Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Subtle creepy songs : 36 reacties (2/2) [Muziek]

Subtle creepy songs

11/12/19 18:16
quote door

Ik luister niet naar de tekst. :D


Ik doe dat vaak ook niet, omdat ik de atmosfeer bij een nummer belangrijker vind, hoe de woorden klinken en de muziek tesamen.
Maar het hoeft niet enkel een stiekeme creepy tekst te zijn, kan ook een ander eng kantje aan zitten zoals velen bij dat lied van Buddy Holly horen.
11/12/19 18:17
quote door

Tiny Tim - Tiptoe Through The Tulips
Elke keer kiekevel als ik zijn stem hoor.


Jaaa das ook ne zalige, heb die ook eens in een film gehoord maar weet niet meer welke. Nu met die blik erbij maakt het alleen maar enger :D nooit gedacht dat een man het zong.
11/12/19 19:05
Dit is waar ik direct opkwam, sowieso dat ik er nog redelijk wat kan delen
11/12/19 20:08
Lioness
quote door



Jaaa das ook ne zalige, heb die ook eens in een film gehoord maar weet niet meer welke. Nu met die blik erbij maakt het alleen maar enger :D nooit gedacht dat een man het zong.


Insidious I, daarom dat da zo eng is haha
13/12/19 16:02
J0nasty
..... ?? ??
......?????????
.... ???????????
... ?????????????
....?????????????
....?????????????
....?????????????
....?????????????
....?????????????
....?????????????
....?????????????
....?????????????
....?????????????
....?????????????
....?????????????
....?????????????
....?????????????
...???????????????
..??????????????? ??
.????????????????????
?????????????????????
?????????????????????
.???????????????????
.. ????? ?????
13/12/19 18:14
We're breaking out the good champagne!
15/12/19 02:01
Vind dat ik wel completen vrrrrien met mijn liedj s
15/12/19 02:01
Ben jarig voori ets
15/12/19 02:34
Tis mich ier toch een raar topic he datk heb aangemaakt. Een dude die een penis post vervaardigt uit vraagtekens en een zatte erro. Benieuwd wat er nog allemaal gaat gebeuren. :s
17/12/19 14:06
angst doet rare dingen met mensen, zo raar is dat toch niet
17/12/19 23:07
de soundtrack van dunkirk, meer bepaald "the mole" en in the revenant zit ook ergens een onheilspellende stukje muziek.
18/12/19 15:35
Wattenstaafje
Ik vind al die ouderwetse liedjes van in Bioshock wel iets creepy hebben.
Deze bijvoorbeeld
07/01/20 18:49
The Dresden Dolls - Slide

Brr, krijg kiekenvel van da liedje, de lyrics en de manier van zingen.
06/04/20 14:31
grellig:
I'm losing u - Panacea
dingen van Andrea Parker zoals "invasion"


bizar:
Aleph - Gesaffelstein
Pie IX - Suuns

happy psycho:
Shrivel up - DEVO
Is this what you wanted - HMLTD

Ik denk dat de 'oude vrolijke' liedjes als eng worden ervaren omdat die idd vaak worden afgespeeld in een bizarre of enge scène. Tiny Tim komt in Insidious (vond dat nu echt niet eng, vrij lame zelfs) dus ik associeer dat niet met 'griezelig'.

Under the skin heeft best wel een enge soundtrack. Dat vind ik nu eens echt griezelig. En Monroes "I wanna be loved by you" gezongen door een psychogriet in House of 1000 corpses is ook creepy.

15/11/20 13:31
Me262
Don't Laugh van een zekere Josh Wink (Winx).

Het is zo'n typisch jaren 90 house nummer, ook al was ik toen nog maar 11-12 jaar oud, ik herinner me dat lach-liedje nog goed van op de radio. (En ik ben dan nog niet echt een house-fan, op een aantal uitzonderingen na)

Ik liet het aan een 10 jaar jongere collega horen op het werk.
Zijn reacties: "Dat is kweetnihoe Creepy", "zet dat af", "als ze dat in een discotheek spelen waar ik binnen sta, zou ik maken dat ik buiten was".

Tja, sommige kleinere discotheken en afterclubs in de jaren 90 zullen hun duistere kantjes gehad hebben zeker?
16/11/20 00:00
quote door

Don't Laugh van een zekere Josh Wink (Winx).

Het is zo'n typisch jaren 90 house nummer, ook al was ik toen nog maar 11-12 jaar oud, ik herinner me dat lach-liedje nog goed van op de radio. (En ik ben dan nog niet echt een house-fan, op een aantal uitzonderingen na)

Ik liet het aan een 10 jaar jongere collega horen op het werk.
Zijn reacties: "Dat is kweetnihoe Creepy", "zet dat af", "als ze dat in een discotheek spelen waar ik binnen sta, zou ik maken dat ik buiten was".

Tja, sommige kleinere discotheken en afterclubs in de jaren 90 zullen hun duistere kantjes gehad hebben zeker?


Haha zalig. Ik herinner mij dat idd van vroeger. Nu ge't zegt, idd een eng liedje. :p Het gelach houdt niet op : (
Leuk dat m'n topic ff heropleeft :' )
19/12/20 08:55
Brohere
Yello (of zoiets) - Oh yeah
: " )


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.