Solliciteren

24/08/17 20:13
hahahhahahahahah ok ja da's wel.. treurig.
(amai ik ken zelfs excel formules en VBA en ik zou daar nog niet op solliciteren omdat ik mij niet "goed genoeg" vind. Als ze zo'n specifieke kennis vragen moet ge wel iets kunnen)
24/08/17 23:19
quote door

Soms open ik de command tab in windows om allerlei heel 'ingewikkelde' dingen te laten verschijnen en te doen alsof ik een computerwizard ben maar basically herstart ik dan enkel de computer op het einde van dat proces en is het gewoon dat dat 80% van alle IT problemen die ik tegenkom oplos.

Da's volgens mij ook genoeg kennis om een half te bedrijf te foppen dat ge een IT'er zijt.

ok nee maar dus, ge beseft dat de meeste IT'ers die hogeschool of unif gedaan hebben géén support gaan doen hoop ik?
24/08/17 23:46
pijlbord
Ik denk niet dat iemand denkt dat dat een serieuze post van mij was? Allez, in het geheel van de andere onnozele reacties gezien..

En ik wist al dat er verschillende jobs voor hetzelfde diploma bestaan ja.
25/08/17 00:04
quote door

Ik denk niet dat iemand denkt dat dat een serieuze post van mij was? Allez, in het geheel van de andere onnozele reacties gezien..

En ik wist al dat er verschillende jobs voor hetzelfde diploma bestaan ja.

Nee da is het net, met dat diploma gaat ge geen support doen... :s :s :s
25/08/17 00:19
pijlbord
Over welk diploma waren we dan bezig? Leg uit ze, is wel interessant.
06/09/17 15:12
(Ik studeer IT dus ook vaak zo een van het enige meisje in mijn klas...)

Ik heb deze zomer vakantiejob gedaan in een IT bedrijf, ik werkte als webdevelopper, en was de enige vrouwelijke webdevelopper daar.

Mijn solicitatiegesprek daar was ook mijn allereerste solicitatitegesprek ooit! Buiten eens eentje voor een koffieshop dat neer kwam op, kun je koffie maken? - euhm... Jup...
Maar ik denk dat het belangrijkste is dat je iets weet van het bedrijf voor dat je naar daar gaat, dat je ook vragen stelt over hun bedrijf, een solicitatiegesprek is niet enkel zij die jou vragen stellen, maar jij ook hun.
Wees gewoon jezelf.
Boven jouw richting soliciteren kan, maar is moeilijk. Maar als je het snel genoeg oppikt is dat geen probleem. Je mag jezelf niet onderschatten, maar ook niet overschatten.
Wees gewoon een beetje bescheiden, maar toch zeker van wat je kan.
En als je nog iets niet goed kunt hou het dan gewoon op, dat kan ik nog niet, maar ik leer snel en ben zeer gemotiveerd om bij te leren. Daarbij ik ben nog student en deze job zou me zowel met mijn studie als ervaring helpen.
Maar het belangrijkste is, wees jezelf. Een solicitatiegesprek gaat ook niet enkel over jouw kunnen, daar hebben ze je CV voor. Maar om te zien of je een goede fit bent voor het bedrijf en of je goed zou kunnen samenwerken met het team waarin je terrecht zou komen!

In elk geval, heel veel succes!
09/09/17 13:27
quote door

ok nee maar dus, ge beseft dat de meeste IT'ers die hogeschool of unif gedaan hebben géén support gaan doen hoop ik?

Ik werk voor een van de grootste IT bedrijven van het land, en hier werkt zo goed als niemand zonder hoger diploma. & het meerendeel doet een 'support' job. Maar veel mensen denken dat support enkel telefoons opnemen is, maar nee hoor. Support is zo'n vaag woord waaronder ge bijna alles kunt steken. Een system engineer die servers installeert en beheert levert ook support. Een application engineer levert ook support, een webdeveloper levert ook support, ....
Zowat elke IT functie levert 'support', maar de functies die ge wilt vermijden zijn de L1 helpdesk/servicedesk. Vanaf L2 hebt ge dan zelfs een vrij degelijke job met meer loon dan de gemiddelde mens van uw leeftijd.
& bij veel grote bedrijven begint ge onderaan de ladder, en krijgt ge de kans om u te bewijzen.
IT = ervaring > diploma
09/09/17 13:46
Mijn vriend heeft 2 it diploma's en werkt momenteel op support. Iedereen moet daar in support starten op het begin!
(Hij is system engineer in een ziekenhuis en ja moet dus deeltijds onder andere de problemen oplossen die zich voordoen, support dus 'helpdesk' )
16/09/17 00:50
Wat ik heb geleerd: een steengoede brief schrijven. Uw eerste indruk is uw brief, niet het gesprek. Ik heb gesolliciteerd voor twee jobs waar ik in de verste verte geen diploma voor heb, bij werkgevers waar ik zelfs geen antwoord van had verwacht en ik ben voor beide jobs aangenomen. Enkel en alleen door mijn brief. Nu, het ging één keer om een job als comedyrecensente (waardoor 'schrijven' sowieso de belangrijkste kwaliteit is), maar evengoed mocht ik bij een productiehuis aan de slag waar studenten Journalistiek voor in de rij staan. Ik zeg het u: schrijf een originele, steengoede sollicitatiebrief en ge kunt u tijdens het gesprek gegarandeerd een paar fouten permitteren.

Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.