Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
interrail : 12 reacties (1/1) [Reizen]

interrail

01/02/10 18:49
Hallo noxa!

Ik vroeg me af wie van jullie er ervaring heeft met interrail passen, en was deze positief of negatief?
Zijn er zeer vaak extra kosten die je moet bijbetalen, of is dit uitzonderlijk?

Wat kun je doen als je een paar keer per jaar zou willen interrailen, bestaat er daar een optie voor?

merci!
01/02/10 18:54
sharo
http://www.b-rail.be/int/N/offers/interrail/global/index.php
01/02/10 19:30
sharo
Hier dus

Kzou het zelf graag doen :) . 400 euro ( trein ) voor 1 maand alle landen van Europa te kunnen bezoeken.. zalig !
01/02/10 19:44
ik heb zo in september een paar landen gedaan^^
Helemaal geen problemen mee gehad, de meeste conducteurs wete wel nie of ze er nu ne stempel op moete zette of nie, en achter die 'voucher' die ge moet invullen wordt ook nooit gevraagd.
Voor sommige treinen moet ge wel bijbetalen, ma das nooit veel.
Het meeste da ik heb moeten bijbetalen was 12 euro, voor een slaaptrein van parijs naar valence.
Ge kunt da nie voor een jaar kope, max. 1 maand dacht ik
01/02/10 19:56
Ik kan heus zelf wel googlen hoor. Ik vroeg persoonlijke ervaringen... geen site die ik al maanden gevonden heb.
01/02/10 20:28
oldman
ja, wij hebben deze zomer een paar weken door oost-europa getrokken met een interrail pas.
dat was die waarmee ge 10 dagen moogt reizen gedurende 21 dagen.
ik moet zeggen dat wij maar 6 dagen van de 10 gebruikt hebben aangezien bus/boot dikwijls makkelijker was en er daar niet overal treinverbindingen waren ( bv in croatie tussen split en dubrovnik)
ook is het, afhankelijk van welke landen ge wilt bezoeken, soms voordeliger een plaatselijk treinabonement te nemen.
wat wel mooi is is dat nachttreinen ( geen slaaptreinen) ook inbegrepen zijn en als ge een matje mee pakt kunt ge daar perfect op de grond slapen. ( wel opletten voor zigeuners moest ge ook richting het oosten willen, ge word er echt paranoia van.

edit; voor 1 jaar gaat dat inderdaad niet, overigens zijn alle gewone treinen inbegrepen ( dus geen hst en nachttreinen)
01/02/10 22:12
GINGERRRxC
mijn broer heeft da vorige zomer gedaan en die moesten echt constant bijbetalen. Bij sommige treinen moesten ze een hele tijd op voorhand reserveren, maar dat was hen nooit gezegd.

Ze hebben 2 keer 50euro per persoon moeten bijbetalen, maar dat wisten ze dan pas OP de trein, dus ze konden niet anders.
01/02/10 22:53
Veel (internationale) treinen moet je inderdaad reserveren. Met reservatie ben je natuurlijk wel zeker van een plaats, maar je kan reserveren tot vertrek (als er nog plaatsen zijn). reserveer je helemaal niet dan krijg je een boete. reservatie kost +- 5euro pp (hangt van de trein af). Je kan makkelijk zien welke treinen je moet reserveren met de internationale treinplanner van de nmbs ;)
02/02/10 00:55
Heeft mij al heel hard geholpen, merci!
02/02/10 17:45
oldman
quote door
mijn broer heeft da vorige zomer gedaan en die moesten echt constant bijbetalen. Bij sommige treinen moesten ze een hele tijd op voorhand reserveren, maar dat was hen nooit gezegd.

Ze hebben 2 keer 50euro per persoon moeten bijbetalen, maar dat wisten ze dan pas OP de trein, dus ze konden niet anders.


amai, wij hebben 2 keer 12,5 euro bij betaald en dat was om in een coupé te kunnen slapen, voor de rest nooit moeten reserveren of bijbetalen
03/02/10 12:53
lastdayofmagic
Ik ben twee jaar geleden een maand op interrail geweest, met die pas van 400 euro en dat treinen reserveren enzo ging allemaal heel vlot hoor. Meestal zijn het enkel de internationale- en de nachttreinen die je moet reserveren en daar moet je dan wat voor bijbetalen, gaande van 3 tot 15 euro. Als je daar op voorhand naar vraagt, zeggen ze hoeveel je moet bijbetalen en als dat dan een groot bedrag zou zijn, dan neem je die trein toch gewoon niet? En wat leftfordead zegt, klopt inderdaad (over dat het mogelijk is om tot vlak op voorhand te reserveren).

Verder zou ik, als je zin hebt om te interrailen, dat zeker doen. Tis heel plezant en goedkoop en dat hele gedoe van treinen reserveren en treintijden opzoeken, wijst zichzelf wel uit. Das in feite allemaal heel simpel.
06/02/10 21:35
kreeftjeuh
Hm, ik ben ook aan het overwegen dit deze zomer te doen. Iemand tips voor welke landen? Ik heb inderdaad ook al gehoord dat er in sommige landen niet genoeg treinverbindingen zijn om er 'profijt' uit te halen. Dan is het ook maar verloren geld...
16/04/18 11:03
DreamersCircus
Ey noxa vrienden,


Iemand nog recente interrail-ervaringen, of aanraders? Ik ga deze zomer nen 'orient-express' tour doen van Istanbul-Parijs maar weet nog niet zo goed welke steden wel of niet te doen...

Op het lijstje van sowieso: Sofia, Boedapest

Op het lijstje van misschien: Zagreb, Skopje, Belgrado, Boekarest, Wenen

Dingen als: hoeveel dagen, waar slapen, leuke plekjes buiten het centrum, die info is allemaal welkom :D


Thankss


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.