Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Kerstmenu : 53 reacties (3/3) [Culinair]

Kerstmenu

23/12/16 15:31
Addison
Bij ons is de kerstmenu altijd dezelfde, maar o zo lekker:
Voorgerecht: gerookte zalm met toast
Hoofdgerecht: gevulde kalkoen met verse warme wintergroenten
Dessert: Bûche de Noël
23/12/16 17:33
snuggerecowboy
Op kerstdag is het familiefeest thuis, ik weet nog niet precies wat het zal zijn.
Morgennacht op het werk krijgen wij een koude schotel omdat het Kerstavond is, we konden kiezen vis of vlees.
Het zal vis worden.
23/12/16 17:52
Morgenavond bij mijn ouders, waar iedereen een gerecht maakt (mama hoofdgerecht, schoonzus voorgerecht, ...).
Ik maak zoals altijd dessert en dit jaar worden het kokosrotsjes (is glutenvrij voor de zus) en bladerdeeg met appel en kaneel. Hopen dat alles lukt. Ik ben absoluut geen keukenprinses.
23/12/16 20:05
Hindegebraad met gratin en een jagersausje met champignonnen of boontjes!
En als dessert, red velvet cake met mascarponetoppig afgewerkt met rode vruchten en meringuesneewvlokjes :p

Jes allemaal homemade door mezelf!
Schonezus 1 zorgt voor aperitief
en schonezus 2 zorgt voor voorgreecht
23/12/16 21:01
Sherm
Kerstavond orloff gebraad, voorgerecht zalm met wa groentjes wsl in filodeeg. Dessert wordt creme brulee.

Kerstdag naar traditie wild.
23/12/16 21:07
breekbaarlief
Hapjes:
1. Zalmtartaar met zure room, dille en granny smith
2. Hammousse met mozzarella en bietenchips
3. Bladerdeeghapjes met feta en rozemarijn

Hoofdgerecht:
Kaas- en wijnschotel

Dessert:
Brownie met pecannoten en creme brulee
24/12/16 10:54
Ellun
Kaas en wijnschotel is zo lekker en op zich ook niet extreem veel werk aan, Kga da toch eens voorstellen voor oudjaar ze...
24/12/16 12:00
Hapjes:
Boursinwasabihapje met zalm, gekarameliseerde peer met camembert en parmaham, vijg in de oven met een balletje van geitenkaas omhuld met amandelschilfers.

Voorgerecht:
carpaccio met zongedroogde tomaten en bruschetta afgewerkt met rucolapesto.

Hoofdgerecht:
Kabeljauw met een mosterrdgraantjespuree, gestoofde venkel, een saus van dragon en venkel en jonge bietenscheuten

Dessert:
Crème brulée
24/12/16 12:16
pijlbord
Toffe menu, maar kabeljouw? Zo'n saaie vis vind ik. Al is natuurlijk alles lekker met dragon erbij hmmm.
24/12/16 13:37
1. Tapa's van vis
- Sardientjes in olie
- Sardientjes in pikant
- Inktvisjes in pikant
- Gerookte forel / zalm

2. Visvidee
- Schelvis
- Zeewolf
- Zalm

3. Biscuitrol met abrikozen confituur

24/12/16 18:05
Kerstmenu is toch iets meer geworden dan pizza's dankzij men lief.

Vegetatrische vol au vent (met koekje!) en pomme du chesse.
Dessert: zeevruchten en m&m's!
24/12/16 18:12
pijlbord
Kerstmis op het werk, das croque met brandnetelkaas en notenbrood, een best deftige kaasschotel en sebiet wat hapjes uit de oven.

Ohja, en een vreselijke film over kersthonden op tv. Geen eten maar draagt bij tot de sfeer.
24/12/16 20:05
DinosaurKiller
Ik las kotsmenu
24/12/16 21:54
Wij gingen niks doen MAAR IK HEB STIEKEM HAPJES GEMAAKT meer bepaald 12 bladerdeeghapjes (mini videe), waarvan 6 met champignon/room/lookvulling en 6 met mayo/radijs/waterkersvulling.

Dus die hebben mijn mama en ik gegeten na de ovenschotel met prei.

En als dessert warme chocomelk met amaretto. Lekker.


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.