Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Feedback geven aan/over baas : 106 reacties (3/6) [Werk]

Feedback geven aan/over baas

26/07/16 19:41
Adolfo
Er is echt niets mis met schadeloos liegen itt beschadigende waarheden vertellen.

Ook niet vergeten dat vrouwen hoger opgeleid zijn - Niet zou het de "matriarchale opvoedingsmaatschappij" noemen - en de enige hoofdreden van de loonkloof zelfstandig genomen carrièrekeuzes zijn.
26/07/16 19:46
Efkes nen onverwachte wending: ik heb zowaar bijna excuses gekregen voor haar gedrag tov mij. Niet met zoveel woorden, maar het kwam er wel op neer. It all went better than expected! :]
26/07/16 19:48
pijlbord
quote door

Das allicht waar, al is de sociale sector ook al een 'bedrijf'. Ik zou in zo'n andere sector al helemaal niet kunnen / willen werken.


Da's toch in weinig te vergelijken met een bedrijf? Allez dat hoop ik toch voor u. Ik werk met mensen, niet met cijfers of sales targets of al die andere non-praat.
Geen competitie bij ons, want ge kunt alleen hoofdopvoeder worden en da's eingelijk 2x zoveel werk voor een klein beetje meer geld, dus wie wilt dat.

Als uw job is om mensen te doen geloven dat ze uw nutteloze shit nodig hebben, da's pas een giftige bedrijfscultuur denk ik. Zeker als ge wat een slecht team rond u hebt.
26/07/16 19:53
AdrianHealey
quote door

Efkes nen onverwachte wending: ik heb zowaar bijna excuses gekregen voor haar gedrag tov mij. Niet met zoveel woorden, maar het kwam er wel op neer. It all went better than expected! :]


Uitstekend.

Heeft ze dat gedaan voor of nadat je uitgebreid hebt uitgelegd dat ze incompetent was?

Andere vraag: was je reactie 'da's niks, we hebben nu eenmaal meningsverschillen, enneuh, ik zou graag naar een andere dienst willen, wil je dat eventueel steunen?'
26/07/16 19:54
AdrianHealey
quote door



Da's toch in weinig te vergelijken met een bedrijf? Allez dat hoop ik toch voor u. Ik werk met mensen, niet met cijfers of sales targets of al die andere non-praat.
Geen competitie bij ons, want ge kunt alleen hoofdopvoeder worden en da's eingelijk 2x zoveel werk voor een klein beetje meer geld, dus wie wilt dat.

Als uw job is om mensen te doen geloven dat ze uw nutteloze shit nodig hebben, da's pas een giftige bedrijfscultuur denk ik. Zeker als ge wat een slecht team rond u hebt.


Iemand boven u werkt heel waarschijnlijk wel met cijfers, hoor.
26/07/16 19:57
Ervoor! Ik begon over de negatieve sfeer die er een tijdje was in het hele team door allerlei factoren en dat het niet leuk of motiverend is om daar elke dag in te zitten en dan begon ze over dat ze dat zelf ook mee in gang heeft getrokken en gehouden. En dat ze door al haar frustraties ook haar team slecht is beginnen behandelen maar nu stillekesaan de touwtjes terug in handen neemt en blablabla. Ik was zo verbaasd dat ik niet goed wist hoe te reageren.

Dus mijn reactie was niet zoals in je laatste alinea. Toen ze zelf begon dat ze de indruk heeft dat ik mijn job niet meer graag doe omdat het te eentonig is en te weinig variatie heeft, heb ik daar mooi op ingepikt door te zeggen dat ik mij kandidaat heb gesteld voor die andere functie. En dan zei ze dat ze niet verbaasd was. Dat ze mij niet graag ziet gaan omdat ik bij de besten in haar team zit, maar dat ze het begrijpt en dat ze ziet dat ik meer uitdaging nodig heb.

WIN
26/07/16 20:21
quote door

Ervoor! Ik begon over de negatieve sfeer die er een tijdje was in het hele team door allerlei factoren en dat het niet leuk of motiverend is om daar elke dag in te zitten en dan begon ze over dat ze dat zelf ook mee in gang heeft getrokken en gehouden. En dat ze door al haar frustraties ook haar team slecht is beginnen behandelen maar nu stillekesaan de touwtjes terug in handen neemt en blablabla. Ik was zo verbaasd dat ik niet goed wist hoe te reageren.

Dus mijn reactie was niet zoals in je laatste alinea. Toen ze zelf begon dat ze de indruk heeft dat ik mijn job niet meer graag doe omdat het te eentonig is en te weinig variatie heeft, heb ik daar mooi op ingepikt door te zeggen dat ik mij kandidaat heb gesteld voor die andere functie. En dan zei ze dat ze niet verbaasd was. Dat ze mij niet graag ziet gaan omdat ik bij de besten in haar team zit, maar dat ze het begrijpt en dat ze ziet dat ik meer uitdaging nodig heb.

WIN


Nice, goed gedaan!
26/07/16 20:31
AdrianHealey
quote door

Ervoor! Ik begon over de negatieve sfeer die er een tijdje was in het hele team door allerlei factoren en dat het niet leuk of motiverend is om daar elke dag in te zitten en dan begon ze over dat ze dat zelf ook mee in gang heeft getrokken en gehouden. En dat ze door al haar frustraties ook haar team slecht is beginnen behandelen maar nu stillekesaan de touwtjes terug in handen neemt en blablabla. Ik was zo verbaasd dat ik niet goed wist hoe te reageren.

