Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Spel 18 - De zombie-apocalyps : 789 reacties (39/40) [Weerwolven]

Spel 18 - De zombie-apocalyps


Spel: afgesloten

Winnaars : de burgers (Ballegerard, Dagdromen, Freakske, Nem, Positivisme, Salto, Schaduwland, Taboo)
Verliezers : de zombieweerwolven (erroarist, Snakeeyedboy, Soulonfire, Nakkeskud)

______

Levende burgers, Freakske , Positivisme , Salto , Schaduwland , Taboo (5)

Dode burgers: Dagdromen , Nakkeskud , Nem (3)

Dode weerzombie: Ballegerard , Snakeeyedboy , Soulonfire , erroarist (4)

Personages

Functies en rollen

Regels

Introtekst: 1
Nacht/dag 0: 5
Nacht 1: 6 (nacht zonder slachtoffer)
Dag 1: 10 (strafkot-stemming tegen Freakske)
Nacht 2: 11
Dag 2 : 21 (lynch zonder schuldige)
Nacht 3 : 23 (Dagdromen en Nem dood)
Dag 3 : 29 (lynch op Soulonfire)
Nacht 4 : 31 (Nakkeskud dood)
Dag 4 : 35 (lynch op Snakeeyedboy)
Nacht 5 : 36
Dag 5 : 37 (lynch op Ballegerard)
Nacht 6 : 38
Dag 6 : 38 (lynch op erro, en einde verhaal)
Samenvatting: 39


20/04/19 18:01
OMG PLOTTWIST
20/04/19 18:44
LEES EERST DE VERHAAL TEKST OP PAGINA 38










Ok?










Winnaars : de burgers (Ballegerard, Dagdromen, Freakske, Nem, Positivisme, Salto, Schaduwland, Taboo)
Verliezers : de zombieweerwolven (erroarist, Snakeeyedboy, Soulonfire, Nakkeskud)


Verdeling:

Burgers
Ballegerard: beschermende wolf / Eeuwige twijfelaar
Dagdromen: Heks / Sterke kerel
Freakske: beschermende wolf / Eeuwige twijfelaar
Nem: Auraziener / Wraakzuchtige stemmer
Positivisme: Transporteur / Onaantastbare
Salto: Gedachtenlezer / Zieke
Schaduwland: Gifmenger / Sterke kerel
Taboo: Ziener / Kameleon

Wolven
erroarist: kwal / sukkelaartje
Snakeeydboy: Sjamaanwolf / Mysterieuze mompelaar
Soulonfire: Stormwolf / Verzwakkende wolf
Nakkeskud: Tovenaar / Waarzegger

Er waren 12 spelers, een 7-5 verhouding zou praktisch onmogelijk zijn zonder de wolven heel zwak te maken. Een 8-4 verdeling was dus het meest aangewezen. Bij de burgers zaten er opzettelijk enkele functies en rollen dubbel om zo wat tweedracht en verwarring te zaaien. De dubbele beschermende wolf was enigszins een gok, want enerzijds konden ze de kills wat laten mislukken (wat effectief ook gebeurde), maar anderzijds kon het ook voor verwarring zorgen want die functie zou gerust als wolf-dekmantel kunnen overkomen. Dit is voor Ballegerard de ondergang geweest, ook al was zij enkele nachten ervoor nog diegene die met haar bescherming een wolfkill effectief heeft gestopt in een nacht die cruciaal bleek te zijn voor de burgers. Wat ook meetelt in het evenwicht is dat een beschermende wolf niet eens dood moet om de wolven te laten winnen, enkel de goedaardige burgers moeten daarvoor dood. Als de wolven die functies hadden kunnen thuisbrengen, dan hadden ze op die manier best wel een kans om te winnen. De kill/lynch verhouding qua echte doelwitten was op die manier 6/3 (6 echte burgers die dood moesten, en 3 echte wolven die gelynched moesten worden). Het was redelijk om te verwachten dat er dankzij de verwarring en chaos er 2 burgers per ongeluk gelynched zouden worden, en als de wolven dan ook 4 doelgerichte kills konden laten lukken dan hadden ze kunnen winnen.

Zo ver zijn de wolven echter niet geraakt, om een hoop diverse redenen.

