Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
oordoppen die geen geluid doorlaten : 11 reacties (1/1) [Gezocht]

oordoppen die geen geluid doorlaten

22/01/17 01:29
voorbijganger
Ik woon samen met mijn 2 broers bij mijn papa. Nu ik slaap in een kamer naast mijn oudste broer (wij delen de bovenverdieping), maar de muren zijn hier flinterdun dus eigenlijk liggen wij als het ware in één kamer. Komt daar ook nog eens bij dat mijn broer een ontzettend luidruchtig type is dat overdag slaapt en voornamelijk 's nachts leeft en ik een heel lichte slaper ben. Ik heb al verwoede pogingen gedaan om hem te vragen wat stiller of rustiger te zijn, maar tevergeefs. Mijn slaapkwaliteit begint hier helaas serieus onder te leiden. Ik loop er de laatste weken/maanden als een zombie bij.

Dus mijn vraag: Kan iemand mij oordoppen aanraden die geen of weinig geluid doorlaten? Of andere middeltjes om toch ietswat beter te kunnen slapen (vooral tijdens de blok is dit voor mij broodnodig).
22/01/17 10:00
Ik heb oordoppen op maat laten maken een aantal jaren terug, omdat ik zelf zo'n lichte slaper ben en een gelijkaardig probleem had.

Laten wel nog geluid door want dat is verplicht (x-aantal decibels zodat je alarmen en brandalarmen nog hoort), maar ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben van hoe weinig geluid ze doorlaten. Ik hoor niets van kamers naast, onder of boven mij.

Mijn oordoppen komen van bij Audionova, 50 euro ongeveer.
22/01/17 11:41
Mijn mama heeft zo 'wax' oordoppen van bij de apotheker. Die zetten zich naar uw oor als die wa warm worden dus zijn slaapt daar goed bij!
22/01/17 12:30
Idaho
Die wax oordoppen zijn wel goed qua geluid tegenhouden maar vallen constant uit (bij mij toch) waardoor ge minstens 3x per nacht een tocht door uw bed moet doen op zoek naar die oordoppen.
22/01/17 14:41
Vivke
quote door

Mijn mama heeft zo 'wax' oordoppen van bij de apotheker. Die zetten zich naar uw oor als die wa warm worden dus zijn slaapt daar goed bij!


Int kruidvat kunde die ook halen, en da zijn mijn favorieten. Geen ambetant gevoel als ge die eruit haalt zoals ge bij die plastieken/mouche wel hebt, en geluidsdicht.
23/01/17 09:08
CatchingAndReleasing
Ik heb er ook op maat maar wel 115 euro aan betaald :o ik ben precies afgezet als ik het hierboven lees.

Maar die zouden dus ook geen geluid doorlaten maar ik hoor er toch nog vrij goed mee eigenlijk...
23/01/17 12:19
atox
Ik koop geregeld een doos met 200 oordoppen van het merk moldex op deze site . Kost ongeveer 30 euro.
23/01/17 18:56
differentsimilarity
idd oordoppen op maat zijn volgens mijn ervaring de beste oplossing hiervoor! Ik heb ook al allerlei andere oordoppen getest, maar die zijn lang niet zo comfortabel (en dat comfort is welkom om te slapen)

PS op uw foto ziet ge er inderdaad als een zombie uit ;)
23/01/17 23:42
Ik heb een snurkend lief dat echt wel serieus decibels kan maken, echt miljaar.

Waxen oordoppen werken voor mij het beste!
25/01/17 21:02
Ik ben een enorme lichte slaper, ik word soms wakker van de regen op de koepel in de hal boven. Ik zit ook met een luidruchtige broer (eentje die de deurklinken niet gebruikt om een deur dicht te doen. Hij trekt de deuren gewoon dicht) Dus ik heb ook oordopjes en ik heb verschillende gehad. Al weet ik niet welk materiaal het is.

Ik zou je wel willen waarschuwen dat je sneller een fluit toon zal horen. Denk dan niet meteen dat je tinitus hebt, die fluit toon is normaal. Zal ook wel van je werk afhangen en hoe luid je de TV/muziek zet voor je gaat slapen.

Ik doe meerdere weken met 1 paar maar steek ze ook niet elke nacht in. En in het weekend nooit. Klinkt misschien vuil maar is het niet als je je oren proper houdt.
25/01/17 21:45
Ik doe gewoon muziek.
26/01/17 00:07
Door dit topic ook eens wax oorstopjes gaan halen, want die mouchkes begonnen eigenlijk echt zeer te doen nu ik die elke nacht moet gebruiken. Vettig boeltje, maar het werkt heel goed en geen ongemak. Vallen bij mij ook niet uit, maar ik duw ze nog een beetje extra aan als ze wat opgewarmd zijn.


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.