Dus mijn reactie was niet zoals in je laatste alinea. Toen ze zelf begon dat ze de indruk heeft dat ik mijn job niet meer graag doe omdat het te eentonig is en te weinig variatie heeft, heb ik daar mooi op ingepikt door te zeggen dat ik mij kandidaat heb gesteld voor die andere functie. En dan zei ze dat ze niet verbaasd was. Dat ze mij niet graag ziet gaan omdat ik bij de besten in haar team zit, maar dat ze het begrijpt en dat ze ziet dat ik meer uitdaging nodig heb.

WIN


Wie had dat gedacht zeg, dat het advies dat hier overwegend werd uitgelegd door mannen het beste was. En dat allemaal zonder dat je hebt moeten uitleggen hoe incompetent je ze vond.

Los van alle hautaine 'told you so' naar een hoop mensen hier: goed voor je!
26/07/16 20:49
quote door



Wie had dat gedacht zeg, dat het advies dat hier overwegend werd uitgelegd door mannen het beste was. En dat allemaal zonder dat je hebt moeten uitleggen hoe incompetent je ze vond.

Los van alle hautaine 'told you so' naar een hoop mensen hier: goed voor je!


Uhm een 'I told you so' van u, lijkt me ook totaal niet op zijn plaats, want ze heeft uw advies toch niet gevolgd. Ze is toch eerlijk geweest, door zelf aan te kaarten dat er een negatieve sfeer was. En volgens mij heeft ze ook nooit ergens gezegd dat ze van plan was om letterlijk tegen haar baas te zeggen dat die incompetent is. Dat hebt gij ervan gemaakt.
26/07/16 20:55
AdrianHealey
Kijk eens goed naar wat ik zei. En dan mag je je komen excuseren. :)
26/07/16 21:09
pijlbord
quote door



Iemand boven u werkt heel waarschijnlijk wel met cijfers, hoor.


Uiteraard, uiteraard. Mijn direct hoofd dan. En dan zijn we nog niet bezig over de échte cijfers.
Maar bij ons hebt ge voor elke administratieve medewerker minstens 15 'gewone' opvoeders. We zijn een redelijk grote voorziening. Mijn punt was dat mijn kerntaak geen cijfers zijn maar mensen, en dat is zo voor het overgrote deel van de medewerkers in onze voorziening.
En dan nog, vzw he. Cijfers draaien voor een groot deel rond 'zoveel mogelijk geven met het geld dat we hebben' en minder om sales targets.
26/07/16 21:17
AdrianHealey
Ge zijt dus het equivaent van horeca personeel
26/07/16 21:24
quote door

Kijk eens goed naar wat ik zei. En dan mag je je komen excuseren. :)


Ik heb uw zin inderdaad verkeerd gelezen. Maar dan nog, je zegt dat ze het advies heeft gevolgd dat overwegend werd door mannen gegeven werd (beetje lullen en liegen). Ik vind precies van niet, want ze heeft eerlijk gezegd wat zij dacht. Dus ik snap je niet zo goed.

(Soit, excuses ga je van mij niet krijgen want het was best wel lullig wat gij hier allemaal hebt gezegd.)
26/07/16 21:38
pijlbord
Vrouwen kunnen wel moeilijk om met wat zij 'lullige' uitspraken vinden, merk ik in mijn dagelijkse werksfeer.
Bij een andere vent zeg ik gewoon wat die fout heeft gedaan en wat ik verwacht en that's it. Bij veel vrouwen moet ik dat precies keihard verpakken want als die ook maar half denken dat ik ze bekritiseer blijft dat precies voor altijd hangen.

Zeer algemene uitspraak over iets dat natuurlijk veel genuanceerder is, maar het verschil man/vrouw blijft toch wel ze. Ik werk wel graag samen met vrouwen, trouwens.
26/07/16 23:51
Ik werk echt niet graag met zoveel vrouwen samen en ik had ook liever een mannelijke baas gehad denk ik. Minder drama.

De dingen die zij mij heeft gezegd waren dan ook echt niet oke. Tis niet zo dat ik daar teveel aanstoot aan nam omdat ik een vrouw ben.
27/07/16 00:22
pijlbord
Nee dat zeg ik ook niet, sorry. Ik ken u niet he, ik doe geen uitspraken over u. Zoals ik zei, heel eenvoudige uitspraak over iets dat eigenlijk heel divers is. Ik zeg gewoon, ik merk een verschil man/vrouw op als het gaat over omgaan met kritiek en 'drama'.
27/07/16 00:25
Ja idd maar ik denk dat ik vrij mannelijk ben op dat vlak. In mijn afdeling zijn er 4 team met in elk team ongeveer 20 collega's en er zijn maar 5 mannen. Drama all over the place en ik erger mij daar rot aan...
27/07/16 00:34
..
Ik ben precies blij dat ik mij uit dit topic heb gehouden. Mijn hart.
27/07/16 00:50
pijlbord
quote door

Ge zijt dus het equivaent van horeca personeel


Uhm, als ge het zo wilt noemen. Zeker niet meer gegeneraliseerd dan sommige uitspraken die ik hier over vrouwen hebt gedaan dus ja, waarom niet.
27/07/16 01:17
quote door

..
Ik ben precies blij dat ik mij uit dit topic heb gehouden. Mijn hart.


Hoezo?