Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Spel 18 - De zombie-apocalyps : 789 reacties (11/40) [Weerwolven]

Spel 18 - De zombie-apocalyps


Spel: afgesloten

Winnaars : de burgers (Ballegerard, Dagdromen, Freakske, Nem, Positivisme, Salto, Schaduwland, Taboo)
Verliezers : de zombieweerwolven (erroarist, Snakeeyedboy, Soulonfire, Nakkeskud)

______

Levende burgers, Freakske , Positivisme , Salto , Schaduwland , Taboo (5)

Dode burgers: Dagdromen , Nakkeskud , Nem (3)

Dode weerzombie: Ballegerard , Snakeeyedboy , Soulonfire , erroarist (4)

Personages

Functies en rollen

Regels

Introtekst: 1
Nacht/dag 0: 5
Nacht 1: 6 (nacht zonder slachtoffer)
Dag 1: 10 (strafkot-stemming tegen Freakske)
Nacht 2: 11
Dag 2 : 21 (lynch zonder schuldige)
Nacht 3 : 23 (Dagdromen en Nem dood)
Dag 3 : 29 (lynch op Soulonfire)
Nacht 4 : 31 (Nakkeskud dood)
Dag 4 : 35 (lynch op Snakeeyedboy)
Nacht 5 : 36
Dag 5 : 37 (lynch op Ballegerard)
Nacht 6 : 38
Dag 6 : 38 (lynch op erro, en einde verhaal)
Samenvatting: 39


22/03/19 12:33
Yps zijn tekst spreekt rechtstreeks tegen dat de uitslag is bepaald door aantal stemmen.

'wou hij niet veel woorden aan vuil maken aan het tellen van de stemmen'
22/03/19 12:40
quote door



Gisterenavond waart ge even helemaal vergeten dat ge superstem hebt gebruikt en ging ge zelf uit van een gelijkstand???


Waar heb ik dat gezegd?
22/03/19 13:00
quote door



De verwoording in de regels is allicht nog niet ideaal dus zal ik nog aanpassen. Het 'effect' is dus beperkt tot de speler die de stemming mist, en indien relevant zal bij zijn eigen functie of rol het slechtst mogelijke effect worden gekozen dat hij zelf zou ondervinden indien hij 'verkeerd' stemt. Dat zorgt er enerzijds voor dat er altijd een motivatie is om te stemmen als je bepaalde effecten wilt vermijden, maar anderzijds beperkt het de mogelijke kettingeffecten. Dus de stem wordt niet uitgebracht, het effect wordt wel geactiveerd. De speler in kwestie zou immers niet weten naar waar zijn stem zou zijn gegaan, als die wel automatisch werd uitgebracht tegen iemand van zijn eigen alliantie, en welke mogelijke bijkomende effecten hij heeft veroorzaakt in het spel. Als GM is het ook niet eenvoudig om te bepalen wat de slechtst mogelijke persoon zijn om automatisch op te stemmen, als je rekening moet houden met alle mogelijke kettingeffecten. Daarom dat het beperkt is tot het perspectief van de speler zelf, want zijn eigen functie en rol kent die wel, en dus ook welke gevolgen er zijn.

Ander scenario dat ik wil vermijden: iedereen zou bv kunnen afspreken om de stemming te missen (en de wolven zouden zich gedwongen voelen om mee te spelen) zodat alle stemmen automatisch tegen iemand van de eigen alliantie zouden gaan, waardoor er gegarandeerd een burger zou worden opgesloten (want allicht zijn er meer automatische burgerstemmen dan wolvenstemmen), waardoor die persoon zichzelf volledig kan bewijzen zonder zijn functie of rol te hoeven gebruiken. Ook bij een lynch zou je zoiets nog kunnen doen om een dode speler te hebben die 100% burger is en zo alles kan organiseren. Dat is volgens mij niet waar het spel om gaat.

