Warning: sizeof(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /usr/www/users/noxazq/code.php on line 652
Vreemd nachtelijk geluid in Brussel : 18 reacties (1/1) [Dagelijkse Onzin]

Vreemd nachtelijk geluid in Brussel

04/06/18 04:14
Hoi,

Ik woon dicht bij het Brusselse zuidstation en hoor sinds +- een week vanaf een uur of 2-3 een enorm storende toon. Soms een heel hoge pulserende, soms een iets lagere constante. Soms beiden op t zelfde moment

Deze tonen zijn niet heel luid maar tegelijk ook niet heel stil, ze zijn er gewoon.... Als een soort tinnitus in de stad.

De hoge pulserende toon lijkt, wanneer mijn raam open staat, zelfs te reflecteren op mijn muren.

Ik ben vannacht een fietstocht gaan maken om te lokaliseren van waar 't zou kunnen komen, zonder resultaat.

Eerst dacht ik dat het iets te maken kon hebben met de treinen, maar ik heb heel de stationsomgeving afgespeurd. De tonen bleven op ongeveer 't zelfde volume. Daarna ben ik wat meer richting 't centrum gefietst, ook niet wijzer van geworden.

De pulserende toon heb ik niet kunnen vastleggen op opname, ook al was hij IRL wél hoorbaar, die iets lagere hoor je wel goed.

Let op: de opname is enorm versterkt dus je hoort de ruis van het opnameapparaat. Via een Equalizer heb kunnen vaststellen dat het iets van een 1Khz is, deze toon. Hij stopt niet maar lijkt door de wind soms wel wat te fluctueren.

https://soundcloud.com/syracuse-be/toon-bxl/s-guGx9 (Dat URL knopje marcheert niet)

(Je hoort ook een man voorbij schuifelen op straat)



Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Ik slaap graag met het raam open maar ben heel gevoelig voor geluid en heb hierdoor last met slapen.
04/06/18 07:40
Hahahaha ik hoor het x files liedje in mijn hoofd hierdoor
04/06/18 08:54
DreamersCircus
Kan da ni gewoon de wind zijn die op een bepaalde manier ergens tussen gebouwen waait? Vergelijkbaar met zo in een fleske blazen en dan krijgt ge ook een toon? Da's het enige da'k kan bedenken...

Als het da is kunt ge der vrij weinig aan doen, buiten hopen da het niet waait
04/06/18 09:23
HET GELUID
04/06/18 09:43
onverhuld
Dun dun dunnnnn

Kheb niks toe te voegen ik ben er voor dramatic effect
04/06/18 11:02
Ik woon echt aan ne spoorweg, en er zijn periodes dat ik ook zo'n geluid hoor maar dan overdag.. Ik geloof dat het dus iets met de sporen te maken heeft ofzo.
04/06/18 11:55
Gryffindor
is het zo iets

https://www.youtube.com/watch?v=VSKcyBCAR-4

blijkbaar is dit gewoon een natuurfenomeen
04/06/18 12:19
Mikasa
Ik hoor dat ook soms, maar met periodes tussen. En dat doet mij altijd de vreemdste conspiracy theories bedenken. Ik woon niet in een grote stad of in de buurt ervan.
04/06/18 15:02
quote door

is het zo iets

https://www.youtube.com/watch?v=VSKcyBCAR-4

blijkbaar is dit gewoon een natuurfenomeen


Neen, 't is veel hoger en volgens mij menselijk van aard.

Dus mijn gok ligt nu op:
- Ofwel het zuidstation
- Ofwel een fabriek, dan denk ik aan Audi Vorst
- Of de elektriciteitscentrale van Drogenbos, da's wel echt een kilometer of 5 verder maar misschien hoorbaar als het windstil is?

Mensen die in het centrum van Brussel wonen horen het niét maar daar is dan ook wel veel meer nachtlawaai, hier is het 's nachts heel rustig.
04/06/18 15:29
In Leuven heb ik sinds enkele dagen hetzelfde irritant geluid in het centrum, klinkt idd echt als tinitus. Mijn gok is dat dat van een ventilatiesysteem komt, of airco van een groot gebouw. Aangezien het ok koelere dagen ni te horen is. Overdag heb ik er geen last van omdat er dan meer andere geluiden zijn denk ik.
04/06/18 15:51
Nuff said.
04/06/18 16:04
Amai ik heb da ook gehoord gisteren in Leuven! Ik dacht echt 'heb ik gisteren te luide muziek geluisterd of wa is dees nu ineens'
04/06/18 17:42
quote door

Amai ik heb da ook gehoord gisteren in Leuven! Ik dacht echt 'heb ik gisteren te luide muziek geluisterd of wa is dees nu ineens'


ja same! zot he.
04/06/18 18:10
Wow echt?!

Ja, grote gebouwen genoeg hier. Maar er was zelfs iemand hierboven die het op het platte land hoorde?
04/06/18 18:23
Mikasa
Ik heb niet hetzelfde als u gehoord. Daarvoor woon ik te ver van Brussel. Ik hoor gewoon al jaren vreemde dingen.

Edit: in de buitenwereld, niet in mijn hoofd
04/06/18 23:37
Mogelijk woont ge ook dichtbij een groot gebouw dat voor één of andere reden airco opstaan heeft snachts of mogelijks serres van fruit of groentenboeren. Onze buren in Dilbeek (platteland) hun serres maken ook zo'n irritant geluid.
05/06/18 01:01
batsen
The truth is out there
05/06/18 01:20
Stop maar met zoeken, ik ben iedereen aan het ambeteren 8)
05/06/18 02:32
2u32 en het geluid is terug! :)


Om op deze topic te kunnen reageren moet je ingelogd te zijn.