan studeren. Hij had wel moeite om zijn lach in te houden - een vrouw die zou studeren? Waar halen ze het toch vandaan? Als hij even later een ondervoede boerin ziet passeren, kijkt hij eens laagdunkend naar haar en begon hij toch al wat spijt te hebben dat hij er was komen wonen, met al die magere freaks. Bij de plaatselijke rivier zag hij een vrouw obsessief tegen het water roepen 'ah, ook onschuldig!' 'Wat een vreemd excentriek gezelschap heeft deze stad toch' kan je duidelijk van zijn blik aflezen. Een korte babbel met de plaatselijke politieinspecteur was echter wel aangenaam. Die agente wees hem op de plaatselijke dorpsgek die een beetje wartaal uitsloeg. Best uit de buurt blijven. Een pochende nachtwaker vervoegde het gezelschap, maar die man was echt volledig onuitstaanbaar. Best ontwijken. Ze zouden eventueel samen naar de rondtrekkende zigeuners kunnen gaan, alhoewel dat die er ook wel louche uitzagen. De plaatselijke smid voegde zich bij het drankgelag en vertelde over zijn nieuwe potten en pannen die hij had gemaakt. Adrian had er geen interesse in, maar het was voorlopig nog wel gezellig. Een obscuur figuur kwam nog kippen aanbieden, maar daar hadden we geen interesse in. Toen er over straat nog de plaatselijke drankjesmaker passeerde met allerlei planten in haar haar, was het welletjes geweest voor AdrianHealey. Na een uitgebreid bezoekje, met veel lawaai, bij de plaatselijke dorpshoer, keerde hij terug naar huis. Hij oefende nog wat zijn luide stem (hij verdiende immers zijn geld met politieke redevoeringen) voor hij ging slapen.

Diep in de nacht werd hij wakker. Zonder dat hij het wist stonden er buiten enkele wolf-mensen naar elkaar te grommen. Het is echter mogelijk om een aantal te idenfiticeren op basis van het geluid. 'We kunnen grrrr geen nieuwelingen grrrrr hebben hier grrrr' zei een van de wolven. Deze wolf stond met zijn grote, sterke klauwen klaar om de nieuweling goed te grijpen. Een andere wolvenstem zei 'inderdaad grrrr het is ook nog eens een lul grrrr!' Een mogelijk andere wolvenstem zei dan 'grrr ja, hij zal grrr goed als eten dienen grrr vlees grrr lekker grrr'. Vlakbij stond er een nog veel menselijker figuur te kijken naar dit gesprek. Dit figuur leek echter niet band te zijn van deze gevaarlijke menswolven. 'Grrr ga weg grrr' horen we een stem zeggen en de figuur gaat weg. 'Grrr kunnen we grrr eindelijk nu gaan doden? grrrr?' vroeg een van de wolfmensen. De grootste wolf knikte en beklom de zijkant van het gebouw en sloop in de slaapkamer van AdrianHealey. Die was echter wakker en wou zich nog verdedigen en riep alsof zijn leven ervan af hing. Ht kon niet baten. Met een snelle hap at de wolf het grootste deel van AdrianHealey zijn gezicht op. Hij sleurde de rest van het lijk nog op de straat op. Het dorp mocht het nu eindelijk eens weten: de wolven waren er en ze waren er klaar voor.



- Kleine opmerking: ik gebruik 'zijn' consequent voor wolven. Niet omdat het mannen zijn, maar omdat zijn/haar gewoon suckt om te moeten lezen en schrijven. -

- Vergeet niet: false positives en false negatives zijn allebei mogelijk. -

In deze tekst zitten dus de tips naar de wolven.

DAG 1. Het is dag tot Woensdag 22.00. Stemming is verplicht! Het is toegestaan om 'stem: <geen lynchpartij> te stemmen, i.e. om te kiezen om niemand te lynchen.

-----


Setting:

Middelleeuws dorpje in the middle of nowhere.

Character maken = meedoen
Uw rol (weerwolf/dorpeling) krijg je pas achteraf.