- De wolven hadden heel veel pech. Geen enkele sjamaning of wisseling vond plaats toen een burger met infovergarende functie hun doelwitten ook bezocht. De wolven hebben wel af en toe eens iemand kunnen blokkeren, maar hebben hier nooit de uitkomst van de nacht mee kunnen bepalen. Ofwel had die blokkering geen echt gevolg, ofwel was er toevallig een andere burger die hetzelfde deed als de geblokkeerde burger. Deze groep wolven was de grootste groep pechvogels die ik ooit al bezig zag.
- De wolven hadden ook pech dat hun tovenaar Nakkes al vroeg inactief werd, en dus na 3 gemiste stemmingen haar eigen doodvonnis zou tekenen. Dit werd enigszins gecompenseerd door Salto aan burgerkant die ook inactief begon te worden ... totdat ze door Posi terug in het spel werd gesleurd en het evenwicht weer nadelig werd voor de wolven.
- De beperkte omvang van de spelersgroep zorgde er voor dat het voor de burgers snel overzichtelijk werd, er waren op vlak van verdenkingen en ontbrekende info niet veel gaten omdat er gewoon minder toevloed van info was. Daardoor konden ze snel gaan puzzelen en begonnen vreemde claims sneller op te vallen. In een grotere spelersgroep kunnen wolven zich beter verschuilen in de massa, hier was dat veel moeilijker.
- Bij de latere nachten hadden de wolven amper bruikbare info en zaten ze bij gebrek aan beter dan maar ‘blind’ te spelen. Ze voelden zich ook gedwongen om meer risico’s te nemen. Zo zijn er enkele kills mislukt en kregen de burgers voorsprong.
- In vorige rondes was er een regel waarbij een kill altijd zou lukken als er nog maar één wolf overbleef. Die regel had ik vervangen door een systeem waarbij de opperwolf functies en rollen van dode wolven kon hergebruiken, in de hoop dat er zo creatieve constructies ontstonden en de opperwolf op het einde ook krachtig en flexibel zou kunnen zijn. Dit had helaas voor de wolven echter niet het beoogde effect.
- De wolven hadden wel nog geluk dat Ballegerard verdacht is geraakt door haar claim van beschermende wolf, een claim die door Freakske (andere beschermende wolf) absoluut niet geloofd werd en waardoor de verzamelde burgers (die Balle ook niet hadden opgenomen) aanstuurden op een lynch van Balle. De resulterende tekst had terecht een hoop hints naar een vreemde lynch en een beschermende wolf. Dit had misschien kunnen leiden tot verwarring en verdachtmakingen richting Posi of Freakske, maar die konden zich nog indekken en besloten dat een lynch op erro belangrijker was. Er gingen nog ramp-scenario’s rond ivm mogelijke gemengde geliefden die het spel aan het manipuleren waren, maar dat bleek uiteindelijk ook geen ingrijpend genoeg effect te hebben. Vanaf dat duidelijk was dat eerst erro gelynched moest worden, en dat pas daarna zou afgerekend worden met eventuele overblijvende wolven of gemengde geliefden, was het lot voor de wolven praktisch bezegeld.


Aan de andere kant van het front hebben enkele burgers elkaar zonder veel moeite gevonden, zeker toen Dagdromen en Nem dood waren en de info-uitwisseling op zich namen. Met Positivisme, Taboo en Freakske erbij konden ze een redelijk beeld krijgen van de mogelijke verdachten en konden ze hun stemmen coördineren. Met de lynch op Balle zaten ze wel even op een dwaalspoor, maar omdat ondertussen ook veel kills van de wolven niet lukten bleek dit geen dramatisch tijdsverlies te zijn. Er was nog een minieme kans dat de burgers elkaar zouden beginnen lynchen na de foute lynch op Balle, maar die verdachtmakingen bleven nooit echt substantieel hangen.






Korte en versimpelde samenvatting van de nachten en stemmingen.


