Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
citytrip oostblok, balkan enz : 16 reacties (1/1) [Reizen]

citytrip oostblok, balkan enz

06/01/13 22:17
Hey
Eind juni ga ik samen met een vrienden citytrippen. Vorig jaar hebben we in die periode 3 dagen barcelona gedaan maar ik wil liever is een andere bestemming.
Bij voorkeur moet het bereikbaar zijn met een rechtstreekse lijnvlucht (bij voorkeur uit Brusselsairport en dus ni charleroi).
En de streek die ik wel zie zitten is slovenie,hongarije, slowakije, letland, estland..
Liefst wel een gebied waar het weer doorgaans minstens even warm is dan in België en bij voorkeur warmer :)

Gezocht: een boeiende stad in dat gebied, bereikbaar met vliegtuig, niet te duur , cultuur en shopmogelijkheden aanwezig. een meer of zee in de buurt is ook altijd welkom maar niet vereist :)
Het mag een hoofdstad zijn maar 't moet wel nog iets historisch en gezellig hebben. En iets waar je je als jongere ook goed voelt.

Plaatsen die we al bezocht hebben: zagreb, barcelona, split in kroatië ..
dus die liever niet .

Iemand die dus al ergens in die streek op citytrip geweest is en ons een leuke stad/dorp kan aanbevelen (+ motivatie) is meer dan welkom :p en eventueel ook eettips of slaaptips!

merci :)
06/01/13 22:29
Ik heb gedaan: Praag, Wenen, Bratislava en Budapest.
Allen hadden ze water, mits wat uit het centrum gaan.
Bratislava is belachelijk klein.
Wenen is heel duur, ik weet niet hoeveel geld gij hebt. Vooral leuk voor musea etc.
Budapest is de trendy, hippe, goedkope stad. Met vanalles en nog wat.
Praag is very cosy.

Gotta love the Donau.

Ik denk dat Budapest echt uw ideale citytrip is.
06/01/13 22:32
quote door
Ik heb gedaan: Praag, Wenen, Bratislava en Budapest.
Allen hadden ze water, mits wat uit het centrum gaan.
Bratislava is belachelijk klein.
Wenen is heel duur, ik weet niet hoeveel geld gij hebt. Vooral leuk voor musea etc.
Budapest is de trendy, hippe, goedkope stad. Met vanalles en nog wat.
Praag is very cosy.

Gotta love the Donau.

Ik denk dat Budapest echt uw ideale citytrip is.


Uhu, dat was mijn eerste gedacht :)
Maar ben eigenlijk echt in de ban van al die landen en culturen daar op't moment dus ik wou eventueel nog andere opties bekijken.

Als je iets meer over budapest kan vertellen of tips ofzo is ook altijd welkom :)
06/01/13 22:35
Budapest is bangelijk!
06/01/13 22:36
GladYouCame
Praag vind ik ook een heel mooie stad, super vriendelijke mensen daar, goedkoop en er hangt een leuk sfeertje.
Ik ga naar Budapest, in de lesvrije week.
Ik zal daarna verslag komen uit brengen :D .
06/01/13 22:50
lastdayofmagic
Vilnius; heel gezellig, niet te groot, hippe cafeekes, niet te duur, zalige stad!
Vliegen naar iets binnen Europa is wel niet zo cool, overweeg ook eens bus of treintje
06/01/13 22:51
Plovdiv (Bulgarije) is echt geweldig. Maar ik weet niet of er rechtstreekse vluchten zijn.
(Sofia wordt zelfs door Bulgaren afgeraden, daar heb ik zelf ook enkel het vliegveld van gezien.)
Praag is ook heeel leuk (ik weet daar de beste jeugdherberg ooit zijn, srsly), Krakow is lang geleden maar dat is volgens mij ook wel de moeite.
06/01/13 23:00
Piran is super nice, maar ni zo bereikbaar...
06/01/13 23:00
quote door
Vilnius; heel gezellig, niet te groot, hippe cafeekes, niet te duur, zalige stad!
Vliegen naar iets binnen Europa is wel niet zo cool, overweeg ook eens bus of treintje