Op dit moment nog in leven.
- Nakkeskud
- Needamiracle
- Neverlenkemise
- Erroarist
- Niet
- Ypsilon
- Gabrielgarcia
- Positivisme
- deatheyesseenofuture
- Shipwreckage
- Marmerenmijn
- Freakske
- salto
- Dinosaurkiller

----

Veranderen met vorig spel.
- Niemand gaat dood.
- Dorpelingen die gedood worden gaan naar het ziekenhuis, weerwolven naar de gevangenis
- Dorpelingen en weerwolven (in ziekenhuis/gevangenis) kunnen mee discussiëren, maar verliezen hun krachten en stemmen in de verkiezing. Ze verliezen niet hun allianties.
- Het enige wat er wordt aangekondigd als iemand dood is, is 'team dorpeling' of 'team weerwolf'.

Alle personages:
Nakkeskud is de dorpshoer die ooit als jong meisje is komen aanwaaien als postorderbruid (van die oude gek die naast de slager woonde). Gelukkig is haar man snel gestorven en kan ze sindsdien vrolijk haar eigen zin doen, met de karige erfenis die ze kreeg kan ze zelfs overleven zonder echt een poot te hoeven uitsteken, en anders spant ze wel een paar mannen voor haar kar die haar haar zin geven. Ze spreekt Nederlands met een dik Russisch accent en is voornamelijk te vinden in de kroeg waar ze mannen rond haar vinger windt en zich vodkaatjes laat trakteren. Als ze niet aan de bar hangt te slempen slaapt ze thuis haar roes uit. Ze woont in een triestig appartementje boven de bakker dat ze deelt met een paar muizen. De roddeltantes van het dorp beweren dat ze een stiekeme spion is, maar niemand kan de brieven die ze verstuurd ontcijferen dus zeker weten doen ze het niet. Ze is wel erg benieuwd naar die verhalen over de weerwolven en is vastbesloten om hen te ontmaskeren.. met een paar slinkse verleidingstactieken misschien?

Needamiracle’s droom is om het dorp zo snel mogelijk te verlaten. Ze is net begonnen met studeren aan de universiteit, en is van plan om te vertrekken zodra ze haar diploma heeft behaald. “Uiteraard” worden er geen vrouwen toegelaten aan de universiteit in deze seksistische tijden, daarom heeft ze haar haren kortgeknipt en verkleedt ze zich als jongen. Omdat ze de mannen wil laten zien dat vrouwen ook slim kunnen zijn zet ze alles op alles en zit ze meestal met haar neus in de boeken. Ze het te druk met een revolutie te starten en geschiedenis te schrijven om nog tijd te hebben voor vrienden. Af en toe, wanneer haar ouders weg zijn, komt er een jongeman langs die zelfs de grootste roddelaars van het dorp niet kennen. Met hem kan ze alles bespreken, van haar grootste dromen tot de onzinnige geruchten over de weerwolven die zich in het dorp zouden schuilhouden.

NeverLeNkemise is een jonge, sterke vrouw. Althans, daar is ze zelf van overtuigd. Ze is nergens bang van (behalve spinnen), weigert 's nachts binnen te blijven ondanks de waarschuwingen van haar ouders en kent alle sterrenbeelden. Ze droomt soms wel van jongens als ze zich verveelt, maar gelukkig moet die verveling vaak het onderspit delven door haar impulsiviteit en enthousiasme. Ze is eigenlijk een wandelende contradictie. Na zo'n sessie impulsiviteit heeft ze nood aan tijd met haar katten, zeker wanneer er onbekenden aanwezig waren. Haar beste vrienden weten dat haar grote mond gedreven wordt door de vlammen in haar hart, maar dat ze veel diepere gronden heeft. Ze heeft in het verleden grote pijnen geleden maar kan daardoor als geen ander rationaliseren. Ze hoopt op een nacht een weerwolf te zien, en liefst in de maneschijn van een mooie, volle maan. Alhoewel ze dan wel zal rennen voor haar leven.

Erroarist is een arme boerin en is ondervoed. Ze wordt serieus mishandeld en is voor de helft van de tijd kreupel. Ze wil weg van haar boerderij, weg van de ellende en ze trekt het bos in. Met wat takken die ze daar vindt, bouwt ze een klein hutje, maar echt een heel klein hutje. Ze dwaalt wat rond en 's avonds kan ze dan 'veilig' in haar hutje slapen. Ze heeft het hier uiteraard ijskoud maar alles is beter dan mishandeld te worden. 's Nachts hoort ze regelmatig geluiden, en ze gaat op zoek naar wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn. Op de boerderij hadden ze het er wel vaak over dat er weerwolven waren die op zoek waren naar een prooi. Veel geloofde ze hier niet van, maar nu dat ze in het bos zit begint ze toch wel wat van gedachte te veranderen.

