Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
C-attest: beslissing klassenraad betwisten, ervaringen en hulp gevraagd : 83 reacties (3/5) [School]

C-attest: beslissing klassenraad betwisten, ervaringen en hulp gevraagd

01/07/11 13:08
Hou er verder ook rekening mee dat je binnen de 3 dagen na ontvangst van je rapport beroep moet aantekenen, anders gaat dat niet meer.
01/07/11 13:38
sbw
Zoals al eerder vermeld: elke school heeft een reglement bij deliberaties, dit is zelfs vaak in het zesde jaar nog "soepeler" dan in andere jaren. Daar al eens achter gezocht/gevraagd en vergeleken met je eigen situatie? Wanneer je volgens het reglement terecht een C-attest hebt zal je weinig kans maken.
01/07/11 14:37
quote door
Sorry maar als ge gebuisd zijt op uw hoofdvak hebt ge imo écht geen enkele reden om uw C aan te vechten.


²

Maar, je kunt altijd proberen. Al heb ik geen idee hoeveel kans er is dat het voor u goed afloopt. Iemand zei trouwens om van richting te veranderen, maar dan moet je weer naar het vijfde.
01/07/11 14:49
Paradiseofrave
Volgens mij kan je in dit geval beter een specifiek examenresultaat proberen aanvechten dan de conclusie op basis van uw resultaten.
01/07/11 15:19
arbitterr
Van mij mogen ze in principe iedereen met 1 buis laten zitten. Hebben ze met mij vorig jaar ook gedaan; 42% voor wiskunde (ik deed WWI) en ik had een C, geen herexamens niets.

Dit jaar moesten wij blijkbaar iets ondertekenen dat wij onze uitslag niet konden in beroep trekken of wat dan ook.
01/07/11 16:36
floorian
Ik acht de kans dat het 'lukt' ook niet groter dan 5%, maar zou het achteraf jammer vinden als ik het niet doe. Een andere school moet ik sowieso zoeken, dat heeft de school mij aangeraden. Als het het volgend jaar niet lukt que inzet heeft universiteit inderdaad geen zin, maar liever geen jaar overdoen. Wel beter nu dan 'volgend' jaar.
01/07/11 17:10
ik had 2 % tekort op mijn gip , anders was ik geslaagd maar helaas pindakaas gebuisd is nu eenmaal gebuisd
01/07/11 17:27
EatSleepJDM
quote door



Ach, ik vind nu niet dat het "niveau zodanig laag ligt" in het middelbaar. Ik ken genoeg mensen die zich kapot werken en toch nèt niet de helft halen. Ik vind dat ge niet moet overdrijven.


Dan is die persoon niet geschikt voor hogeschool of unief...
01/07/11 17:32
tigersushii
quote door


Dan is die persoon niet geschikt voor hogeschool of unief...



Hahaha, hoeveel mensen zijn slecht in middelbaar en herpakken zich daarna?
Het is maar middelbaar hoor, doe niet alsof dat een deftige voorbereiding is voor het hogere onderwijs, of dat je daar iéts van kan afleiden.
01/07/11 17:37
Uw2ePersoonlijkheid
He, in uw vorige topic (waar iedereen u aanraadde om 't aan te vechten) zeide da ge maar 1 buis had, smeerlapke :D Dit is wel iets anders.

Kom, als ge u wa wilt bewijzen, doe examencommissie en werkt der hard voor. Kunde nog altijd een half jaar gaan credits sprokkelen op uwen uni!
01/07/11 17:47
floorian
Ja toen had ik mijn rapport nog nie he, per telefoon heeft de directrice alleen wiskunde vermeld. Ja, examencommissie gaat ook nog steeds.
01/07/11 18:02
quote door
Een meisje van mijn klas gaat ook zoiets doen, omdat haar stage niet goed was. Die heeft daarna haar voeten deraan geveegd en dus slechte examens gemaakt.En die ga da nu ook proberen. Ik denk da da nie ga lukken ze. Hoe graag ge ook wilt.

Ok stage is nog iets anders, ma toch, ik denk da da nie snel lukt om een C-attest aan te vechten.


Ik heb mijn voeten eraan geveegd? Van waar haalt ge dat? Ik heb helemaal geen slechte examens gemaakt. Ik ben nog steeds op alles over. Alleen mijn stage was dus slecht. En gezien de omstandigheden vind ik wel dat ik dat mag aanvechten ja.
01/07/11 18:18
Hellogloomy
hier vind je alle info die je nodig hebt ;)
en dit verklaard waarom men waarschijnlijk een c-attest heeft gegeven.
De school beslist daar grotendeels niet over, daar is een speciaal systeem voor die voor alle scholen geldt. Dus als je een buis had (en dat hoeft geen grote te zijn) op een of meerdere hoofdvakken (want er wordt berekend met hoeveel uur je dat vak hebt), dan heb je dikke pech. Er wordt overigs ook rekening gehouden met inzet en of men het aankan.

01/07/11 22:02
FOREVERWAR
DEAL WITH IT
01/07/11 22:34
Hydrogen
Ik heb ooit mijn c-attest betwist en is in mijn voordeel uitgedraaid, was wel een heel andere situatie...
02/07/11 01:06
GINGERRRxC
Ik zou het op z'n minst proberen. Ge hebt niks te verliezen he.
Bij mij op school gaat dat blijkbaar heel erg makkelijkheb ik horen zeggen. Ma das dan ook weer KSO. En ik heb een heel vreemde, verschrikkelijke, chaotische, onlogische school. Dus daar heeft dat ook wel mee te maken :)
Maar ik zou het idd proberen!
Veel succes!
02/07/11 10:53
SgtPepper
Niet doen, ge v erliest geld en tijd...
Uiteindelijk zal de school gelijk krijgen en argumenten.
Noxa is trouwens geen goed medium om dit te vragen...
02/07/11 11:50
Fridge
om eerlijk te zijn, sorry... maar als je in economie wiskunde zit, en je hebt een buis voor wiskunde....
is het toch redelijk normaal dat je opnieuw je jaar mag doen..
zeker in een 6e jaar..

02/07/11 13:57
Uw2ePersoonlijkheid
quote door
Ja toen had ik mijn rapport nog nie he, per telefoon heeft de directrice alleen wiskunde vermeld. Ja, examencommissie gaat ook nog steeds.


I see I see. Wat ga je doen? In 't examencommissiegeval kan 'k u wel een klein beetje uitleg geven?
02/07/11 18:27
Ik snap hier iedereen niet die zegt dat buizen in't middelbaar zou moeten betekenen dat ge unief niet gaat aankunnen. Ik heb zowat elk rapport in het vijfde en zesde middelbaar één of twee buizen gehad (zelfs af en toe op biologie, wat ik nu studeer), en ik haal hier toch nog bij de hogere resultaten tegenwoordig in mijn richting zonder dat ik exceptioneel veel inhaalwerk heb moeten verrichten. Er zijn grote verschillen in leerkrachten, sommigen buizen nu eenmaal graag of subjectief.

OT Is het niet mogelijk om een herexamen aan te vragen van wiskunde om u te kunnen bewijzen? Ik denk dat dat bij ons zo kon.