Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016 : 260 reacties (12/14) [Actualiteit]

Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016

Bernie Sanders 26
 
51%
Hillary Clinton 18
 
35%
Donald Trump 4
 
8%
Jeb Bush 1
 
2%
Rand Paul 1
 
2%
Ben Carson 1
 
2%
Marco Rubio 0 0%
John Kasich 0 0%
Jim Gilmore 0 0%
Carly Fiorina 0 0%
Ted Cruz 0 0%
Rick Santorum 0 0%


51 stemmen in totaal, door 51 deelnemers, één antwoord per deelnemer mogelijk.

13/11/16 08:57
pijlbord
alsof wij in Europa nog nooit een trump verkozen hebben. Zwarte zondag, pakweg? Voorbeelden genoeg. Ken uw geschiedenis.
13/11/16 13:12
onverhuld
quote door

alsof wij in Europa nog nooit een trump verkozen hebben. Zwarte zondag, pakweg? Voorbeelden genoeg. Ken uw geschiedenis.


Haja, ik heb nog het cordon uitgelegd daardoor.
13/11/16 13:37
Het Vlaams Belang dat van kleine oppositiepartij naar grote oppositiepartij gaat, is nog wel iets anders dan de president van de VS worden..
13/11/16 14:00
dagenVanStro
De grote sprong rechtswaarts. Kijk naar Marine Le Pen en Geert Wilders
13/11/16 17:07
pijlbord
quote door

Het Vlaams Belang dat van kleine oppositiepartij naar grote oppositiepartij gaat, is nog wel iets anders dan de president van de VS worden..


Zoals ik dus zei, voorbeelden genoeg. Danku dagenvanstro.

Het is niet allemaal ineens om zeep he. Wij verrechtsen al jaren. Geschiedenis is geen rechtopgaande (afwijkende?) lijn he, maar golven. Tis als met mode, alles komt terug. Zelfs de meest belachelijke dingen.
13/11/16 17:17
we hebben hier ook nen de wever aan de macht he, just sayin...
en die is veel sluwer dan trump, en dus gevaarlijker
gelukkig beschikt die nie over zo'n gigantisch land
maar dan on the other hand: de wever is gewoon onze variant van hetzelfde fenomeen
13/11/16 17:22
AdrianHealey
Snelle politieke kennis quiz: is er hier iemand die niet akkoord gaat met De Wever, i.e. die een tegenstander is van De Wever als burgemeester (voor alle duidelijkheid: De Wever is niet 'aan de macht', he), maar die wel snapt dat ZIDM zijn uitspraak gewoon belachelijk is?
13/11/16 17:28
'k had het wel gepeist, zei de puit.
leeft gij eigenlijk voor iets anders dan mensen die ge niet graag hebt af te breken?
waarom is het nodig om het "belachelijk" te noemen?
"incorrect" was ook goed ze, en minder boertig.
en dan zat ik nu waarschijnlijk minder op mijn paard.
_leer discussiëren als een volwassene_

edit:
let me rephrase that
stop me discussiëren als nen trump
13/11/16 17:32
dagenVanStro
Het heeft mij alles gekost wat ik in mij had om niet mee te doen. Gaan we ff trots zijn op mij? Geef mij bevestiging.
13/11/16 17:36
goed zo
nu lode nog, die het 7 jaar later nog steeds niet snapt
ik ben ook alles op alles aan't zetten om zelf niet te beginnen schelden, want moeilijk zoun't nie zijn amai mijne frak.
13/11/16 17:37
AdrianHealey
Omdat het belachelijk is. BDW en Trump zitten niet in dezelfde ballpark.

Belangrijker vraag ik mij gewoon af of er nog mensen zijn die dat denken.
13/11/16 17:37
AdrianHealey
quote door

Het heeft mij alles gekost wat ik in mij had om niet mee te doen. Gaan we ff trots zijn op mij? Geef mij bevestiging.


