Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Seks = pijn : 104 reacties (2/6) [Seks en Relaties]

Seks = pijn

28/05/19 12:50
quote door

Ja.. misschien wel? ik heb een beetje moeite met seks als iets positiefs te zien Is een seksuoloog ook deels een psycholoog?


Das normaal, ge hebt aangeleerd dat seks pijn is, no wonder dat ge daar niet stapel van loopt. Ma k hop dat ge inziet dat moest ge dat probleem (al was het maar deels) opgelost krijgen dat een van de leukste dingen is dat ge met iemand dat ge lief hebt kunt doen (mijn mening, ma soit)

En ja, die zijn ook deels psychologe, of helpen toch bij het psychologische.

Ik zou echter zeker niet vergeten langs een gynecoloog te passeren, die kan u ook een seksuoloog doorverwijzen indien nodig.


EN ZOEK EEN ANDERE DOKTER, los van dit ook... als ge echt u inhoud om die te bezoeken want die wimpelt alles af dan heb je niets aan die mens...
28/05/19 12:55
Ik heb hier nu een gyneacoloog gevonden die ook seksuloog is, in het ziekenhuis hier. Dus da's mss interessant..


Edit: "Voor het maken van een afspraak is altijd een verwijzing van uw behandelend gynaecoloog of huisarts nodig."
Ja ziede, dus mijn huisarts moet dat weer goedkeuren. Ai ai. Het valt te proberen..
28/05/19 13:00
ga naar een andere dokter pls, het is echt ni oké dat die u zo afwimpelt...
28/05/19 13:00
Gryffindor
Ik had vroeger ook altijd pijn bij seks, maar dat was eerder omdat ik daar ook niet van genoot op de manier dat hoorde met mijn toenmalige partners.
Ik moest dan altijd met glijmiddel vrijen. Maar zelfs dan, soms is iets niet compatibel.
Ik kon daarvoor terecht bij mijn gewone gynaecoloog, waar ik al ga van mijn 15 .. ik bleek ook mini cystjes te hebben op baarmoederwand dat de vagina uitdroogden.

Sinds mijn huidige partner heb ik nog niet 1x pijn gehad, dus veel hangt daar ook van af.
28/05/19 15:19
Hebt ge al eens zat seks gehad en zoja doet het dan ook pijn? Ik ben iemand die me niet echt kan ontspannen dus als ik nuchter seks heb voelt dat eigenlijk ook wel vaak pijnlijk aan, maar dat is dan vooral de "eerste keren" als ik me nog niet zo op mijn gemak voel bij iemand. Vanaf ik daar over ben kan ik me wel ontspannen en doet het geen pijn meer. Maar zat ontspan ik me veel sneller en dan doet het dus totaal geen pijn haha.
28/05/19 15:41
Ik wou da ook van alcohol zeggen, maar dan enkel gwn om eens te testen waar het aan ligt, ni om een gewoonte van te maken ofc
28/05/19 16:13
quote door

Ik heb hier nu een gyneacoloog gevonden die ook seksuloog is, in het ziekenhuis hier. Dus da's mss interessant..


Edit: "Voor het maken van een afspraak is altijd een verwijzing van uw behandelend gynaecoloog of huisarts nodig."
Ja ziede, dus mijn huisarts moet dat weer goedkeuren. Ai ai. Het valt te proberen..

???
da's uw dokter. ga naar u huisarts, zeg dat het pijn doet, em vraag een doorverwijzing....
28/05/19 16:17
anyhow, inderdaad, ik zou ook niet veel verwachten van dokters. Ik heb mijn gelijkaardig probleem 'gesettled' met een beetje masochisme. ik wilmeer uitleggen maar ben te lui.
28/05/19 16:29
quote door

En ik wil eigenlijk wel eens weten van andere meisjes, hoe voelt dat nu bij jullie? Gaat dat er gewoon "floep" in zonder enige moeite? Stel ik mij aan en doet dat bij iedereen pijn, maar dat kan ik mij niet voorstellen want dan zouden vrouwen nooit actief op zoek gaan naar seks.