Nacht 1

Een aantal mensen doet niks, Freakske is de enige onder hen die kiest voor een superstem ipv letterlijk niks doen. Nem checkt de rol van Taboo, maar krijgt niks te zien omdat Taboo als rol Kameleon heeft. Vanaf dan gaat Taboo een paar keer de functie/rol van anderen lijken te hebben, maar dit leidt nooit tot enige verwarring. Tovenaar Nakkeskud doet haar eerste en enige check van de ronde (functie van nem), maar die info geraakt later nooit tot bij de wolven. Taboo checkt Nakkes en Snake, en vindt dus al meteen een potentiële wolf. De blokkeringen en sjamaningen van de wolven leiden tot niks zinnigs.

Teksthints:
- afbrokkelende discipline = veel mensen die nog niks doen
- tijd stonden te verdoen = infofuncties die om diverse redenen geen zinvol antwoord krijgen.



Dag 1

Freakske in strafkot, want hij had voorsprong dankzij zijn superstem.



Nacht 2

Posi wisselt Balle en Snake (beiden fysiek wolf) met elkaar, waarna Taboo een check doet op Balle en Snake (of dus eigenlijk Snake en Balle), en dus weer mogelijke wolven ziet. De wolven zijn van plan om Dagdromen te doden. Ballegerard ruikt blijkbaar dit spoor en wil als beschermende wolf ook naar Dagdromen. Maar dagdromen doet een heks-blokkering op Balle, waardoor Balle niet kan vertrekken op haar heldhaftige missie, waardoor Dagdromen toch succesvol wordt aangevallen en met een nacht vertraging dood gaat. Als dagdromen iemand anders had geblokkeerd of zelfs gewoon niks had gedaan, dan was ze blijven leven. Nem ontdekt ondertussen de sukkelaartje-rol van erroarist, info die later nog boeiend gaat zijn voor de burgers. De blokkeringen, breinstorm en sjamaningen van de wolven leiden tot niks zinnigs.

Teksthints:
- 'na wat geruil en gewissel' : transporteur doet dingen
- de anekdote met de pot bonen die aanbranden, door iemand gered worden, maar toch afgepakt en opgegeten worden = metafoor van Balle die het leven van Dagdromen wil redden, maar door Dagdromen geblokkeerd wordt waardoor Dagdromen toch met aangebrande bonen zit. De link tussen bonen en casserole (uit personage omschrijving van Balle) was niet eens zo bedoeld maar wel handig meegenomen.
- wanordelijke binnenruimte, rotzooi, vreemde voetafdrukken: wolven die op pad waren en het leven van de burgers verstoren.
- bloed van spoor: dit was de aanval van de wolven, die al een slachtoffer hadden gemaakt, maar waarbij dat slachtoffer maar traag aan het doodbloeden was.


Dag 2

Geen enkele wolf kreeg een stem, maar aangezien er absolute meerderheid nodig was werd er ook niemand gelynched.



Nacht 3

De wolven willen taboo blokkeren, maar Positivisme wisselt Taboo met Schaduwland. Taboo checkt daardoor Balle en Freakske, de twee beschermende wolven, en ziet uiteraard weer minstens één wolf. Correcte info, maar het gaat later slecht uitpakken voor Balle. Ondertussen doen beide beschermende wolven een bescherming bij echte wolven (erro en Sof). Dagdromen blokkeert Nem zodat ze de rol van Freakske niet kan ontdekken, en daarna gaan Dagdromen en Nem samen dood. Nem was wraakzuchtige stemmer, waardoor Snake (die de kill op haar deed) voor de rest van de ronde een tegenstem krijgt. Ballegerard en Sof doen ook iets vreemd op elkaar, waarbij Sof de rol-effecten van balle met een etmaal vertraagt, en omdat Balle tegelijk ook iets doet op verzwakkende wolf Sof verliest Balle ook nog eens een etmaal lang de voordelen van haar rol. Dit was zo ingewikkeld en verwarrend dat ik blij ben dat het later niet van belang bleek te zijn.