Dit gaat ook zo bij de volgende stemmingen zijn. Niet stemmen is een onthouding, maar met de mogelijke negatieve effecten van je functie of rol op jezelf.


Concreet, wat zou er met een Tovenaar of hulpje die een stemming missen gebeuren?
22/03/19 13:31
quote door

Concreet, wat zou er met een Tovenaar of hulpje die een stemming missen gebeuren?


In beide gevallen wordt hun stem nergens automatisch aan toegewezen. De tovenaar kent niet eens de wolven, dus dan zou het raar zijn als hij automatisch tegen een wolf zou stemmen. Ze krijgen wel de negatieve effecten.

Tovenaar: "Als de tovenaar voor de derde keer tegen een wolf stemt, dan zullen de wolven hem in de volgende nacht automatisch aanvallen.". Dus die teller staat nu op 1. Als die tovenaar nog 2 keer tegen een wolf stemt (of stemming mist), dan zal die automatisch door de wolven worden aangevallen.

Hulpje: "Indien het hulpje een effectieve stem uitbrengt op een wolf (die hij van in het begin kent), dan sterft hij mee in de lynching. " Bij strafkotstemming gebeurt er dus niks, want de omschrijving van rol heeft het over lynching. Maar de volgende stemming is wel een lynching, dus als hulpje dan een stemming mist dan zal die mee sterven tijdens de lynching. (Het gebruik van 'mee' veronderstelt volgens mij wel dat er effectief iemand moet sterven vooraleer dit ook in actie gaat komen, maar dat is nog een andere discussie)
23/03/19 10:20
quote door



De verwoording in de regels is allicht nog niet ideaal dus zal ik nog aanpassen. Het 'effect' is dus beperkt tot de speler die de stemming mist, en indien relevant zal bij zijn eigen functie of rol het slechtst mogelijke effect worden gekozen dat hij zelf zou ondervinden indien hij 'verkeerd' stemt. Dat zorgt er enerzijds voor dat er altijd een motivatie is om te stemmen als je bepaalde effecten wilt vermijden, maar anderzijds beperkt het de mogelijke kettingeffecten. Dus de stem wordt niet uitgebracht, het effect wordt wel geactiveerd. De speler in kwestie zou immers niet weten naar waar zijn stem zou zijn gegaan, als die wel automatisch werd uitgebracht tegen iemand van zijn eigen alliantie, en welke mogelijke bijkomende effecten hij heeft veroorzaakt in het spel. Als GM is het ook niet eenvoudig om te bepalen wat de slechtst mogelijke persoon zijn om automatisch op te stemmen, als je rekening moet houden met alle mogelijke kettingeffecten. Daarom dat het beperkt is tot het perspectief van de speler zelf, want zijn eigen functie en rol kent die wel, en dus ook welke gevolgen er zijn.

Ander scenario dat ik wil vermijden: iedereen zou bv kunnen afspreken om de stemming te missen (en de wolven zouden zich gedwongen voelen om mee te spelen) zodat alle stemmen automatisch tegen iemand van de eigen alliantie zouden gaan, waardoor er gegarandeerd een burger zou worden opgesloten (want allicht zijn er meer automatische burgerstemmen dan wolvenstemmen), waardoor die persoon zichzelf volledig kan bewijzen zonder zijn functie of rol te hoeven gebruiken. Ook bij een lynch zou je zoiets nog kunnen doen om een dode speler te hebben die 100% burger is en zo alles kan organiseren. Dat is volgens mij niet waar het spel om gaat.

Dit gaat ook zo bij de volgende stemmingen zijn. Niet stemmen is een onthouding, maar met de mogelijke negatieve effecten van je functie of rol op jezelf.


Jow dit is Chinees voor mij
23/03/19 10:45
stel, je mist stemming:

- Je stem wordt niet automatisch ergens meegeteld, het is dus een onthouding. Omdat anders je stem misschien te traceren valt, en dus je alliantie.