Positivisme is een achterdochtige trut. Buskruit-is-een-verzinsel-achterdochtig. Pape-Jan-bestaat-niet-echt -achterdochtig. Ze gelooft niets van wat om het even wie vertelt. Ze gelooft niet dat de bedelaar arm is, ze gelooft niet dat de koning écht de koning is. Specifieker gelooft ze niet dat Nakkeskud echt haar man verloor, neen, die vrouw zal er zelf wel de hand in hebben gehad. Ze is er bijna zeker van dat Lenkemise gewoon dikke vriendjes is met de spinnen in het boos. Waarschijnlijk om plannetjes te smeden tegen Positivisme zelf, want zij is écht bang van spinnen. Of needamiracle écht een meisje is die doet alsof ze een jongen is "om te kunnen studeren" valt ook zwaar te betwijfelen. Die zal wel gewoon een man zijn. Erroarist ziet er misschien ondervoed uit, maar die zal wel simpelweg geen geld hebben om eten te kopen.
Kortom, positivisme doorziet alles. Ook de waarheid. BOVENAL de waarheid. Achter de waarheid schuilt altijd nog een andere Waarheid. Die in haar geschifte hoofd. Dat is dan ook het enige Ware en eigenlijk heeft ze nu al dit spel gewonnen want al de rest zijn LEUGENS.
Naast het ontmaskeren van de grote en kleine leugens die mensen vertellen, doet Positivisme niet veel met haar leven. Mensen achtervolgen. Ze controleren. Nadenken over wie er vandaag weer allemaal tegen haar gelogen heeft en, belangrijker, waarom. Ze neemt dan ook actief deel aan de heksenvervolgingen, bijgestaan door haar favoriete Goedendag. Het geeft haar zo'n voldoening als er weer een onschuldige vrouw met steen aan de voeten de rivier in geworpen is, of op de brandstapel belandde. Het feit dat de vermeende heks zichzelf niet redde door haar toverkrachten te gebruiken bewijst dat ze onschuldig was. Eén van de weinige zekerheden in Positivisme's leven is haar lijstje getiteld "vrouwen die geen heks bleken te zijn".

Gabrielgarcia is politie-inspecteur en werd 25 jaar geleden bij kaarslicht geboren in het dorp dat nu geteisterd wordt door wolvenaanvallen. In het hooi naast haar lag een al even minuscuul bloot jongetje: haar tweelingbroertje. In haar eerste nacht op de wereld maakte Gabriel al kennis met pijn en verdriet: de jongensbaby was plotseling spoorloos verdwenen. en niemand kwam er nooit nog achter wat er in die nacht gebeurde. In het dorp blijven wonen - met alle roddels en wijzende vingers - was voor de ouders van Gabriel geen optie en toen zij 8 was, vertrokken ze naar de stad. Enkele maanden geleden, toen de mysterieuze aanvallen begonnen, kwam Gabriel terug naar het dorp om er aan de slag te gaan als inspecteur. Ze woont in het huis waar ze ter wereld kwam maar de geruchten doen de ronde dat ze daar onmogelijk in slaap kan raken. Ze blijft dan ook regelmatig de hele nacht haar notities doorpluizen op kantoor of ze verdwijnt voor enkele dagen naar de stad, waar ze vermoedelijk een minnaar heeft. Of ze nog altijd wrok koestert jegens diegene die haar broertje deed verdwijnen, of als zuigeling misschien zelf al een moord op haar geweten had, blijft onduidelijk...