Teksthints:
- tentjes die bij elkaar in de wegstonden: blokkeringen
- mensen kwamen op een verkeerd moment toe om hun tentje neer te zetten: verwijzing naar spelers (vooral wolven) die foute keuzes maken ivm de functie-volgorde, en iets proberen te doen op iemand die eerder in de nacht al een functie uitoefende, waardoor hun eigen functie geen effect meer heeft op hen.
- prikkeldraad verdediging die verkeerd staat = beschermende wolven die op verkeerde plaats zitten.
- mensen die elkaars tentpiketten uittrekken: balle en sof die vreemde verzwakkende dingen doen op elkaar
- 'meer overzicht' = beter zien = ziener actief
- bijtende geur, scherpe dampen = gifkill door wolven
- stoere verkeersagente die zich kranig hield, maar bezweek= sterke kerel die traag dood gaat



Dag 3

De stemming ging tussen wolf Soulonfire en burger Taboo. Taboo had dankzij haar rol een negatieve tegenstem (want iemand oefende functie op haar uit in de voorbije nacht), waardoor het qua effectieve stemmen een gelijkstand werd tussen Sof en Taboo. Uiteraard zaten er bij de taboo-stemmers vooral wolven, die samen al wat negatieve karma hadden opgespaard. Bij de Sof-stemmers zaten brave burgers met neutraal karma, waardoor dit het einde betekende van Sof.


Nacht 4

Beide beschermende wolven hebben hun wolven-instinct op maximaal gezet want ze willen alletwee naar Salto gaan, het doelwit van de wolven van deze nacht. Freakske wordt geblokkeerd door Erro en geraakt dus niet ter plaatse, maar Ballegerard arriveert wel en stopt aldus de kill. Salto was zieke, en Erro was kwal en dus als enige immuun voor de zieke. Dit had kunnen leiden tot een gemakkelijke kill voor de wolven zonder negatieve gevolgen en dus een voorsprong in de evenwicht-aftelling, maar Balle heeft daar anders over beslist. Erro deed een onweerstaanbare aanval, waardoor ze de volgend nacht sowieso wel haar functie kan uitoefenen. Dit gaat wat conflicteren met de tegenstem en haar rol als sukkelaartje, maar het leek me ergens logisch dat de uitzondering van tegenaanval prioriteit had. Ondertussen doen de wolven ook een zinloze wisseling, en gedachtenlezer Salto vindt het een geniaal idee om de gedachten van de (ondertussen zeer inactieve) Nakkeskud te lezen. Nakkeskud had al 3 stemmingen gemist, en omdat ze tovenaar is geldt het als een stem tegen een wolf, dus Nakkeskud gaat in deze nacht ook dood. Wolf snake concludeert later op het forum dat Nakkeskud tovenaar moet zijn geweest, maar omdat de burgers al veronderstellen dat Snake een wolf is, denken ze juist dat dit een afleidingsmanouvre is en wordt Nakkeskud nooit echt als tovenaar beschouwd.

Teksthints:
- flashback naar aanval in chinees restaurant en samenwerking van groep om aanval af te weren: Beschermende wolf Balle die een andere burger redt van een wolfkill.
- zinloze verplaatsing : verwisseling door Snake die geen effect had.
- groep in flashback die niet meer verder kon: er was een succesvolle blokkering (op freakske)



Dag 4

Veel stemmen tegen Snakeeyedboy, waaronder 2 met superstem, en de wraakzuchtige stem van Nem plakte ook nog aan Snake. Bij de wolf-stemmers op posi zaten er diverse met negatief karma, waardoor ze ook bij een gelijkstand nog zou zijn blijven leven.



Nacht 5

Voor de derde keer in de eerste vier wolfkill-nachten slaagt beschermende wolf Ballegeraard er in om te raden wat de wolven van plan zijn. De wolven doen een spion-aanval op Taboo, en Ballegeraard was ook daar weer aanwezig om de aanval tegen te houden. Taboo deed op dat moment ook een barricade, dus ook zonder de hulp van Balle zou ze het wel overleefd hebben. Verder in de nacht doen de burgers (posi, salto, freakske) veelal een superstem. Erro kon dankzij de onweerstaanbare kill van de vorige nacht deze keer sowieso haar functie uitoefenen. Gifmenger Schaduwland deed een verwarrend gif op Erro, waardoor erro haar functie op zichzelf uitoefende en dus zichzelf blokkeerde. Deze combo was eigenlijk een mooie metafoor voor de nachtelijke acties van de wolven in de gehele ronde.

