Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
De mol 2020 : 91 reacties (1/5) [Tv en Radio]

De mol 2020

Jolien 16
 
30%
Alina 12
 
22%
Bart 7
 
13%
Laure 5
 
9%
Dorien 5
 
9%
Christian 4
 
7%
Salim 2
 
4%
Gilles 1
 
2%
Bruno 1
 
2%
Els 1
 
2%


54 stemmen in totaal, door 54 deelnemers, één antwoord per deelnemer mogelijk.

08/03/20 01:47
Seizoen 7 gaat op 08/03 van start.


Locatie: Griekenland.


Spelers:

Alina (20), studente logopedie

Bart (43) Advocaat wonend in Waals-Brabant

Bruno (50) Technisch directeur uit Vosselaar

Christian (26), consultant in Brussel maar afkomstig uit Limburg

Dorien (27), sauna-uitbaatster uit Balen

Els (51) Lerares uit Tielt

Gilles (29), horeca/bakker uit Antwerpen

Jolien (25) Westvlaamse/Gentse bankbediende

Laure (46), management assistent en blindegeleidehondtrainster

Salim (28), shopmanager uit Mechelen


info:

https://www.demorgen.be/tv-cultuur/dit-zijn-de-kandidaten-van-de-mol-2020~b40c1265/

https://www.gva.be/cnt/dmf20200301_04871229/kandidaten-nieuwe-seizoen-van-de-mol-bekend-is-het-een-man-met-dwerggroei-een-feministe-of-een-bedrijfsleider


streaming: https://www.vier.be/de-mol


Telegram chat van noxa over 'de mol': https://t.me/joinchat/EkEs3k7nrm8IXVO35hsJkA

08/03/20 04:12
KHEB ER ZIN IN
08/03/20 09:47
Is die aflevering met de voorstelling van de kandidaten de moeite waard?

PS: Nu nog weerwolven terugbrengen aub!
08/03/20 23:36
Poppedijn
Arme Gilles.
09/03/20 08:27
Ik denk niet dat het Dorien is, volgens mij is die gewoon slecht gecast voor dit programma.
09/03/20 09:45
quote door

Ik denk niet dat het Dorien is, volgens mij is die gewoon slecht gecast voor dit programma.


't Is nog heel vroeg om iets te zeggen. Dorien, Bruno en Bart springen eruit. Dorien omdat ze nog maar weinig nuttig heeft bijgedragen, maar bon, er zit elk jaar wel zo'n kneusje in de groep.

Bruno... als kaarttruukjes echt zo'n groot deel van uw leven zijn dat ge't op een interview bij de casting van de mol vermeldt, dan lijkt het mij echt wel straf dat ge dat niet associeert met uzelf. En zijn "afkoopbedrag" was ook best wel hoog.

En Bart... tja, ge kunt wel zeggen dat ge't niet voor het geld doet, maar dunno. Misschien dat 'm bij de tweede proef gewoon effe moest meewerken omdat iedereen hem in't oog had na zijn superhoog bod. Langs de andere kant is het wel echt convenient dat ge de vrijstelling hebt en iedereen denkt dat ge de mol zijt, als ge effectief niet de mol zijt natuurlijk.

Maar dus voorlopig hou ik het bij Bruno. Hoewel ik die andere twee ook nog in't oog ga houden.
09/03/20 10:00
Dorien speelt gewoon dom denk ik? Wel raar proef 1 hoogtevrees, proef 2 genieten van het uitzicht.

Dat van die kaartentrucs ni doorhebben (ken de namen nog niet allemaal), gaat er bij mij niet in. Was dat dezelfde die aan het klungelen was met de roeiboot of was dat iemand anders?

En dan ja, Bart. Ik vond dat hij zijn verdediging te rap klaar had voor dat geld. De dag erna flink kayakken om het in te halen, voor mij de hoofdverdachte momenteel.

Kan ook gewoon dat de Mol heel low profile was deze aflevering. Proef 1 kunt ge subtiel saboteren in de belgroep en de kaartgroep en als ge van zo'n ding in het water valt, gaat niemand u dat kwalijk nemen.
09/03/20 11:09
quote door

En dan ja, Bart. Ik vond dat hij zijn verdediging te rap klaar had voor dat geld. De dag erna flink kayakken om het in te halen, voor mij de hoofdverdachte momenteel.


die Bart is wel advocaat, dus die had die verklaring wsl al voorbereid van net nadat hij de teller had laten oplopen tot 10200 euro. ik vond zijn verdediging wel goed :] maar kan nog steeds de mol zijn.

ik heb nog niet echt 1 specifiek persoon als mol in mijn hoofd
09/03/20 11:16
quote door

Dorien speelt gewoon dom denk ik? Wel raar proef 1 hoogtevrees, proef 2 genieten van het uitzicht.



Bwa, ik vind dat niet raar. Mijn lief zou nooit heelhuids van die bergwand afgeraakt zijn (of toch niet zonder te hyperventileren), maar die durft dan wel parasailen. Death ride? Geen probleem. Op vakantie een oud kasteel bezoeken, naar boven met de trap en over de richel naar beneden kijken? Scared shitless. Voor veel mensen is er echt een verschil. Van zo'n bergwand naar beneden klimmen of parasailen geeft ook niet per se hetzelfde gevoel. Beaamde hij gisteren zelf ook nog eens.