Yps is al een hele tijd de slager in het dorp. Enkele keren per week maakt hij met zijn ezelskar een wandeling langs de nabije boerderijen, stropers en jagers, en koopt hij her en der dode dieren op. De volgende ochtend verwerkt hij dit tot worsten, hamburgers en biefstukken om in het dorp te verkopen. Hij is niet al te kieskeurig, en gebruikt met even veel plezier een koe of een varken, als een eekhoorn of rat in zijn producten. Zolang er maar vlees aan hangt is het voor hem in orde. Hij is verder redelijk goed in zijn vak en kan hier van rondkomen, maar de lange eenzame wandelingen vindt hij toch het mooiste aspect van het slagersleven. Yps zoekt niet zo veel contact met de andere bewoners, al heeft hij wel diepe vriendschappen met enkele dorpelingen. De meesten kennen hem echter vooral als de norse mompelende man bij wie ze regelmatig lekkere stukjes vlees kopen. Het komt al eens voor dat ze hem liefdevol zien praten tegen een kadaver wanneer hij niet doorheeft dat er een klant is binnengekomen. Af en toe klust Yps bij als dorpsbeul. Hij heeft er immers toch het goede gereedschap voor. Door deze slimme zet waant hij zich soms onaantastbaar tegenover het plaatselijke gerecht want zonder beul kan er toch geen enkele doodstraf worden uitgevoerd. Yps is niet zo gesteld op luidruchtige buren, al heeft hij daar merkwaardig genoeg sinds lange tijd geen last meer van. Zijn ezel heet Louis.

Niet is de dorpsgek met een paar vijzen los. Ze woont bij haar grootouders en speelt graag kaartspelletjes met hen. Haar moeder is overleden toen ze nog klein was en haar vader kon de last van een gek kind niet aan. Ze heeft fysiek de leeftijd van een 38-jarige maar is mentaal 5 jaar. Ze vindt alles wel leuk en is heel nieuwsgierig naar alles wat er om haar heen gebeurt. Logischerwijs houden haar grootouders haar 's nachts achter slot en grendel en hebben ze zelfs een babyfoon om ervoor te zorgen dat ze niet kan ontsnappen. Niemand weet echter wat er 13 jaar geleden gebeurd is waardoor ze plots 's ochtends wakker werd en zich niets meer kon herinneren. Ook haar korte termijn geheugen was beschadigd waardoor ze onmogelijk nieuwe dingen kan bijleren. Dit zorgt natuurlijk voor veel verwarring en een logisch gesprek met haar is praktisch onmogelijk.

Marmermijn is de dochter van de kapster van de koning. Het gerucht doet de ronde dat ze eigenlijk ook de dochter van de koning is. Die is immers nooit getrouwd en de kapster wordt dagelijks in het kasteel gezien. Marmermijn en haar moeder wonen in een mooi huisje aan de rand van het dorp, vlakbij het kasteel van de koning. Of ze dit mooie huis kunnen betalen doordat de koning zijn kapster goed betaalt, of doordat de koning zijn geliefde en hun dochter van de nodige luxe wil voorzien, is onduidelijk. Marmermijn kent haar vader dan ook niet, maar haar moeder heeft beloofd dat ze de identiteit van de vader bekend zou maken op Marmermijns 18e verjaardag. Over 5 dagen, op 9 november, is het zover. Marmermijn telt de dagen ongeduldig af. Ze hoopt dat ze inderdaad de dochter van de koning is, dan kan ze in het kasteel gaan wonen, veilig en ver weg van de wolven die het dorp teisteren.

Deatheyesseenofuture maakt deel uit van een rondtrekkend gezelschap. In de woonwagens is het altijd een gezellige boel. Zeker als de drank wordt bovengehaald en ze verhalen beginnen vertellen over hoe ze de inwoners van het vorige dorp op slinkse wijze bedot hebben. Deatheyesseenofuture is de beste beurzensnijdster van hen allemaal, door haar kleine gestalte en lichte tred valt ze nooit op.
Wat niemand weet, is dat ze nooit de hele buit voor de groep houdt. Neen, in elk dorp waar ze passeren, laat ze geld achter bij diegenen die het hardst nodig hebben.
Toch is dit niet wat ze voor de rest van haar leven wil doen. Graag zou ze het stelen achter zich laten en een nieuw leven starten met muziek in de hoofdrol. Deatheyesseenofuture is namelijk geobsedeerd geraakt door een deuntje dat haar achtervolgd sinds de nacht dat haar vader verdwenen is. Overal waar ze gaat, hoort ze het gefluit. Met de tonen op de achtergrond, valt ze steeds in een diepe slaap.
Al enkele maanden horen ze roddels over een dorp waar weerwolven de inwoners zouden teisteren. Een onbehaaglijk gevoel bekruipt Deatheyesseenofuture wanneer ze dichter en dichter bij het vervloekte dorp komen.
Haar moeder (die een beetje labiel is geworden na de verdwijning van haar minnaar) is diepgelovig en wijt de geruchten aan een zuivering door God. Of deze God een mens of weerwolf is, laat ze in het midden.