Teksthints:
- 'luid roepend' : hard stemgeluid, veel mensen deden superstem.
- 'zij wisten tenminste waar het fout ging' : spionkill, de wolven weten waarom aanval niet lukte
- 'al hadden ze geen zwakke plek gevonden bij hun vijand' : bescherming door Balle en barricade door Taboo.



Dag 5

Voor al haar beschermende diensten wordt Balle door de burgers bedankt met een genadeloze lynch. Haar claim van beschermende wolf was al gekend bij de burgers, maar omdat Freakske ook beschermende wolf was (zonder het te claimen tegen de burgers) vertrouwde hij die claim absoluut niet, en stuurde dus al enige tijd aan naar een lynch op Balle. Omdat de wolven dankzij de spion-aanval in de vorige nacht te horen kregen wie verantwoordelijk was voor het mislukken van de aanval, kregen ze toen de namen van Taboo en Ballegerard door. Door de lynch op balle en haar fysieke verschijning concluderen de wolven dan ook dat Balle een beschermende wolf moet zijn geweest. Dit was (helaas voor de wolven) één van de weinige keren dat ze de burgers nog een stap voor waren op vlak van info-vergaring en puzzelwerk.

Tegelijkertijd gaan er bij de burgers nog veronderstellingen rond over allerlei gemengde geliefdes en spionnen, zeker nadat uit de tekst misschien bleek dat Ballegerard effectief beschermende burger had kunnen zijn. Het lange-termijn effect was echter maar beperkt.

Teksthints:
- 'dat hij het voor de groep deed': balle deed alles voor de burgers
- 'groot contrast met ophanging van lerares' : de vorige was een lynch op een wolf, deze is tegenovergesteld, dus een lynch op iemand van team burger
- gemompelde verwensingen, beschuldigend rondkijken: ook dit is anders dan het kwade geroep van dode wolf Sof. Dode wolf Balle (maar team burger) is berustend en teleurgesteld in de groep, maar kan niet echt kwaad zijn op hen omdat ze tenslotte aan hun kant staat, ook al weten ze het niet.
- 'oogbollen als malachieten stenen' : bij de dood op Sof was het woordje 'oogbollen' ook eens gebruikt, maar dan met adjectief 'bloeddoorlopen' dus rood (want kwaadaardig). Malachieten zijn groene edelstenen, dus Balle had als wolf groene ogen omdat ze goedaardig is. Meer had ik hier niet mee bedoeld, maar de burgers zijn er in geslaagd om een website te vinden waar er allerlei beschermende en empathische krachten worden toegewezen aan ringen met malachieten stenen, en kwamen zo ook tot de tijdelijke conclusie dat Balle beschermende wolf kan zijn. Daarna vergeten ze dit echter weer allemaal, want de drang naar tunnelvisie bleek toch sterker te zijn en iedere verdere aanwijzing wordt geïnterpreteerd alsof Balle sowieso wel wolf moet zijn.



Nacht 6

Taboo bekijkt Schaduwland en positivisme om eventuele noodscenario's van gemengde geliefden of bijkomende wolven te verifiëren, maar ziet inderdaad geen wolf. Posi doet ter bescherming ook een wissel van taboo en erro al maakt dit niet veel meer uit. De overblijvende wolf erro probeert een gif-aanval op freakske, maar omdat freakske fysiek ook een wolf is mislukt deze aanval.

Teksthints:
- ergers anders gaan slapen : vage (en technisch gezien niet geheel terechte) verwijzing naar manier waarop Freakske de aanval overleeft, hij is namelijk iemand die iedere nacht ergens anders kan zitten als beschermende wolf. (maar als wolf zijnde overleeft hij sowieso ook een gewone aanval als hij thuis zit)
- verrekijker: ziener Taboo vindt nog iets



Dag 6

De wolven beginnen het langzaam beu te geraken en gaan akkoord met een spel-beëindiging als zou blijken dat de burgers van plan zijn om eerst erro volledig weg te stemmen. Na wat rondtasten blijkt dit ook het geval te zijn, waardoor de komende twee stemmingen worden samengevat en het spel eindigt met een overwinning voor de burgers.