Embrace it!
13/11/16 17:47
mooi geframed alsof ik zei dat trump en de wever hetzelfde zijn. of wat bedoelt ge met "ballpark"?
ik heb gezegd dat de wever een variant van hetzelfde fenomeen is, en dat is (helaas) niet belachelijk.
de wever speelt het gewoon pakken beter (en neen, daarmee heb ik niet gezegd dat ze hetzelfde programma voorstaan, dezelfde tactieken gebruiken, etc etc.)
maar ze zijn wel de boegbeelden van de verrechtsing in hun respectievelijke regio's en beiden zijn voorbeelden van het opschuiven van het spectrum van wat aanvaardbaar is ("berbers zijn klootzakken", "muslims out", "fuck 'em all to death" ).
het feit dat trump verkozen is, zegt gelijkaardige dingen over de huidige sociopolitieke toestand van het westen als dat de wever (goed, burgemeester, maar ook partijvoorzitter van de meest zwaarwichtige partij, als dat geen macht is...?) aan de macht gekomen is met zijn partij.
13/11/16 17:47
AdrianHealey
DWV is niét een variant van hetzelfde fenomeen.

Als je een Belgische tegenhanger wilt, zou ik eerder kijken naar Paul Magnette.
13/11/16 17:49
nogmaals, zoals ik al de voorbije 7 jaar vraag
als ge mij belachelijk maakt, wilt ge dan verder gaan dan het louter "hahaha hij is zo belachelijk en ik ben zo slim" en ook nen uitleg geven over waarom hij niet hetzelfde fenomeen is?

ge weet wel, gelijk volwassenen discussiëren.
13/11/16 17:55
AdrianHealey
BDW is een conservatief; die weliswaar tegen immigratie is (ik ben het daar niet mee eens), maar neit (1) de navo op willen blazen, (2) die de conventie van geneve respecteert, (3) die wel degelijk asielzoekers binnenneemt, etc.

Trump bespeelt letterlijk ene onderbuik gevoel, heeft lak aan internationale afspraken en creëert een heel expliciet vijandsbeeld. Je weet wel: zoals Magnette bijvoorbeeld deed met CETA. Beide zijn tegen internationale handel, beide willen niet gebonden worden door afspraken, beiden liegen met de grote regelmaat vd klok aan de achterban, beide creëren een vals vijandsbeeld met een identificeerbare groep (maar dan wel andere groepen).

De NVA is een standaard rechtse partij. Trump is... something else.
13/11/16 18:03
well thank you, was dat nu zo moeilijk? als ge dat nu gewoon elke keer van in het begin zou doen, zouden we gewone normale discussies kunnen hebben. en niet zo schelden graag, totaal niet nodig

beetje raar dat ge dit nu als argumentatie gebruikt terwijl ik al gezegd had dat ik weet dat ze niet hetzelfde zijn. ik weet dat ze niet exact dezelfde politiek voorstaan, dat zei ik hiervoor ook al. ik weet al die dingen die gij zei, en dat verandert niks aan mijn standpunt dat ze varianten van hetzelfde fenomeen zijn. ze zijn als verschijnsels vergelijkbaar, het feit dat ze aan de macht zijn, maakt de situaties vergelijkbaar. de achterliggende reden dat mensen voor dat soort figuren stemmen, is vergelijkbaar.

moest ik nu u zijn, zou ik al gezegd hebben dat uw snelle reactie belachelijk was en dat ge dom zijt omdat ge niet begrijpt wat ik bedoel.
ik vind u niet dom en die reactie was misschien een beetje belachelijk (aangezien ze niets zei en niet ter zake was), maar dat maakt het niet noodzakelijk dat ik dat publiek gebruik als een middel om u te kakken te zetten.
neen, ik wil mensen zelf laten oordelen over de inhoud van uw betoog, en als ze dat belachelijk vinden, is dat hun goed recht. als ze het steekhoudend vinden, ook. ik hoef hen geen richting in te duwen door u publiekelijk onderuit te duwen. dat is wat politiekers doen.
13/11/16 18:09
AdrianHealey
DWV is niet een andere variatn van hetzelfde fenomeen; not even close.
13/11/16 18:09
... uitleg
13/11/16 18:10
AdrianHealey
Zie hierboven