Shipwreckage is de plaatselijke smid, hij heeft zichzelf de taak gegeven om dit dorp te voorzien van allerlei zilveren wapens tegen de wolven. Enkele jaren geleden verdwenen zijn vrouw en kinderen op mysterieuze wijze en dat heeft hem gekraakt, hij denkt dat wolven hiervoor verantwoordelijk zijn maar daar durft hij zijn hand niet voor in het vuur steken. De smid is sindsdien heel apathisch doch vriendelijk naar de dorpelingen toe. Hij woont in een klein ambachtshuisje met ernaast een stal waar zijn smederij is. hij is een noeste werker en steekt hart en ziel in zijn hamer en aanbeeld. Hij levert steeds prachtige pareltjes af en vraagt daar amper wat koperstukken voor. De smid is een eerlijk hard werkende man, hoewel hij niet veel geeft om het doen en laten van anderen zal hij hen steeds een helpende hand toesteken waar nodig. Na zijn hard labeur komt hij tot rust in de plaatselijke herberg waar hij geniet van Keltische verhalen en liederen met daarbij een pot of twee. De herberg is de plaats waar hij hoopt op het zien of horen van enig nieuws over zijn vermiste vrouw en kinderen. Vaak teleurstellend, strompelt hij enigszins beschonken huiswaarts om daags erna zijn smederij weer te vullen met het geluid van de slagen op zijn aambeeld en het knetterend vuur waarin hij smeedt.

Freakske vertegenwoordigt de illegale handel in het dorp, hoewel hij officieel enkel handelt in kippen. Goedkope wapens (hij is immers smid van opleiding), vrouwen uit de oostelijke provincies, valse papieren, alles is te koop. Veel van zijn inkomsten haalt hij echter uit "bescherming". Andere handelaars die hem niet betalen, zouden hun zaak wel eens kunnen zien afbranden, onveilige houten constructies en zo, je kent dat wel. Ook politiek kan hij enige invloed uitoefenen via omkoping of chantage. Hoe veel hij uiteindelijk bezit, weet alleen hijzelf, maar er zijn verhalen van ondergrondse kluizen. Ondanks al deze rijkdom, heeft hij nog niet de ware liefde gevonden.
De recente verschijning van weerwolven in het dorp vindt hij wel onrustwekkend. Toegegeven, het is goed voor de handel - hij heeft net een dozijn grafstenen gevonden die van de koets gevallen waren - maar op lange termijn kunnen ze misschien voor problemen zorgen.


Salto is de apothekeres van het dorp, binnen haar laboratorium probeert ze zoveel mogelijk natuurlijke geneesmiddelen te creëren. Ze houdt enorm van wandelingen in het bos en zo tussen verschillende planten en kruiden te woelen. Ze voelt zich een beetje de moeder van het dorp en probeert iedereen te helpen en spoedig op te knappen. Haar man heeft ze ook lange tijd verzorgd, maar hij heeft ondertussen het leven gelaten. Salto bleef achter met hun enige zoon Balthazar, die zijn moeder zo goed mogelijk probeert te helpen, en andere mannen zoveel mogelijk probeert te bannen uit hun huishouden.
Van wolven is Salto alleszins erg bang; ze probeert zo weinig mogelijk 's avonds in de buurt van het bos te vertoeven en is er niet gerust in wanneer Balthazar 's avonds nog laat op pad is.

DK beweert dat hij een zeer hooggeplaatst lid is van de sekte van de nachtwakers en dat niemand hem iets kan maken. Hij gedraagt zich dan ook steeds enorm onredelijk. Niemand heeft echter ooit van deze mysterieuze sekte gehoord en de dorpsbewoners nemen het gehele verhaal dan ook niet serieus. Hoewel er geen bewijzen zijn, vermoeden veel van de dorpsbewoners dat DK de grote brand van een half jaar terug gestart heeft. Vanwege zijn onstabiele karakter wordt er dan ook enkel achter zijn rug gespot met zijn onwaarschijnlijke sekteverhaal.


Mogelijke rollen voor mensen:

Magiër: De magiër kiest iemand elke nacht. Die persoon, zonder het zelf te weten, krijgt 2 stemmen de volgende dag.

