Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Lee : 21 reacties (1/2) [Actualiteit]

Lee

16/05/20 18:16
Aight Noxa nu er toch als rechtszaken lopende zijn, er mensen met de dood bedreigd zijn..., vond ik het toch eens tijd wat jullie nu van de hele situatie vinden?
Ik ben een enorme dierenliefhebber. Ik heb katten gehad en wil er binnenkort terug eentje in huis nemen.

Maar naar mijn mening overheerst op dit moment het emotionele op het rationele.. als je echt eens de wetenschappelijke uitleg van die 'rabies' leest weet je dat dat nog 200x erger is als het huidige Coronavirus...ik denk dat die richtlijnen - die trouwens over heel de wereld zo zijn- hier wel van toepassing zijn, hoe jammer dit ook is.

+ waarom niet een zwerfkatje van hiet nemen?

Zo, dat is er eens uit ;)
16/05/20 18:35
Gewoon afknallen. En dan een oplossing zoeken voor haar kat.
16/05/20 19:08
Kat quarantaine laten uitzitten in België. Tis maar enkele weken. Desnoods in een afgesloten ruimte met enkel een luikje waardoor water en voedsel naar binnen gezet worden. Nog altijd is dat beter dan afmaken.
16/05/20 19:50
lees dit eens eerst aub, alle uitleg waarom het niet mag
16/05/20 19:59
quote door

Kat quarantaine laten uitzitten in België. Tis maar enkele weken. Desnoods in een afgesloten ruimte met enkel een luikje waardoor water en voedsel naar binnen gezet worden. Nog altijd is dat beter dan afmaken.
enkele weken??? dat duurt maanden! Gewoon euthanasie is de enige oplossing. Of gaan we straks nog zeggen dat vaccineren tegen rabiës niet goed is ?? Ik ken persoonlijk mensen die in het buitenland aan deze ziekte zijn blootgesteld geweest en dan was het nog aan inheemse dieren (honden en katten), en die waren fucking blij dat wij toen een paar vaccins bij hadden.
16/05/20 21:00
Normaal gezien is de procedure quarantaine (met een serieus kostenplaatje) of euthanasie.. Iemand dat ik ken had eens een puppy meegenomen van Bulgarije. Hier in Belgie mee naar de dierenarts gegaan, die had haar aangegeven, en die moest al haar eigen dieren + de puppy laten euthanaseren, tenzij ze een boete betaalde en alle dieren in quarantaine plaatste. Zij heeft voor da laatste gekozen. Ik vind da raar da die keuze er nu ni is, en het meteen euthanasie is.
16/05/20 21:03
Er zouden meer mensen op de hoogte moeten zijn dat ge niet zomaar een dier de grens over moogt nemen, dan zou deze situatie vermeden kunnen worden. Zelfde als k in de noxachat zei eig. Maar die geldsommen gaan er wel echt over. En een dierenarts is idd verplicht om u aan te geven. Die wilt echt niet verantwoordelijk zijn voor rabiës in België.
17/05/20 01:25
quote door

enkele weken??? dat duurt maanden! Gewoon euthanasie is de enige oplossing. Of gaan we straks nog zeggen dat vaccineren tegen rabiës niet goed is ?? Ik ken persoonlijk mensen die in het buitenland aan deze ziekte zijn blootgesteld geweest en dan was het nog aan inheemse dieren (honden en katten), en die waren fucking blij dat wij toen een paar vaccins bij hadden.


16 weken zijn ook nog altijd weken en geen jaren :p En niemand zei dat ze anti-vaccineren zijn dus dat is gewoon jumping to conclusions..
17/05/20 09:21
Nuja, als er een optie is om niet te moeten euthanaseren, dan zou ik daarvoor gaan, maar de kost daarvoor is dan ook wel voor dat meisje. In principe was het nog altijd haar verantwoordelijkheid om op te zoeken wat de stappen zijn die ge moet doen om een dier de grens over te mogen nemen. Dat is echt wel iets wat de meeste mensen die met dieren bezig zijn weten, en dat is online ook heel makkelijk te vinden. Dit lijkt mij eerder een geval van 'ik doe gewoon en met beetje chance zeggen ze daar niks van'.

