Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Een iets te grote kinderwens of niet? : 152 reacties (3/8) [Seks en Relaties]

Een iets te grote kinderwens of niet?

11/02/16 21:07
quote door


Natuurlijk is dat niet 100% als samenwonen. Maar nu is het ook niet ideaal. Als hij teveel bij hem thuis zit bemoeien ze zich veeeeel te veel. En hier bij mij thuis cava he maar we hebben echt nood aan bij elkaar kunnen zijn zonder af te spreken. We geven elkaar nu ook tijd en ruimte en laten elkaar met vrienden weg gaan.

Ik weet ook wel dat er zaken zullen opduiken zoals zagen om iets op te ruimen maar daar ben ik zelf al geen held in. PS: dat is normaal daar tillen we beiden niet zwaar aan. En ja ik ben als vrouw meer bezig met de inrichting van een huis terwijl hij gewoon praktisch denkt. En dat zal wel eens botsen maar onze relatie is al drie jaar zeer sterk. We praatten alles uit en relativeren echt veel. Ik ken veel andere koppels die een niet zo sterke relatie hebben zoals wij.

Ik heb alleen wat schrik van de reactie van de omgeving. Ik ga nooit toegeven dat het gepland is want zeker bij mijn familie zal dat not done zijn. Bij zijn familie zijn ze er al eens over bezig. Zij hadden mijn vriend ook al op mijn leeftijd(ongeveer) en hij is het oudste kleinkind ( en heeft die leeftijd overschreden) dus ja daar wachten ze er eigenlijk wel op denk ik. Al geven ze ons alle tijd..


Ik heb trouwens ook altijd gedacht om te studeren, werk zoeken en dan nog 2 jaar te sparen. Om dan een huisje te kopen en als dat wat in orde staat voor een baby te gaan.
Maar mijn gevoel zegt nu iets helemaal anders en dat houdt me enorm bezig.


Oh en, ik denk dat ik een goede referentie ben als ik dit lees. Ik ben studente, ik en mijn lief waren ALTIJD bij elkaar, maakten nooit ruzie, zo'n 'perfect koppel'. En wij zijn dan gaan samenwonen na een jaar (en wonen nog altijd samen, nu 2 jaar en half) en dat gaat nog steeds goed. Maar wij maken nu wél ruzie en niet alles is nog zo perfect. Ik vind het aan uw uitleg ontzettend duidelijk dat ge niet uit ervaring spreekt : ik sprak daar ook zo over. Ge zult u wél ergeren aan de rommel, maar believe me : dat zijn niet de ruzies waarover ge u zorgen moet maken. Ge gaat ruzie maken over ernstigere zaken zoals bvb geld. Ge gaat dit onmogelijk kunnen aannemen, maar het kan zijn dat ge mekaar na een jaar in hetzelfde huis kotsbeu zijt.
11/02/16 21:11
Samenwonen is echt wel ne must voor ge ook maar denkt aan kinderen te beginnen...

Ik wou vroeger ook doodgraag kinderen voor mijn 25ste, omdat ik zelf oude ouders heb en ik vond dat nooit tof
Nu besef ik dat mijn leven pas begonnen is op mijn 22ste ofzo, oh boy, wist ik veel toen... Nu ben ik 26 en mijne kinderwens is toch wel op de lange baan geschoven... Ik denk dat, eens ge begint te werken en samenwoont enzo, uw leven er zo anders gaat uit zien dat ge er mss vanzelf wel anders over gaat denken...
11/02/16 21:18
quote door


Ge gaat ruzie maken over ernstigere zaken zoals bvb geld. Ge gaat dit onmogelijk kunnen aannemen, maar het kan zijn dat ge mekaar na een jaar in hetzelfde huis kotsbeu zijt.