Heks: Een heks mag elke nacht 2 mensen aanduiden. Die mensen verliezen hun nachtelijke actieve vaardigheid. Ze worden niet geïnformeerd dat dit gebeurt. Indien de heks de weerwolf aanduidt die de kil voert, dan is de kans <het aantal weerwolven dat nog leeft>/<het aantal weerwolven in het spelt> dat de kill niet doorgaat. (Als er 4 weerwolven in het spe zitten en ze leven alle 4 nog, dan gaat de kill 100% zeker niet door. Als er 3 wolven al dood zijn, dan is het 1/4=> slechts 25% dat de kill niet doorgaat. (Dit om de heks een beetje zwakker te maken hoe langer het spel duurt.)

Ziener: De ziener kan 2 mensen elke nacht aanduiden. De spelleider laat weten of 1 daarvan een weerwolf is. Indien de ziener (door vb. de heks) niets kan zien, wordt de ziener geïnformeerd dat hij niets kan zien.

Jager: Wanneer je sterft, mag je iemand mee de dood in meenemen. Als je sterft door het dorp, mag je iemand doden die op je gesterft heeft. Indien je sterft door de weerwolven, mag je 1 van hen meenemen (dit wordt willekeurig beslist).

Beschermengel: De beschermengel mag elke nacht iemand beschermen. De volgende keer dat die persoon gedood wordt (door het dorp of door de wolven), wordt dit effect getoond. Het effect kan maar op 1 persoon per keer gecast worden. Er kunnen maximum 2 mensen tegelijkertijd beschermd worden door de beschermengel. Indien hij een derde kiest, dan moet hij kiezen welke van de 2 mensen niet meer beschermd wordt. (Je bent niet beschermd tegen zelfmoord.)

Logebroeder: Indien er 1 logebroeder is, zijn er minstens 2. De logebroeders mogen niemand vertellen over hun logelidmaatschap, en indien ze dat toch doen, dan plegen ze zelfmoord. De gamemaster beslist of ze hun eed hebben gebroken. Ze kennen elkaar en elkaars passieve vaardigheid en weten dat ze betrouwbaar zijn. Ze zijn ook oncorrumpeerbaar; indien de wolven hen aan hen team willen krijgen, plegen ze zelfmoord voor het gebeurt.

Aura-ziener:
De auraziener mag 1 iemand aanduiden elke nacht en krijgt die persoon zijn of haar passieve vaardigheid te weten.

Hulpje: Het hulpje is onderdeel van de weerwolventeam. Het hulpje is zelf geen weerwolf en lijkt op een dorpeling. Hij kan niet als een weerwolf mensen doden want hij is geen weerwolf. Het hulpje kent de wolven en zij kennen hem. Een hulpje mag bij een stemming nooit op een weerwolf stemmen.

Tovenaar: De tovenaar is onderdeel van het weerwolventeam. De tovenaar wilt dat de wolven winnen. Hij weet niet wie de wolven zijn en de wolven weten niet wie hij is. Elke nacht mag de tovenaar iemand aanwijzen. De GM laat weten of die persoon een ziener, een heks of geen van beide is.

Uitkijker: De uitkijker mag elke nacht 1 persoon noemen. De uitkijker krijgt te horen als iemand die persoon bezoekt en iets met die persoon doet (maar er wordt niet gezegd wat er gebeurt, alleen wie die persoon bezoekt).

Verleider: De verleider verleidt iemand 's nachts en voegt die persoon zijn stemming toe aan die van zichzelf. (Dus die persoon kan geen stem uitbrengen, zonder het zelf te weten wordt zijn stem dus niet mee geteld vij de stemming.)

De hypnotiseur: De hypnotiseur is onderdeel van de wolven en wint als de wolven winnen.Hij kent de wolven, maar is zelf geen wolf. Hij kan 's nachts iemand doen lijken op een wolf, voor in eht geval de ziener die persoon bekijkt.


De weerwolven:
Magische wolf: De magische wolf is de ziener van de wolven. Hij mag elke nacht zoveel mensen aanwijzen als hij wil en een actieve rol zeggen. De GM laat weten of 1 van deze mensen deze actieve rol heeft. Zowel dorpelingen als weerwolven kunnen onderzocht worden door de magische wolf.

Slapende wolf: De slapende wolf kent de andere wolven en de andere woven kennen hem niet (en weten niet dat hij er is). Indien de andere wolven hem aanvallen, ontdekken ze dat hij een wolf is, stoppen ze de aanval en nodigen hem uit om bij hen te gaan.

