Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Marrakesh : 8 reacties (1/1) [Reizen]

Marrakesh

28/01/20 09:55
1 goedemorgen!

Midden maart een weekje (hopelijk) zon geboekt! Marrakesh meer bepaald...
Heeft er hier iemand aanraders voor hotels?
Of algemene tips? Wat te doen/zien/beleven/proeven/...N

BEDANKT!


(PS: we gebruiken ook Tripadvisor)


28/01/20 15:24
Ik ben in november in Marrakesh geweest.

Een leuke riad maakt de beleving wel compleet vind ik, best binnen de muren van de oude medina. Maar er zijn er duizenden, dus even zoeken...

Goede plekken om te eten vindt je via de link: https://www.tripadvisor.be/Trips/94108711/Marrakesh

Opletten voor scams, zoals overal. Niet kijken naar de slangen / de aapjes op Jemaa El Fnaa ("Big Square" in de volksmond daar) want dan moet je betalen.
Zeker de overgang van de dag- naar avondmarkt eens zien op het grote plein (vanop een dakterras) (tussen 16 -17u begint de transformatie daar).

... Post gerust iets in mijn gastenboek als je nog specifieke vragen hebt... ;)
29/01/20 16:30
Wattenstaafje
Als ge homo/lesbisch zijt: niet in het openbaar kussen want dan vliegt ge in den bak.
29/01/20 19:50
Ebde gij recent meegedaan aan blinddate ofzo.
30/01/20 09:28
quote door

Ebde gij recent meegedaan aan blinddate ofzo.


?
30/01/20 19:55
quote door

Niet kijken naar de slangen / de aapjes op Jemaa El Fnaa ("Big Square" in de volksmond daar) want dan moet je betalen.


Da's toch overdreven? Ge moet er geen foto's van gaan zitten trekken en staren ofzo ma gewoon ne keer kijken gaan ze u toch ni kunnen verwijten als ge ogen in uwe kop hebt?

Allez kheb wel gekeken allesinds en kheb ni moeten betalen :D

Voor de rest vond ik de verkopers in Marrakesh érg opdringerig vergeleken met andere plekken in Marokko. Ben daar zelf maar 2 dagen geweest ma als ge into treinen zijt, het station (en de buurt daarrond) is wel schoon (met ook zo het oud theater en station is vernieuwd enzo). Als ge langer tijd hebt kunde ook altijd een dagtripke (of 2) naar Ouarzazate of de Sahara gaan.

De jardins majorelle vond ik wel echt magic (hoewel het zelfs regende de dag da'k daar was) dus mét zon kan da allesins ni slechter zijn denk ik).

Qua eten of drinken niet echt tips, veel toeristische dingen en niks gegeten da zo goed was dat het mij is bijgebleven .

Bij het boeken van uw hotel 'riad' zou ik de locatie wel bekijken (er is een oud centrum en een nieuw centrum) en hoewel 'in de medina' leuk is, is da ook gemakkelijk om te verdwalen dus als ge ni zo goed zijt in uw oriëntatie of ge wilt 's avonds/'s nachts op uw gemak (alleen) naar huis durven wandelen, zou ik eerder opteren voor ietske meer aan de rand van de medina, ma da's afhankelijk van voorkeuren :p .
31/01/20 18:02
https://www.booking.com/hotel/ma/dar-marhaba.en-gb.html?aid=304142
Ik verbleef hier in de suite. De douche was echt kut, maar het was fijn om een dakterras te hebben en veel ruimte.
Ideale locatie in het midden van de medina dichtbij het plein.
Ik had we l een sim kaart gekocht voor die paar dagen zodat ik google maps had.
Veel van mijn beste foto's die ik ooit gemaakt heb heb ik gemaakt in Marokko,
vaak bood ik mensen een halve euro waard aan Dirham als ik hen of hun waar mocht fotograferen,
sommigen zeiden dan dat het niet hoefde, sommigen wilden meer.
Ik ben gaan kijken in hotels La Sultana en La Mamounia, wat een beleving!
Palais de la Bahia en vooral Jardin Majorelle zijn heuse aanraders!
Evenals de Soek en een stinkende lederlooierij.
Eten in Le Jardin was ook echt mooi!
Kortom veel luxe voor de prijs die wij normaal betalen en als je on a budget zijt ook veel mogelijkheden.
04/02/20 16:25
quote door



Da's toch overdreven? Ge moet er geen foto's van gaan zitten trekken en staren ofzo ma gewoon ne keer kijken gaan ze u toch ni kunnen verwijten als ge ogen in uwe kop hebt?


Haha, kijken vanop nen afstand inderdaad ni nee. Maar als ge opvallend kijkt of dichterbij gaat om te kijken hangde er wel aan hoor; Of ze komen gewoon hunne aap op uwe schouder zetten als ge pech hebt da ze u zien kijken.
Dus bij deze een nuance.
03/03/20 14:35
ik wil ook op reis :(


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.