Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
frieten in de pan : 20 reacties (1/2) [Culinair]

frieten in de pan

31/12/09 00:18
Ayel
Simpele vraag :

Hoe bak je frieten in de pan/wok?
31/12/09 00:23
niet?

pan
Frituren is het gemakkelijkst in een frituurpan, omdat daar de temperatuur geregeld kan worden. Het kan ook in een gewone pan. Alleen de temperatuur moet dan met een thermometer gemeten worden of testen met de broodkorst. Als de temperatuur goed is gaat de olie bruisen en wordt de korst gaar.

wok
Zorg dat de wok stabiel staat en frituur nooit in de wok met kleine kinderen in de buurt. Gebruik arachide- of maïskiemolie; de olie blijft ongeveer twee tot drie frituurbeurten goed. Vervolgens neem je ongeveer 1liter tot 1,5liter olie, maar vul nooit meer dan 1/3 van de pan om ongelukken te voorkomen. Kijk na of de olie heet genoeg is door er een klein stukje brood in te gooien. Gebruik een draadschep om de ingrediënten in de hete olie te leggen. Frituur niet teveel ingrediënten samen want hierdoor koelt de olie af.


ik weet niet of je dat bedoelde?
31/12/09 00:29
typical
haha gwn met olie?
31/12/09 00:35
MetalGirl
ik doe dat gewoon in een pan met dan meer olie als dat ge normaal iets zou bakken
en dan goe heet zetten.
of met kroketjes in de oven eerst en daarna door het vet in de pan bakken
31/12/09 00:39
en google stond vol :d
31/12/09 00:42
UndisclosedDesires
olie in de pan en bakken maar en ge zult da wel zien , i dunno :d is naart schijnt wel gezonder ! :d
31/12/09 00:44
Maar dan komt ge toch gewoon gebakken aardappelreepjes uit? :P
K vind dat toch anders dan frieten..
31/12/09 00:48
HyperMusic
der zijn wel zo frieten voor in den oven als ik mij ni vergis.
31/12/09 00:48
KAAMEEHAAAMEEEHAAAAA
Frietjes in den oven smijten = (y) .
Da smaakt wel.
31/12/09 01:01
Takemeintoyourskin
Das de oude manier en da's super gevaarlijk.
Vroeger deden ze dat in een pot met olie.
31/12/09 01:15
MetalGirl
ja dat is gevaarlijk als ge zat zijt. maar ne normale volwassenen kan dat wel. het is wel vetzakkerij.
de oven is ook lekker maar dan zijn ze niet echt vet. daaorm dat ik die nog is de pan doe altijd.
en de pan is juist vettiger dan de fritpot omdat ge het niet laat uitlekken in het mandje
31/12/09 01:32
littlesniper
jom dat is lekkerder dan in een frietpot :o
beetje(ne eetlepel of 4,5) olie in de pan doen(antikleef pan)
frietjes indoen
en bakken zo als patatjes e ^^
31/12/09 02:05
punkrarno
ga gewoon naart frietuur niets is makelijker ! B)
31/12/09 09:36
Franse friet (friet in de pan), gaat nooit smaken zoals normale frietjes he :)
31/12/09 11:14
StayTuned
op de scouts hebbe wij gewoon is een heel pak bakboter in de pan gesmeten en daarna wa friete daarin gesmeten als da allemaal gesmolte was.
Was wel lekker hoor (Y)
31/12/09 12:40
Ummagumma
pffff, das echt retegevaarlijk als ge niet oplet. 'k heb dat ooit gedaan en die pan werd iets te warm en er schoot opeens een steekvlam uit
31/12/09 13:30
Als er een frietketel in de buurt is, zie ik er het nut niet van in om die in zo'n pan te gaan bakken.
31/12/09 15:06
MetalGirl
maar als er geen frietketel is wel ^^
ik heb heel bewust geen frietpot want dan zou ik elke avond daar iets in smijten.
en dat zou echt niet gezond zijn.
af en toe heb ik zin in krokketjes of frietjes en is het frituur dicht of heb ik geen zin om buiten te komen.dan is een pan ideaal.
maar ge moet natuurlijk niet een grote pot kokend vet op het vuur zetten dat is inderdaad levensgevaarlijk.

en iemand zei hier dat je antikleefpan moest nemen. een teflonpan is redelijk giftig zeker als je dat op zo een hoge temperaturen doet. dus gebruik maar een ander soort pan
31/12/09 18:16
Een grote pot, geen wok of pan. En héél goed oppassen. Ask dad.
01/01/10 12:47
whiteNightmare
Bizar.
Een gezonde manier om frieten te eten?
Geen idee hoe ge dat doet, ik weet enkel dat loempia in de oven best te vreten en veel minder vettig is dan in de frietketel. (Maar dat was uw vraag niet)