Eenzame wolf: De eenzame wolf wint alleen als hijde laast overgebleven wolf is. De eenzame wolf wint alleen als hij alleen wint.

Grote, boze wolf:De grote boze wolf zal, als hij sterft, niet neergaan zonde reen gevevht. Als hij wordt gelynched, zal hij nog een dorpeling mee de dood insleuren.

Besmettelijke wolf: De besmettelijke wolf mag, in plaats van een slachtoffer te doden, dat slachtoffer's rol in een weerwolf veranderen. Ze verliezen hun actieve vaardigheid en mogelijks hun passieve vaardigheid. Logebroeders zijn hier immuun voor. Ze verliezen mogelijks hun passieve vaardigheid, indien deze niet mogelijk is voor weerwolven.

Gedaanteverwisselende wolf: De gedaanteverwisselende wolf krijgt de actieve kracht van het slachtoffer dat hij dood. Hij kan maar 1 extra actieve kracht per keer hebben.


Passieve rollen (Mogelijks voor mensen en weerwolven
Burgemeester: De burgemeester heeft de beslissende stem bij een gelijkspel. Indien de burgemeester mee heeft gestemd voor 1 van beide opties, dan wordt de stemming automatisch in het voordeel van de keuze van de burgemeester verrekend. Indien de burgemeester niet voor 1 van die opties heeft gestemd, mag de burgemeester zich bekend maken om te kiezen in wiens voordeel (nadeel) de stemming wordt verkozen. Indien de burgemeester in het ziekenhuis terecht komt, mag hij publiekelijk een opvolger aanduiden.

Geliefden: De geliefden moeten samen het einde halen. (Dit kunnen 2 dorpelingen, een wolf en een dorpeling, maar nooit 2 weerwolven zijn.) Ze winnen enkel als ze samen het einde halen en als de ene sterft, sterft de andere van liefdesverdriet.

Pacifist: De pacifist pleegt zelfmoord indien de persoon op wie hij gestemd heeft zelf sterft.

Waarzegster: Wanneer iemand de waarzegster vermeld (heks, aura-ziener, ziener, beschermengel, magiër, tovenaar, helderziende wolf, etc.) dan krijgt de waarzegster te horen ofwel welke rol hem bezocht heeft ofwel wie hem bezocht heeft; zijn keuze.

Passieve rollen (enkel voor mensen)
Zieke: Wanneer de zieke door de weerwolven wordt gedood, worden de weerwolven ziek. De volgende nacht kunnen ze niemand aanvallen.

Wolfman: De wolfman is zo lelijk dat als de wolven hem aanvallen, ze denken dat het een wolf is en de aanval niet verder zetten. De ziener ziet de wolfman echter als een wolf.

Prins: Wanneer de prins gedood wordt door het dorp, maakt hij zijn identiteit als prins bekend en hij blijft in leven. (Enkel voor dorpelingen.) Indien een prins in een wolf zou veranderen, verliest hij zijn prinselijke vaardigheid.

Sterke kerel: Een sterke kerel sterft pas aan het einde van de dag (en mag dus nog 1 kee rmeestemmen).


Passieve rollen, enkel voor wolven:
Welpje: Wanneer het welpje door het dorp wordt gedood, mogen de wolven de volgende nacht 2 dorpelingen doden.

Knappe wolf: Wanneer de knappe wolf aan wordt gewezen door een ziener, dan ziet de ziener een dorpeling.
03/11/16 18:25
NeverLeNkemise
Jaaaaaa ik

Maak ik mijn character pas alsk mijn rol heb? Ja he?
03/11/16 18:26
dagenVanStro
Nee eerst char maken