Normaal gezien gaat dat er inderdaad vrij 'floep' in, mits wat gefriemel om het juiste gaatje te vinden . 't is wel zo dat als er niet genoeg voorspel of is, dat wel ffkes een beetje meer druk moet zetten ofzo maar in sé voelt dat (voor mij toch) niet echt pijnlijk, als het wel pijnlijk is, stop ik gewoon ff en wilt dat zeggen dat er nog wat meer voorspel nodig is eh..

Op uw tweede vraag of ge u aanstelt kan ik alvast volmondig nee antwoorden, 't is uw lichaam (en geest) dus niemand gaat u kunnen zeggen dat dat niet kan of onnatuurlijk of niet echt is ofzo.. Er zijn natuurlijk wel verschillende oplossingen die hierboven denk ik al wel aangehaald zijn. Zoals ge zelf aangeeft, lijkt het probleem eerder mentaal als echt fysiek te zijn en dan lijkt het me ook logischer dat je op die manier een oplossing probeert te zoeken?

Ik denk dat de vertrouwensband met uw partner ook wel belangrijk is (ge geeft zelf aan dat ge hem wel vertrouwt als hij zegt dat hij er niets in gaat steken enzo), en dat je misschien door samen naar de seksuoloog te gaan dit wel als 'voordeel' kan uitspelen om misschien een soort therapie te volgen?

Tenzij uw probleem natuurlijk veroorzaakt wordt door een of ander trauma, in dat geval is hypnose misschien een optie? Ik ken mensen bij wie dat wel al gewerkt heeft maar is natuurlijk afhankelijk van verschillende factoren weer :)

Veel succes alvast en hopelijk vind je snel een oplossing want het leven is (volgens mij) wel echt leuker met goede sex!
28/05/19 16:46
Seks is een spel dat je met twee probeert te winnen maar wilt verliezen.
28/05/19 17:37
quote door

Seks is een spel dat je met twee probeert te winnen maar wilt verliezen.



Ik verlies altijd DIK
28/05/19 17:37
quote door

anyhow, inderdaad, ik zou ook niet veel verwachten van dokters. Ik heb mijn gelijkaardig probleem 'gesettled' met een beetje masochisme. ik wilmeer uitleggen maar ben te lui.




Dokters zijn soms echt zo nutteloos idd. Sorry to say. En als ge dan een andere zoekt id buurt dan zitten ze met een klantenstop ofzo. :'D Ofja tis maar om te zeggen dat het ni altijd evident is. Maar ik zou dan eerder gaan eisen naar een doorverwijzing.
28/05/19 17:39
quote door

Hebt ge al eens zat seks gehad en zoja doet het dan ook pijn? Ik ben iemand die me niet echt kan ontspannen dus als ik nuchter seks heb voelt dat eigenlijk ook wel vaak pijnlijk aan, maar dat is dan vooral de "eerste keren" als ik me nog niet zo op mijn gemak voel bij iemand. Vanaf ik daar over ben kan ik me wel ontspannen en doet het geen pijn meer. Maar zat ontspan ik me veel sneller en dan doet het dus totaal geen pijn haha.

Nee ik ben eigenlijk sowieso nooit zat, ik heb denk ik nogal issues met controle loslaten, da lijkt mij echt verschrikkelijk, zat zijn.. In het kader van dit onderzoek wil ik het misschien wel eens overwegen, maar pfoe.. dan moet ik nog efkes aan dat idee wennen haha :p
28/05/19 17:40
quote door




Tenzij uw probleem natuurlijk veroorzaakt wordt door een of ander trauma, in dat geval is hypnose misschien een optie? Ik ken mensen bij wie dat wel al gewerkt heeft maar is natuurlijk afhankelijk van verschillende factoren weer :)

Veel succes alvast en hopelijk vind je snel een oplossing want het leven is (volgens mij) wel echt leuker met goede sex!


