Kat plast op bed

16/10/17 11:44
Elementary
quote door

Mijn kat had hetzelfde probleem, ook na 2de kat bij te zetten. Wij hebben Feliways geplaatst, kat opgesloten in de badkamer voor een paar dagen, kattenbak bijgezet (3 kattenbakken), en veel verschillende kattezand soorten geprobeerd. Soms deed ze het 2 maand niet meer, om het dan toch plots terug te doen, zonder verklaring..
Nu met de laatste oplossing (nieuw kattenzand) is het precies toch opgelost, toch weer al een dikke 4 maand geleden.
Is echt even zoeken naar wat het zou kunnen zijn.
Ik merkte tegen het einde op dat ze soms niesde in de kattenbak en daar dus gevoelig aan was. Misschien was dat het?
Who knows.
Ik hou mn hart vast voor over een maand wanneer ons eerste kind geboren wordt, dik kans dat ze dan toch terug begint -_- chance dat ze zo schattig is!

Terug feliway halen.
16/10/17 12:15
Depulso
Hier 3 katten, 3 kattenbakken. Werkt perfect. 1 Kat gaat liever buiten als ze kan maar die zit enkel 's nachts binnen.
Ook feliway verstuiver en voor kattengedrag onderling de feliway friends (1 van de 3 komt de ruimte niet binnen waar die friends hangt, en het was voor die dat we die gebruikten, dus hebben we weggelaten.)

Plantenspuiten + met neus in urine duwen zijn inderdaad de slechtste opties ooit.
Uw kattenbakken verspreiden in huis (Eventueel als het gesloten kattenbakken zijn, de omkapping afhalen en een tijd open en bloot zetten.) Zorgen dat deze NIET in de buurt staan van etensbakje etc..
Af en toe uw kat oppakken en op de (open) kattenbak zetten kan bij sommige katten ook helpen, zeker als je merkt dat ze moeten gaan plassen en rondlopen op zoek naar een plasplekje. Of een bak met echte aarde uit de tuin vullen en stelselmatig kattenkorrels bijvoegen tot er enkel een bak kattenkorrels overblijft. Dit helpt (voor buitenkatten) ook om te wennen aan de kattenbak.
27/10/17 18:09
Update:

Ik ben bij de dierenarts gegaan en ze had wrs een blaasontsteking (niet 100% zeker want ze konden geen urine krijgen maar ze had wel koorts etc) dus ze heeft antibiotica gekregen. Ondertussen zou het dus over moeten zijn maar we hebben ondertussen nog heel wat plasplekjes gevonden (zoals mijn versgewassen was - perfect), niet helemaal zeker of ze het nu dus nog doet of dat nog restanten waren.

Feliway werd al gebruikt en we hebben momenteel 2 kattenbakken. Een derde gaat er echt niet meer bijkomen want ik woon op een appartement maar ik heb er wel eentje op een andere, rustigere plaats gezet. Hopelijk gebeurt het dus niet meer want dat stinkt ongelooflijk. Ah en ook alles met biotek gewassen ondertussen.
27/10/17 18:17
Onze kat deed dat in't begin ook soms. Volgens Google plast een kat soms op bed omdat de bak te vuil is, omdat de kat een blaasontsteking heeft of -en da is de ergste denk ik- omdat die het bed gewoon heel tof vindt.

Onze kat wil alleen maar 'catsan'-kattenbakzand. Da heeft het bij ons magisch opgelost

Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.