- Als je een functie of rol zou hebben met negatieve effecten indien je 'verkeerd' stemt, dan krijg je dan sowieso die effecten (tovenaar, hulpje, etc). Omdat anders men een reden zou hebben om opzettelijk stemming te missen.
24/03/19 22:01
Nacht 2


Met de ambtenaar in het strafkot zou er hopelijk iets minder gevaar zijn voor de groep. Desondanks was de sfeer niet al te goed, stelde Yps al snel vast. Bij het kampvuur ‘s avonds leken velen nogal onzeker of zenuwachtig, alsof ze voelden dat er vanalles stond te gebeuren. De meesten hadden voor zichzelf iets van avondeten gemaakt met allerlei restjes die gedurende de dag werden gevonden bij een collectieve rooftocht door het dorp. Er werd niet zo heel veel buit gemaakt, maar ondertussen hadden ze gelukkig ook geen zombie-aanval meegemaakt. Na wat geruil en gewissel had iedereen weer wat voedsel voor de komende dagen en dus werd er nu flink gekookt. Boven de rand van het kampvuur stond een pot bonen zwaar aan te branden, tijdelijk in de steek gelaten door de eigenaar van die maaltijd. Toen iemand anders die pot van het vuur haalde, snokte de bonen-bereider de pot uit diens handen en begon die de bonen toch op te eten. Typerend voor het gebrek van zowel het voedsel als de zin voor doelgerichte organisatie binnen de groep. Als ze allemaal wat beter zouden samenwerken, zouden ze er veel beter voorstaan. Terwijl Yps zo zat te na te denken, begon het snel donker te worden.

Na de nacht deed Yps weer zijn inspectieronde langs het kamp binnen de cirkel van auto’s en camionetten, met her en der tentjes en nog een sluimerende rest van het kampvuur. De binnenruimte was echter verre van ordelijk, met overal rotzooi van het voorbije avondmaal op plaatsen waar Yps het niet had verwacht. En ook vreemde voetafdrukken in de as van het kampvuur en een spoor van bloed. Wat was hier allemaal gebeurd? Yps probeerde zich een beeld te vormen van de situatie, terwijl de anderen langzaam uit hun tentjes kwamen. Sommigen onder hen bekeken het tafereel eveneens met een verwarde of juist een bezorgde blik. Echt of geveinsd? Nog anderen leken juist heel goed uitgeslapen. Tot zijn verbazing leek iedereen nog aanwezig te zijn. Maar dat er iets goed fout zat, was ondertussen wel klaar voor hem.

Het strafkot volstond duidelijk niet als enige oplossing. Nu moesten ze de grovere middelen bovenhalen. Hopelijk had de groep deze keer wel genoeg aanwijzingen, want nu moesten ze iemand van hen ter dood veroordelen. De tijd van talmen en treuzelen en twijfelen was voorbij. Yps gaf bevel om te beginnen met het afbreken van het kamp, want ze hadden ondertussen genoeg tijd doorgebracht nabij dit stomme dorpje. Tegen de volgende nacht moesten ze op een nieuwe kampplaats zijn, liefst met één groepslid minder.

Achter hen hoorden ze de opgesloten ambtenaar beleefd doch aandringend kloppen op de deur van het strafkot.


_______________

Pm’s zijn allemaal verstuurd.

Het is nu Dag 2. Tijd om iemand op te hangen!

Stemmen doe je door middel van een forumpost met ‘official vote: X’, waarbij X de naam is van een speler die nog in het spel zit. Dit kan later niet meer herroepen of gecorrigeerd worden.

Stemmen is verplicht, en het ontwijken van de stemming (opzettelijk of niet) zal beschouwd worden als een stem met de meest negatieve praktische gevolgen voor je alliantie/functie/rol, voor zover dit relevant en haalbaar is volgens de info die je vanuit die positie zou hebben.

Deadline voor stemming: donderdag-avond 20.00. De tekst en bijhorende uitslag volgt dan hopelijk nog binnen het uur. Die deadline is vooral een suggestie, feedback is welkom.