Ik heb hypnose al geprobeerd, maar dat heeft totaal niet geholpen, volgens mij was ik ook totaal niet "under" want ik zat na te denken over een theatervoorstelling waar ik nog veel voor moest doen, en ik weet dat mijn gedachten altijd maar daarnaar afdwaalden, en ik dacht "nee nee, opletten op de hypnose meneer!!" dus ja :p
28/05/19 17:41
quote door

Hebt ge al eens zat seks gehad en zoja doet het dan ook pijn? Ik ben iemand die me niet echt kan ontspannen dus als ik nuchter seks heb voelt dat eigenlijk ook wel vaak pijnlijk aan, maar dat is dan vooral de "eerste keren" als ik me nog niet zo op mijn gemak voel bij iemand. Vanaf ik daar over ben kan ik me wel ontspannen en doet het geen pijn meer. Maar zat ontspan ik me veel sneller en dan doet het dus totaal geen pijn haha.


Laughed my ass off. Maar ge hebt wel gelijk idd.
28/05/19 17:42
en ik wil eigenlijk liever niet samen met hem naar een seksuoloog, ik wil er uberhaupt eigenlijk niks over zeggen dat ik daar mee bezig ben. want dan gaat hij daar weer 100%, mss wel 300% in mee, en is er weer enorm veel druk en wil ik al na 3 dagen niemeer :p
28/05/19 17:44
quote door

en ik wil eigenlijk liever niet samen met hem naar een seksuoloog, ik wil er uberhaupt eigenlijk niks over zeggen dat ik daar mee bezig ben. want dan gaat hij daar weer 100%, mss wel 300% in mee, en is er weer enorm veel druk en wil ik al na 3 dagen niemeer :p



Fair enough. Of zeg hem dat zijn manier van daarop te reageren druk op u zet?

En ge kunt in de tussentijd voor naar een seksuoloog/psycholoog of wat dan ook die u kan helpen te zoeken. al eens proberen op een rijtje te plaatsen hoe het komt dat gij seks altijd als iets dat "moet" hebt gezien. Door invloed van anderen, of enkel omdat het telkens pijn deed?
28/05/19 17:45
quote door



Normaal gezien gaat dat er inderdaad vrij 'floep' in, mits wat gefriemel om het juiste gaatje te vinden .

Ik kan mij daar nu echt niets bij voorstellen e :p en voelt ge dan iets, voelt dat dan leuk of ook gewoon.. niets? Soms is de pijn bij mij weg (of toch.. minder) en dan voel ik gewoon niets. Met grote piemels voel ik da dan ergens tegenaan botsen en krijg ik een soortvan buikpijn Dan lig k daar echt zo van "oh please laat da ier rap voorbij zijn.."
28/05/19 17:46
quote door




Fair enough. Of zeg hem dat zijn manier van daarop te reageren druk op u zet?

En ge kunt in de tussentijd voor naar een seksuoloog/psycholoog of wat dan ook die u kan helpen te zoeken. al eens proberen op een rijtje te plaatsen hoe het komt dat gij seks altijd als iets dat "moet" hebt gezien. Door invloed van anderen, of enkel omdat het telkens pijn deed?

Door da mijn mama dat zei, doorheen mijn jeugd heeft die met enige regelmaat laten blijken dat seks gewoon een slecht iets is. En dat dat dan nu pijn doet helpt niet echt mee :p
28/05/19 17:55
quote door

Nee ik ben eigenlijk sowieso nooit zat, ik heb denk ik nogal issues met controle loslaten, da lijkt mij echt verschrikkelijk, zat zijn.. In het kader van dit onderzoek wil ik het misschien wel eens overwegen, maar pfoe.. dan moet ik nog efkes aan dat idee wennen haha :p


Maar is dat dan niet net het grote probleem? Schrik hebben om controle los te laten? Want ergens moet ge dat "in bed" ook een beetje doen denk ik.. Ik denk dat ge u niet genoeg kunt ontspannen daardoor en daarom pijn hebt.