Ik weet ook wel dat je dan ruzie maakt over serieuze zaken zoals geld e.d. maar ik kan me in geen 100 jaar voorstellen dat onze relatie daar aan kapot zal gaan. Noem het naief of hoe je het ook wil.
11/02/16 21:31
zeatox
quote door


Ik weet ook wel dat je dan ruzie maakt over serieuze zaken zoals geld e.d. maar ik kan me in geen 100 jaar voorstellen dat onze relatie daar aan kapot zal gaan. Noem het naief of hoe je het ook wil.



Gewoon doen dan. Zwanger worden, dan examens of stage en erna afstuderen en erna interim werk zoeken en dan gaan samenwonen en rondkomen met 3 van één loon + de hulp van ouders (die nu nog niet weten dat ge zwanger wilt worden). Ik zie niet in waar er ergens iets mis kan gaan :)
11/02/16 21:32
quote door



Gewoon doen dan. Zwanger worden, dan examens of stage en erna afstuderen en erna interim werk zoeken en dan gaan samenwonen en rondkomen met 3 van één loon + de hulp van ouders (die nu nog niet weten dat ge zwanger wilt worden). Ik zie niet in waar er ergens iets mis kan gaan :)


Even voor de duidelijkheid: ik zie daar wel problemen in hoor.
Zijn gewoon rare hersenkronkels :)
11/02/16 21:35
zeatox
quote door

Zijn gewoon rare hersenkronkels :)


Ik snap dat we als mens niet altijd even logisch kunnen zijn en dat we vaak dingen voelen en doen die we zelf niet 100% begrijpen. Maar ik zou echt nog eens nadenken als het voor u echt het risico waard is om op basis van rare hersenkronkels te stoppen met de pil + condoom.
11/02/16 21:35
Mrrreow
Het zijn meer dan hersenkronkels als ge effectief seks hebt zonder voorbehoedsmiddelen tbh
11/02/16 21:38
We zeggen noet per se dat ge plots uit elkaar gaat gaan he. Maar 1. het risico is er wel en het lijkt me beter dat risico af te wachten voor ge aan kinderen begint en 2. uw leven is dan zo anders, ge moet u op een andere manier op elkaar afstemmen en ge kunt dan beter inschatten hoeveel budget ge over houdt voor ne kleine en hoe ge die een plaats in uw leven kunt geven

En moogt ge dan wel zwanger zijn tijdens uw stage, als dat in uw job niet zou mogen?
11/02/16 21:48
quote door

We zeggen noet per se dat ge plots uit elkaar gaat gaan he. Maar 1. het risico is er wel en het lijkt me beter dat risico af te wachten voor ge aan kinderen begint en 2. uw leven is dan zo anders, ge moet u op een andere manier op elkaar afstemmen en ge kunt dan beter inschatten hoeveel budget ge over houdt voor ne kleine en hoe ge die een plaats in uw leven kunt geven

En moogt ge dan wel zwanger zijn tijdens uw stage, als dat in uw job niet zou mogen?

Ik doe stage in het lager onderwijs maar de kans dat ik daarin werk vind is nihil.. Ik zal eerder werken in de gehandicaptensector en daar ligt de regelgeving anders.
11/02/16 21:55
stagnation
Maar het lijkt alsof uw keuze toch al is gemaakt en je hier goedkeuring komt zoeken? En elke vorm van 'kritiek' weerleg je. Denk er maar heel goed over na. En laat niet alleen uw hormonen spreken.

Ik wil denk ik geen kinderen, maar zelfs in mijn situatie zou ik er nu nog geen nemen als ik ze wel wou, en wij hebben allebei een stabiel (en om eerlijk te zijn een redelijk mooi) inkomen, een huis gekocht en wat spaargeld opzij staan. Ik zie nog dingen die ik anders zou willen voor ik kinderen zou willen.

En amai ja geldruzies zijn de ergste. Als je krap moet leven (en dat hebben wij een tijdje moeten doen) lopen de frustraties soms hoog op en kunnen er echt lelijke dingen gezegd worden.