Met bus/trein verlies je soms meer geld en duurt veel langer. We overwegen eventueel tussen meerdere steden wel per bus/trein te gaan. Maar we hebben max 5 dagen dus 't moet de moeite zijn om 1 dag in een stad te blijven, da's miss wat weinig :)
vilnius nog niet aangedacht, ga ik is checken! :)
07/01/13 00:08
cymianel
Krakow is tof, vond ik toch. Budapest is een beetje te groot naar mijn zin. Eger in Hongarije, da's een studententstad!
07/01/13 11:07
ik ben naar roemenië geweest, genoeg shopping en uitgaansmogelijkheden maar de stad is nog heem hard in opbouw. Er hangt ook een hele rare sfeer. De armoede van de inwoners in boekarest staat in hevig contrast met de winkelcentrums etc. Het is wel heel goedkoop.
En Berlijk is ook echt een dikke aanraden ;) maar dan voor een langeren vakantie want berlijn is zo divers en hip dat je dat echt niet in 5 dagen hebt gezien.
Stockholm is ook wel echt een dikke aanrader maar redelijk duur. Verder heb ik vorig jaar edinburg gedaan en ik vond deze vakantie een geweldige combinatie van cultuur, natuur, hoppen en uitgaan.
Dit jaar staat op de planning krakow ( naar het schijnt echt de moeite om op vakantie te gaan), praag en/of boedepest
07/01/13 11:44
Bratislava is heel klein maar ook echt heel beestig. Kei-veel lekkere grieten, ook.
07/01/13 17:04
Krakau is inderdaad ook aan te raden! :)
En Berlijn ofcourse, maar dat is niet zo oostelijk ofc.

En goh, iets vertellen over Budapest.
Er is geschiedenis, er zijn clubs, er zijn leuke cafés, er zijn winkels, er is de Donau, er is plaats om te chillen, het is goedkoop, etc! Specifieke vragen mag je altijd pm'en ;)
07/01/13 17:47
SevenSages
Als ge into Europa zijt en de ganse geschiedenis daarvan/daarachter, is Praag echt een bestemming die ge niet moogt overslagen. De triestheid van Oostenrijk-Hongarije leeft daar echt nog, en dat zit nog heel levendig in de architectuur en alles. In Wenen had ik dat veel minder, hoewel dat natuurlijk de meest droevige stad aller tijden is (lichtelijk overdreven, maar Europa is awesome, neh). Praag was in ieder geval de stad waar ik het meest van al het 'ewel ja' gevoel had, dat ge zo kunt hebben als ge in't buitenland zijt.

Budapest is ook schoon, rest van uw lijstje ben ik helaas nog niet geweest.
08/01/13 02:47
check op Wizzair. of hoe ge't ook schrijft. Vorige aanbieding dat ik zag was cheap. Wel polen ma dan nog 20 euro op en af alle kosten inbegrepen.
Mocht ge naar Bulgarije gaan : de rozen vallei is de moeite. maar dan wel in de lente
28/01/13 16:31
quote door
check op Wizzair. of hoe ge't ook schrijft. Vorige aanbieding dat ik zag was cheap. Wel polen ma dan nog 20 euro op en af alle kosten inbegrepen.
Mocht ge naar Bulgarije gaan : de rozen vallei is de moeite. maar dan wel in de lente


Ghohh wizz-air is via charleroi en dat is minder praktisch met openbaar vervoer. En als die vliegen zoals ryanair doet moet het al helemaal niet meer. Dan betaal ik voor de vliegtickets liever ietsje meer :)

Maar bulgarije, lijkt me ook wel de moeite
25/05/18 13:18
DreamersCircus
Nog iemand (recentere) tips voor Bulgarije/Servië?

Ik plan daar langs te gaan met interrail volgende maand ma ben nog wa aan't zoeken naar verborgen juweeltjes (op de weg tussen istanbul en Belgrado), dus shoot als er nog ideeën zijn.

Voorlopig gaat de strijd tussen: Edirne (Turkije), Plovdiv (Bulgarije), Sofia (Bulgarije), Nis (Servië), Belgrado (Servië), in totaal heb ik 7 dagen dus ze allemaal doen gaat er waarschijnlijk niet in zitten :D

Is er al iemand gaan wijnproeven in de regio Bulgarije/Servië? Da lijkt me wel echt cool, of zo wa gaan kajakken ofzo, dingen die ge ni direct doet op ne citytrip allesinds...

Alvast bedankt!


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.