20/04/19 18:56
Haha het spijt met echt zooooo hard Balle :(
20/04/19 19:00
Sorry balle hahahaha
En bedankt voor alle beschermingen :' )
20/04/19 19:21
Opzettelijke leugens van burgerfront:
Nakkes en taboo werden niet gewisseld in de nacht dat nakkes stierf.
Er was geen bedelaar, maar freakske had ons bekend zelf beschermende wolf te zijn, dus verzonnen we het bedelaar verhaal die de vraag naar beschermende wolf stelde omdat we freakske wel vertrouwden.
TOT die groene ogen van malachieten stenen hahahaha shit jong, da was paniek ze toen... Kheb toen effectief een nieuwe burgerchat zonder freakske gemaakt :' )

Maar idd daarna tunnelvisie vooral doordat snake balle in zijn alibi betrokken had in n3. Risky toch zenne snake :o wat als balle wel een enkel burger passieve had gehad :o
20/04/19 19:23
Oepsie sorry balle
Also cool, kheb mezelf dus echt vermoord eigenlijk haha
20/04/19 19:23
Ah en hier mijn excel
20/04/19 19:25
Yaaay!

Merci voor alle moeite Yps!
20/04/19 19:46
quote door

TOT die groene ogen van malachieten stenen hahahaha shit jong, da was paniek ze toen... Kheb toen effectief een nieuwe burgerchat zonder freakske gemaakt :' )


Ja, qua 'sadistische GM die stiekem geniet van spelers die afzien' was dit echt wel het hoogtepunt voor mij. En het beste van al was dat jullie die malachiet-tip veel harder zaten te analyseren dan ik bedoeld had, maar tegelijk wel op de beoogde conclusie uitkwamen. De lynch op een beschermende wolf was iets dat ik van in het begin had 'gepland' (voor zover zoiets mogelijk is) als moment van verwarring en omslag, en ik ben blij dat het er effectief goed uit kwam pakweg een maand later. Ik zat daar naar af te tellen en uit te kijken, en dacht geregeld wel van 'fuck, ze gaan toch niet gewoon winnen zonder die beschermende wolven te ontdekken', maar gelukkig dus niet :)
20/04/19 20:17
quote door

Opzettelijke leugens van burgerfront:
Nakkes en taboo werden niet gewisseld in de nacht dat nakkes stierf.
Er was geen bedelaar, maar freakske had ons bekend zelf beschermende wolf te zijn, dus verzonnen we het bedelaar verhaal die de vraag naar beschermende wolf stelde omdat we freakske wel vertrouwden.


Die hadden we eigenlijk vrij snel door, dat die claims niet klopten :p nakkes was gestorven door negatief karma en bedelaar zat volgens ons ni echt int spel, dusja :p
20/04/19 20:24
Ah echt, wat dachten jullie dan dat freakske was?

Ahja nvm jullie wisten natuurlijk dat balle wél de waarheid sprak haha :p
20/04/19 20:28
Ook een beetje medeleven graag voor de wolven die enkel pech hebben gekend deze ronde. :s
20/04/19 20:32
quote door

Kheb toen effectief een nieuwe burgerchat zonder freakske gemaakt :' )


Ik wist het :p
20/04/19 21:03
Dus..

- Ik vond mijn plan voor het Strafkot echt wel goed. Een bescherming had meer kwaad dan goed kunnen doen tenzij ik superveel geluk had.
- Ik had net als Balle de tip door dat ik fout zat bij mij bescherming op Erro
- Out of nowhere vertrouwde Posi mij ineens. Ik denk dat er nooit echt 100% vertrouwen tussen ons is geweest, maar ik werk wel graag met haar samen. Geen idee hoelang de wolven ons toneeltje geloofd hebben.
- Ik geloofde Balle eerst niet met 2x Beschermende in het spel, maar haar verdediging was echt eerste klas. Het was exact wat ik zou geschreven hebben en ik had alle tips hetzelfde geïnterpreteerd. Ik ben nog even gaan overwegen om toch voor Erro te gaan maar de rest wou niet mee. Nogmaals duizendmaal sorry - Balle 4 MVP!
- Voor een keer wou ik eens constructief meewerken en zeg ik mijn functie, direct paranoia in de wolvenchat (ik moet niet uitleggen van wie denk ik). Dan die tekst waarin Balle zo goed als bevestigd wordt, nog meer paranoia. Eerste en laatste keer dat ik mijn functie zeg.