En no clue voor de rest. Zelfs geen gevoel.
09/03/20 11:24
Bart lijkt me zo iemand die het heel hard en taktisch wilt spelen, maar zichzelf wat overschat (en vooral de sociale kanten van het spel onderschat), en zichzelf daardoor snel in de nesten werkt.


Bij de waterproef waren er een paar posities waar de mol graag in had kunnen zitten (want de mol weet uiteraard hoe het parcour in elkaar zit) :

- in de parasail (Christiaan en Dorien), en dan vooral in bezit van de verrekijker (Dorien). Kwestie van op het juiste moment de snelheid te verhogen. Maar ik had niet de indruk dat dit echt specifiek leek te gebeuren. Dorien werd ook door de groep uitgekozen, terwijl enkel Christaan zelf snel kandidaat was. Christiaan had misschien de optie om Dorien de verkeerde kant uit te laten kijken met die verrekijker en daarna Dorien de schuld te laten krijgen ivm het niet zien van Bart. Christiaan heeft bij het laatste bootje ook een cruciale vraag goed gehad (de azerty vraag). Meteen bij het horen van die vraag zette hij zijn vingers op een denkbeeldig toetsenbord voor hem (hij is ICT-er?) en was dan vrij kordaat in het geven van dat antwoord. Als mol had hij dat echt wel kunnen laten mislukken, maar nu waren zijn instincten als speler wel duidelijk.

- Aan de rechterkant van de getrokken bootjes, want daar heb je het meest kans om er geloofwaardig af te vallen in die lange bocht waar het meest rechtse bootje het meest naar buiten wordt geduwd en daardoor het hevigst in de golven gaat:
* Aline : afgevallen bij een nog normale snelheid. Aline lijkt me anders wel iemand met goeie conditie en veel energie en koppigheid, die zou er toch wel mogen op blijven
* Els : afgevallen aan hogere snelheid, maar bij haar (ouder, mindere fysiek) snap ik het iets beter.
* Jolien: niet afgevallen, al kwam ze aan laagste snelheid aan dus dan zou vallen wel opvallend zijn.

Als mol wil je ook niet als laatste toekomen aan het eiland want anders zit je misschien vast op dat vlot. Je wil daar vroeg zijn om die planning te beïnvloeden. Dus volgens mij wil de mol liefst niet in de laatste boot (Jolien, Laure) zitten.

En Bart in zijn kajak had redelijk veel antwoorden juist maar hij had waarschijnlijk geen idee of de parasail hem zag of niet. Hij had als mol opzettelijk goeie antwoorden kunnen geven om goed over te komen in de hoop dat ze hem niet zagen, maar hij loopt een serieus risico als ze hem wel spotten. Bart hoorde enkel maar de vragen, niet het overleg van Christaan en Dorien (als ik het goed voorheb), dus hij speelt blind en dat is gevaarlijk. Anderzijds had hij opzettelijk foute antwoorden kunnen geven, maar als ze hem wel zagen dan zou achteraf duidelijk zijn dat hij verantwoordelijk was voor veel snelheidsverhogingen. Dus als mol is dat sowieso geen toffe positie, en hij koos er wel min of meer zelf voor.

Aline (mijn voorlopige verdachte) was diegene die de klok had geraakt. Maar als ze mol was, had ze tegen dan weinig kans om het te laten mislukken. Ze hadden als groep al een goede taktiek gevonden, en bijna iedereen was er. Dus ze moest wel meewerken. Als zij niet vanboven had gestaan, dan had Jolien (gelijkaardige fysiek en leeftijd) haar plaats wel ingenomen. Jolien lijkt zelfs iets groter dan Aline dus bij haar was het sneller gelukt. Aline heeft daar relatief lang staan grijpen en afremmen (oh nee de wind, aagh jaag me niet op, etc) maar ik denk dat ze uiteindelijk ook wel aanvoelde dat ze niet kon blijven prutsen zonder verdacht te zijn en dus daarom maar de klok heeft geraakt.


Lijken me gewone spelers: Jolien, Bart, Dorien, Christiaan.
Verdachte: Aline

09/03/20 11:37
Hoe is Bart eigenlijk in die kayak geraakt? Was dat vrijwillig of omdat hij het meeste had geboden?
09/03/20 11:43
quote door

En Bart in zijn kajak had redelijk veel antwoorden juist maar hij had waarschijnlijk geen idee of de parasail hem zag of niet.


Ik denk wel dat die programmamakers veel edits doen dus of ze effectief de bordjes lieten overeenkomen met de gestelde vragen, I doubt it..
09/03/20 11:50
quote door



Ik denk wel dat die programmamakers veel edits doen dus of ze effectief de bordjes lieten overeenkomen met de gestelde vragen, I doubt it..


Klopt, maar is op zich ook niet zo relevant voor wat ik probeer te veronderstellen. Bij iedere proef en bij iedere persoon zullen er vitale details wel of niet getoond worden, dus daar probeer ik ook niet te veel op af te gaan.