Doe alles op het gemak, je hebt nog tijd. Eens er een baby is kun je niet meer terug.

En als laatste: good luck met als zwangere vrouw werk te vinden. Zelfs voor een kutinterimjob is het moeiljik. Ik zit in de sector en ik zie het genoeg. Het is hard maar maak u aub geen illusies.
11/02/16 21:56
Woon eerst samen.. Mijn ex woonde ook voor 75% bij mij(n ouders) maar geloof mij das echt niet hetzelfde..
11/02/16 21:58
Een koppel waar ik nauw mee bevriend ben heeft ook op zo'n vroege leeftijd een kind gekregen. Ook gepland en die relatie zat ook zeer goed toen. Intussen twijfelt hij enorm over haar, maar omdat het kind er is, kan hij niet veel kanten op.

Echt, neem het risico niet, het gaat niet om u, het gaat niet om uw vriend, het gaat om een levend wezen dat jullie op de wereld zetten. Het is naïef om te denken dat het allemaal wel goed komt.

Ik zeg niet dat dat niet kan, maar waarom neem je het risico? Voor jezelf mag je risico's nemen, maar voor dat nieuw leven best niet.
11/02/16 22:03
quote door


Ik zeg niet dat dat niet kan, maar waarom neem je het risico? Voor jezelf mag je risico's nemen, maar voor dat nieuw leven best niet.


Hmm. dat laatste zet me wel aan het denken. :)
11/02/16 22:07
Rotatieklok
quote door


ik heb echt luidop moeten lachen


of dit https://www.youtube.com/watch?v=ofYdApYn5O8
11/02/16 22:37
Decorum
Stop is met babies maken. De wereld is al overbevolkt genoeg.
12/02/16 00:02
SpeciaalGeval
Ik zat in dezelfde situatie qua school. Ik zou vorig jaar in juni afstuderen, maar stage liep mis.

in september ben ik gaan samen wonen. Ik doe stage van maandag tot donderdag en werk 1-2 dagen per week. Mijn vriend heeft al 11 een vaste job, nachtpost.

In september zei ik nog: als mijn tussentijdse evaluatie goed is in december, dan stop ik met de pil.

Eind september gingen we ons hondje ophalen en ik moet zeggen dat ik toen pas inzag dak echt nog niet klaar was voor kinderen.
12/02/16 00:04
SpeciaalGeval
Oh ja. En mijn vriend wat ook bij mij thuis op elk moment dak geen les of stage had. Maar dat was echt nog een groot verschil met samenwonen.

en ik heb ook al gezegd dat als er kindjes komen, dat die nachtpost dan wel gedaan is xp
12/02/16 00:30
Carolily
Mensen zeggen altijd: 'Ik wil een kindje' of 'Oh een babyke, ik wil dat ook'
Ik wacht nog altijd op de persoon die zegt: 'Ik wil een tiener' ofzo

12/02/16 00:30
AEnesidem
Niet dat ik ooit samengewoond heb, maar van mensen rondom mij weet ik dat ècht samenwonen een keerpunt is. Dan komt ge pas echt in contact met de rare gewoontes van uw kompaan. Als ge dat 2 jaar volhoudt samen dan moogt ge aan kinderen beginnen.

Maar toch, geen fan van zo vroeg kinderen krijgen. Ouder worden is iets heel delicaat.
12/02/16 00:36
Mokeponn
quote door

Mensen zeggen altijd: 'Ik wil een kindje' of 'Oh een babyke, ik wil dat ook'
Ik wacht nog altijd op de persoon die zegt: 'Ik wil een tiener' ofzo




Eerlijk, dat lijken mij net de leukere jaren. Ik vind het echt niet zo hemels om eerst een baby uit mezelf te persen en daar dan al mijn energie en aandacht in steken. Een tiener wil zelfs tijd alleen, yes!

Daarom heb ik dus geen kinderen. :' )