Die regels zijn er voor een reden, en als ze nu laks gaan doen, wil ik niet weten hoeveel mensen er in het vervolg een zwerfkat meenemen uit een ander land. Ik vind het goed dat dat nu eens onder de aandacht gebracht wordt en dat mensen zien dat dat echt niet oké is/zware gevolgen heeft.
17/05/20 10:39
quote door

In principe was het nog altijd haar verantwoordelijkheid om op te zoeken wat de stappen zijn die ge moet doen om een dier de grens over te mogen nemen. Dat is echt wel iets wat de meeste mensen die met dieren bezig zijn weten, en dat is online ook heel makkelijk te vinden. Dit lijkt mij eerder een geval van 'ik doe gewoon en met beetje chance zeggen ze daar niks van'.



Ze wist dat perfect, maar als er ineens een vlucht is om alle buitenlanders te repatriëren hebt ge 2 keuzes: de kat daar laten of ze meenemen.

Waarmee ik het absoluut niet goed praat he, want rabiës is niks om licht over te gaan.
17/05/20 11:44
Dat vind ik dus het storende, ze rekent op België om haar te komen redden in het buitenland maar dan kan ze de wet niet respecteren.
17/05/20 12:03
kat en eigenaar euthanaseren, probleem opgelost.
17/05/20 12:22
Amai ik ben blij dat noxa toch meer gezond verstand lijkt te hebben dan de gemiddelde Belg.
Ik ben dierenarts ben zelf al meermaals geconfronteerd geweest met mensen die illegaal dieren hebben meegenomen uit het buitenland, en heb al felle discussies moeten voeren met die mensen. Ook aangegeven bij FAVV, is mijn wettelijke plicht. Maar gelukkig was er nooit zo'n reëel risico als bij deze kat.
Mijn mening is dus ook dat euthanasie, hoe hartverscheurend ook, de veiligste optie lijkt. Uiteraard hele grote voorkeur voor quarantaine, maar in België is er geen faciliteit waar quarantaine van een dier met zo'n hoog risico kan plaatsvinden (zegt toch het FAVV en ik geloof die wel).
Als je de reacties op Twitter en onder krantenartikels leest, loopt iedereen te roeptoeteren dat die kat absoluut moet blijven leven want "hij is toch gevaccineerd en toont toch geen symptomen", maar het stoort mij zo enorm dat men totaal geen benul heeft van het grote gevaar dat er potentieel schuilt en dat de oplossing echt niet zo simpel is als "houd die gewoon 3 weken binnen ".
17/05/20 13:08
Als een organisatie dwangsommen van 5000 euro per uur stelt zullen ze ook wel geld genoeg hebben om quarantaines te laten faciliteren.
Zou je hetzelfde reageren als het over een mens ging?
En ik vraag me af hoe anderen zouden reageren als het over een rat of kikker ging.
Fuck speciesism.
17/05/20 14:12
Zo'n faciliteit opstellen zou met belastingsgeld moeten gebeuren, zou nogal een grote smak geld zijn voor een eenmalig gebruik.
De grote dwangsom die gevraagd wordt, vind ik ook nogal grotesk, maar ik vermoed dat dat eerder is om te benadrukken hoe groot het risico wel is, niet om er geld uit te slaan.
Trouwens, die kat vormt een potentiële bedreiging voor mens én dier.
17/05/20 14:30
Currahee
Hondsdolheid is geen lachertje mensen. Is heel erg dodelijk
17/05/20 20:41
quote door

kat en eigenaar euthanaseren, probleem opgelost.


:’ )
18/05/20 08:59
quote door

Gewoon afknallen. En dan een oplossing zoeken voor haar kat.


Dit. Domme geit, arm katje.
18/05/20 10:01
ik snap ni waarom er gesproken wordt over faciliteiten opzetten, hoe moeilijk kan het zijn om een kat in een kamer op te sluiten en die eten door 'n luikske te geven
Geeft die nen enkelband of nen gps tracker en ge weet toch altijd waar dieje is?
18/05/20 12:19
Een gps tracker gaat niks doen tegen eventuele overdracht he.
En I dunno wat die quarantaine nu precies inhoudt, maar als virologen als Steven van Gucht (was dierenarts viroloog die onderzoek naar rabiës heeft gedaan) oordelen dat er allerlei voorwaarden moeten voldaan worden omdat het veilig is, dan geloof ik diene mens. T is ook niet iets om licht over te gaan he.