24/03/19 22:07
Iedereen nog aanwezig...
Wolfmens aangevallen?
Sterke kerel aangevallen?
Een andere (al dan niet verstrooide) wolf aangevallen?
24/03/19 22:28
Ik ben zwaargewond en aan het sterven en ik ben sterke kerel. Geen flauw idee of ik da best zei of nie ma voila, ciao :'(
24/03/19 22:51
De wolven weten wie ze hebben aangevallen dus ja, geen probleem denk ik. We hebben mss nog een Necromancer die u volgende nacht kan helpen.

Nu, ik zie wel geen expliciete verwijzing naar een stervende groepsgenoot (in tegenstelling tot eerdere spellen) dus voorlopig ben ik nog een beetje sceptisch.
24/03/19 23:08
quote door

De wolven weten wie ze hebben aangevallen dus ja, geen probleem denk ik. We hebben mss nog een Necromancer die u volgende nacht kan helpen.

Nu, ik zie wel geen expliciete verwijzing naar een stervende groepsgenoot (in tegenstelling tot eerdere spellen) dus voorlopig ben ik nog een beetje sceptisch.


Ja laat de wolven vooral weten waar de necromancer dan is die nacht, haha
24/03/19 23:34
quote door

Ik ben zwaargewond en aan het sterven en ik ben sterke kerel. Geen flauw idee of ik da best zei of nie ma voila, ciao :'(

Hoe weet ge precies dat gij het zijt? Ik zie weinig aanwijzingen naar een personage.
24/03/19 23:54
Omdat ik een pm heb gekregen daarvan he :D
25/03/19 08:09
quote door



Ja laat de wolven vooral weten waar de necromancer dan is die nacht, haha


De necro zal kunnen kiezen tussen dd en het nieuwe slachtoffer he, dus niet zo'n risico eigenlijk.


Dd, had je al met mensen gepraat over uw functie of rol?
Had ge al iets ontdekt?

Vraag mij af waarom ze u kozen, aangezien ge (in mijn ogen) redelijk verdacht waart door het missen van de stemming :p
25/03/19 09:10
Ik had sowieso tegen niemand gepraat voor die nacht en ik vond net ook van mezelf dat ik vrij verdacht over kwam. En ik heb letterlijk gezegd dat ik in t strafkot kon dus ik snap er niks van. Maar voila!
25/03/19 09:18
Official Vote: Dagdromen


- Het lijkt mij enorm straf dat er twee sterke kerels onder de burgers zouden zijn.

- Indien er een burger halfdood is, wordt dit steeds expliciet vermeld in de tekst, en zelfs wie dat is.

- DagDromen werd door meerdere mensen verdacht. Indien bugrer zou ze een goed doelwit zijn om de eerste stemming naar te sturen, in plaats van de eerste aanval.

- Het bloed in de tekst is vanwege dat een wolf zichzelf heeft gebeten door het verwarrend gif van de gifmenger. Deze wolf was Salto.

- Zoals jullie duidelijk kunnen zien aan Freakske zijn opzet, is men van plan om het feit dat DagDromen niet zou sterven te danken aan een Necromancer in het spel.



Ik geloof nu dat DagDromen het meest waarschijnlijk de Sjamaanwolf is.
Salto was de aavallende wolf vannacht en men probeert een alibi voor DagDromen te creëren, dus zij is de wolf die ze het liefst niet kwijt willen.
25/03/19 09:22
Beetje spijtig dat ge al stemt. Deadline is pas donderdagavond, en info moet nog binnenkomen...
25/03/19 09:31
Ma waarom zou ge stemmen op iemand die al gaat sterven wtf
25/03/19 09:33
Hij gelooft niet dat ge gaat sterven :p
25/03/19 09:35
Beter iemand ophangen die beweert al dood te zijn dan een onschuldige burger ;)