Maar wel een tof spel, merci Yps!
20/04/19 21:08
quote door

- Out of nowhere vertrouwde Posi mij ineens.


Uw whatsapp online tijden kwamen helemaal niet overeen met yps zijn online tijden 8)
Ergo: geen wolvenchat op whatsapp, of toch gene waar freakske inzat


quote door

- Voor een keer wou ik eens constructief meewerken en zeg ik mijn functie, direct paranoia in de wolvenchat (ik moet niet uitleggen van wie denk ik). Dan die tekst waarin Balle zo goed als bevestigd wordt, nog meer paranoia. Eerste en laatste keer dat ik mijn functie zeg.


Lap hahahaha
Kvind veel makkelijker samenwerken met mensen die wel hun functie zeggen :p
20/04/19 22:15

Nota: Salto doet niks.
Hahah
Laat mij nooit meer toe bij de inschrijvingen
20/04/19 22:47
quote door


Nota: Salto doet niks.
Hahah
Laat mij nooit meer toe bij de inschrijvingen

En nog niet dood te krijgen godverdomme :s
21/04/19 05:13
Yoooo. Haha.
Kwas eig al van int begin gefrustreerd omdat ik al vanaf de eerste pm naar posi verdacht was voor haar, en ik wou dit uiteraard niet. En alles wat ik zei werd als verdacht aangezien, alles. Ook door nem onder andere. "ah ge zat op salto? Vreemd." "ah op soulonfire?" "vreemd"
"oke." Hahahah.

En door dagdromen ook, van "Kvind het vreemd dat gij zeker als ge beschermende zou zijn da ge dan alsnog Schaduwland niet verdacht vindt, dan zouden er samen met ons en schaduwland (2x sterke kerel en uw functie) wel heel veel goeie functies zitten he. "


En rara , er zitten zelfs twee beschermende wolven in hahahaha.

Toendat de burgers heel voorzichtig aan het zeggen waren dat er iemand was die iets claimde dat dubbel was, was ik nog aant denken, zit er een andere wolf ook beschermende te claimen? Die moet hangen!!!
Want ik dacht, als die persoon mij extra verdacht maakte moet die dood, dan blijf ik in het spel. Maar blijkbaar zat er dus echt nog een beschermende.

Kheb mij nog nooit zo hard wolf gevoeld in een spel terwijl ik burger was.

Ergens vond k het nog wel cool op een manier, in het begin, een beetje een soortvan… "mission impossibe"
Like, probeer uzelf maar eens te bewijzen als ge EN geen enkele burger passieve hebt, en ge een functie hebt die niet infovergarend is. Maar toen ik dan toch gelyncht werd was het effe niet zo leuk opstaan hahah, want die lynch was 's morgends begonnen.

Wie hebt gij nog allemaal beschermd eigenlijk Freak? Ik ben benieuwd!

Nog een vraag: Waarom hebben jullie mij niet rapper opgehangen? Twee beschermende wolven is echt zot. :p Dus nu snap k jullie argwaan al veel beter ofc.
21/04/19 05:28
ENNN wat was nu de echte reden vd wolven om toen die befaamde nacht niet op posi te stemmen @soulonfire?
Edit: at vraag aan freakske uw acties staan al uitgelegd, sorry. :p
21/04/19 07:34
Freakske heeft pas beschermende geclaimd nadat snake opgehangen was. Omdat we idd begonnen te twijfelen aangezien uw verdediging echt heel overtuigend was.
Freakske had wel altijd gezegd van "balle is geen beschermende, balle is geen beschermende". En toen zei hij "want ik ben al beschermende en 2 kan echt niet". Toen hebben we nog 24u (echte uren, geen spel-uren) nagedacht, eens alles naast elkaar gezet, en dan ben ik gevolgd met mijn lange uitleg post omdat ik freakske eerder geloofde dan balle (kdacht ook "2 beschermende én ne sterke kerel kan echt nie" ... Bleken er toch nog 2 van elk haha)