De vraag is hier: wil je als mol in die kayak zitten, in het besef dat je het spel wel kan aansturen maar geen enkele feedback hebt over het effect dat je hebt?

Edits of niet, het spel leek zo opgezet dat de kayak enkel maar de presentator kon horen (dus stellen van vraag, en daarna bevestiging van juist of fout antwoord), en de kayak kon niet horen wat de parasail zei. Dus in de kayak kon een eventuele mol van de parasail ook geen dingen horen als 'oh kijkt daar die kayak, en die heeft een bordje met A omhoog, zou dat misschien het juiste antwoord zijn?'. Want als mol in de kayak wil je zoiets wel horen, je wil weten of je wel of niet bent opgemerkt, en dat leek hier niet mogelijk volgens de regels van die proef. Het zou anders al moeten gebeuren via een oortje dat Bart kreeg toen hij buiten beeld richting kayak ging, en dat hij dan in het water gooide vanaf hij bij het eiland was (zo'n scenarios zijn altijd wel te bedenken).
09/03/20 12:05
quote door

Hoe is Bart eigenlijk in die kayak geraakt? Was dat vrijwillig of omdat hij het meeste had geboden?


Hij was er vrij snel bij om zich op te offeren vanwege de vorige dag, nog voor de rest van de groep iets had geopperd.
09/03/20 12:44
Ik ga de aflevering straks nog eens terug bekijken, wel wat gemist precies en weet nog steeds niet zeker wie wie is :p
09/03/20 17:14
Ik heb het begin gezien met die bergen of wat was het en ik vond dat heel verwarrend om te zien wie wat moest doen dus ik haakte af. Deze avond poging twee.
09/03/20 19:00
quote door


* Aline : afgevallen bij een nog normale snelheid. Aline lijkt me anders wel iemand met goeie conditie en veel energie en koppigheid, die zou er toch wel mogen op blijven



die laatste vraag was toch fout dus dan ging het toch terug sneller, was met 3 en net in de bocht voor het eiland waar ze nog getutst wordt door gilles dus ik weet niet ... en ik denk dat Alina niet gek veel weegt want in het begin toen die de eerste keer sneller ging zei ze al "ik ga kantelen" en je ziet dat opblaaskussen zelfs een paar keer in de lucht gaan (nadat ze tennisveld antwoorden) ... kan misschien wel sabotage van de mol zijn maar leek me toch realistisch

en ook die zorgt ook dat bart zijn kayak niet kantelt bij de ophaling, was direct ingestapt in die zwemband en als ze echt als mol wou saboteren kon ze de bel niet rinkelen (evenwichtverlies faken ofzo) ... aline is momenteel niet echt verdacht voor mij ... maarja ik zit er wel vaker langs bij de mol :D
11/03/20 20:49
quote door



die laatste vraag was toch fout dus dan ging het toch terug sneller, was met 3 en net in de bocht voor het eiland waar ze nog getutst wordt door gilles dus ik weet niet ... en ik denk dat Alina niet gek veel weegt want in het begin toen die de eerste keer sneller ging zei ze al "ik ga kantelen" en je ziet dat opblaaskussen zelfs een paar keer in de lucht gaan (nadat ze tennisveld antwoorden) ... kan misschien wel sabotage van de mol zijn maar leek me toch realistisch

en ook die zorgt ook dat bart zijn kayak niet kantelt bij de ophaling, was direct ingestapt in die zwemband en als ze echt als mol wou saboteren kon ze de bel niet rinkelen (evenwichtverlies faken ofzo) ... aline is momenteel niet echt verdacht voor mij ... maarja ik zit er wel vaker langs bij de mol :D


Ik denk Alina omdat dat naar mijn gevoel degene is met het meeste BV allure, die we erna nog op TV zouden zien voor vanalles en nog wat. Stomme reden misschien, maar met Gilles vroeger had ik hetzelfde en dat bleek te kloppen. Het is denk ik ook de mol die de eerste aflevering niet echt opvalt of toch niet in negatieve zin, zeker omdat ze al begonnen met zoveel in de min.
12/03/20 00:57
Ik denk Bart momenteeel want die had teveel antwoorden juist. Hoe wist die dat van die ezel zelfs lolwut. Het feit dat hij zo begon over wie speelt er nu voort geld is ook een goeie zet om als mol te zeggen en je in te dekken. En Bruno is ook maar een raar figuur maar die verdenk ik er eerder van opzettelijk verdacht te zijn.

Aja en wat me ook opviel is hoe blij Christiaan was dat die laatste persoon viel met dat waterding.
12/03/20 14:28
quote door



Ik denk Alina omdat dat naar mijn gevoel degene is met het meeste BV allure, die we erna nog op TV zouden zien voor vanalles en nog wat. Stomme reden misschien, maar met Gilles vroeger had ik hetzelfde en dat bleek te kloppen. Het is denk ik ook de mol die de eerste aflevering niet echt opvalt of toch niet in negatieve zin, zeker omdat ze al begonnen met zoveel in de min.


Misschien, al is het na de Gilles op dat vlak ook echt wel stilgevallen.