En ik doe sowieso terug mee. Kan het alle twijfelaars zeker aanraden. En het is idd echt niet zo moeilijk als het lijkt.
03/11/16 18:30
Ik doe ook mee! Straks of morgen character schrijven. Kweet al wie ik ga zijn zenne. Nimeer het naief kind!
03/11/16 18:41
onverhuld
Ik wil ook meedoen ma echt geen tijd voor boeeehoeeehoeee
03/11/16 18:44
Nakkeskud is de dorpshoer die ooit als jong meisje is komen aanwaaien als postorderbruid (van die oude gek die naast de slager woonde). Gelukkig is haar man snel gestorven en kan ze sindsdien vrolijk haar eigen zin doen, met de karige erfenis die ze kreeg kan ze zelfs overleven zonder echt een poot te hoeven uitsteken, en anders spant ze wel een paar mannen voor haar kar die haar haar zin geven. Ze spreekt Nederlands met een dik Russisch accent en is voornamelijk te vinden in de kroeg waar ze mannen rond haar vinger windt en zich vodkaatjes laat trakteren. Als ze niet aan de bar hangt te slempen slaapt ze thuis haar roes uit. Ze woont in een triestig appartementje boven de bakker dat ze deelt met een paar muizen. De roddeltantes van het dorp beweren dat ze een stiekeme spion is, maar niemand kan de brieven die ze verstuurd ontcijferen dus zeker weten doen ze het niet. Ze is wel erg benieuwd naar die verhalen over de weerwolven en is vastbesloten om hen te ontmaskeren.. met een paar slinkse verleidingstactieken misschien?
03/11/16 18:44
NeedAMiracle
Needamiracle’s droom is om het dorp zo snel mogelijk te verlaten. Ze is net begonnen met studeren aan de universiteit, en is van plan om te vertrekken zodra ze haar diploma heeft behaald. Daarom zet ze alles op alles en zit ze meestal met haar neus tussen de boeken. Door al dat studeren heeft ze geen tijd meer voor haar vrienden, maar ze zoekt wel nieuwe wanneer ze hier eindelijk weg is. Af en toe, wanneer haar ouders weg zijn, komt er een jongeman langs die zelfs de grootste roddelaars van het dorp niet kennen. Met hem kan ze alles bespreken, van haar grootste dromen tot de onzinnige geruchten over de weerwolven die zich in het dorp zouden schuilhouden.
03/11/16 18:45
NeverLeNkemise
Gho seg ik had al is nagedacht en khad iets veel te modern voor een middeleeuws dorpje. Morgen schrijf ik een andere!
03/11/16 18:46
NeedAMiracle
Oei ja moeten we daar echt rekening mee houden?
03/11/16 18:52
AdrianHealey
Toch een beetje :)
03/11/16 18:53
NeedAMiracle
Mag ik niet gaan studeren dan :(
03/11/16 18:53
NeverLeNkemise
NeverLeNkemise is een jonge, sterke vrouw. Althans, daar is ze zelf van overtuigd. Ze is nergens bang van (behalve spinnen), weigert 's nachts binnen te blijven ondanks de waarschuwingen van haar ouders en kent alle sterrenbeelden. Ze droomt soms wel van jongens als ze zich verveelt, maar gelukkig moet die verveling vaak het onderspit delven door haar impulsiviteit en enthousiasme. Ze is eigenlijk een wandelende contradictie. Na zo'n sessie impulsiviteit heeft ze nood aan tijd met haar katten, zeker wanneer er onbekenden aanwezig waren. Haar beste vrienden weten dat haar grote mond gedreven wordt door de vlammen in haar hart, maar dat ze veel diepere gronden heeft. Ze heeft in het verleden grote pijnen geleden maar kan daardoor als geen ander rationaliseren. Ze hoopt op een nacht een weerwolf te zien, en liefst in de maneschijn van een mooie, volle maan. Alhoewel ze dan wel zal rennen voor haar leven.
03/11/16 18:54
in de middeleeuwen bestonden universiteiten ook al :) alleen was het iets minder vanzelfsprekend dat een random dorpskind daar ging studeren, maar het past zeker wel.
03/11/16 18:54
DinosaurKiller
Wta is de deadline voor inschrijven
03/11/16 18:54
Nouja.. en een vrouw ging al helemaal niet studeren vrees ik :D
03/11/16 18:55
dagenVanStro
Een random dorpskind, en een vrouw. Nope sorry Lore, ga maar terug een taart gaan bakken

Oei hihi nakkeskud
03/11/16 18:56
Ik doe mee
03/11/16 18:57
Ma ik vind die characters maken zo moeilijk haha, ben daar niet goed in! :( Eens goed nadenken
03/11/16 18:58
NeverLeNkemise
quote door

Ma ik vind die characters maken zo moeilijk haha, ben daar niet goed in! :( Eens goed nadenken


Ik ook, gewoon snel door de zure appel heen bijten!
03/11/16 19:02
NeedAMiracle
IK GA STUDEREN EN NIEMAND GAAT ME TEGENHOUDEN